Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Liever bij papa wonen

, jaar

Hey, Mijn ouders zijn gescheiden sinds dat ik 3 ben. Ik ben de ene week bij mijn moeder en de andere week bij mijn vader. Nu heb ik dus een dilemma: ik wil eigenlijk bij mijn vader wonen. Ik vind het heel vervelend om elke week al mijn spullen weer te moeten pakken en geen vaste plek te hebben. Nu wil ik liever bij mijn vader wonen dan bij mijn moeder omdat ik het daar veel gezelliger vind. Ik heb daar een broertje en een zusje en met mijn zusje heb ik een hele hechte band dus ik zou ook nooit bij mijn moeder kunnen wonen want dan zou ze heel verdrietig zijn (en ik ook). Ik wil niet negatief over mijn moeder praten maar het komt er allemaal op neer dat de thuissituatie veel fijner is bij mijn vader. Nu is het probleem alleen dat ik het wel lullig vind tegenover mijn moeder en niet weet hoe ik dit zou moeten vertellen. Ik heb het er al met mijn stiefmoeder over gehad maar zij denkt dat ik beter nog kan wachten tot ik geslaagd ben omdat mama het dan misschien beter begrijpt. Als ik het aan mama zou vertellen zou ze heel boos worden. Ook heb ik nog een broertje bij mijn moeder waar ik niet zo'n goede band mee heb maar ik vind het toch ook lullig tegenover hem. Ik heb wel nog een broertje die ook iedere keer van papa naar mama gaat dus hij zou niet alleen zijn maar alsnog. Iemand met tips over of ik het wel moet doen, en zo ja, hoe ik het zou moeten vragen? Ik weet niet eens of papa het goed vind of dat hij het onzin vind maar weet niet of ik het in de groep moet gooien. xx

Liever bij papa wonen

, jaar

Hey, Mijn ouders zijn gescheiden sinds dat ik 3 ben. Ik ben de ene week bij mijn moeder en de andere week bij mijn vader. Nu heb ik dus een dilemma: ik wil eigenlijk bij mijn vader wonen. Ik vind het heel vervelend om elke week al mijn spullen weer te moeten pakken en geen vaste plek te hebben. Nu wil ik liever bij mijn vader wonen dan bij mijn moeder omdat ik het daar veel gezelliger vind. Ik heb daar een broertje en een zusje en met mijn zusje heb ik een hele hechte band dus ik zou ook nooit bij mijn moeder kunnen wonen want dan zou ze heel verdrietig zijn (en ik ook). Ik wil niet negatief over mijn moeder praten maar het komt er allemaal op neer dat de thuissituatie veel fijner is bij mijn vader. Nu is het probleem alleen dat ik het wel lullig vind tegenover mijn moeder en niet weet hoe ik dit zou moeten vertellen. Ik heb het er al met mijn stiefmoeder over gehad maar zij denkt dat ik beter nog kan wachten tot ik geslaagd ben omdat mama het dan misschien beter begrijpt. Als ik het aan mama zou vertellen zou ze heel boos worden. Ook heb ik nog een broertje bij mijn moeder waar ik niet zo'n goede band mee heb maar ik vind het toch ook lullig tegenover hem. Ik heb wel nog een broertje die ook iedere keer van papa naar mama gaat dus hij zou niet alleen zijn maar alsnog. Iemand met tips over of ik het wel moet doen, en zo ja, hoe ik het zou moeten vragen? Ik weet niet eens of papa het goed vind of dat hij het onzin vind maar weet niet of ik het in de groep moet gooien. xx

Vreemde man

, jaar

mijn ouders zijn een jaartje geleden gescheiden. ik was gister mijn boeken vergeten bij mijn moeder, en ik ging ze ophalen. toen ik daar aankwam deed een vreemde man de deur open. ik schrok me dood en hij zei dat ik mijn moeder moest bellen. ik belde haar en zij zei dat het een vriend was. maar ik hoor net mijn vader bellen en ik hoor dat ze het over hem hebben. is het haar boyfriend? ik voel me helemaal gestrest. ik weet niet wat ik moet doen. wat moet ik doen?

