Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik wil naar mijn vader

, jaar

Hoi ik woon door de week bij mijn moeder en in het weekend bij mijn vader. Maar ik wil eigenlijk niet meer bij mijn moeder wonen. En heb ook het gevoel dat ik tussen mijn ouders moet kiezen. Ik voel me vaak alleen, denk alleen ik wil naar mijn vader. Wat moet ik hiermee?

Ik wil naar mijn vader

, jaar

Hoi ik woon door de week bij mijn moeder en in het weekend bij mijn vader. Maar ik wil eigenlijk niet meer bij mijn moeder wonen. En heb ook het gevoel dat ik tussen mijn ouders moet kiezen. Ik voel me vaak alleen, denk alleen ik wil naar mijn vader. Wat moet ik hiermee?

Ruzie met mijn moeder

, jaar

Hoi mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was. Ik heb nou steeds ruzie met mijn moeder en wil nou niet graag bij mijn moeder zijn. Mijn ouders hebben allebij een nieuwe vriend/vriendin. Heeft iemanad tips dat het fijner bij mi thuis kan worden

Ruzie met mijn moeder

, jaar

Hoi mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was. Ik heb nou steeds ruzie met mijn moeder en wil nou niet graag bij mijn moeder zijn. Mijn ouders hebben allebij een nieuwe vriend/vriendin. Heeft iemanad tips dat het fijner bij mi thuis kan worden

Grootste voorbeeld

, jaar

Hey, mijn ouders zijn nu 4,5 jaar gescheiden. Dit was het grootste voorbeeld van ‘liefde tussen twee mensen’ dat ik kende. Nu ga ik de laatste tijd veel om met een meisje, alleen ik heb het gevoel dat ik bang ben om verliefd te worden. Of ben ik dan gewoon niet verliefd? Hoe kom ik erachter want de oorzaak is?

Grootste voorbeeld

, jaar

Hey, mijn ouders zijn nu 4,5 jaar gescheiden. Dit was het grootste voorbeeld van ‘liefde tussen twee mensen’ dat ik kende. Nu ga ik de laatste tijd veel om met een meisje, alleen ik heb het gevoel dat ik bang ben om verliefd te worden. Of ben ik dan gewoon niet verliefd? Hoe kom ik erachter want de oorzaak is?

Boos en verdrietig

, jaar

Hallo, ik ben Julie. Ik heb kort geleden te horen gekregen dat mijn ouders gescheiden zijn. Ik ben hier nog vaak boos en verdrietig over. Hebben jullie tips voor mij ? BEDANKT!

Boos en verdrietig

, jaar

Hallo, ik ben Julie. Ik heb kort geleden te horen gekregen dat mijn ouders gescheiden zijn. Ik ben hier nog vaak boos en verdrietig over. Hebben jullie tips voor mij ? BEDANKT!

Niet meer leuk

, jaar

Ik wil niet meer bij mijn vader wonen maar ik ben bang dat mijn vader dan boos word als ik het zeg en ik vind het gewoon echt niet meer leuk daar hebben jullue misschien tips voor mij

Niet meer leuk

, jaar

Ik wil niet meer bij mijn vader wonen maar ik ben bang dat mijn vader dan boos word als ik het zeg en ik vind het gewoon echt niet meer leuk daar hebben jullue misschien tips voor mij

Vertellen aan vrienden

, jaar

Hooi; Ik vroeg me af of jullie wat tips hebben die ik kan gebruikem om aan vrienden te vertellen dat mijn ouders gaan scheiden!

Vertellen aan vrienden

, jaar

Hooi; Ik vroeg me af of jullie wat tips hebben die ik kan gebruikem om aan vrienden te vertellen dat mijn ouders gaan scheiden!

Kinderpsycholoog

, jaar

Heyy allemaal, Ik heb een vraag ik moet naar de kinderpsycholoog en dat is soms tijdens mijn hockeytraining en soms ben ik wel op tijd maar iets later en dan vragen ze:"waar was je?" Hoe kan ik daar het beste op reageren?

