Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Vrienden bij moeder
, jaar
Toen mijn ouders gescheiden van elkaar ging mijn vader in *** wonen en mijn moeder ging in ### maar in ### heb ik altijd gewoond dus daar had ik al vrienden maar bij mijn vader had ik geen vrienden dus ik was 😞 en bedroeft en daar om ga ik deze week op vakantie. mvg beau
Vrienden bij moeder
, jaar
Toen mijn ouders gescheiden van elkaar ging mijn vader in *** wonen en mijn moeder ging in ### maar in ### heb ik altijd gewoond dus daar had ik al vrienden maar bij mijn vader had ik geen vrienden dus ik was 😞 en bedroeft en daar om ga ik deze week op vakantie. mvg beau
Durf niet te zeggen
, jaar
Ik heb een probleem, ik ben in het weekend bij papa maar het gaat daar helemaal niet goed. En ik slaap niet in de nachten en ik durf het niet tegen papa te zeggen dat ik naar mama wil. Heeft iemand advies hoe ik dit kan aanpakken?
Alvast bedankt!
Durf niet te zeggen
, jaar
Ik heb een probleem, ik ben in het weekend bij papa maar het gaat daar helemaal niet goed. En ik slaap niet in de nachten en ik durf het niet tegen papa te zeggen dat ik naar mama wil. Heeft iemand advies hoe ik dit kan aanpakken?
Alvast bedankt!
Geen contact vader
, jaar
Hoi, mijn ouders zijn al een tijdje gescheiden. Toen ik 12 was had mijn moeder voor mij bepaald dat ik geen omgang meer wilde met mijn vader, destijds begreep ik dat i.v.m de situatie. Nu ik iets ouder ben zou ik ook graag contact met mijn vader willen. Mijn vraag is dus of dat mogelijk is ondanks mijn keuze (of moet ik wachten tot mijn 18e zoals mijn moeder zegt?)
Geen contact vader
, jaar
Hoi, mijn ouders zijn al een tijdje gescheiden. Toen ik 12 was had mijn moeder voor mij bepaald dat ik geen omgang meer wilde met mijn vader, destijds begreep ik dat i.v.m de situatie. Nu ik iets ouder ben zou ik ook graag contact met mijn vader willen. Mijn vraag is dus of dat mogelijk is ondanks mijn keuze (of moet ik wachten tot mijn 18e zoals mijn moeder zegt?)
Zelf kiezen
Kimberly, 13 jaar
Rechten
Op welke leeftijd mag je kiezen bij wie je mag wonen? Ik ben namelijk heel erg bang bij mijn vader..
Zelf kiezen
Kimberly, 13 jaar
Rechten
Op welke leeftijd mag je kiezen bij wie je mag wonen? Ik ben namelijk heel erg bang bij mijn vader..
Stiefmoeder bemoeit zich
, jaar
mijn stiefmoeder doet alsof ze mn moeder is en bemoeit zich overal mee. mn vader is door haar een heel ander persoon geworden. ik wil graag helemaal bij mn moeder gaan wonen, maar ze zegt dat dat niet makkelijk geregeld kan worden. wat moet ik doen?
Stiefmoeder bemoeit zich
, jaar
mijn stiefmoeder doet alsof ze mn moeder is en bemoeit zich overal mee. mn vader is door haar een heel ander persoon geworden. ik wil graag helemaal bij mn moeder gaan wonen, maar ze zegt dat dat niet makkelijk geregeld kan worden. wat moet ik doen?
Zelf kiezen
, jaar
Op welke leeftijd mag je kiezen bij wie je mag wonen? Ik ben namelijk heel erg bang bij mijn vader..
Zelf kiezen
, jaar
Op welke leeftijd mag je kiezen bij wie je mag wonen? Ik ben namelijk heel erg bang bij mijn vader..
