Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Ik snap niet waarom
, jaar
Mijn ouders gaan binnenkort scheiden, maar ik snap nog steeds niet waarom!
Ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar en hebben nog nooit ruzie gehad!
Nou, wel 1 keer en verder niet!
Ik voel me zo verdrietig en alleen!
Hebben jullie dat ook?
Ik snap niet waarom
, jaar
Mijn ouders gaan binnenkort scheiden, maar ik snap nog steeds niet waarom!
Ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar en hebben nog nooit ruzie gehad!
Nou, wel 1 keer en verder niet!
Ik voel me zo verdrietig en alleen!
Hebben jullie dat ook?
Ik mag niet mee
, jaar
Ik ben 12 jaar. Woon bij mijn moeder. Wil graag met mijn vader en 2 half broertjes naar judo. Mijn moeder wil dat ik mijn huiswerk maak en mag niet met mijn vader mee. Ik wil wel graag mee maar het mag niet. Papa vind het moeilijk om te reageren want wil geen geruzie en gaat daarom naar huis. Wat moet ik Nu?
Ik mag niet mee
, jaar
Ik ben 12 jaar. Woon bij mijn moeder. Wil graag met mijn vader en 2 half broertjes naar judo. Mijn moeder wil dat ik mijn huiswerk maak en mag niet met mijn vader mee. Ik wil wel graag mee maar het mag niet. Papa vind het moeilijk om te reageren want wil geen geruzie en gaat daarom naar huis. Wat moet ik Nu?
Waarom scheiden?
, jaar
waaroom moet mensen sgijden
Waarom scheiden?
, jaar
waaroom moet mensen sgijden
Moet ik deze keuze maken?
, jaar
Beste iedereen , ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen aangezien niemand echt werkelijk in mijn schoenen staat.
Zelf heb ik het niet fijn bij mama , ik word probleem kind geboekt hebt vaak ruzie en niemand gelooft mij. Mijn zus en zusje en me moederen zijn tegen mij! Maar als ik weg ga doe ik mijn moeder verdriet.. ik ben daar njet verantwoordlijk voor maar toch ! Ik weet ook niet of ik dit zelf kan en ik vind zo lastig om deze keuze te maken. Kan iemand me helpen?
Moet ik deze keuze maken?
, jaar
Beste iedereen , ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen aangezien niemand echt werkelijk in mijn schoenen staat.
Zelf heb ik het niet fijn bij mama , ik word probleem kind geboekt hebt vaak ruzie en niemand gelooft mij. Mijn zus en zusje en me moederen zijn tegen mij! Maar als ik weg ga doe ik mijn moeder verdriet.. ik ben daar njet verantwoordlijk voor maar toch ! Ik weet ook niet of ik dit zelf kan en ik vind zo lastig om deze keuze te maken. Kan iemand me helpen?
Snel boos
, jaar
Ik ben te snel boos en daardoor heb ik altijd de ruzie met me moeder en ze gingen scheiden toen ik drie jaar was ik vond dat niet leuk en ik zit op de sks alles kids
Snel boos
, jaar
Ik ben te snel boos en daardoor heb ik altijd de ruzie met me moeder en ze gingen scheiden toen ik drie jaar was ik vond dat niet leuk en ik zit op de sks alles kids
Ziek zijn
, jaar
Ik ben wel eens ziek maar mijn ouders geloven dan niet dat ik ziek ben want ze denken dan dat het door de stress komt en dan zit ik soms op school terwijl ik hartstikke ziek ben (ik moest zelfs een keer kosten op school)😢
Ziek zijn
, jaar
Ik ben wel eens ziek maar mijn ouders geloven dan niet dat ik ziek ben want ze denken dan dat het door de stress komt en dan zit ik soms op school terwijl ik hartstikke ziek ben (ik moest zelfs een keer kosten op school)😢
Wanneer ben ik klaar voor contact met mama?
, jaar
Hey allemaal, ik heb nu al 9 maanden (ja ik heb het bijgehouden) geen contact meer met mijn moeder. Ik ben weg gegaan bij haar omdat ze mij altijd (mentaal) pijn deed, het enige wat ik zag in de week dat ik bij haar was, was mijn kamer. Nu beginnen steeds meer mensen te vertellen dat het niet gezond is om zo lang geen contact te hebben met je moeder. Maar.....Voor mij is ze niet echt mijn moeder meer. Ja soms voel ik me leeg. En soms vraag ik me af hoe het met haar gaat. Maar ik weet niet of ik er wel klaar voor ben.....
Hoe weet ik of ik hiervoor klaarben?
Wanneer ben ik klaar voor contact met mama?
