Forum speciaal voor gescheiden ouders
Heb je een vraag over hoe jouw kinderen het ervaren om op te groeien met gescheiden ouders? Deel ‘m hier! Jongeren die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, reageren vanuit hun kindperspectief op jouw bericht. Zij weten hoe het voelt en delen graag hun eigen ervaringen met jou. Let op: ze kunnen alleen reageren op vragen die gaan over kinderen.
1947 vragen
Sorteer op

Zoek op het Forum naar vragen van anderen
Wanneer?
Evie, 46 jaar
Beste kinderen van gescheiden ouders,
Vorig jaar ben ik gescheiden, ons huwelijk liep al langere tijd niet goed. Alles geprobeerd, en uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Het gaat nu goed met mij, en belangrijker nog, ook met mijn twee dochters (12 en 11 jaar). Ze wonen het grootste deel van de week bij mij, we hebben het erg gezellig met z'n drieën.
Nu ben ik echter een man tegengekomen met wie het enorm klikt, we zijn verliefd. Hij is ook gescheiden en heeft ook twee kinderen. Het lijkt een serieuze relatie te gaan worden. Mijn vraag aan jullie is hoe ik hem het beste kan "introduceren" bij mijn dochters. Hebben jullie tips?
Hartelijk bedankt,
Evie
Wanneer?
Evie, 46 jaar
Beste kinderen van gescheiden ouders,
Vorig jaar ben ik gescheiden, ons huwelijk liep al langere tijd niet goed. Alles geprobeerd, en uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Het gaat nu goed met mij, en belangrijker nog, ook met mijn twee dochters (12 en 11 jaar). Ze wonen het grootste deel van de week bij mij, we hebben het erg gezellig met z'n drieën.
Nu ben ik echter een man tegengekomen met wie het enorm klikt, we zijn verliefd. Hij is ook gescheiden en heeft ook twee kinderen. Het lijkt een serieuze relatie te gaan worden. Mijn vraag aan jullie is hoe ik hem het beste kan "introduceren" bij mijn dochters. Hebben jullie tips?
Hartelijk bedankt,
Evie
Nog niet tevreden
JoSe, 39 jaar
Hallo.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mn ex en ik hebben besloten te gaan scheiden. we hebben een zoontje van bijna 4 jaar oud. We hebben een omgangsregeling afgesproken. mn ex is daar nog niet tevreden mee. Vandaar dat het ouderschapsplan niet rond is.
Mijn probleem is deze: mijn zoon wil nu niet meer naar zijn vader. Dit uit zich in huilen, vastklampen aan mij. De nacht voor de overdracht slaapt hij slecht en de ochtend zelf treuzelt hij ontzettend! Ik weet niet meer wat ik kandoen om te zorgen dat hij wel naar zn vader wil. Als ik zn vader mag geloven gaat het nadat ik weg ben weer goed en gaat hij rustig spelen. Hij gedraagt zich bij zijn vader ook anders dan bij mij. Bij zijn vader is hij een rustig en uitstekend luisterend jongetje. Bij mij is het een lekker gezellig druk en ondeugend jochie.
Ik weet niet precies wat ik nu kan doen voor mn jochie. Ik wil hem graag helpen,maar weet niet meer hoe..
Ik en mn zoon hoor heel graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Nog niet tevreden
JoSe, 39 jaar
Hallo.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mn ex en ik hebben besloten te gaan scheiden. we hebben een zoontje van bijna 4 jaar oud. We hebben een omgangsregeling afgesproken. mn ex is daar nog niet tevreden mee. Vandaar dat het ouderschapsplan niet rond is.
Mijn probleem is deze: mijn zoon wil nu niet meer naar zijn vader. Dit uit zich in huilen, vastklampen aan mij. De nacht voor de overdracht slaapt hij slecht en de ochtend zelf treuzelt hij ontzettend! Ik weet niet meer wat ik kandoen om te zorgen dat hij wel naar zn vader wil. Als ik zn vader mag geloven gaat het nadat ik weg ben weer goed en gaat hij rustig spelen. Hij gedraagt zich bij zijn vader ook anders dan bij mij. Bij zijn vader is hij een rustig en uitstekend luisterend jongetje. Bij mij is het een lekker gezellig druk en ondeugend jochie.