Depressieve sfeer
, jaar
Hoi, mijn vader heeft nu al bijna 6 jaar een nieuwe vriendin en ik kan haar niet uitstaan, ze doet helemaal niks in huis en laat mijn vader alles doen. Waardoor mijn vader altijd gestrest en moe is, hij loopt altijd te mopperen op mij en mijn broertjes en zusjes. Mijn vader en stiefmoeder hebben ook samen een kind, soms denk ik dat de enige reden dat ze nog samen zijn is voor haar. Ze maken altijd ruzie en dan niet gewoon een kleine discussie maar echt schreeuwen, dreigen en schelden met erge woorden. Er hangt daar zo’n depressieve sfeer, ik word er echt ongelukkig van. Ik ben nu sinds een paar maanden aan het praten met de POH dat heeft me wel erg geholpen maar me ook aan het denken gezet. Ik wil op deze manier eigenlijk niet meer bij mijn vader wonen, of nou ja niet meer bij mijn stiefmoeder wonen. Mijn stiefmoeder en mijn stiefbroertje zijn allebei enorm ingewikkeld ze hebben vroeger veel nare dingen meegemaakt waardoor ze nu ook bij *** zitten. Mijn stiefmoeder is echt net een tiener alles moet achterbaks gaan en ze word gewoon blij als ze mijn vader ergens op kan wijzen en ruzie kan maken, ik hoop echt voor hun dat ze er niks aan kunnen doen. Maar ik vind het vooral erg voor mijn vader hij heeft eigenlijk gewoon 6 kinderen waar hij voor moet zorgen inclusief mijn stiefmoeder en dan ook nog zijn drukke baan. Ik wil daar helemaal niet meer wonen met haar maar als ik weg ga voelt het alsof ik mijn broertjes en zusjes in de steek laat. Wat moet ik nu doen??
Gr. Noëlle
Depressieve sfeer
, jaar
Hoi, mijn vader heeft nu al bijna 6 jaar een nieuwe vriendin en ik kan haar niet uitstaan, ze doet helemaal niks in huis en laat mijn vader alles doen. Waardoor mijn vader altijd gestrest en moe is, hij loopt altijd te mopperen op mij en mijn broertjes en zusjes. Mijn vader en stiefmoeder hebben ook samen een kind, soms denk ik dat de enige reden dat ze nog samen zijn is voor haar. Ze maken altijd ruzie en dan niet gewoon een kleine discussie maar echt schreeuwen, dreigen en schelden met erge woorden. Er hangt daar zo’n depressieve sfeer, ik word er echt ongelukkig van. Ik ben nu sinds een paar maanden aan het praten met de POH dat heeft me wel erg geholpen maar me ook aan het denken gezet. Ik wil op deze manier eigenlijk niet meer bij mijn vader wonen, of nou ja niet meer bij mijn stiefmoeder wonen. Mijn stiefmoeder en mijn stiefbroertje zijn allebei enorm ingewikkeld ze hebben vroeger veel nare dingen meegemaakt waardoor ze nu ook bij *** zitten. Mijn stiefmoeder is echt net een tiener alles moet achterbaks gaan en ze word gewoon blij als ze mijn vader ergens op kan wijzen en ruzie kan maken, ik hoop echt voor hun dat ze er niks aan kunnen doen. Maar ik vind het vooral erg voor mijn vader hij heeft eigenlijk gewoon 6 kinderen waar hij voor moet zorgen inclusief mijn stiefmoeder en dan ook nog zijn drukke baan. Ik wil daar helemaal niet meer wonen met haar maar als ik weg ga voelt het alsof ik mijn broertjes en zusjes in de steek laat. Wat moet ik nu doen??
