Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Wat moet je doen?

, jaar

wat moet je doen met gescheiden ouders

Hij is vaak boos

, jaar

Hi Mijn ouders zijn nu sinds een jaar gescheiden. Ik heb hier nog veel moeite mee. Ik voel me niet lekker in mijn vel. Mijn vader doet heel vaak boos tegen mij en mijn broertje. Wat moet ik hiermee? Moet ik tegen hem zeggen dat ik het niet leuk vind en eigenlijk daarom niet meer zo graag naar mijn vader toe wil? Ik weet het niet. Kunnen jullie mij helpen?

Hij is vaak boos

, jaar

Hi Mijn ouders zijn nu sinds een jaar gescheiden. Ik heb hier nog veel moeite mee. Ik voel me niet lekker in mijn vel. Mijn vader doet heel vaak boos tegen mij en mijn broertje. Wat moet ik hiermee? Moet ik tegen hem zeggen dat ik het niet leuk vind en eigenlijk daarom niet meer zo graag naar mijn vader toe wil? Ik weet het niet. Kunnen jullie mij helpen?

Ik vind het moeilijk om te zeggen

, jaar

Mijn ouders waren al zo'n 20 jaar getrouwd en nog veel langer samen toen ze gingen scheiden. Mijn vader had een nieuwe vriendin. Iets wat ik totaal niet van hem verwachtte en iets waarvan ik niet weet of ik hem dat ooit kan vergeven. Tuurlijk, soms wordt je gewoon verliefd, maar je niet zomaar gedag zeggen tegen je oude leven en er maar vanuit gaan dat iedereen gewoon vrolijk meedoet. Okee, mijn zusje ziet zijn nieuwe vriendin als een tweede moeder en nee, ik kan het totaal niet met haar vinden. Ik koos eigenlijk ook een beetje partij voor mijn moeder. Het was geen vechtscheiding hoor, maar mijn vader had gewoon alles verkeerd aangepakt en ik had er even genoeg van. Maar nu gedraagt mijn moeder zich eigenlijk, net zoals mijn vader, weer als een puber. Ik ben zelf net 18 en voel me soms volwassener dan mijn ouders. Mijn moeder hangt minimaal 5 der per dag met een voor mij onbekende man (ik wil het niet weten) aan de lijn en giechelt als en 14 jarige. Naar wie kan ik nu? Geen idee... Vroeger ging ik ook wel eens naar mijn mentor op school of naar mijn oma en opa met wat mij dwarszat. Maar ik ga niet tegen hen vertellen hoezeer mijn ouders zich als een stelletje pubers gedragen. Mensen zeggen ook: 'Oh maar het was toch geen vechtscheiding,' of 'Je weet het toch nu al best lang,'. Ja en ja, maar ik was 16 toen ze het vertelden en ik ga hier denk ik mijn hele leven niet aan wennen, onder andere omdat ik vaak denk dat ze gewoon normaal moeten doen. Nu heeft mijn vader een nieuw eigen huis gekocht en verwacht hij dat ik daar om de week een hele week kom wonen. Ik wil dat niet. Ik woon nu ruim een jaar alleen bij mijn moeder en we zijn sinds een half jaar verhuisd naar een nieuw, kleiner huis, waar ik nog steeds niet helemaal gewend aan ben. Ik heb hier niet voor gekozen en ik heb het liefst gewoon één kamer in één huis. Hetzelfde geldt voor vakanties. Ik wil met de Pasen helemaal niet 'gezellig' met mijn vader en zijn vriendin en mijn zusje op vakantie, zelfs niet als mijn moeder ondertussen op date gaat (ieuw). Dan blijf ik nog liever alleen thuis. Ik vind het wel heel moeilijk om dit soort dingen tegen mijn vader te zeggen. Maar eigenlijk moet hij wel weten dat ik diep van binnen best wel boos op hem ben, en natuurlijk ook wel een beetje op mijn moeder. Ik doe dit jaar eindexamen en kan niet nog meer stress gebruiken. Toch voelt het wel alsof dit verhaal niet mijn verhaal is, maar en verhaal uit een boek ofzo, of van iemand anders. Ik weet niet of anderen zich hier ook in kunnen verplaatsen, maar dit uittypen voelt heel fijn, eindelijk komt het opgekropte eruit...

