Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Mag ik zelf bepalen?
maria, 12 jaar
Rechten
mag ik zelf bepalen bij welke ouder ik wil zijn?
ik moet nu elk weekend naar papa maar wil graag een weekend bij mama blijven, maar kan ik dat afdwingen?
Mag ik zelf bepalen?
maria, 12 jaar
Rechten
mag ik zelf bepalen bij welke ouder ik wil zijn?
ik moet nu elk weekend naar papa maar wil graag een weekend bij mama blijven, maar kan ik dat afdwingen?
Nieuwe stiefmoeder
, 16 jaar
Heyy, Ik heb sinds dat ik 9 jaar ben gescheiden ouders. Papa had al erg snel een nieuwe vriendin. Hier is vanaf het begin erg veel onduidelijkheid over geweest en ik vond haar niet heel vrolijk overkomen. Nog steeds is dit niet zo en ik kan het echt niet met haar vinden. Ze is altijd chagrijnig, kan niks hebben, zeurt om alles en haar hobby is poetsen ofzo?! Alles moet altijd meteen schoon -> VRESELIJK. Ik merk duidelijk verschil als papa alleen is... Maargoed, mijn stiefmoeder dus. Ik heb gemerkt dat ze in mijn broertjes whatsapp kijkt wanneer papa er niet is en er niemand beneden meer is... Wanneer pap nachtdienst heeft en alle kinderen boven zijn, heeft mijn broertje zijn telefoon dus nog beneden liggen. Altijd als papa er dus niet is, is mijn broertje online op whatsapp. Dit kan hij zelf niet zijn want hij ligt dan al te slapen. Ik voel een enorme onmacht en voel een stuk woede. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet... Ik durf het pap niet te zeggen omdat ik niet weet of hij er vanaf weet ja of nee...
Heeft iemand misschien tips tegen dit controlerende gedrag?
Nieuwe stiefmoeder
, 16 jaar
Heyy, Ik heb sinds dat ik 9 jaar ben gescheiden ouders. Papa had al erg snel een nieuwe vriendin. Hier is vanaf het begin erg veel onduidelijkheid over geweest en ik vond haar niet heel vrolijk overkomen. Nog steeds is dit niet zo en ik kan het echt niet met haar vinden. Ze is altijd chagrijnig, kan niks hebben, zeurt om alles en haar hobby is poetsen ofzo?! Alles moet altijd meteen schoon -> VRESELIJK. Ik merk duidelijk verschil als papa alleen is... Maargoed, mijn stiefmoeder dus. Ik heb gemerkt dat ze in mijn broertjes whatsapp kijkt wanneer papa er niet is en er niemand beneden meer is... Wanneer pap nachtdienst heeft en alle kinderen boven zijn, heeft mijn broertje zijn telefoon dus nog beneden liggen. Altijd als papa er dus niet is, is mijn broertje online op whatsapp. Dit kan hij zelf niet zijn want hij ligt dan al te slapen. Ik voel een enorme onmacht en voel een stuk woede. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet... Ik durf het pap niet te zeggen omdat ik niet weet of hij er vanaf weet ja of nee...
Heeft iemand misschien tips tegen dit controlerende gedrag?
Het wordt erger
Maya, 11 jaar
Mijn hoofd kan het niet meer aan .!
Hallo ik ben Maya , 3 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden en in het begin was er niet zo veel gedoe maar we zijn nu 3jaar verder en het word erger ik had op 14/11/2020 een paniek-aanval gekregen ik weet niet waarom ik was die dag bij m’n vader m’n vader zegt dat het komt door de situatie bij m’n moeder en m’n moeder zegt dat het komt door de situatie bij m’n vader .
ik probeer het hier op school zo weinig mogelijk er over te hebben maar dat lukt niet altijd ik heb veel hoofdpijn en stress ik had/heb ook zelfmoord plannen , ik praat wel met m’n vrienden over dat ik misschien zelfmoord wil plegen maar hun zeggen dat ik dat niet moet doen . de jeugdbescherming zit ook achter mij en m’n broertje aan ,ik weet niet wat ze van me willen maar het is gewoon vervelend.
kan iemand me helpen 🥺!
