Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Eeuwige spanning
, jaar
Hoi,
Ik ben (wil mijn naam niet noemen) R en ik ben 13 jaar. Ik woon al 13 jaar (duh...) bij mijn moeder, maar dat wil ik ÉCHT NIET MEER.
Ik vind het bij mijn vader veel beter dan bij mijn moeder, mijn moeder is, letterlijk, een beetje gek in haar hoofd. Niks is ooit goed, never, ruim je je kamer op - is dit niet goed. Maak je je huiswerk en neem je vrije tijd - zeurt ze dat je niet je huiswerk doet. Mijn moeder is helemaal niet geïnteresseerd in mijn schoolwerk, alleen als ze kan klagen over een laag cijfer (“laag” is een 6,0 tot 6,9). Ze helpt me met niks... ik weet niet of je dat begrijpt, maar het voelt alsof ik zweef, alsof ik er echt helemaal alleen voor sta. Mijn vader daarentegen helpt me met mijn huiswerk, is zeer geïnteresseerd in mijn school en vrienden en alles wat ik doe, en doet er alles aan voor betere cijfers, mijn vader betaald ook LETTERLIJK alles voor me. Mijn moeder krijgt 200,- aan alimentatie en dan nog kinderbijslag enzovoort. Bij mijn vader vind ik het gewoon beter, maar bij mijn moeder voel ik ook eeuwige spanning, ze zit nu bijvoorbeeld beneden, maar ze zou elk moment kunnen komen om tegen me te schreeuwen omdat ik, bij wijze van spreken, haar koffie niet goed heb geroerd. Ik wil ook al een tijdje bij mijn vader wonen, maar ik durf het gewoon niet te zeggen, en ik weet het nu gewoon niet meer... Hier heb ik een goede, leuke school met veel vrienden, dat is het enige pluspunt van waar ik nu woon. Bij mijn vader heb ik échte vrienden die ik al lang ken en die ook daadwerkelijk dichtbij wonen, en de scholen zijn daar ook goed (opgezocht: er zijn daar ook daltonscholen in de buurt). Kortom, ik voel me alleen, leeg en eenzaam bij mijn moeder. Ik zweer. Ik weet het niet meer. Bij mijn vader is het naar mijn mening zo veel beter... Hulp en steun van alle kanten, liefde overal, het is niet dat mama niet van me houdt, maar ik merk het nooit... Bij papa vrienden, nabije scholen, gezelligheid, veel familie dichtbij, interesse in mijn dagelijks leven....
Ik durf Het er niet met mijn moeder te over hebben, ze zal schreeuwen, huilen alles, ik krijg de wind van voor, achter, opzij, boven en beneden.
Help me... alsjeblieft.
-R (13)
Eeuwige spanning
, jaar
Hoi,
Ik ben (wil mijn naam niet noemen) R en ik ben 13 jaar. Ik woon al 13 jaar (duh...) bij mijn moeder, maar dat wil ik ÉCHT NIET MEER.
Ik vind het bij mijn vader veel beter dan bij mijn moeder, mijn moeder is, letterlijk, een beetje gek in haar hoofd. Niks is ooit goed, never, ruim je je kamer op - is dit niet goed. Maak je je huiswerk en neem je vrije tijd - zeurt ze dat je niet je huiswerk doet. Mijn moeder is helemaal niet geïnteresseerd in mijn schoolwerk, alleen als ze kan klagen over een laag cijfer (“laag” is een 6,0 tot 6,9). Ze helpt me met niks... ik weet niet of je dat begrijpt, maar het voelt alsof ik zweef, alsof ik er echt helemaal alleen voor sta. Mijn vader daarentegen helpt me met mijn huiswerk, is zeer geïnteresseerd in mijn school en vrienden en alles wat ik doe, en doet er alles aan voor betere cijfers, mijn vader betaald ook LETTERLIJK alles voor me. Mijn moeder krijgt 200,- aan alimentatie en dan nog kinderbijslag enzovoort. Bij mijn vader vind ik het gewoon beter, maar bij mijn moeder voel ik ook eeuwige spanning, ze zit nu bijvoorbeeld beneden, maar ze zou elk moment kunnen komen om tegen me te schreeuwen omdat ik, bij wijze van spreken, haar koffie niet goed heb geroerd. Ik wil ook al een tijdje bij mijn vader wonen, maar ik durf het gewoon niet te zeggen, en ik weet het nu gewoon niet meer... Hier heb ik een goede, leuke school met veel vrienden, dat is het enige pluspunt van waar ik nu woon. Bij mijn vader heb ik échte vrienden die ik al lang ken en die ook daadwerkelijk dichtbij wonen, en de scholen zijn daar ook goed (opgezocht: er zijn daar ook daltonscholen in de buurt). Kortom, ik voel me alleen, leeg en eenzaam bij mijn moeder. Ik zweer. Ik weet het niet meer. Bij mijn vader is het naar mijn mening zo veel beter... Hulp en steun van alle kanten, liefde overal, het is niet dat mama niet van me houdt, maar ik merk het nooit... Bij papa vrienden, nabije scholen, gezelligheid, veel familie dichtbij, interesse in mijn dagelijks leven....