Vreemde man

, jaar

mijn ouders zijn een jaartje geleden gescheiden. ik was gister mijn boeken vergeten bij mijn moeder, en ik ging ze ophalen. toen ik daar aankwam deed een vreemde man de deur open. ik schrok me dood en hij zei dat ik mijn moeder moest bellen. ik belde haar en zij zei dat het een vriend was. maar ik hoor net mijn vader bellen en ik hoor dat ze het over hem hebben. is het haar boyfriend? ik voel me helemaal gestrest. ik weet niet wat ik moet doen. wat moet ik doen?

Emoties hoog opgelopen

, jaar

5 jaar geleden is mijn vader bij mijn opa gaan wonen. Sinds dit moment is het contact met pap minimaal en het contact wat er is, komt vooral vanuit mij en mijn broertje. Mijn vader doet er niet veel voor. Vorige week zijn de emoties erg hoog opgelopen toen ik pap ergens op aansprak waar ik van baalde. Als reactie hierop is pap heel erg boos geworden. Hij schreeuwde naar mij en mijn broertje en heeft hij mij beschuldigd dat hij voor mij alleen maar goed genoeg is om zijn portemonnee open te trekken. Deze opmerking heeft mij ontzettend gekwetst, omdat ik naar mijn inzien altijd heel erg mn best heb gedaan om juist meer te krijgen dan alleen geld. Daarna ging hij bijna op de vuist met mijn broertje, toen die het voor mij opnam. Ik heb mijn broertje meegenomen en we zijn toen weg gegaan. Diezelfde avond kregen mijn broertje, mam en ik een aantal berichtjes, waaruit bleek dat hij zich vooral slachtoffer voelt. Daarna heb ik niks meer gehoord en ik heb zelf ook niks meer van mezelf laten horen. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik ben ontzettend gekwetst door de opmerking van mijn vader en ben heel erg teleurgesteld hoe hij zich nu opstelt door niks meer van zichzelf te laten horen. Ik wil wel graag naar mijn opa, maar omdat papa daar woont en nu ook fulltime thuis werkt vanwege Corona, wil ik dit ook weer niet. Ik wil pap voorlopig niet onder ogen komen. Ik wil dat papa de eerste stap zet... Zijn er mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten? Alle tips zijn welkom!

Emoties hoog opgelopen

, jaar

5 jaar geleden is mijn vader bij mijn opa gaan wonen. Sinds dit moment is het contact met pap minimaal en het contact wat er is, komt vooral vanuit mij en mijn broertje. Mijn vader doet er niet veel voor. Vorige week zijn de emoties erg hoog opgelopen toen ik pap ergens op aansprak waar ik van baalde. Als reactie hierop is pap heel erg boos geworden. Hij schreeuwde naar mij en mijn broertje en heeft hij mij beschuldigd dat hij voor mij alleen maar goed genoeg is om zijn portemonnee open te trekken. Deze opmerking heeft mij ontzettend gekwetst, omdat ik naar mijn inzien altijd heel erg mn best heb gedaan om juist meer te krijgen dan alleen geld. Daarna ging hij bijna op de vuist met mijn broertje, toen die het voor mij opnam. Ik heb mijn broertje meegenomen en we zijn toen weg gegaan. Diezelfde avond kregen mijn broertje, mam en ik een aantal berichtjes, waaruit bleek dat hij zich vooral slachtoffer voelt. Daarna heb ik niks meer gehoord en ik heb zelf ook niks meer van mezelf laten horen. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik ben ontzettend gekwetst door de opmerking van mijn vader en ben heel erg teleurgesteld hoe hij zich nu opstelt door niks meer van zichzelf te laten horen. Ik wil wel graag naar mijn opa, maar omdat papa daar woont en nu ook fulltime thuis werkt vanwege Corona, wil ik dit ook weer niet. Ik wil pap voorlopig niet onder ogen komen. Ik wil dat papa de eerste stap zet... Zijn er mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten? Alle tips zijn welkom!