Ik weet niet precies wat ik nu kan doen voor mn jochie. Ik wil hem graag helpen,maar weet niet meer hoe..
Ik en mn zoon hoor heel graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Onze dochter
bart, 36 jaar
onze dochter is geplaatst sinds de geboorte en we staan machteloos ze is nu bijna 3 jaar en is nog nooit thuis geweest we lopen overal met onze kop tegen de muur en krijgen enkeleen andwoord zoals in belang van het kind maar zelf een duidelijk andwoord op de vraag waarom of door wat of wie krijgen we zelfs geen andwoord de vraag is wat kan ik doen om onzedochter thuis te krijgen of wie kan mij helpen
Onze dochter
bart, 36 jaar
onze dochter is geplaatst sinds de geboorte en we staan machteloos ze is nu bijna 3 jaar en is nog nooit thuis geweest we lopen overal met onze kop tegen de muur en krijgen enkeleen andwoord zoals in belang van het kind maar zelf een duidelijk andwoord op de vraag waarom of door wat of wie krijgen we zelfs geen andwoord de vraag is wat kan ik doen om onzedochter thuis te krijgen of wie kan mij helpen
Wat te zeggen
, jaar
Ik ben hulpverlener en ondersteun een jongen van 13 jaar van wie de ouders jaren geleden zijn gescheiden. Zoon woont bij zijn moeder met zijn zusje en gaat regelmatig naar zijn vader en diens nieuwe partner.Hij heeft veel ruzies met zijn moeder. Hij weet niet of hij bij zijn moeder of vader wil wonen.
Hebben jullie tips, aandachtspunten waar ik rekening mee kan houden bij het voeren van gesprekken met deze jongen. Alvast bedankt!
Wat te zeggen
, jaar
Ik ben hulpverlener en ondersteun een jongen van 13 jaar van wie de ouders jaren geleden zijn gescheiden. Zoon woont bij zijn moeder met zijn zusje en gaat regelmatig naar zijn vader en diens nieuwe partner.Hij heeft veel ruzies met zijn moeder. Hij weet niet of hij bij zijn moeder of vader wil wonen.
Hebben jullie tips, aandachtspunten waar ik rekening mee kan houden bij het voeren van gesprekken met deze jongen. Alvast bedankt!
Recht aankijken
Rick, 40 jaar
Beste Villa Pinedo,
Mijn vrouw en ik starten net het echtscheidingsproces. Gelukkig kunnen we elkaar recht aankijken en is de relatie best goed. We gaan nu samen het gesprek aan hoe we de zaken het beste kunnen regelen voor onze kinderen van 6 en 7 jaar. De omgangsregeling en de financiele zaken. Voor wat betreft dat laatste heb ik een vraag. Heeft iemand ervaring met het oprichten van een gezamenlijke rekening voor de kinderen waar mijn vrouw en ik samen over kunnen beschikken? Of voelt het voor het kind beter dat de verzorgende ouder het geld beheert?
Recht aankijken
Rick, 40 jaar
Beste Villa Pinedo,
Mijn vrouw en ik starten net het echtscheidingsproces. Gelukkig kunnen we elkaar recht aankijken en is de relatie best goed. We gaan nu samen het gesprek aan hoe we de zaken het beste kunnen regelen voor onze kinderen van 6 en 7 jaar. De omgangsregeling en de financiele zaken. Voor wat betreft dat laatste heb ik een vraag. Heeft iemand ervaring met het oprichten van een gezamenlijke rekening voor de kinderen waar mijn vrouw en ik samen over kunnen beschikken? Of voelt het voor het kind beter dat de verzorgende ouder het geld beheert?
Rechten?
as, 49 jaar
Mijn dochter (16) heeft afgelopen week van haar vader gehoord dat, als zij bij hem komt wonen hij haar beter kan helpen met huiswerk.Mijn dochter was behoorlijk overrompeld en heeft van schrik "ok " gezegd. Pas daarna drong de situatie tot haar door.Ze zou dan binnen 4 dagen moeten verhuizen en ziet dat helemaal niet zitten. Ik las dit via een mail van mijn ex en heb gereageerd dat het voorlopig niet doorgaat en dat we er met zijn drieeen over moeten praten. Wat zijn de rechten van mijn dochter om te weigeren en hoe kan ik haar het beste steunen?