Ik durf Het er niet met mijn moeder te over hebben, ze zal schreeuwen, huilen alles, ik krijg de wind van voor, achter, opzij, boven en beneden.
Help me... alsjeblieft.
-R (13)
Doorvertellen
, jaar
Wie heeft na de scheiding ook zoveel ruzie met een van de ouders doordat je broertje(s)/zusje(s) alles wat jij fout doet bij de ander door verteld?
Doorvertellen
, jaar
Wie heeft na de scheiding ook zoveel ruzie met een van de ouders doordat je broertje(s)/zusje(s) alles wat jij fout doet bij de ander door verteld?
Mag ik dat zomaar zeggen?
, jaar
Hallo, ik ga om het weekend naar mijn vader en zijn vriendin, maar ik wil daar niet meer naar toe omdat ik nooit iets goed kan doen, ze schelden mij , ik mag mijn medicijnen voor adhd niet innemen en ze negeren mij. ze doen dit ook een beetje tegen mijn broertjes maar nog niet zoveel als bij mij. Hun vinden dat alles aan mij ligt en ik moet het gezelliger gaan maken. zij hoeven daar niks aan te doen vinden ze. Mag ik zomaar zeggen dat ik daar niet meer naar toe ga en gewoon bij mama blijven?
Mag ik dat zomaar zeggen?
, jaar
Hallo, ik ga om het weekend naar mijn vader en zijn vriendin, maar ik wil daar niet meer naar toe omdat ik nooit iets goed kan doen, ze schelden mij , ik mag mijn medicijnen voor adhd niet innemen en ze negeren mij. ze doen dit ook een beetje tegen mijn broertjes maar nog niet zoveel als bij mij. Hun vinden dat alles aan mij ligt en ik moet het gezelliger gaan maken. zij hoeven daar niks aan te doen vinden ze. Mag ik zomaar zeggen dat ik daar niet meer naar toe ga en gewoon bij mama blijven?
Zelf beslissen
, jaar
Wanneer mag ik zef beslissen over waar ik ben met feestdagen en de weekenden ?
Zelf beslissen
, jaar
Wanneer mag ik zef beslissen over waar ik ben met feestdagen en de weekenden ?
Naar Polen
, jaar
Hoi mij ouders zijn al vanaf mijn 3e geschijden mijn vader heeft een Poolse vriendin en wil met kerst graag naar Polen 2 weken omdat daar haar familie is. Mijn vader vroeg of ik mee wou 2 weken lang. Als ik daar naartoe zou gaan zou ik met alle 2 de kerst dagen en met oud en nieuw in Polen zijn en dat vind ik nog al lang. Maar ook heel gaaf heeft iemand tips?
Naar Polen
, jaar
Hoi mij ouders zijn al vanaf mijn 3e geschijden mijn vader heeft een Poolse vriendin en wil met kerst graag naar Polen 2 weken omdat daar haar familie is. Mijn vader vroeg of ik mee wou 2 weken lang. Als ik daar naartoe zou gaan zou ik met alle 2 de kerst dagen en met oud en nieuw in Polen zijn en dat vind ik nog al lang. Maar ook heel gaaf heeft iemand tips?
