Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Wil ik niet

, jaar

Mijn ouders zijn 6 maanden uit elkaar door dat mijn vader een relatie had met iemand anders, nu zei mijn vader dat hij niet meer met haar om zal gaan. Maar laats zijn wij er achter gekomen dat hij al die tijd gewoon een relatie met die haar had. Ik wil niet dat zij mijn stiefmoeder wordt want zij is de reden dat mijn ouders uit elkaar zijn, en als mijn vader bij haar gaat wonen wil ik daar niet naar toe want ik wil haar niet zien. Nu moet ik met mijn vader erover praten maar dat durf ik niet want ik ban bang dat mijn vader boos op mij wordt. hebben jullie tips ?

Wil ik niet

, jaar

Mijn ouders zijn 6 maanden uit elkaar door dat mijn vader een relatie had met iemand anders, nu zei mijn vader dat hij niet meer met haar om zal gaan. Maar laats zijn wij er achter gekomen dat hij al die tijd gewoon een relatie met die haar had. Ik wil niet dat zij mijn stiefmoeder wordt want zij is de reden dat mijn ouders uit elkaar zijn, en als mijn vader bij haar gaat wonen wil ik daar niet naar toe want ik wil haar niet zien. Nu moet ik met mijn vader erover praten maar dat durf ik niet want ik ban bang dat mijn vader boos op mij wordt. hebben jullie tips ?

Bang voor mijn verjaardag

, jaar

Hoi allemaal, Ik heb wel eerder een bericht geplaatst op het forum over mijn situatie. Niet iedereen heeft dat natuurlijk gezien, het was namelijk in april. Dus ik zal het even samenvatten: ik woon bij mijn vader, stiefmoeder en aankomend zusje/broertje, ik heb een broer die bij mijn moeder en stiefvader woont. Mijn moeder is een narcist; ze denkt alleen aan zichzelf. Ik zie haar nooit. Ik ben dol op mijn stiefmoeder, ik noem haar ook mijn bonusmoeder. :) Nou ben ik blij over het feit dat ik mijn moeder niet zie, maar tegelijkertijd doet het me wel pijn. Dat dit heeft moeten gebeuren. Klinkt logisch, toch? Nou ben ik dus bijna jarig, en nu denk ik er weer veel over na. Hoe zal het gaan? Zal ze me een cadeautje geven? En zo ja, hoe zal ze dat doen? Komt ze hierheen? Laat ze mijn broer het hierheen brengen? Feliciteerd ze me überhaupt? En dan word ik best wel verdrietig. Ik stel me gewoon voor dat ze daar zo zit, haar leven leeft, terwijl het gewoon mijn verjaardag is. Moet dat speciaal zijn? Zou het normaal zijn dat ze me feliciteerd, ondanks alles wat er gebeurd is? Ik weet het echt niet. En nu heb ik niet zo'n erge zin in mijn verjaardag. En dan spookt die vraag weer door mijn hoofd: zal dit de eerste verjaardag zijn waarbij ik niks van mijn eigen moeder krijg? Ik zeur waarschijnlijk gewoon maar. Ik bedoel, ze kan me net zo goed wel iets geven? Ik weet niet wat er gebeurd. en als ze niets geeft, moet ik het haar kwalijk nemen? dat maakt eigenlijk ook niet uit .. Ik moet maar afwachten ik ben nu alleen maar bang voor mijn verjaardag