Kinderpsycholoog

, jaar

Heyy allemaal, Ik heb een vraag ik moet naar de kinderpsycholoog en dat is soms tijdens mijn hockeytraining en soms ben ik wel op tijd maar iets later en dan vragen ze:"waar was je?" Hoe kan ik daar het beste op reageren?

Ik zag ze vrijen

, jaar

Hallo allemaal, ik was het weekend bij mijn vader en toen zag ik hem met zijn vriendin vrijen. Het was midden op de dag en ik en mijn twee broertjes (niet van die vriendin) waren gewoon thuis. Ik vond dat niet leuk. Ik ben direct weggelopen en heb afleiding gezocht en heb het er verder met mijn vader niet over gehad. Mijn moeder haalde mij s’avonds op en toen heb ik het haar verteld. Ik hen eigenlijk geen zin meer om naar hem toe te gaan, wat moet ik hier mee doen? Dankjulliewel voor het meedenken, Groetjes Kyky

Ik zag ze vrijen

, jaar

Hallo allemaal, ik was het weekend bij mijn vader en toen zag ik hem met zijn vriendin vrijen. Het was midden op de dag en ik en mijn twee broertjes (niet van die vriendin) waren gewoon thuis. Ik vond dat niet leuk. Ik ben direct weggelopen en heb afleiding gezocht en heb het er verder met mijn vader niet over gehad. Mijn moeder haalde mij s’avonds op en toen heb ik het haar verteld. Ik hen eigenlijk geen zin meer om naar hem toe te gaan, wat moet ik hier mee doen? Dankjulliewel voor het meedenken, Groetjes Kyky

Gaat het ooit over

, jaar

hoi. mijn ouders zijn gescheiden toen ik vijf was, maar ik vind het mog steeds heel erg lastig en ben er soms ook nog wel heel erg verdrietig over. gaat dat rotgevoel ooit weer over

Gaat het ooit over

, jaar

hoi. mijn ouders zijn gescheiden toen ik vijf was, maar ik vind het mog steeds heel erg lastig en ben er soms ook nog wel heel erg verdrietig over. gaat dat rotgevoel ooit weer over

Problemen van de scheiding

, jaar

Hoi allemaal, Ik zal even het verhaal van de scheiding van mijn ouders kort samenvatten. Mijn ouders besloten te gaan scheiden toen ik 10 was en samen met moeder ben ik verhuisd, naar een andere woonplaats (40 min van vader met auto) Zus trok bij haar vriend in en mijn broer bleef bij onze vader. De scheiding was voor mij heel lastig en ik had moeite met eerlijk zijn tegen mijn ouders, want ik wilde ze geen van beide pijn doen. Soms heb ik daar nog steeds moeite mee. Ik ging één keer in de twee weken naar mijn vader en die kreeg een nieuwe vriendin. Ze gingen al snel samen wonen, eerst in het oude huis, maar kochten samen later een nieuw huis. Dit nieuwe huis en zijn vriendin zijn de rede waarom ik nu bijna nooit meer naar mijn vader ga. Het voelt niet als mijn huis en ik vind zijn vriendin niet heel aardig. Mijn vader is heel erg verandert door mijn vader. Ik mis mijn vader wel, maar ik wil daar echt geen weekenden meer slapen. Mijn moeder en ik zijn beste vriendinnen, maar mijn moeder is de laatste tijd heel depressief, wat mij ook weer naar beneden trekt. De laatste paar maanden (2/3) heb ik het gevoel dat het niet goed met me gaat. Ik ben erg emotioneel, ook om kleine dingen. De kleinste opmerkingen kunnen me al boos of aan het huilen maken. Ik ben liever alleen, dan met vrienden. Op school heb ik meestal mijn oortjes in en negeer ik iedereen, ik heb gewoon niet de behoefte om met mensen te praten. Ik praat wel vaak met mijn docent, bij wie ik alles kwijt kan. Ik vertel hem alles over hoe ik me voel en over mijn ouders. Nu heb ik hem laatst verteld dat mijn vader me het gevoel gaf dat hij met niet wilde zien (door dingen die in mijn vakantie gebeurt zijn). Ik vertelde mijn docent dat het vaak door mijn vaders vriendin komt en hij vond dit niet prettig voor mij. Ik heb hem ook verteld dat ik geprobeert heb met mijn vader te praten, maar dat dat niet goed lukt. Hij luistert niet naar me en probeert mij altijd om te praten. Nu wilt mijn docent misschien met mijn vader gaan praten, wat mij heel fijn lijkt, maar ik ben bang dat mijn vader boos op mij zal worden, maar naar mij luistert hij echt niet. (Mijn ouders hebben niet zo een goed contact). Moet ik dit doorzetten of uit angst toch niet doen? En moet ik misschien hulp gaan zoeken bij bijv huisarts voor mijn 'Depressieve' gevoelens? Ik twijfel hier over, want ik durf dit niet echt met mijn moeder te bespreken. Ze zegt al snel dat ik me aanstel, weten jullie hoe ik dit aan haar voor zou kunnen stellen? Alvast bedankt x