, jaar
Hey allemaal, ik heb nu al 9 maanden (ja ik heb het bijgehouden) geen contact meer met mijn moeder. Ik ben weg gegaan bij haar omdat ze mij altijd (mentaal) pijn deed, het enige wat ik zag in de week dat ik bij haar was, was mijn kamer. Nu beginnen steeds meer mensen te vertellen dat het niet gezond is om zo lang geen contact te hebben met je moeder. Maar.....Voor mij is ze niet echt mijn moeder meer. Ja soms voel ik me leeg. En soms vraag ik me af hoe het met haar gaat. Maar ik weet niet of ik er wel klaar voor ben.....
Hoe weet ik of ik hiervoor klaarben?
Nu al trouwen
, jaar
mijn ouders zijn al een tijdje gescheiden en mijn moeder heeft een nieuwe vriend . Ze gaan over 2 maanden al trouwen maar eigenlijk vind ik dat het veel te snel gaat ik wil echt niet dat ze gaan trouwen de vriend van mijn moeder is gewoon niet leuk ik vind dat het leuker was doen hij er nog niet was hij past er gewoon niet goed bij. Hij is op het slechte moment irritant hij is ook niet serieus, maar ik vind het gewoon moeilijk om met mama het over te hebben om te zeggen dat ik haar vriend niet zo leuk vind.
Nu al trouwen
, jaar
mijn ouders zijn al een tijdje gescheiden en mijn moeder heeft een nieuwe vriend . Ze gaan over 2 maanden al trouwen maar eigenlijk vind ik dat het veel te snel gaat ik wil echt niet dat ze gaan trouwen de vriend van mijn moeder is gewoon niet leuk ik vind dat het leuker was doen hij er nog niet was hij past er gewoon niet goed bij. Hij is op het slechte moment irritant hij is ook niet serieus, maar ik vind het gewoon moeilijk om met mama het over te hebben om te zeggen dat ik haar vriend niet zo leuk vind.
Ik ben bang voor mijn vader
, jaar
Hallo,
Ik ben bang voor mn vader. Hij is heel boos op mama. Ik kom al 5 maanden niet meer bij hem. Mijn broertje wil ook niet meer naar papa. Hij is ook heel bang. Papa wil altijd praten over dat we bij mama willen wonen maar hij houdt dat tegen. Mijn ouders zijn al 4 jaar uit elkaar. Papa blijft boos. Mijn broertje voelt zich niet veilig meer. Papa controleert of hij tussen de middag op school is want hij mag niet naar opa en oma. Van opa en oma mogen wij altijd komen.
Mijn broertje heeft nare beelden in zijn hoofd dat mama onder het bloed zit door papa en dat hij hem ook wat aan zal doen. Jeeudbescherming heeft al aangegeven dat wij beter bij mama kunnen wonen maar daar moet nog een rechtzaak over komen. Ik heb een brief aan de rechter geschreven dat ik bij mama wil wonen maar het duurt zolang (bijna 7 weken) voordat papa en mama naar de rechter kunnen. Ik ben het heel erg zat dat papa iedereen de schuld geeft en niet naar ons wil luisteren. Hij wil tegen mijn verzoek in beroep gaan. Ik voel me veilig bij mama en onze bonusvader. Ik wil graag bij hun wonen. Wat kan ik nog doen?
Ik ben bang voor mijn vader
, jaar
Hallo,
Ik ben bang voor mn vader. Hij is heel boos op mama. Ik kom al 5 maanden niet meer bij hem. Mijn broertje wil ook niet meer naar papa. Hij is ook heel bang. Papa wil altijd praten over dat we bij mama willen wonen maar hij houdt dat tegen. Mijn ouders zijn al 4 jaar uit elkaar. Papa blijft boos. Mijn broertje voelt zich niet veilig meer. Papa controleert of hij tussen de middag op school is want hij mag niet naar opa en oma. Van opa en oma mogen wij altijd komen.
Mijn broertje heeft nare beelden in zijn hoofd dat mama onder het bloed zit door papa en dat hij hem ook wat aan zal doen. Jeeudbescherming heeft al aangegeven dat wij beter bij mama kunnen wonen maar daar moet nog een rechtzaak over komen. Ik heb een brief aan de rechter geschreven dat ik bij mama wil wonen maar het duurt zolang (bijna 7 weken) voordat papa en mama naar de rechter kunnen. Ik ben het heel erg zat dat papa iedereen de schuld geeft en niet naar ons wil luisteren. Hij wil tegen mijn verzoek in beroep gaan. Ik voel me veilig bij mama en onze bonusvader. Ik wil graag bij hun wonen. Wat kan ik nog doen?
Hoe kan ik bij 1 ouder wonen?
, jaar
Ik wil bij 1 van mijn ouders gaan wonen, maar hoe?
Hoe kan ik bij 1 ouder wonen?
, jaar
Ik wil bij 1 van mijn ouders gaan wonen, maar hoe?

2