Moeilijk mee

, jaar

Mijn ouders zijn een jaar gescheiden en ik heb het er maar moeilijk mee. Mijn moeder heeft heel lang geheim gehouden dat ze een nieuwe vriend had toen mijn vader erachter is gekomen heeft hij hem in elkaar geslagen. En heb daardoor zelfmoord nijgingen gehad en ben al heel vaak naar een psycholoog geweest.

Moeilijk mee

, jaar

Mijn ouders zijn een jaar gescheiden en ik heb het er maar moeilijk mee. Mijn moeder heeft heel lang geheim gehouden dat ze een nieuwe vriend had toen mijn vader erachter is gekomen heeft hij hem in elkaar geslagen. En heb daardoor zelfmoord nijgingen gehad en ben al heel vaak naar een psycholoog geweest.

Waar wil ik wonen?

, jaar

Hey ik woon nu sinds een jaar bij mijn moeder om meer rust te hebben met maar één plekje. Ik ga 1 keer in de week bij mijn vader eten en soms loop ik nog extra naar binnen. Ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken of het de juiste keuze was om bij mijn moeder te gaan wonen. Mijn vader heeft nog 3 kinderen gekregen met zijn nieuwe vrouw, die zijn allemaal 4 en jonger. Bij mijn vader is het dus fysiek drukker. Maar met hem heb ik wel een betere mentale band omdat ik meer op hem lijk, meer mentale rust dus. Nu vraag ik mij af wat de beste optie is met waar ik woon . Ik wil geen van mijn ouders de rug toe keren. Of zou ik er helemaal niet over na moeten denken aangezien ik over een paar jaar waarschijnlijk het huis al uit ben.

Waar wil ik wonen?

, jaar

Hey ik woon nu sinds een jaar bij mijn moeder om meer rust te hebben met maar één plekje. Ik ga 1 keer in de week bij mijn vader eten en soms loop ik nog extra naar binnen. Ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken of het de juiste keuze was om bij mijn moeder te gaan wonen. Mijn vader heeft nog 3 kinderen gekregen met zijn nieuwe vrouw, die zijn allemaal 4 en jonger. Bij mijn vader is het dus fysiek drukker. Maar met hem heb ik wel een betere mentale band omdat ik meer op hem lijk, meer mentale rust dus. Nu vraag ik mij af wat de beste optie is met waar ik woon . Ik wil geen van mijn ouders de rug toe keren. Of zou ik er helemaal niet over na moeten denken aangezien ik over een paar jaar waarschijnlijk het huis al uit ben.

Ik doe alles fout

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is hertrouwd met een vrouw. Mijn stiefmoeder is op zich wel aardig alleen soms doe ik echt alles maar dan ook alles fout. iemand die ik ken zegt dat het mental abuse is. Het is erger dan dat het lijkt. Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?

Ik doe alles fout

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is hertrouwd met een vrouw. Mijn stiefmoeder is op zich wel aardig alleen soms doe ik echt alles maar dan ook alles fout. iemand die ik ken zegt dat het mental abuse is. Het is erger dan dat het lijkt. Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?

Bijdrage studie vader

, jaar

hallo, mijn ouders zijn nu al bijna 7 jaar gescheiden. De scheiding verliep niet echt top.. alles draaide om hem, hij had steeds een nieuwe "vriendin" en vroeg om goedkeuring. Ook beloofde hij mij veel namelijk een slaapkamer bij hem, 2x vakantie vieren en 2x verjaardag vieren. Dit is nooit gebeurd want hij had geen huis en ging van de ene vrouw naar de ander. Hij is vaak gaan dreigen enz. Hierdoor had ik veel angst en moest ik naar een psychiator. Na een jaar contact gehad te hebben koos ik ervoor dit niet meer te willen..ik heb nu dan ook al 6 jaar geen contact meer met hem. Toen ik 18 werdt kreeg ik mijn eerste studiefinanciering.. dit zou rond de €400 zijn aangezien mijn vader nooit werk had en mijn moeder arbeidsongeschikt is. Dit bedrag kreeg ik niet omdat mijn vader alweer te veel had verdiend. Dit ging een maandje naar€ 300 en daarna naar €230 . Hierdoor kon ik niet mijn school betaalde en mailde ik mijn vader om financiële hulp, ik kreeg te horen dat dat helaas niet kon omdat hij zelfs niet op vakantie kan. Vandaag kreeg ik weer een herberekening en hoopte ik dat het bedrag omhoog ging maar helaas gaat er weer €100 vanaf. Ik heb hem opnieuw een mailtje gestuurd waarbij ik vraag om een bijdrage van €200 . (Duo zegt eigen bijdrage van het ouder). Hierbij zegt hij opnieuw dat hij het niet kan betalen en wenst gesprek zonder geld zaken Ik heb een mail terug gestuurd waarbij ik aangeef dat t t laatste is wat hij kan doen. Wat kan ik doen om het geld te ontvangen?

