Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ruzie vader stiefmoeder

Anne, 16 jaar

Stiefouders
Mijn vader en stiefmoeder hebben heel vaak ruzie en willen nu uit elkaar omdat mijn stiefmoeder niet met mijn zusje om kan gaan. Ze willen nu uit elkaar maar ik wil dit voorkomen omdat ik denk dat ze het kunnen oplossen. Iemand tips?

Ruzie vader stiefmoeder

Anne, 16 jaar

Stiefouders
Mijn vader en stiefmoeder hebben heel vaak ruzie en willen nu uit elkaar omdat mijn stiefmoeder niet met mijn zusje om kan gaan. Ze willen nu uit elkaar maar ik wil dit voorkomen omdat ik denk dat ze het kunnen oplossen. Iemand tips?

Ik weet het niet meer

, jaar

Haiii, zoals je aan de titel kan zien weet ik het allemaal niet meer. Dus op het begin werd mijn broer uithuisplaatst. Omdat hij ruzie heeft met mijn moeder. Mijn moeder heeft mijn zus haar keel dichtgeknepen en mijn zus heeft er toch voor gekozen om bij haar te wonen . Ik ben gelukkig bij mijn vader in huis geplaatst!! Maar ik ging eerst op: Dinsdag,woensdag,donderdag en vrijdag naar mijn moeder. Maar ik wil eigenlijk niet naar mijn moeder. Ik heb er dus super lang voor gewerkt om dat tegen haar te zeggen. Ik die dat dus heeft gedaan en ze werd helemaal boos! Daar schrok ik wel van. En toen werd ik gek.... Rubicon kwam er bij ( idk wat t betekent ) Jeugdzorg kwam er bij. En kinderbescherming. Allemaal mensen die opeens achter mijn moeder gingen staan. En ik die met mijn vader er alleen voor stond... Ik ben echt bang voor de volgende rechtzaak! Hebben jullie tips voor mij?? Gr Liz

Ik weet het niet meer

, jaar

Haiii, zoals je aan de titel kan zien weet ik het allemaal niet meer. Dus op het begin werd mijn broer uithuisplaatst. Omdat hij ruzie heeft met mijn moeder. Mijn moeder heeft mijn zus haar keel dichtgeknepen en mijn zus heeft er toch voor gekozen om bij haar te wonen . Ik ben gelukkig bij mijn vader in huis geplaatst!! Maar ik ging eerst op: Dinsdag,woensdag,donderdag en vrijdag naar mijn moeder. Maar ik wil eigenlijk niet naar mijn moeder. Ik heb er dus super lang voor gewerkt om dat tegen haar te zeggen. Ik die dat dus heeft gedaan en ze werd helemaal boos! Daar schrok ik wel van. En toen werd ik gek.... Rubicon kwam er bij ( idk wat t betekent ) Jeugdzorg kwam er bij. En kinderbescherming. Allemaal mensen die opeens achter mijn moeder gingen staan. En ik die met mijn vader er alleen voor stond... Ik ben echt bang voor de volgende rechtzaak! Hebben jullie tips voor mij?? Gr Liz

Ik wil mijn zusje meer zien

, jaar

Hai ik kan mijn zusje maar 10 minuten per week zien dat vind ik heel jammer want haar moeder wilt het niet ik vind het best wel stom want mijn zusje is heel lief

Ik wil mijn zusje meer zien

, jaar

Hai ik kan mijn zusje maar 10 minuten per week zien dat vind ik heel jammer want haar moeder wilt het niet ik vind het best wel stom want mijn zusje is heel lief

Wie ben ik?

, jaar

mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik 2 ben en ze kregen allebei snel een nieuwe vriend en vriendin. bij mijn moeder werd ik niet streng opgevoed en mocht ik heel veel maar bij mijn vader waren wel veel regels en als ik me er niet aan hield kwamen er ruzies. ik heb nog met andere redens besloten om tijdelijk niet meer bij mijn vader te wonen tot ik mezelf wat zekerder voelde en mezelf zou leren kennen. ik merk namelijk dat ik bij mijn moeder een heel ander persoon ben dan mijn vader en ook op school en vriendinnen ben ik anders. ik weet gewoon niet wie ik zelf ben en ik weet niet zo goed hoe ik daar achter moet komen. ik weet dat het voor ieder persoon verschild maar misschien heeft iemand een tip? dankjewel alvast x Laura

Wie ben ik?

, jaar

mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik 2 ben en ze kregen allebei snel een nieuwe vriend en vriendin. bij mijn moeder werd ik niet streng opgevoed en mocht ik heel veel maar bij mijn vader waren wel veel regels en als ik me er niet aan hield kwamen er ruzies. ik heb nog met andere redens besloten om tijdelijk niet meer bij mijn vader te wonen tot ik mezelf wat zekerder voelde en mezelf zou leren kennen. ik merk namelijk dat ik bij mijn moeder een heel ander persoon ben dan mijn vader en ook op school en vriendinnen ben ik anders. ik weet gewoon niet wie ik zelf ben en ik weet niet zo goed hoe ik daar achter moet komen. ik weet dat het voor ieder persoon verschild maar misschien heeft iemand een tip? dankjewel alvast x Laura

Begrijpen dat het moeilijk is

, jaar

Ik ben Mila en ik ben 9 jaar oud. Toen mijn ouders gingen scheiden was ik nog maar 1 jaar oud (bijna 2). Ik vind het moeilijk dat mijn ouders zijn gescheiden, maar ook dat ik geen herinneringen heb aan de tijd daarvoor. Mijn vader wees mij op deze website en dit is de eerste keer dat ik hier kijk. Ik wil graag weten of andere kinderen het ook moeilijk vinden dat hun ouders zijn gescheiden. Soms voelt het alsof andere kinderen niet begrijpen dat het moeilijk is als je ouders zijn gescheiden.