Rechten?
as, 49 jaar
Mijn dochter (16) heeft afgelopen week van haar vader gehoord dat, als zij bij hem komt wonen hij haar beter kan helpen met huiswerk.Mijn dochter was behoorlijk overrompeld en heeft van schrik "ok " gezegd. Pas daarna drong de situatie tot haar door.Ze zou dan binnen 4 dagen moeten verhuizen en ziet dat helemaal niet zitten. Ik las dit via een mail van mijn ex en heb gereageerd dat het voorlopig niet doorgaat en dat we er met zijn drieeen over moeten praten. Wat zijn de rechten van mijn dochter om te weigeren en hoe kan ik haar het beste steunen?
Verjaardag met z'n allen?
Patries, 37 jaar
Lieve kids,
Vorig jaar zijn mijn ex en ik gescheiden. We hebben dit heel rustig en weloverwogen gedaan. We hebben geen ruzie en onze dochter staat voorop. Onze scheiding is (niet overdreven) echt heel netjes verlopen en de omgeving prijst ons daar ook heel vaak mee.....Ze zeggen nog steeds dat we een voorbeeld zijn voor heel veel andere gescheiden gezinnen.
Maaarrrrr....
Nu komt de verjaardag van onze dochter eraan. Ze wordt 6 jaar. Dit is de eerste verjaardag sinds de scheiding. Ik wil dit graag 1 keer vieren met iedereen die om mijn dochter geeft. Dus familie van ex en mij, de eigen en gezamelijke vrienden, buren etc. De gedachte die ik daarachter heb is dat zolang het kan we haar verjaardag samen moeten vieren. Dit om te voorkomen dat we voor haar gevoel nu een traditie gaan creeeren die haar het gevoel geeft dat onze families (voor haar is er maar 1 familie) niet bij elkaar kunnen zijn. Dit lijkt nu misschien nog niet zo erg, maar het kan zijn dat ze straks zich verplicht voelt om te gaan kiezen wie wel en wie niet....bij haar groep 8 musical komt, wie bij haar afzwemmen komt, wie bij haar diploma uitreiking komt, bij haar clubkampioenschappen, bij haar huwelijk, en zelfs bij het krijgen van haar eigen kinderen.
Ik ben van mening dat we als volwassenen, zeker omdat er geen ruzie is geweest, best de verjaardag van onze dochter, ook met vrienden die we individueel misschien een jaar niet gezien hebben gezellig kunnen maken. We moeten voor onze dochter laten zien dat zij haar verjaardag met haar ouders samen kan vieren.
Mijn ex is van mening dat onze dochter nu gewend is aan twee werelden en dat het voor haar gekker is om dan nu wel haar verjaardag samen te vieren. Hij wil het wel samen doen met haar (dus papa, mama, en kind), maar ook ieder apart met de vrienden. Dus hij wil dan 3x haar verjaardag vieren.
Ook hier sta ik niet achter....dat wordt wat veel voor zo'n kleintje en ik ben van mening dat de werelden waar hij het over heeft(vrienden en familie van papa en vrienden en familie van mama) juist alleen maar verder van elkaar vervreemden.
Daarbij komt ook dat als we het apart vieren, we onze vrienden ook nog eens voor het blok zetten om te gaan kiezen, want er zullen niet veel mensen 2x naar een kinderverjaardag gaan. Dit is niet het belangrijkste uiteraard, maar maakt het ook nog extra en onnodig lastig...
Ik weet het even niet meer.....Wat raden jullie aan?
Dank alvast voor jullie adviezen.
Verjaardag met z'n allen?
Patries, 37 jaar
Lieve kids,
Vorig jaar zijn mijn ex en ik gescheiden. We hebben dit heel rustig en weloverwogen gedaan. We hebben geen ruzie en onze dochter staat voorop. Onze scheiding is (niet overdreven) echt heel netjes verlopen en de omgeving prijst ons daar ook heel vaak mee.....Ze zeggen nog steeds dat we een voorbeeld zijn voor heel veel andere gescheiden gezinnen.
Maaarrrrr....