Bijdrage studie vader

, jaar

hallo, mijn ouders zijn nu al bijna 7 jaar gescheiden. De scheiding verliep niet echt top.. alles draaide om hem, hij had steeds een nieuwe "vriendin" en vroeg om goedkeuring. Ook beloofde hij mij veel namelijk een slaapkamer bij hem, 2x vakantie vieren en 2x verjaardag vieren. Dit is nooit gebeurd want hij had geen huis en ging van de ene vrouw naar de ander. Hij is vaak gaan dreigen enz. Hierdoor had ik veel angst en moest ik naar een psychiator. Na een jaar contact gehad te hebben koos ik ervoor dit niet meer te willen..ik heb nu dan ook al 6 jaar geen contact meer met hem. Toen ik 18 werdt kreeg ik mijn eerste studiefinanciering.. dit zou rond de €400 zijn aangezien mijn vader nooit werk had en mijn moeder arbeidsongeschikt is. Dit bedrag kreeg ik niet omdat mijn vader alweer te veel had verdiend. Dit ging een maandje naar€ 300 en daarna naar €230 . Hierdoor kon ik niet mijn school betaalde en mailde ik mijn vader om financiële hulp, ik kreeg te horen dat dat helaas niet kon omdat hij zelfs niet op vakantie kan. Vandaag kreeg ik weer een herberekening en hoopte ik dat het bedrag omhoog ging maar helaas gaat er weer €100 vanaf. Ik heb hem opnieuw een mailtje gestuurd waarbij ik vraag om een bijdrage van €200 . (Duo zegt eigen bijdrage van het ouder). Hierbij zegt hij opnieuw dat hij het niet kan betalen en wenst gesprek zonder geld zaken Ik heb een mail terug gestuurd waarbij ik aangeef dat t t laatste is wat hij kan doen. Wat kan ik doen om het geld te ontvangen?

Ik zit ermee

, jaar

hoi ik ben tara en mijn ouders zijn nu gescheiden en ik zit er best vaak mee en ik wil vragen hoe jullie me kunnen helpen en ik zou het graag weten en ja ik praat er meestal niet er over en ik weet niet als ik het nou aan iedereen kan vertellen dat ik er mee zit en ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen want ja ik zit er best vaak mee zeg maar. mijn moeder heeft een nieuwe vriend gevonden maar ik vind hem best aardig maar eerlijk gezegt sinds hij er is is mijn moeder steeds bozer tegen mij en daar kan ik niet zo goed tegen en ze geeft me meestal de schult maar als hij er niet is wilt ze me alleen maar helpen dus daarom zit ik hier op deze app zeg maar ja ik hoop dat je me verder kan helpen alvast bedankt groetjes tara

Ik zit ermee

, jaar

hoi ik ben tara en mijn ouders zijn nu gescheiden en ik zit er best vaak mee en ik wil vragen hoe jullie me kunnen helpen en ik zou het graag weten en ja ik praat er meestal niet er over en ik weet niet als ik het nou aan iedereen kan vertellen dat ik er mee zit en ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen want ja ik zit er best vaak mee zeg maar. mijn moeder heeft een nieuwe vriend gevonden maar ik vind hem best aardig maar eerlijk gezegt sinds hij er is is mijn moeder steeds bozer tegen mij en daar kan ik niet zo goed tegen en ze geeft me meestal de schult maar als hij er niet is wilt ze me alleen maar helpen dus daarom zit ik hier op deze app zeg maar ja ik hoop dat je me verder kan helpen alvast bedankt groetjes tara