Bang voor mijn verjaardag

, jaar

Hoi allemaal, Ik heb wel eerder een bericht geplaatst op het forum over mijn situatie. Niet iedereen heeft dat natuurlijk gezien, het was namelijk in april. Dus ik zal het even samenvatten: ik woon bij mijn vader, stiefmoeder en aankomend zusje/broertje, ik heb een broer die bij mijn moeder en stiefvader woont. Mijn moeder is een narcist; ze denkt alleen aan zichzelf. Ik zie haar nooit. Ik ben dol op mijn stiefmoeder, ik noem haar ook mijn bonusmoeder. :) Nou ben ik blij over het feit dat ik mijn moeder niet zie, maar tegelijkertijd doet het me wel pijn. Dat dit heeft moeten gebeuren. Klinkt logisch, toch? Nou ben ik dus bijna jarig, en nu denk ik er weer veel over na. Hoe zal het gaan? Zal ze me een cadeautje geven? En zo ja, hoe zal ze dat doen? Komt ze hierheen? Laat ze mijn broer het hierheen brengen? Feliciteerd ze me überhaupt? En dan word ik best wel verdrietig. Ik stel me gewoon voor dat ze daar zo zit, haar leven leeft, terwijl het gewoon mijn verjaardag is. Moet dat speciaal zijn? Zou het normaal zijn dat ze me feliciteerd, ondanks alles wat er gebeurd is? Ik weet het echt niet. En nu heb ik niet zo'n erge zin in mijn verjaardag. En dan spookt die vraag weer door mijn hoofd: zal dit de eerste verjaardag zijn waarbij ik niks van mijn eigen moeder krijg? Ik zeur waarschijnlijk gewoon maar. Ik bedoel, ze kan me net zo goed wel iets geven? Ik weet niet wat er gebeurd. en als ze niets geeft, moet ik het haar kwalijk nemen? dat maakt eigenlijk ook niet uit .. Ik moet maar afwachten ik ben nu alleen maar bang voor mijn verjaardag

Nergens thuis

, jaar

Heei, Mijn ouders zijn gescheiden, nu al zo’n vijf jaar, en ik heb er minder problemen mee dan eerst, maar nu voelt het alsof ik nergens thuis ben. Als ik bij mn moeder ben en het is tijd om naar mn vader te gaan, dan houdt alles bij mn moeder op. Als het dan weer tijd is om terug te gaan naar mn moeder, dan houdt het bij mn vader op. Het voelt als twee aparte werelden, en ik word er echt moe van. Het voelt nu net alsof ik er tussenin zweef. Is dit herkenbaar? Of heeft iemand tips? Alvast bedankt <3

Nergens thuis

, jaar

Heei, Mijn ouders zijn gescheiden, nu al zo’n vijf jaar, en ik heb er minder problemen mee dan eerst, maar nu voelt het alsof ik nergens thuis ben. Als ik bij mn moeder ben en het is tijd om naar mn vader te gaan, dan houdt alles bij mn moeder op. Als het dan weer tijd is om terug te gaan naar mn moeder, dan houdt het bij mn vader op. Het voelt als twee aparte werelden, en ik word er echt moe van. Het voelt nu net alsof ik er tussenin zweef. Is dit herkenbaar? Of heeft iemand tips? Alvast bedankt <3

Feestdagen

, jaar

Hallo, Sind februari dit jaar zijn mijn ouders gescheiden waar ik heel verdrietig om ben. het is nu november en dus komen de "feestdagen" er weer aan, dit zijn mijn eerste feestdagen met gescheiden ouders. Heeft iemand tips voor mij om toch nog wat van de feestdagen te maken? Luc

Feestdagen

, jaar

Hallo, Sind februari dit jaar zijn mijn ouders gescheiden waar ik heel verdrietig om ben. het is nu november en dus komen de "feestdagen" er weer aan, dit zijn mijn eerste feestdagen met gescheiden ouders. Heeft iemand tips voor mij om toch nog wat van de feestdagen te maken? Luc

Never nooit

, jaar

Hallo allemaal. Ik wil al een tijdje bij me vader wonen. Maar me moeder wilt dat never nooit dus zij wilt de rechter niet bellen en me vader wilt de rechter ook niet bellen, :/ wat moet ik nu doen?

Never nooit

, jaar

Hallo allemaal. Ik wil al een tijdje bij me vader wonen. Maar me moeder wilt dat never nooit dus zij wilt de rechter niet bellen en me vader wilt de rechter ook niet bellen, :/ wat moet ik nu doen?

Heel erg veranderd

, jaar

Hoi, ik ben daisy en mijn ouders zijn nu 1,5 jaar gescheiden en ik zit hier nog steeds mee. Ik ben best vaak verdrietig om al het gedoe en mijn ouders hebben nog wel eens ruzie door iets wat ik he gedaan en mijn moeder staat altijd aan mijn kant en ik hou van haar maar sinds de scheiding is mijn vader heel erg veranderd en heel snel boos hij heeft mij ook een keer geslagen en nu heeft hij een eigen huis samen met zijn vriendin waar ik nu ook moet slapen maar dat wil ik helemaal niet. Mijn vader is altijd zo snel boos dat ik hem echt niet wil zien en niet naar hem wil komen en gewoon voor altijd bij mijn moeder wil blijven maar ik ben bang dat dit niet kan en niet geaccepteerd wordt. Wat moet ik doen? Ik heb hierdoor best veel verdriet enzo en ik ben niet blij meer hebben jullie tips?