Begrijpen dat het moeilijk is

, jaar

Ik ben Mila en ik ben 9 jaar oud. Toen mijn ouders gingen scheiden was ik nog maar 1 jaar oud (bijna 2). Ik vind het moeilijk dat mijn ouders zijn gescheiden, maar ook dat ik geen herinneringen heb aan de tijd daarvoor. Mijn vader wees mij op deze website en dit is de eerste keer dat ik hier kijk. Ik wil graag weten of andere kinderen het ook moeilijk vinden dat hun ouders zijn gescheiden. Soms voelt het alsof andere kinderen niet begrijpen dat het moeilijk is als je ouders zijn gescheiden.

Mama moet weg

, jaar

Hallo mensen, Draco hier. Mijn ouders zijn gescheiden, maar ze wonen nog in het zelfde huis. Door het CNG (kweenie waar t voor staat maar iets zoals de kinderbescherming ofzo) heeft hen aangeraden om dan elke week het huis te bezitten. Dus de ene week is papa thuis, en de andere week is mama der. Mama, is niets meer dan een monster, die mij haat. Papa is wel aardig, maar vaak weg naar werk om het geld te verdienen omdat mama haar baan heeft verloren tijdens Corona. Alhoewel, ik heb nu nog gesprekjes met mensen van het CNG, en van de kinderrechter ofzo. En die vragen mij dus de hele tijd hoe het thuis gaat. Alleen mama forceert mij om te zeggen dat het goed gaat thuis. Maar het gaat helemaal niet goed. Want mama en papa maken constant ruzie wanneer de een even wat wil ophalen, en de sfeer dus helemaal weg is. Mama doet mij ook pijn, en het lijkt erop dat ze niet om me geeft. Ze ziet me niet eens staan. En voordat gij wie dit leest helemaal de pan uit flipt, de politie en dingen en nog meer vakgebieden van de kinderbescherming handelen dat al af. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Alleen is er iemand die weet hoe ik ervoor zorg dat mama niet meer in het huis komt? Weet iemand hoe ik mama weg kan krijgen, en het liefst zonder dat er een groot onderzoek gaat plaatsvinden ofzo? Groeten, Draco Ps. Der moet echt een knop komen voor andere genders, laat mij gwoon agender zijn, en dit delen met mensen die hier langs surfen, alsjeblieft, dankjewel :D

Mama moet weg

, jaar

Hallo mensen, Draco hier. Mijn ouders zijn gescheiden, maar ze wonen nog in het zelfde huis. Door het CNG (kweenie waar t voor staat maar iets zoals de kinderbescherming ofzo) heeft hen aangeraden om dan elke week het huis te bezitten. Dus de ene week is papa thuis, en de andere week is mama der. Mama, is niets meer dan een monster, die mij haat. Papa is wel aardig, maar vaak weg naar werk om het geld te verdienen omdat mama haar baan heeft verloren tijdens Corona. Alhoewel, ik heb nu nog gesprekjes met mensen van het CNG, en van de kinderrechter ofzo. En die vragen mij dus de hele tijd hoe het thuis gaat. Alleen mama forceert mij om te zeggen dat het goed gaat thuis. Maar het gaat helemaal niet goed. Want mama en papa maken constant ruzie wanneer de een even wat wil ophalen, en de sfeer dus helemaal weg is. Mama doet mij ook pijn, en het lijkt erop dat ze niet om me geeft. Ze ziet me niet eens staan. En voordat gij wie dit leest helemaal de pan uit flipt, de politie en dingen en nog meer vakgebieden van de kinderbescherming handelen dat al af. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Alleen is er iemand die weet hoe ik ervoor zorg dat mama niet meer in het huis komt? Weet iemand hoe ik mama weg kan krijgen, en het liefst zonder dat er een groot onderzoek gaat plaatsvinden ofzo? Groeten, Draco Ps. Der moet echt een knop komen voor andere genders, laat mij gwoon agender zijn, en dit delen met mensen die hier langs surfen, alsjeblieft, dankjewel :D

Ik vind mijn stiefbroer irritant

, jaar

ik fin mijn stief broer iritand want hij claimt mijn fader wat kan ik er aan doen ?

Ik wil niet meer bij mijn vader wonen

, jaar

waarom hoi ik ben eva en ik wil niet meer bij mijn vader wonen. ik ben nu al niet meer bij hem sinds 3 maanden ik wil gwn niet meer bij hem wonen. ik ben bang om het te zeggen maar het is een eikel. sorry maar het klopt gwn. maar kunnen jullie mij helpen ik heb hulp nodig. groetjes Eva .

Ik wil niet meer bij mijn vader wonen

, jaar

waarom hoi ik ben eva en ik wil niet meer bij mijn vader wonen. ik ben nu al niet meer bij hem sinds 3 maanden ik wil gwn niet meer bij hem wonen. ik ben bang om het te zeggen maar het is een eikel. sorry maar het klopt gwn. maar kunnen jullie mij helpen ik heb hulp nodig. groetjes Eva .

Stiefmoeder die bemoedert

, jaar

Hoe ga je om met een stiefmoeder die meteen je bemoedert ?

Ruzie met vader

Lars, 10 jaar

Mijn ouders
Ik heb vaak ruzie met mijn vader hoe kan ik dat stoppen