Nu komt de verjaardag van onze dochter eraan. Ze wordt 6 jaar. Dit is de eerste verjaardag sinds de scheiding. Ik wil dit graag 1 keer vieren met iedereen die om mijn dochter geeft. Dus familie van ex en mij, de eigen en gezamelijke vrienden, buren etc. De gedachte die ik daarachter heb is dat zolang het kan we haar verjaardag samen moeten vieren. Dit om te voorkomen dat we voor haar gevoel nu een traditie gaan creeeren die haar het gevoel geeft dat onze families (voor haar is er maar 1 familie) niet bij elkaar kunnen zijn. Dit lijkt nu misschien nog niet zo erg, maar het kan zijn dat ze straks zich verplicht voelt om te gaan kiezen wie wel en wie niet....bij haar groep 8 musical komt, wie bij haar afzwemmen komt, wie bij haar diploma uitreiking komt, bij haar clubkampioenschappen, bij haar huwelijk, en zelfs bij het krijgen van haar eigen kinderen.
Ik ben van mening dat we als volwassenen, zeker omdat er geen ruzie is geweest, best de verjaardag van onze dochter, ook met vrienden die we individueel misschien een jaar niet gezien hebben gezellig kunnen maken. We moeten voor onze dochter laten zien dat zij haar verjaardag met haar ouders samen kan vieren.
Mijn ex is van mening dat onze dochter nu gewend is aan twee werelden en dat het voor haar gekker is om dan nu wel haar verjaardag samen te vieren. Hij wil het wel samen doen met haar (dus papa, mama, en kind), maar ook ieder apart met de vrienden. Dus hij wil dan 3x haar verjaardag vieren.
Ook hier sta ik niet achter....dat wordt wat veel voor zo'n kleintje en ik ben van mening dat de werelden waar hij het over heeft(vrienden en familie van papa en vrienden en familie van mama) juist alleen maar verder van elkaar vervreemden.
Daarbij komt ook dat als we het apart vieren, we onze vrienden ook nog eens voor het blok zetten om te gaan kiezen, want er zullen niet veel mensen 2x naar een kinderverjaardag gaan. Dit is niet het belangrijkste uiteraard, maar maakt het ook nog extra en onnodig lastig...
Ik weet het even niet meer.....Wat raden jullie aan?
Dank alvast voor jullie adviezen.
Niet verergeren
Xx, 43 jaar
Lieve dappere kinderen van gescheiden ouders,
Ik ben, nu 2,5 jaar geleden, bij de vader van mijn kinderen weggegaan.
Wij hebben samen 2 kinderen, een jongen van 16 die nu bij zijn vader woont en een dochter van 13.
De relatie met mijn ex is helaas ronduit slecht. Op diverse manieren en via allerlei hulpinstanties heb ik hulp gezocht om een betere communicatie op gang te brengen, helaas zonder succes.
Het feit is dat de vader van mijn kinderen erg verbitterd en verdrietig is, waar ik uiteindelijk ook last van heb en ook moeilijk vindt om te zien. Helaas zijn de kinderen enorm gevoed met vreselijke verhalen. ... Ik heb namelijk sinds 1,5 jaar een nieuwe vriend waar ik heel gelukkig mee ben en ik begrijp heel goed dat dit voor sommige lezers best moeilijk is te horen, want ja, het liefste wil je dat je ouders voor altijd bij elkaar blijven.
Mijn nieuwe vriend is een vroegere bekende waar de kinderen stapelgek mee waren, en hij met hen! Helaas willen de kinderen niets, maar dan ook niets met hem te maken hebben, en dat komt door de vreselijke invloeden van hun vader. Daarnaast heeft hij mijn moeder en zus, de oma en tante van mijn kinderen, ook aan zijn kant gekregen. Ik wil het de kinderen niet moeilijker maken dan ze het al hebben en dring ze niets op, maar ik wil deze situatie ook niet jarenlang in stand houden... Heeft iemand ervaring in een soortgelijke situatie en hoe zijn jullie hier uiteindelijk mee omgegaan? Ben erg benieuwd naar jullie reactie(s)
Niet verergeren
Xx, 43 jaar
Lieve dappere kinderen van gescheiden ouders,
Ik ben, nu 2,5 jaar geleden, bij de vader van mijn kinderen weggegaan.