Ik vind het moeilijk om te zeggen

, jaar

Mijn ouders waren al zo'n 20 jaar getrouwd en nog veel langer samen toen ze gingen scheiden. Mijn vader had een nieuwe vriendin. Iets wat ik totaal niet van hem verwachtte en iets waarvan ik niet weet of ik hem dat ooit kan vergeven. Tuurlijk, soms wordt je gewoon verliefd, maar je niet zomaar gedag zeggen tegen je oude leven en er maar vanuit gaan dat iedereen gewoon vrolijk meedoet. Okee, mijn zusje ziet zijn nieuwe vriendin als een tweede moeder en nee, ik kan het totaal niet met haar vinden. Ik koos eigenlijk ook een beetje partij voor mijn moeder. Het was geen vechtscheiding hoor, maar mijn vader had gewoon alles verkeerd aangepakt en ik had er even genoeg van. Maar nu gedraagt mijn moeder zich eigenlijk, net zoals mijn vader, weer als een puber. Ik ben zelf net 18 en voel me soms volwassener dan mijn ouders. Mijn moeder hangt minimaal 5 der per dag met een voor mij onbekende man (ik wil het niet weten) aan de lijn en giechelt als en 14 jarige. Naar wie kan ik nu? Geen idee... Vroeger ging ik ook wel eens naar mijn mentor op school of naar mijn oma en opa met wat mij dwarszat. Maar ik ga niet tegen hen vertellen hoezeer mijn ouders zich als een stelletje pubers gedragen. Mensen zeggen ook: 'Oh maar het was toch geen vechtscheiding,' of 'Je weet het toch nu al best lang,'. Ja en ja, maar ik was 16 toen ze het vertelden en ik ga hier denk ik mijn hele leven niet aan wennen, onder andere omdat ik vaak denk dat ze gewoon normaal moeten doen. Nu heeft mijn vader een nieuw eigen huis gekocht en verwacht hij dat ik daar om de week een hele week kom wonen. Ik wil dat niet. Ik woon nu ruim een jaar alleen bij mijn moeder en we zijn sinds een half jaar verhuisd naar een nieuw, kleiner huis, waar ik nog steeds niet helemaal gewend aan ben. Ik heb hier niet voor gekozen en ik heb het liefst gewoon één kamer in één huis. Hetzelfde geldt voor vakanties. Ik wil met de Pasen helemaal niet 'gezellig' met mijn vader en zijn vriendin en mijn zusje op vakantie, zelfs niet als mijn moeder ondertussen op date gaat (ieuw). Dan blijf ik nog liever alleen thuis. Ik vind het wel heel moeilijk om dit soort dingen tegen mijn vader te zeggen. Maar eigenlijk moet hij wel weten dat ik diep van binnen best wel boos op hem ben, en natuurlijk ook wel een beetje op mijn moeder. Ik doe dit jaar eindexamen en kan niet nog meer stress gebruiken. Toch voelt het wel alsof dit verhaal niet mijn verhaal is, maar en verhaal uit een boek ofzo, of van iemand anders. Ik weet niet of anderen zich hier ook in kunnen verplaatsen, maar dit uittypen voelt heel fijn, eindelijk komt het opgekropte eruit...

Geschrokken

, jaar

Mijn ouders gaan binnenkort scheiden! Ik schrok hier heel erg van! Dit betekent dat ik mijn ouders minder vaak ga zien! Hebben jullie dat ook gehad? Ik wel! (Nu)

Geschrokken

, jaar

Mijn ouders gaan binnenkort scheiden! Ik schrok hier heel erg van! Dit betekent dat ik mijn ouders minder vaak ga zien! Hebben jullie dat ook gehad? Ik wel! (Nu)

Waar moet ik gaan wonen?

, jaar

Mijn mama heeft besloten om te scheiden van mijn papa. Ik heb 2 jongere zusjes (10 en 16). Degene van 10 gaat de ene week bij mama wonen en de andere week bij papa. Mijn zusje van 16 heeft besloten om standaart bij mama te wonen. Zelf heb ik nog geen idee waar ik wil gaan wonen. Het idee van iedere week op en neer verhuizen staat me totaal niet aan maar om nou standaart bij de een of ander te wonen wil ik ook niet. Ik heb het gevoel dat ik dan iemand in de steek laat, net als mama en mijn zusje doen. Heeft iemand tips om dit gevoel tegen te gaan of tips om de juiste keuze hierin te maken? X Jasmijn

Waar moet ik gaan wonen?

, jaar

Mijn mama heeft besloten om te scheiden van mijn papa. Ik heb 2 jongere zusjes (10 en 16). Degene van 10 gaat de ene week bij mama wonen en de andere week bij papa. Mijn zusje van 16 heeft besloten om standaart bij mama te wonen. Zelf heb ik nog geen idee waar ik wil gaan wonen. Het idee van iedere week op en neer verhuizen staat me totaal niet aan maar om nou standaart bij de een of ander te wonen wil ik ook niet. Ik heb het gevoel dat ik dan iemand in de steek laat, net als mama en mijn zusje doen. Heeft iemand tips om dit gevoel tegen te gaan of tips om de juiste keuze hierin te maken? X Jasmijn

Mijn vader liegt

, jaar

mijn vader liegt heel vaak tegen ons, hij steelt geld en zecht dat hij dat niet heeft gedaan... maar hij heeft het wel gedaan wat moet ik daar mee doen?