Gr. Noëlle
Wil niet naar vader
ilse, 13 jaar
Mijn woonsituatie
ik zit de laatste tijd erg op slot. omdat ik niet weet wat ik moet doen. mijn vader noemt me vaak dom of domblondje en het begon als grapje maar hij zegt het vaak en ik ga daardoor aan mezelf twijfelen en ik zit nu in de eerste en k ga naar een andere school een niveau lager doen. en heb dus weinig geleerd voor mijn toetsweek waardoor k alleen maar onvoldoendes heb. en ik heb nu vakantie en een foto van mijn cijferlijst gestuurd naar mijn vader en hij is super boos en zegt dat ik heel het jaar niks gedaan heb en dat ik niet mag afsprekend en dat ik geen telefoon heb als ik naar hem toe ga. het is nu woensdag en vrijdag avond ga ik naar mijn vader en ik wil gewoon niet ! en ik weet niet wat ik moet doen en mijn moeder kan me ook lastig helpen.
Wil niet naar vader
ilse, 13 jaar
Mijn woonsituatie
ik zit de laatste tijd erg op slot. omdat ik niet weet wat ik moet doen. mijn vader noemt me vaak dom of domblondje en het begon als grapje maar hij zegt het vaak en ik ga daardoor aan mezelf twijfelen en ik zit nu in de eerste en k ga naar een andere school een niveau lager doen. en heb dus weinig geleerd voor mijn toetsweek waardoor k alleen maar onvoldoendes heb. en ik heb nu vakantie en een foto van mijn cijferlijst gestuurd naar mijn vader en hij is super boos en zegt dat ik heel het jaar niks gedaan heb en dat ik niet mag afsprekend en dat ik geen telefoon heb als ik naar hem toe ga. het is nu woensdag en vrijdag avond ga ik naar mijn vader en ik wil gewoon niet ! en ik weet niet wat ik moet doen en mijn moeder kan me ook lastig helpen.
Boos om mijn keuze
, jaar
mijn ouders laaten mij kiezen waar ik wil zijn als ik kies worden ze boos omdat ik voor de andere kies wat moet ik doen
Boos om mijn keuze
, jaar
mijn ouders laaten mij kiezen waar ik wil zijn als ik kies worden ze boos omdat ik voor de andere kies wat moet ik doen
Met stress naar school
, jaar
Hoi, mijn ouders zijn nu al 7 jaar gescheiden. Ik vind het soms niet fijn om bij mijn vader te zijn omdat hij erg snel boos word en dat vaak Afreageert op mij en mijn broertje en zusje. Ik ga volgend jaar naar de middelbare school en ik wil graag dat het schema van wanneer ik bij wie ben verandert omdat dat gewoon veel makkelijker is met school. Met mijn moeder heb ik helemaal geen problemen en ze helpt me ook vaak met m'n vader maar wanneer ze elkaar spreken wordt het toch altijd weer ruzie omdat mijn vader veel te koppig en eigenwijs is. Mijn vraag is of iemand hier ook het problem heeft dat zijn of haar vader (of moeder) het erg moeilijk maakt om gewoon zonder stress naar school te gaan en van huis naar huis. Ik wil graag meer bij mijn moeder zijn omdat zij veel meer regelt en rekening met me houd en daar hoef ik nooit te stressen. Help me als je ook ooit zoiets hebt meegemaakt. Dankje
Met stress naar school
, jaar
Hoi, mijn ouders zijn nu al 7 jaar gescheiden. Ik vind het soms niet fijn om bij mijn vader te zijn omdat hij erg snel boos word en dat vaak Afreageert op mij en mijn broertje en zusje. Ik ga volgend jaar naar de middelbare school en ik wil graag dat het schema van wanneer ik bij wie ben verandert omdat dat gewoon veel makkelijker is met school. Met mijn moeder heb ik helemaal geen problemen en ze helpt me ook vaak met m'n vader maar wanneer ze elkaar spreken wordt het toch altijd weer ruzie omdat mijn vader veel te koppig en eigenwijs is. Mijn vraag is of iemand hier ook het problem heeft dat zijn of haar vader (of moeder) het erg moeilijk maakt om gewoon zonder stress naar school te gaan en van huis naar huis. Ik wil graag meer bij mijn moeder zijn omdat zij veel meer regelt en rekening met me houd en daar hoef ik nooit te stressen. Help me als je ook ooit zoiets hebt meegemaakt. Dankje

4