Wij hebben samen 2 kinderen, een jongen van 16 die nu bij zijn vader woont en een dochter van 13.
De relatie met mijn ex is helaas ronduit slecht. Op diverse manieren en via allerlei hulpinstanties heb ik hulp gezocht om een betere communicatie op gang te brengen, helaas zonder succes.
Het feit is dat de vader van mijn kinderen erg verbitterd en verdrietig is, waar ik uiteindelijk ook last van heb en ook moeilijk vindt om te zien. Helaas zijn de kinderen enorm gevoed met vreselijke verhalen. ... Ik heb namelijk sinds 1,5 jaar een nieuwe vriend waar ik heel gelukkig mee ben en ik begrijp heel goed dat dit voor sommige lezers best moeilijk is te horen, want ja, het liefste wil je dat je ouders voor altijd bij elkaar blijven.
Mijn nieuwe vriend is een vroegere bekende waar de kinderen stapelgek mee waren, en hij met hen! Helaas willen de kinderen niets, maar dan ook niets met hem te maken hebben, en dat komt door de vreselijke invloeden van hun vader. Daarnaast heeft hij mijn moeder en zus, de oma en tante van mijn kinderen, ook aan zijn kant gekregen. Ik wil het de kinderen niet moeilijker maken dan ze het al hebben en dring ze niets op, maar ik wil deze situatie ook niet jarenlang in stand houden... Heeft iemand ervaring in een soortgelijke situatie en hoe zijn jullie hier uiteindelijk mee omgegaan? Ben erg benieuwd naar jullie reactie(s)
Voorlopig
Jen, 47 jaar
Hallo allemaal,
Dilemma. wij zijn sinds november 2015 gescheiden hebben co-ouderschap over onze beide kinderen (11 en bijna 17) en nu heeft de oudste aangegeven niet meer bij haar vader te willen wonen na het zoveelste conflict. Ze voelt zich niet meer thuis. Mijn ex blijft ontkennen dat er iets aan de hand is, roept bij het minst of geringste dat ze dan maar naar haar moeder moet gaan, wat een stap naar een oplossing erg lastig maakt. Daarbij is er een nieuwe partner aan zijn kant in het spel waar mede de problemen door komen. Dochter geeft aan dat papa negatief is naar haar en ze mist het contact met haar vader 1 op 1 omdat de nieuwe partner er nagenoeg bij in woont. Zolang hij niet bereidt is het probleem te onderkennen, zal de oplossing, waarvan ik vind dat die van hem en zijn dochter moet zijn, niet in zicht komen.
Dochter start over 4 weken met haar examens en om rust te creëren heb ik toch voorgesteld dat ze voorlopig bij mij komt wonen en er afspraken worden gemaakt zodat ze wel in contact blijft met haar vader.
Hoewel ik denk dat dit voor nu een goede oplossing is, met het oog op haar examens, denk ik aan de andere kant, zolang hij niet met haar naar een oplossing gaat zoeken en in gesprek gaat, zal deze situatie blijven bestaan.
Ik vind het lastig een goed houding voor mezelf hierin te vinden waardoor ik mijn dochter hier doorheen kan helpen.
Iemand wijze raad?
Voorlopig
Jen, 47 jaar
Hallo allemaal,
Dilemma. wij zijn sinds november 2015 gescheiden hebben co-ouderschap over onze beide kinderen (11 en bijna 17) en nu heeft de oudste aangegeven niet meer bij haar vader te willen wonen na het zoveelste conflict. Ze voelt zich niet meer thuis. Mijn ex blijft ontkennen dat er iets aan de hand is, roept bij het minst of geringste dat ze dan maar naar haar moeder moet gaan, wat een stap naar een oplossing erg lastig maakt. Daarbij is er een nieuwe partner aan zijn kant in het spel waar mede de problemen door komen. Dochter geeft aan dat papa negatief is naar haar en ze mist het contact met haar vader 1 op 1 omdat de nieuwe partner er nagenoeg bij in woont. Zolang hij niet bereidt is het probleem te onderkennen, zal de oplossing, waarvan ik vind dat die van hem en zijn dochter moet zijn, niet in zicht komen.
Dochter start over 4 weken met haar examens en om rust te creëren heb ik toch voorgesteld dat ze voorlopig bij mij komt wonen en er afspraken worden gemaakt zodat ze wel in contact blijft met haar vader.
