Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Bespreken met vader

, jaar

Hoe kan ik het makkelijkst tegen mijn vader vertellen dat ik niet meer naar hem toe wil gaan? Ik vind het moeilijk om dat te bespreken met hem.

Bespreken met vader

, jaar

Hoe kan ik het makkelijkst tegen mijn vader vertellen dat ik niet meer naar hem toe wil gaan? Ik vind het moeilijk om dat te bespreken met hem.

Ruzie in het ziekenhuis

, jaar

Twee jaar geleden werd er tot onze grote schrik kanker geconstateerd bij mijn jongere zusje. Mijn ouders waren destijds nog bij elkaar. We gingen als gezin een enorm heftige tijd in en hebben, ondanks de stroeve relatie van mijn ouders, heel veel steun aan elkaar gehad. Mijn zusje is gelukkig opgeknapt en is lange tijd weer gezond geweest, maar toch bleek een paar weken geleden dat de kanker weer terug is... Kort voordat we dit slechte nieuws kregen, hebben mijn ouders besloten uit elkaar te gaan en is mijn vader ergens anders gaan wonen. Ik heb op het moment niet veel contact met mijn vader, maar baal er ook van dat we deze zware tijd nu niet door kunnen als gezin. Als mijn ouders samen met mijn zusje in het ziekenhuis zijn, maken ze eigenlijk alleen maar ruzie. We schamen ons dood op deze momenten! Tegen mijn moeder hebben we dit al wel gezegd, maar toch gebeurt het telkens weer en tegen mijn vader durf ik het niet te zeggen uit angst voor een negatieve reactie. Heeft iemand advies hoe ik het gesprek met mijn ouders aan zou kunnen gaan? Of andere ideeën om de ziekteperiode van mijn zusje te doorstaan zonder al te veel last te hebben van de scheiding?

Ruzie in het ziekenhuis

, jaar

Twee jaar geleden werd er tot onze grote schrik kanker geconstateerd bij mijn jongere zusje. Mijn ouders waren destijds nog bij elkaar. We gingen als gezin een enorm heftige tijd in en hebben, ondanks de stroeve relatie van mijn ouders, heel veel steun aan elkaar gehad. Mijn zusje is gelukkig opgeknapt en is lange tijd weer gezond geweest, maar toch bleek een paar weken geleden dat de kanker weer terug is... Kort voordat we dit slechte nieuws kregen, hebben mijn ouders besloten uit elkaar te gaan en is mijn vader ergens anders gaan wonen. Ik heb op het moment niet veel contact met mijn vader, maar baal er ook van dat we deze zware tijd nu niet door kunnen als gezin. Als mijn ouders samen met mijn zusje in het ziekenhuis zijn, maken ze eigenlijk alleen maar ruzie. We schamen ons dood op deze momenten! Tegen mijn moeder hebben we dit al wel gezegd, maar toch gebeurt het telkens weer en tegen mijn vader durf ik het niet te zeggen uit angst voor een negatieve reactie. Heeft iemand advies hoe ik het gesprek met mijn ouders aan zou kunnen gaan? Of andere ideeën om de ziekteperiode van mijn zusje te doorstaan zonder al te veel last te hebben van de scheiding?

Omgaan met gescheiden ouders

, jaar

Mijn ouders zijn op mijn 7de gescheiden. Is was helemaal in shock. Ik moest helemaal wennen en het was heel moeilijk. Ik moest helemaal wennen. Ik kon er niet mee omgaan, en ik wist niet wat ik moest dan. Nu ben ik 11 en ben ik eraan gewend. Het is gewoon een kwestie van wennen. Het begin is moeilijk, maar je moet het gewoon laten gaan. Het is moeilijk om er niks mee te doen. Praat er mee met je ouders, maar probeer er overheen te komen. Op en moment word het steeds gemakkelijker en ga je eraan wennen. Dan is het goed. Dan is het ook niet meer zo erg. Probeer het ook te beschouwen dat je uniek bent. Je hebt gescheiden ouders. Niet veel kinderen hebben dat.

Omgaan met gescheiden ouders

, jaar

Mijn ouders zijn op mijn 7de gescheiden. Is was helemaal in shock. Ik moest helemaal wennen en het was heel moeilijk. Ik moest helemaal wennen. Ik kon er niet mee omgaan, en ik wist niet wat ik moest dan. Nu ben ik 11 en ben ik eraan gewend. Het is gewoon een kwestie van wennen. Het begin is moeilijk, maar je moet het gewoon laten gaan. Het is moeilijk om er niks mee te doen. Praat er mee met je ouders, maar probeer er overheen te komen. Op en moment word het steeds gemakkelijker en ga je eraan wennen. Dan is het goed. Dan is het ook niet meer zo erg. Probeer het ook te beschouwen dat je uniek bent. Je hebt gescheiden ouders. Niet veel kinderen hebben dat.

Vader laat niks horen

, jaar

heyhey, mijn ouders zijn nu ongeveer 3 jaar gescheiden alleen het word steeds maar erger.. mijn vader zie ik al 5 maanden niet meer en zo gaat het elke keer, we hebben al afspraken gemaakt vorige keer maar daar hield die zich niet aan. toch wil ik hem graag zien maar mijn moeder denkt dat het me alleen maar nog meer pijn doet en ze wil eigenlijk niet meer dat ik ga, maar ik wil nog wel want het is toch me vader. maar mijn vader laat ook niks meer van zich horen... kan iemand mij een tip geven?

