Forum speciaal voor gescheiden ouders
Heb je een vraag over hoe jouw kinderen het ervaren om op te groeien met gescheiden ouders? Deel ‘m hier! Jongeren die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, reageren vanuit hun kindperspectief op jouw bericht. Zij weten hoe het voelt en delen graag hun eigen ervaringen met jou. Let op: ze kunnen alleen reageren op vragen die gaan over kinderen.
1947 vragen
Sorteer op

Zoek op het Forum naar vragen van anderen
Tips voor verblijf kinderen
Daan, 35 jaar
Beste jongeren,
Is het voor kleine kinderen (4 jaar) een probleem qua structuur/rust/regelmaat als zij om en om een paar dagen bij iedere ouder wonen?
Hoe kan je aan zo'n klein kind duidelijk maken wanneer hij bij welke ouder is (de dagen zijn niet iedere week hetzelfde door wisseldiensten)? Bijvoorbeeld een kalender met gekleurde vlakjes: roze is mammadag, groen is pappadag? Of op welke andere manieren?
Alvast bedankt voor de tips!
Tips voor verblijf kinderen
Daan, 35 jaar
Beste jongeren,
Is het voor kleine kinderen (4 jaar) een probleem qua structuur/rust/regelmaat als zij om en om een paar dagen bij iedere ouder wonen?
Hoe kan je aan zo'n klein kind duidelijk maken wanneer hij bij welke ouder is (de dagen zijn niet iedere week hetzelfde door wisseldiensten)? Bijvoorbeeld een kalender met gekleurde vlakjes: roze is mammadag, groen is pappadag? Of op welke andere manieren?
Alvast bedankt voor de tips!
Hoe leg ik dit uit?
J, 46 jaar
Ik ga scheiden. ik heb kinderen van 9 en 11jaar. De kinderen vooral de jongste wil graag dat ik nog naar feestjes gaan van mijn ex-schoonfamilie maar ik kan moeilijk gezellig doen met mijn ex op zulke gelegenheden. we kunnen verder prima met elkaar praten over alle zaken rondom de kinderen. Hoe kan ik het beste uitleggen aan mijn kinderen dat ik het niet ''kan''/ wil.
graag jullie advies
Hoe leg ik dit uit?
J, 46 jaar
Ik ga scheiden. ik heb kinderen van 9 en 11jaar. De kinderen vooral de jongste wil graag dat ik nog naar feestjes gaan van mijn ex-schoonfamilie maar ik kan moeilijk gezellig doen met mijn ex op zulke gelegenheden. we kunnen verder prima met elkaar praten over alle zaken rondom de kinderen. Hoe kan ik het beste uitleggen aan mijn kinderen dat ik het niet ''kan''/ wil.
graag jullie advies
Radeloos
Miep, 50 jaar
Hallo allemaal,
Ik ben een gescheiden moeder met 4 zoons, hun vader en ik zijn al 2 keer gescheiden. Wij wonen nu apart en zien elkaar regelmatig, dit lijkt de oplossing voor ons, omdat wij veel van elkaar houden maar niet in 1 huis kunnen wonen.
Mijn zoons weten hier nog niks van. We durven het ook niet te vertellen omdat ze alle 4 heel afstandelijk doen ( wat ik als moeder ontzettend goed begrijp). Ik heb zelf een moeilijke fase in mijn leven doorgemaakt door mishandeling in mijn jeugd. Dat heeft een last op onze relatie gelegd en was de reden dat ik wij uit elkaar gingen omdat ik mezelf moet leren kennen en mijn jeugd moet verwerken.
Ik weet op dit moment niet wat ik met de situatie aan moet, ik wil mijn kinderen niet kwijt!!!!!! Maar snap ook dat wij als ouders er de laatste jaren een zootje van hebben gemaakt.
Ik snap mijn kinderen heel goed, maar wat is er leuker dat je ouders weer bij elkaar zijn maar wel apart wonen omdat dat uiteindelijk de juiste weg is voor de ouders.
Snap dat ze het vertrouwen kwijt zijn!!! Maar moeten toch als volwassenen zich enigszins kunnen inleven hoe moeilijk het misschien wel is als je in je jeugd mishandeld bent, en dat je uiteindelijk kan vastlopen in je huwelijk, omdat het voor hun vader ook moeilijk is om met een partner te leven die haar jeugd niet heeft verwerkt.
Wie heeft hier een reactie op?? Ik ben een radeloze moeder die wil dat alles weer enigszins normaal gaat lopen, maar dondersgoed weet dat er veel beschadigd is!!!,
Radeloos
Miep, 50 jaar
Hallo allemaal,
Ik ben een gescheiden moeder met 4 zoons, hun vader en ik zijn al 2 keer gescheiden. Wij wonen nu apart en zien elkaar regelmatig, dit lijkt de oplossing voor ons, omdat wij veel van elkaar houden maar niet in 1 huis kunnen wonen.