Heel erg veranderd

, jaar

Hoi, ik ben daisy en mijn ouders zijn nu 1,5 jaar gescheiden en ik zit hier nog steeds mee. Ik ben best vaak verdrietig om al het gedoe en mijn ouders hebben nog wel eens ruzie door iets wat ik he gedaan en mijn moeder staat altijd aan mijn kant en ik hou van haar maar sinds de scheiding is mijn vader heel erg veranderd en heel snel boos hij heeft mij ook een keer geslagen en nu heeft hij een eigen huis samen met zijn vriendin waar ik nu ook moet slapen maar dat wil ik helemaal niet. Mijn vader is altijd zo snel boos dat ik hem echt niet wil zien en niet naar hem wil komen en gewoon voor altijd bij mijn moeder wil blijven maar ik ben bang dat dit niet kan en niet geaccepteerd wordt. Wat moet ik doen? Ik heb hierdoor best veel verdriet enzo en ik ben niet blij meer hebben jullie tips?

Doordeweeks bij mama

, jaar

Ik ben Hugo, ik ben 11 jaar oud. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds dat ik 4 ben. Mijn ouders hebben co-oudersschap ik ben dus week om week bij mijn vader of moeder maar mijn hele sociale leventje is in de woonplaats van mijn moeder. Ik had er wel eens aan zitten denken om door de weeks bij mijn moeder te zijn en dan s'weekends bij mijn vader maar dan zie ik mijn vader veel minder en mijn half-zusje en mijn stiefmoeder dus ook. Iemand tips/opmerkingen? Laat het graag weten. Hugo

Doordeweeks bij mama

, jaar

Ik ben Hugo, ik ben 11 jaar oud. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds dat ik 4 ben. Mijn ouders hebben co-oudersschap ik ben dus week om week bij mijn vader of moeder maar mijn hele sociale leventje is in de woonplaats van mijn moeder. Ik had er wel eens aan zitten denken om door de weeks bij mijn moeder te zijn en dan s'weekends bij mijn vader maar dan zie ik mijn vader veel minder en mijn half-zusje en mijn stiefmoeder dus ook. Iemand tips/opmerkingen? Laat het graag weten. Hugo

Huilen

, jaar

Mijn moeder is continu aan het huilen en ik troost haar ik heb haar meerdere keren verteld dat ik dat niet wil maar ze luisterd niet. Wat nu?

Huilen

, jaar

Mijn moeder is continu aan het huilen en ik troost haar ik heb haar meerdere keren verteld dat ik dat niet wil maar ze luisterd niet. Wat nu?

In de knoop

, jaar

Hoi ik zit echt met mezelf in de knoop omdat ik heel verdrietig ben mijn ouders doen aan ko ouderschap ds ben ik 1 week bij e vader en de André bij me moeder maar dit wil ik niet ik wil niet naar me moeder ze schreeuwt vaak tegen mij en me broertje en zusje ik heb dit al met me vader besproken maar hij is ook teneinde raad en als ik het vertel aan me moeder denk ik dat ze gaat flippen wat nu ?

In de knoop

, jaar

Hoi ik zit echt met mezelf in de knoop omdat ik heel verdrietig ben mijn ouders doen aan ko ouderschap ds ben ik 1 week bij e vader en de André bij me moeder maar dit wil ik niet ik wil niet naar me moeder ze schreeuwt vaak tegen mij en me broertje en zusje ik heb dit al met me vader besproken maar hij is ook teneinde raad en als ik het vertel aan me moeder denk ik dat ze gaat flippen wat nu ?

Zielig

, jaar

mijn vader was al een keer gescheide ik vind het zieleg voor hem mijn moeder heeft nog geen huis en woont bij opa en oma dat is niet leuk

Zielig

, jaar

mijn vader was al een keer gescheide ik vind het zieleg voor hem mijn moeder heeft nog geen huis en woont bij opa en oma dat is niet leuk