Vader laat niks horen

, jaar

heyhey, mijn ouders zijn nu ongeveer 3 jaar gescheiden alleen het word steeds maar erger.. mijn vader zie ik al 5 maanden niet meer en zo gaat het elke keer, we hebben al afspraken gemaakt vorige keer maar daar hield die zich niet aan. toch wil ik hem graag zien maar mijn moeder denkt dat het me alleen maar nog meer pijn doet en ze wil eigenlijk niet meer dat ik ga, maar ik wil nog wel want het is toch me vader. maar mijn vader laat ook niks meer van zich horen... kan iemand mij een tip geven?

Er overheen komen

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden op mijn 11e. Inmiddels ben ik allang volledig gewend aan de situatie van co-ouderschap. Deze zomer was ik van plan in het huis van mijn moeder te wonen met mijn vriend. Mijn moeder zou dan verhuizen naar mijn stiefvader. Om dit te vieren hebben we een eetentje georganiseerd voor mijn vriend zijn ouders, onze broertjes, en mijn vader. Maar mijn vader wil niet komen als het in mijn moeders huis is met haar en mijn stiefvader erbij. Ik dacht dat 8 jaar lang genoeg is om ergens overheen te komen en om er volwassen mee om te gaan. Ik ben erg verdrietig dat hij niet wil komen omdat het vanaf nu mijn huis is. Ik wilde juist dat hij erbij is omdat hij nog nooit de ouders van mijn vriend ontmoet heeft. Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet, het brengt weer veel gevoelens van vroeger omhoog waar ik niet op zat te wachten.

Er overheen komen

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden op mijn 11e. Inmiddels ben ik allang volledig gewend aan de situatie van co-ouderschap. Deze zomer was ik van plan in het huis van mijn moeder te wonen met mijn vriend. Mijn moeder zou dan verhuizen naar mijn stiefvader. Om dit te vieren hebben we een eetentje georganiseerd voor mijn vriend zijn ouders, onze broertjes, en mijn vader. Maar mijn vader wil niet komen als het in mijn moeders huis is met haar en mijn stiefvader erbij. Ik dacht dat 8 jaar lang genoeg is om ergens overheen te komen en om er volwassen mee om te gaan. Ik ben erg verdrietig dat hij niet wil komen omdat het vanaf nu mijn huis is. Ik wilde juist dat hij erbij is omdat hij nog nooit de ouders van mijn vriend ontmoet heeft. Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet, het brengt weer veel gevoelens van vroeger omhoog waar ik niet op zat te wachten.

Net gescheiden

, jaar

Mijn ouders zijn net gescheiden. Ik vind dit niet leuk! Ik weet niet wat ik er mee moet, en ik weet ook niet wat ik nu moet en en hoe het er uit gaat zien. Heeft iemand tips ofzo Demi

Net gescheiden

, jaar

Mijn ouders zijn net gescheiden. Ik vind dit niet leuk! Ik weet niet wat ik er mee moet, en ik weet ook niet wat ik nu moet en en hoe het er uit gaat zien. Heeft iemand tips ofzo Demi

Heimwee

, jaar

Hoi, ik ben nick en mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 10 ben.Ik zit er vaak mee en praat er soms over.Op zondag is de wissel dag dan ga ik naar me moeder of juist vader.Ik heb best wel veel heimwee.Als ik van me moeder naar me vader ga krijg ik heimwee voor het slapen dan moet ik huilen. Meestal moet al huilen op woensdag in de week van me moeder omdat ik weet dan dat ik naar me vader ga.hoe moet ik dat doen? Ik zoek al best lang tips hienaar.

Heimwee

, jaar

Hoi, ik ben nick en mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 10 ben.Ik zit er vaak mee en praat er soms over.Op zondag is de wissel dag dan ga ik naar me moeder of juist vader.Ik heb best wel veel heimwee.Als ik van me moeder naar me vader ga krijg ik heimwee voor het slapen dan moet ik huilen. Meestal moet al huilen op woensdag in de week van me moeder omdat ik weet dan dat ik naar me vader ga.hoe moet ik dat doen? Ik zoek al best lang tips hienaar.

Ik moet mee op vakantie

, jaar

Ik ben Roel, ik ben 12 jaar en ik moet van mijn vader mee op vakantie, dat wil ik niet! Ik vind mijn stiefmoeder en stief broertjes niet leuk......... daarom wil ik deze zomer bij mijn moeder blijven? Wat kan ik doen? Help mij?

Ik moet mee op vakantie

, jaar

Ik ben Roel, ik ben 12 jaar en ik moet van mijn vader mee op vakantie, dat wil ik niet! Ik vind mijn stiefmoeder en stief broertjes niet leuk......... daarom wil ik deze zomer bij mijn moeder blijven? Wat kan ik doen? Help mij?

Vrienden bij moeder

, jaar

Als ik bij mijn moeder ben dan heb ik vrienden maar bij mijn vader heb ik geen vrienden maar ik ben wel blij dat 9jaar mijn vader en mijn moeder samenwerking gezien heb

Vrienden bij moeder

, jaar

Als ik bij mijn moeder ben dan heb ik vrienden maar bij mijn vader heb ik geen vrienden maar ik ben wel blij dat 9jaar mijn vader en mijn moeder samenwerking gezien heb

Boos op vader

, jaar

Mijn vader heeft het uit gemaakt en nu ben ik boos op hem. Wat kan ik doen om het los te laten?