Mijn zoons weten hier nog niks van. We durven het ook niet te vertellen omdat ze alle 4 heel afstandelijk doen ( wat ik als moeder ontzettend goed begrijp). Ik heb zelf een moeilijke fase in mijn leven doorgemaakt door mishandeling in mijn jeugd. Dat heeft een last op onze relatie gelegd en was de reden dat ik wij uit elkaar gingen omdat ik mezelf moet leren kennen en mijn jeugd moet verwerken.
Ik weet op dit moment niet wat ik met de situatie aan moet, ik wil mijn kinderen niet kwijt!!!!!! Maar snap ook dat wij als ouders er de laatste jaren een zootje van hebben gemaakt.
Ik snap mijn kinderen heel goed, maar wat is er leuker dat je ouders weer bij elkaar zijn maar wel apart wonen omdat dat uiteindelijk de juiste weg is voor de ouders.
Snap dat ze het vertrouwen kwijt zijn!!! Maar moeten toch als volwassenen zich enigszins kunnen inleven hoe moeilijk het misschien wel is als je in je jeugd mishandeld bent, en dat je uiteindelijk kan vastlopen in je huwelijk, omdat het voor hun vader ook moeilijk is om met een partner te leven die haar jeugd niet heeft verwerkt.
Wie heeft hier een reactie op?? Ik ben een radeloze moeder die wil dat alles weer enigszins normaal gaat lopen, maar dondersgoed weet dat er veel beschadigd is!!!,
Geen contact
annas, 40 jaar
mijn kind wil geen contact meer met mij
Geen contact
annas, 40 jaar
mijn kind wil geen contact meer met mij
Wat vinden jullie van het afstammings-recht?
Lb, 59 jaar
Hoe vinden de jongeren het, dat het afstammingsrecht van kinderen met voeten wordt getreden en vervolgens aan dit misdrijf niets maar dan ook niets wordt gedaan, ook vervolging van daders vindt m.a.w. amper of niet plaats in Nederland. Waardoor o.a. vervreemding van eigen vaders meestal plaats kan vinden, wat kindermishandeling psychische is in realiteit veelal. De taak van een goed familierecht is dat kinderen worden beschermd immers, hetgeen in duizenden gevallen ook door dan verkeerde beslissingen niet gebeurt in feite. Nee velen blijven in een kinderbeschadigende situatie bij mensen die hen manipuleren zoals jullie weten en kunnen weten ook nu.
Zie onderzoeken sinds 1980 gedaan door Richard Gardner o.a....Het erge is dat later in het leven het veelal gewoonweg "te laat" is wanneer kinderen gehersenspoeld zijn kort en langere tijd ook over jaren en jaren. M.a.w. die kinderen vindt je veelal terug en hebben zorg nodig door een ggz onder andere.....
Wat vinden jullie van het afstammings-recht?
Lb, 59 jaar
Hoe vinden de jongeren het, dat het afstammingsrecht van kinderen met voeten wordt getreden en vervolgens aan dit misdrijf niets maar dan ook niets wordt gedaan, ook vervolging van daders vindt m.a.w. amper of niet plaats in Nederland. Waardoor o.a. vervreemding van eigen vaders meestal plaats kan vinden, wat kindermishandeling psychische is in realiteit veelal. De taak van een goed familierecht is dat kinderen worden beschermd immers, hetgeen in duizenden gevallen ook door dan verkeerde beslissingen niet gebeurt in feite. Nee velen blijven in een kinderbeschadigende situatie bij mensen die hen manipuleren zoals jullie weten en kunnen weten ook nu.
Zie onderzoeken sinds 1980 gedaan door Richard Gardner o.a....Het erge is dat later in het leven het veelal gewoonweg "te laat" is wanneer kinderen gehersenspoeld zijn kort en langere tijd ook over jaren en jaren. M.a.w. die kinderen vindt je veelal terug en hebben zorg nodig door een ggz onder andere.....
Heeft er iemand ervaring met het STOP-project?
Copapa, jaar
Wie heeft er ervaring met het STOP project. Tape in Schijndel biedt dit aan. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van de kinderen hier zijn en of het iets voor onze kinderen (tussen de 10 en 16 jaar) is.
Dankjewel alvast!
Heeft er iemand ervaring met het STOP-project?