Moet ik het zeggen?
, jaar
Hoii..ik Ben Shanna en mijn ouders zijn al 4/5 jaar gescheiden..bij mijn moeder vind ik het leuk maar bij mijn vader niet...en mijn vader is nogal een typetje dus durf ik het niet te zeggen....Moet ik het zeggen en zoja hoe?
Moet ik het zeggen?
, jaar
Hoii..ik Ben Shanna en mijn ouders zijn al 4/5 jaar gescheiden..bij mijn moeder vind ik het leuk maar bij mijn vader niet...en mijn vader is nogal een typetje dus durf ik het niet te zeggen....Moet ik het zeggen en zoja hoe?
Gemene dingen
, jaar
Ik vind het vervelend dat als ik bij mijn moeder ben dat ze dan gemene dingen over mijn vader zegt tegen mij, ik zit er heel erg mee en vooral op school.. weet iemand wat hier het beste tegen te doen is?
Gemene dingen
, jaar
Ik vind het vervelend dat als ik bij mijn moeder ben dat ze dan gemene dingen over mijn vader zegt tegen mij, ik zit er heel erg mee en vooral op school.. weet iemand wat hier het beste tegen te doen is?
Niet veilig
, jaar
hoiii, ik zit met iets.
ik krijg vaak appjes van mijn stiefvader maar voor mij leidt bijna alles er naar dat het mijn moeder is, ik heb ook vaak het gevoel dat ik bespied word omdat als ik het met mijn vader erover heb dat ik al een tijdje geen appje meer heb gehad van familie van mijn moeders kant, krijg ik ineens een appje misschien wel 2 min. later! Het maakt me bang en onveilig op school, ik heb een keer een appje gehad van mijn oma met deze smiley; 😫 . Ik snapte niet wat het betekende dus belde ik met mijn vader, ik denk misschien 30 sec later kreeg ik een appje van mijn oma met uitleg (ik heb mijn leesbewijzen uitstaan by the way) mijn vriendinnen moesten me tegen houden om mijn telefoon niet in de prullenbak te pluren. wat kan ik doen zodat ik me weer wat veiliger voel? liefs van Lisa
Niet veilig
, jaar
hoiii, ik zit met iets.
ik krijg vaak appjes van mijn stiefvader maar voor mij leidt bijna alles er naar dat het mijn moeder is, ik heb ook vaak het gevoel dat ik bespied word omdat als ik het met mijn vader erover heb dat ik al een tijdje geen appje meer heb gehad van familie van mijn moeders kant, krijg ik ineens een appje misschien wel 2 min. later! Het maakt me bang en onveilig op school, ik heb een keer een appje gehad van mijn oma met deze smiley; 😫 . Ik snapte niet wat het betekende dus belde ik met mijn vader, ik denk misschien 30 sec later kreeg ik een appje van mijn oma met uitleg (ik heb mijn leesbewijzen uitstaan by the way) mijn vriendinnen moesten me tegen houden om mijn telefoon niet in de prullenbak te pluren. wat kan ik doen zodat ik me weer wat veiliger voel? liefs van Lisa
Gelukkig worden?
, jaar
Ik heb vorige week te horen gekregen dat me ouders gaan scheiden het ging zo goed allemaal ze hebben geen ruzie aleen mama houd niet meer van papa kunnen ze nog gelukkig worden ? En wat als ze voor altijd aleen blijven
Gelukkig worden?
, jaar
Ik heb vorige week te horen gekregen dat me ouders gaan scheiden het ging zo goed allemaal ze hebben geen ruzie aleen mama houd niet meer van papa kunnen ze nog gelukkig worden ? En wat als ze voor altijd aleen blijven
Niet leuk
, jaar
Ik ben isis mijn ouders zijn al 3 jaar gescheiden en mijn familie praat over mijn vader en ik vind het niet leuk
Niet leuk
, jaar
Ik ben isis mijn ouders zijn al 3 jaar gescheiden en mijn familie praat over mijn vader en ik vind het niet leuk

3