Hoewel ik denk dat dit voor nu een goede oplossing is, met het oog op haar examens, denk ik aan de andere kant, zolang hij niet met haar naar een oplossing gaat zoeken en in gesprek gaat, zal deze situatie blijven bestaan.
Ik vind het lastig een goed houding voor mezelf hierin te vinden waardoor ik mijn dochter hier doorheen kan helpen.
Iemand wijze raad?
Niet meer naar zijn moeder
Willem, 47 jaar
Beste mensen,
Ik worstel al een tijdje met een probeem en ik zou graag jullie advies hierover willen hebben.
Mijn zoontje ( ik noem hem even marco, ivm annonimiteit) van bijna 12 jaar heeft aangegeven niet meer naar zijn moeder te willen. Wij hebben een co-ouderschapsregeling die erg stroef verloopt. Moeder wil niet meer praten met mij (ik zal jullie de voorgeschiedenis besparen). Mijn zoontje heeft erg veel last van deze situatie en ik heb al diverse pogingen ondernomen om contact met moeder te herstellen maar zij blijft weigeren. Moeder wil zich niet schikken in het belang van mijn zoontje, zelfs niet op zijn verzoek.
Vanwege het strenge regime en het feit dat moeder soms dagen niet wil praten met Marco als er een voorvalletje heeft voorgedaan ( niveau bv sok kwijt of broodtrommeltje op school vergeten) is Marco het nu beu om naar zijn moeder te gaan.
Ik heb hem geadviseerd om komende wisseling proberen te praten met mama en geen ruzie te maken en als dat toch niet lukt om dan na het sporten naar mij toe te komen ipv naar zijn moeder om dan maar eens een tijdje bij mij te blijven.
Ik heb een hele goede band met Marco, hij is gemiddeld 4 tot 5 dgn p/w bij mij en hij is mijn alles. Ik wil hem geen moeder ontnemen maar ik denk dat ik hem in bescherming moet gaan nemen.
Graag hoor ik van jullie hoe jullie tegen de situatie aankijken en wellicht kunnen jullie mij en marco wat goede tips geven.
uitnodigingen om te praten, mediation, via advocaten etc heeft tot nu toe niets opgeleverd. moeders weigert contact met mij.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal ik hoop op een reactie.
Groeten Willem
Niet meer naar zijn moeder
Willem, 47 jaar
Beste mensen,
Ik worstel al een tijdje met een probeem en ik zou graag jullie advies hierover willen hebben.
Mijn zoontje ( ik noem hem even marco, ivm annonimiteit) van bijna 12 jaar heeft aangegeven niet meer naar zijn moeder te willen. Wij hebben een co-ouderschapsregeling die erg stroef verloopt. Moeder wil niet meer praten met mij (ik zal jullie de voorgeschiedenis besparen). Mijn zoontje heeft erg veel last van deze situatie en ik heb al diverse pogingen ondernomen om contact met moeder te herstellen maar zij blijft weigeren. Moeder wil zich niet schikken in het belang van mijn zoontje, zelfs niet op zijn verzoek.
Vanwege het strenge regime en het feit dat moeder soms dagen niet wil praten met Marco als er een voorvalletje heeft voorgedaan ( niveau bv sok kwijt of broodtrommeltje op school vergeten) is Marco het nu beu om naar zijn moeder te gaan.
Ik heb hem geadviseerd om komende wisseling proberen te praten met mama en geen ruzie te maken en als dat toch niet lukt om dan na het sporten naar mij toe te komen ipv naar zijn moeder om dan maar eens een tijdje bij mij te blijven.
Ik heb een hele goede band met Marco, hij is gemiddeld 4 tot 5 dgn p/w bij mij en hij is mijn alles. Ik wil hem geen moeder ontnemen maar ik denk dat ik hem in bescherming moet gaan nemen.
Graag hoor ik van jullie hoe jullie tegen de situatie aankijken en wellicht kunnen jullie mij en marco wat goede tips geven.
uitnodigingen om te praten, mediation, via advocaten etc heeft tot nu toe niets opgeleverd. moeders weigert contact met mij.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal ik hoop op een reactie.
Groeten Willem

3