Problemen van de scheiding

, jaar

Hoi allemaal, Ik zal even het verhaal van de scheiding van mijn ouders kort samenvatten. Mijn ouders besloten te gaan scheiden toen ik 10 was en samen met moeder ben ik verhuisd, naar een andere woonplaats (40 min van vader met auto) Zus trok bij haar vriend in en mijn broer bleef bij onze vader. De scheiding was voor mij heel lastig en ik had moeite met eerlijk zijn tegen mijn ouders, want ik wilde ze geen van beide pijn doen. Soms heb ik daar nog steeds moeite mee. Ik ging één keer in de twee weken naar mijn vader en die kreeg een nieuwe vriendin. Ze gingen al snel samen wonen, eerst in het oude huis, maar kochten samen later een nieuw huis. Dit nieuwe huis en zijn vriendin zijn de rede waarom ik nu bijna nooit meer naar mijn vader ga. Het voelt niet als mijn huis en ik vind zijn vriendin niet heel aardig. Mijn vader is heel erg verandert door mijn vader. Ik mis mijn vader wel, maar ik wil daar echt geen weekenden meer slapen. Mijn moeder en ik zijn beste vriendinnen, maar mijn moeder is de laatste tijd heel depressief, wat mij ook weer naar beneden trekt. De laatste paar maanden (2/3) heb ik het gevoel dat het niet goed met me gaat. Ik ben erg emotioneel, ook om kleine dingen. De kleinste opmerkingen kunnen me al boos of aan het huilen maken. Ik ben liever alleen, dan met vrienden. Op school heb ik meestal mijn oortjes in en negeer ik iedereen, ik heb gewoon niet de behoefte om met mensen te praten. Ik praat wel vaak met mijn docent, bij wie ik alles kwijt kan. Ik vertel hem alles over hoe ik me voel en over mijn ouders. Nu heb ik hem laatst verteld dat mijn vader me het gevoel gaf dat hij met niet wilde zien (door dingen die in mijn vakantie gebeurt zijn). Ik vertelde mijn docent dat het vaak door mijn vaders vriendin komt en hij vond dit niet prettig voor mij. Ik heb hem ook verteld dat ik geprobeert heb met mijn vader te praten, maar dat dat niet goed lukt. Hij luistert niet naar me en probeert mij altijd om te praten. Nu wilt mijn docent misschien met mijn vader gaan praten, wat mij heel fijn lijkt, maar ik ben bang dat mijn vader boos op mij zal worden, maar naar mij luistert hij echt niet. (Mijn ouders hebben niet zo een goed contact). Moet ik dit doorzetten of uit angst toch niet doen? En moet ik misschien hulp gaan zoeken bij bijv huisarts voor mijn 'Depressieve' gevoelens? Ik twijfel hier over, want ik durf dit niet echt met mijn moeder te bespreken. Ze zegt al snel dat ik me aanstel, weten jullie hoe ik dit aan haar voor zou kunnen stellen? Alvast bedankt x