Mijn vader liegt

, jaar

mijn vader liegt heel vaak tegen ons, hij steelt geld en zecht dat hij dat niet heeft gedaan... maar hij heeft het wel gedaan wat moet ik daar mee doen?

Waarom moet ik luisteren?

, jaar

waarom moet ik naar mijn stiefouders luisteren?

Hoe kan ik hem overtuigen?

, jaar

Mijn ouders zijn al sinds mijn zesde gescheiden heb tot mijn twaalfde bij mijn moeder gewoond maar vanwege huiselijk geweld door de ex-vriend van mijn moeder ben ik naar mij vader gegaan toen mijn moeder en mijn zusje (1.5 jaar jonger) verhuisde naar haar nieuwe vriend. Nu woon ik al bijna twee jaar bij mijn vader, maar sinds 2 a 3 maanden heb ik niet het "thuis" gevoel en dat heb ik bij mijn moeder wel. Ben ook veel liever daar en kan het beter vinden met mijn stiefvader dan met de vriendin van mijn vader. Nu heb ik sinds 5 weken hyperventilatieaanvallen, paniekaanvallen en heimwee. Het liefste wat ik nu zou willen is naar mijn moeder toe. Ik heb dit ook aan mijn ouders verteld maar ik heb het idee dat mijn vader het niet wilt accepteren en mijn moeder zegt dat ik altijd welkom ben. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen om mijn vader ervan te overtuigen dat ik naar mijn moeder wil.

Hoe kan ik hem overtuigen?

, jaar

Mijn ouders zijn al sinds mijn zesde gescheiden heb tot mijn twaalfde bij mijn moeder gewoond maar vanwege huiselijk geweld door de ex-vriend van mijn moeder ben ik naar mij vader gegaan toen mijn moeder en mijn zusje (1.5 jaar jonger) verhuisde naar haar nieuwe vriend. Nu woon ik al bijna twee jaar bij mijn vader, maar sinds 2 a 3 maanden heb ik niet het "thuis" gevoel en dat heb ik bij mijn moeder wel. Ben ook veel liever daar en kan het beter vinden met mijn stiefvader dan met de vriendin van mijn vader. Nu heb ik sinds 5 weken hyperventilatieaanvallen, paniekaanvallen en heimwee. Het liefste wat ik nu zou willen is naar mijn moeder toe. Ik heb dit ook aan mijn ouders verteld maar ik heb het idee dat mijn vader het niet wilt accepteren en mijn moeder zegt dat ik altijd welkom ben. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen om mijn vader ervan te overtuigen dat ik naar mijn moeder wil.

Is het veilig?

, jaar

Ik weet het echt niet meer... mijn vader is boos op mijn moeder(ze zijn een maand na mijn geboorte gescheiden en mijn moeder heeft een nieuwe vriend) laatst kregen de vriend van mijn moeder en mijn vader ruzie en kwam de politie er zelfs bij...toen ben ik 4 weken niet naar hem toe geweest en toen hij mij weer ophaalde was hij meteen boos tegen mij en dat ging het hele weekend zo door. Toen had ik hem weer 4 weken niet gezien en nuweet ik niet of het wel veilig is om naar hem toe te gaan... Mag ik advies?

Is het veilig?

, jaar

Ik weet het echt niet meer... mijn vader is boos op mijn moeder(ze zijn een maand na mijn geboorte gescheiden en mijn moeder heeft een nieuwe vriend) laatst kregen de vriend van mijn moeder en mijn vader ruzie en kwam de politie er zelfs bij...toen ben ik 4 weken niet naar hem toe geweest en toen hij mij weer ophaalde was hij meteen boos tegen mij en dat ging het hele weekend zo door. Toen had ik hem weer 4 weken niet gezien en nuweet ik niet of het wel veilig is om naar hem toe te gaan... Mag ik advies?

Profielwerkstuk

, jaar

Hoi ik ben Zene, 16 jaar en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was. Ik maak mijn profielwerkstuk over scheiden en wat de invloed op kinderen daar van is. Maar ik heb eindelijk een vraag aan de mensen op deze site. Hoe oud waren jullie toen je ouders gingen scheiden, of jou ouders dicht bij elkaar wonen en wat voor invloed heeft dit op je sociale leven heeft gehad? Ik hoop heel erg dat ik antwoorden krijg. Het blijft anoniem! Xx

Profielwerkstuk

, jaar

Hoi ik ben Zene, 16 jaar en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was. Ik maak mijn profielwerkstuk over scheiden en wat de invloed op kinderen daar van is. Maar ik heb eindelijk een vraag aan de mensen op deze site. Hoe oud waren jullie toen je ouders gingen scheiden, of jou ouders dicht bij elkaar wonen en wat voor invloed heeft dit op je sociale leven heeft gehad? Ik hoop heel erg dat ik antwoorden krijg. Het blijft anoniem! Xx