Alleen met vader

, jaar

Hoii ik heb een vraag want mijn ouders zijn al heel lang gescheiden en ik woon bij mijn moeder ik ga 1 x per week met begeleiding naar mijn vader mij vader drinkt eerst heel veel en blowde hij is nu gestopt met blowen en het gaat steeds beeter met hem en zou graag een xtje naar hem toe gaan zonder dat er iemand de hele. Tijd er bij zit mijn vader is niet gevaarlijk of zo en zijn vrienden helpen hem te stoppen met bier drinken en blowen enzo dat lukt het gaat heel goed met hem en hij heeft ook werk mijn vader is vaak vroegen aan de deur geweest en allemaal ander dingen maar nu gaat het dus goed mijn moeder vindt het niet goed dat ik naar hem allen ga maar zelf wil ik dta het allee liefst wat moet ik nu doen

Alleen met vader

, jaar

Hoii ik heb een vraag want mijn ouders zijn al heel lang gescheiden en ik woon bij mijn moeder ik ga 1 x per week met begeleiding naar mijn vader mij vader drinkt eerst heel veel en blowde hij is nu gestopt met blowen en het gaat steeds beeter met hem en zou graag een xtje naar hem toe gaan zonder dat er iemand de hele. Tijd er bij zit mijn vader is niet gevaarlijk of zo en zijn vrienden helpen hem te stoppen met bier drinken en blowen enzo dat lukt het gaat heel goed met hem en hij heeft ook werk mijn vader is vaak vroegen aan de deur geweest en allemaal ander dingen maar nu gaat het dus goed mijn moeder vindt het niet goed dat ik naar hem allen ga maar zelf wil ik dta het allee liefst wat moet ik nu doen

Bij moeder wonen

, jaar

Hoi, Ik heb dus net als de meesten op dit forum gescheiden ouders. Nu vind ik het eigenlijk veel leuker bij mijn moeder en vind ik het eigenlijk totaal niet leuk bij mijn vader. Mijn vader woont ook verder weg van mijn beste vriend en van mijn school. Ik ben er inmiddels ook wel achtergekomen dat ik voor mezelf veel liever bij mam wil wonen, i.p.v. de week-om-weekregeling die we nu hebben te hanteren. Nu ben ik namelijk de ene week bij mam en de andere week bij pap. Desondanks de afstand tot school etc. voel ik me bij mijn vader ook niet helemaal op mijn gemak, terwijl ik dit bij mijn moeder wel heb. Het is dus niet alleen dat eerste wat me dwarszit. Nu heb ik het probleem dat ik het eigenlijk niet kan maken (voor mijn gevoel) om simpelweg tegen mijn vader te zeggen dat ik eigenlijk alleen nog maar bij mijn moeder wil wonen. Ik weet dus ook niet hoe ik mijn vader kenbaar kan maken dat ik eigenlijk meer (of alleen maar) bij mijn moeder wil zijn. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Bij moeder wonen

, jaar

Hoi, Ik heb dus net als de meesten op dit forum gescheiden ouders. Nu vind ik het eigenlijk veel leuker bij mijn moeder en vind ik het eigenlijk totaal niet leuk bij mijn vader. Mijn vader woont ook verder weg van mijn beste vriend en van mijn school. Ik ben er inmiddels ook wel achtergekomen dat ik voor mezelf veel liever bij mam wil wonen, i.p.v. de week-om-weekregeling die we nu hebben te hanteren. Nu ben ik namelijk de ene week bij mam en de andere week bij pap. Desondanks de afstand tot school etc. voel ik me bij mijn vader ook niet helemaal op mijn gemak, terwijl ik dit bij mijn moeder wel heb. Het is dus niet alleen dat eerste wat me dwarszit. Nu heb ik het probleem dat ik het eigenlijk niet kan maken (voor mijn gevoel) om simpelweg tegen mijn vader te zeggen dat ik eigenlijk alleen nog maar bij mijn moeder wil wonen. Ik weet dus ook niet hoe ik mijn vader kenbaar kan maken dat ik eigenlijk meer (of alleen maar) bij mijn moeder wil zijn. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!