Het wordt erger
Maya, 11 jaar
Mijn hoofd kan het niet meer aan .!
Hallo ik ben Maya , 3 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden en in het begin was er niet zo veel gedoe maar we zijn nu 3jaar verder en het word erger ik had op 14/11/2020 een paniek-aanval gekregen ik weet niet waarom ik was die dag bij m’n vader m’n vader zegt dat het komt door de situatie bij m’n moeder en m’n moeder zegt dat het komt door de situatie bij m’n vader .
ik probeer het hier op school zo weinig mogelijk er over te hebben maar dat lukt niet altijd ik heb veel hoofdpijn en stress ik had/heb ook zelfmoord plannen , ik praat wel met m’n vrienden over dat ik misschien zelfmoord wil plegen maar hun zeggen dat ik dat niet moet doen . de jeugdbescherming zit ook achter mij en m’n broertje aan ,ik weet niet wat ze van me willen maar het is gewoon vervelend.
kan iemand me helpen 🥺!
Waarom?
, jaar
Waroom
Waarom?
, jaar
Waroom
Ik val terug in oude gewoontes
, jaar
Hey hallo
Ik ben Tara en mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden. Iedereen op school en sport ziet mij als een vrolijk meisje dat erg mondig en eigenwijs is, maar thuis is dat echt heel anders. Ik ben veel agressiever en in mezelf gekeerd. Nadat m'n ouders uit elkaar gingen was ik erg in mezelf gekeerd en had ik een psycholoog. Die heeft echt totaal niet geholpen. Het was zo'n zware tijd voor mij. Ik heb zelfmoord ideeën gehad en mezelf gesneden. Ik had een tijdje dat het goed ging en ik me iets gelukkiger voelde. Nu heb ik het gevoel alsof ik terug val in mijn oude gewoontes en begin mezelf weer te snijden en mezelf echt weer vreselijk te haten. Ik wil echt never nooit meer psycholoog, want het heeft het alleen maar erger gemaakt. Weet iemand wat ik kan doen?
Ik val terug in oude gewoontes
, jaar
Hey hallo
Ik ben Tara en mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden. Iedereen op school en sport ziet mij als een vrolijk meisje dat erg mondig en eigenwijs is, maar thuis is dat echt heel anders. Ik ben veel agressiever en in mezelf gekeerd. Nadat m'n ouders uit elkaar gingen was ik erg in mezelf gekeerd en had ik een psycholoog. Die heeft echt totaal niet geholpen. Het was zo'n zware tijd voor mij. Ik heb zelfmoord ideeën gehad en mezelf gesneden. Ik had een tijdje dat het goed ging en ik me iets gelukkiger voelde. Nu heb ik het gevoel alsof ik terug val in mijn oude gewoontes en begin mezelf weer te snijden en mezelf echt weer vreselijk te haten. Ik wil echt never nooit meer psycholoog, want het heeft het alleen maar erger gemaakt. Weet iemand wat ik kan doen?
Ik mag niet met mama bellen
Anoniem, 8 jaar
Familie
Ik vind het moeilijk als ik bij papa ben dat ik niet met mama mag bellen.
Wat kunnen jullie betekenen voor kinderen onder de tien jaar.
Ik mag niet met mama bellen
Anoniem, 8 jaar
Familie
Ik vind het moeilijk als ik bij papa ben dat ik niet met mama mag bellen.
Wat kunnen jullie betekenen voor kinderen onder de tien jaar.
Verhalen vertellen na het wisselen
, jaar
Ik vind het moeilijk om weer contact te maken met papa of mama als ik net gewisseld ben. Ik wil graag vertellen dat het heel leuk was bij de ander maar ze worden daar verdrietig van.
Verhalen vertellen na het wisselen
, jaar
Ik vind het moeilijk om weer contact te maken met papa of mama als ik net gewisseld ben. Ik wil graag vertellen dat het heel leuk was bij de ander maar ze worden daar verdrietig van.
Het gedoe van mijn ouders
, jaar
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het gedoe tussen mijn ouders uit mijn hoofd krijg?