Copapa, jaar
Wie heeft er ervaring met het STOP project. Tape in Schijndel biedt dit aan. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van de kinderen hier zijn en of het iets voor onze kinderen (tussen de 10 en 16 jaar) is.
Dankjewel alvast!
Heb ik recht om mijn kind te zien?
carlos, jaar
hallo een vragje ik heb een kind met een vrouw we zijn niet meer samen ik heb mijn kind niet herkend heb ik recht om mijn zoon te zien
Heb ik recht om mijn kind te zien?
carlos, jaar
hallo een vragje ik heb een kind met een vrouw we zijn niet meer samen ik heb mijn kind niet herkend heb ik recht om mijn zoon te zien
LHhIincOrDVtuKQi, yUnUxUvrPPN jaar
C9dGfd wqclagcoyarh, [url=http://clfpieanwzrp.com/]clfpieanwzrp[/url], [link=http://gjgnozelnvos.com/]gjgnozelnvos[/link], http://swuznqlqpysg.com/
LHhIincOrDVtuKQi, yUnUxUvrPPN jaar
C9dGfd wqclagcoyarh, [url=http://clfpieanwzrp.com/]clfpieanwzrp[/url], [link=http://gjgnozelnvos.com/]gjgnozelnvos[/link], http://swuznqlqpysg.com/
Mag geen contact
Alijda, 65 jaar
Wij zijn grootouders van 2 kleinkinderen helaas zijn hun ouders gescheiden. Het probleem is het volgende: , als ze tijdens de zorg dagen bij hun vader zijn mogen de kinderen geen contact hebben met hun moeder niet via de telefoon of via facebook zelfs in de vakantie is het niet toegestaan.Mijn vraag is wat vinden jullie daar van. De kinderen zijn 7 en 9 jaar oud.
Mag geen contact
Alijda, 65 jaar
Wij zijn grootouders van 2 kleinkinderen helaas zijn hun ouders gescheiden. Het probleem is het volgende: , als ze tijdens de zorg dagen bij hun vader zijn mogen de kinderen geen contact hebben met hun moeder niet via de telefoon of via facebook zelfs in de vakantie is het niet toegestaan.Mijn vraag is wat vinden jullie daar van. De kinderen zijn 7 en 9 jaar oud.
Geen contact met de kinderen
Dieneke, 47 jaar
Hallo allemaal, Ik ben een tante van 2 kinderen, een meisje van nu 18 en een jongen van 13. De vader van die 2 kinderen is het broertje van mijn man. De vader heeft nu al meer dan 5 jaar zijn kinderen niet gezien. De kinderen willen volgens hun moeder geen contact met hun vader. Nu is de moeder met de kinderen verhuisd, en wij, de vader van de kinderen, de opa van de kinderen, en de rest van de familie weten niet waar de kinderen nu wonen. De kinderen worden ontzettend gemist door hun vader. Ook wij en opa missen de kinderen heel erg.Opa wordt dit jaar 90 en heeft ook al meer dan 5 jaar zijn kleinkinderen niet gezien. Hij zou ze heel graag eens willen ontmoeten, en wij natuurlijk ook. Ik weet even niet meer wat ik moet doen, vandaan deze brief hier op de site. Ik hoop dat de kinderen van mijn zwager hier ook wel eens komen en deze brief lezen. Daphne en Stan, pappa, opa en wij missen jullie enorm. Mochten jullie in de gelegenheid zijn en dit lezen, laat alsjeblieft wat van jullie horen. We houden van jullie. XXX
Geen contact met de kinderen
Dieneke, 47 jaar
Hallo allemaal, Ik ben een tante van 2 kinderen, een meisje van nu 18 en een jongen van 13. De vader van die 2 kinderen is het broertje van mijn man. De vader heeft nu al meer dan 5 jaar zijn kinderen niet gezien. De kinderen willen volgens hun moeder geen contact met hun vader. Nu is de moeder met de kinderen verhuisd, en wij, de vader van de kinderen, de opa van de kinderen, en de rest van de familie weten niet waar de kinderen nu wonen. De kinderen worden ontzettend gemist door hun vader. Ook wij en opa missen de kinderen heel erg.Opa wordt dit jaar 90 en heeft ook al meer dan 5 jaar zijn kleinkinderen niet gezien. Hij zou ze heel graag eens willen ontmoeten, en wij natuurlijk ook. Ik weet even niet meer wat ik moet doen, vandaan deze brief hier op de site. Ik hoop dat de kinderen van mijn zwager hier ook wel eens komen en deze brief lezen. Daphne en Stan, pappa, opa en wij missen jullie enorm. Mochten jullie in de gelegenheid zijn en dit lezen, laat alsjeblieft wat van jullie horen. We houden van jullie. XXX

2