Het gedoe van mijn ouders
, jaar
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het gedoe tussen mijn ouders uit mijn hoofd krijg?
Andere regels door stiefmoeder
, jaar
Mijn ouders zijn nu ongeveer 3/4 jaar gescheidennik had het er best lastig mee mijn vader heeft nu een vriendin die had allemaal stomme en andere regels dan mijn vader en nu de heletijd als mijn vader zegt dat het mag en mijn stiefmoeder zegt dat het weer niet mag dan gaat mijn vader daar in mee dat is heel vaak zo en dat vind ik niet zo leuk ook wil ik liever dat mijn stiefmoeder er niet was ze lijkt wel een heks het enige wat ik wil is mijn eigen vader weer terug en ik zou het graag willen hoe het vroeger eas dat we alles samen deden en grapjes maken en deden lachen nu denkt hoj ook altijd dat alles heel sirieus is dus als je een grapje maakt vat hij het op als heel sirieus en dan word hij weer boos ik wil mijn vader weer terug hoe die vroeger was.
Andere regels door stiefmoeder
, jaar
Mijn ouders zijn nu ongeveer 3/4 jaar gescheidennik had het er best lastig mee mijn vader heeft nu een vriendin die had allemaal stomme en andere regels dan mijn vader en nu de heletijd als mijn vader zegt dat het mag en mijn stiefmoeder zegt dat het weer niet mag dan gaat mijn vader daar in mee dat is heel vaak zo en dat vind ik niet zo leuk ook wil ik liever dat mijn stiefmoeder er niet was ze lijkt wel een heks het enige wat ik wil is mijn eigen vader weer terug en ik zou het graag willen hoe het vroeger eas dat we alles samen deden en grapjes maken en deden lachen nu denkt hoj ook altijd dat alles heel sirieus is dus als je een grapje maakt vat hij het op als heel sirieus en dan word hij weer boos ik wil mijn vader weer terug hoe die vroeger was.
Achternaam veranderen
, jaar
hoi hoi,
mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 9/10 was, en ik heb nooit een goede band met mijn vader kunnen opbouwen omdat hij veel aan het werken was.
toen mijn ouders gescheiden waren was het dus ook heel raar om met mijn 2 zusjes opeens met een man alleen in een huis te zitten. uiteindelijk ging dat zo slecht dat ik me er niet eens meer veilig voelde en er dus ook niet meer wou komen.
nou lang verhaal kort: er zijn heel veel psychologen geweest om me er weer heen te krijgen, soms ging ik 3 maanden en dan weer een half jaar niet en ga zo maar door.
nu kom ik er al niet meer voor een dikke anderhalf jaar.
ook mijn middelste zusje komt niet meer omdat de situatie daar nu ook met zijn nieuwe vrouw puur weg helemaal kut is.
wil wil nu graag mijn achternaam veranderen samen met mijn middelste zusje.
heeft iemand van jullie het zelfde mee gemaakt of iets in deze richting en hoe gaat dat dan in zijn werking voor later?
Achternaam veranderen
, jaar
hoi hoi,
mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 9/10 was, en ik heb nooit een goede band met mijn vader kunnen opbouwen omdat hij veel aan het werken was.
toen mijn ouders gescheiden waren was het dus ook heel raar om met mijn 2 zusjes opeens met een man alleen in een huis te zitten. uiteindelijk ging dat zo slecht dat ik me er niet eens meer veilig voelde en er dus ook niet meer wou komen.
nou lang verhaal kort: er zijn heel veel psychologen geweest om me er weer heen te krijgen, soms ging ik 3 maanden en dan weer een half jaar niet en ga zo maar door.
nu kom ik er al niet meer voor een dikke anderhalf jaar.
ook mijn middelste zusje komt niet meer omdat de situatie daar nu ook met zijn nieuwe vrouw puur weg helemaal kut is.
wil wil nu graag mijn achternaam veranderen samen met mijn middelste zusje.
heeft iemand van jullie het zelfde mee gemaakt of iets in deze richting en hoe gaat dat dan in zijn werking voor later?

7