Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Wil niet lelijk praten

, jaar

Mijn ouders zijn al 3 jaar gescheiden. Mijn moeder heeft een nieuwe vrouw en mijn vader ook. Ik heb dus 2 stiefmoeders een moeder en een vader. De vriendin van mijn vader heeft ook nog een zoontje (mijn stiefbroertje dus). Ik heb ook nog 3 broertjes. Ik heb het bij mijn vader best moeilijk, hij wordt snel agrresief, ik kan het niet goed vinden met zijn vriendin en haar zoontje. Ook kan hij mijn broertjes niet in de hand houden. Ik woon sinds 2 weken terug doordeweeks bij mijn moeder maar ben om het weekend nog bij mijn vader. Het probleem is dat ik nu in het 2e jaar van het VO zit en het niet lukt om bij mijn vader huiswerk te maken/te leren. Ook voel ik me daar niet veilig. Mijn vader praat vaak slecht over mijn moeders en liegt over mijn uitspraken. Over 2 weken heb ik het 3 huizen gesprek bij het SKT maar ik wil niet lelijk over mijn vader praten. Wat moet ik doen??

Wil niet lelijk praten

, jaar

Mijn ouders zijn al 3 jaar gescheiden. Mijn moeder heeft een nieuwe vrouw en mijn vader ook. Ik heb dus 2 stiefmoeders een moeder en een vader. De vriendin van mijn vader heeft ook nog een zoontje (mijn stiefbroertje dus). Ik heb ook nog 3 broertjes. Ik heb het bij mijn vader best moeilijk, hij wordt snel agrresief, ik kan het niet goed vinden met zijn vriendin en haar zoontje. Ook kan hij mijn broertjes niet in de hand houden. Ik woon sinds 2 weken terug doordeweeks bij mijn moeder maar ben om het weekend nog bij mijn vader. Het probleem is dat ik nu in het 2e jaar van het VO zit en het niet lukt om bij mijn vader huiswerk te maken/te leren. Ook voel ik me daar niet veilig. Mijn vader praat vaak slecht over mijn moeders en liegt over mijn uitspraken. Over 2 weken heb ik het 3 huizen gesprek bij het SKT maar ik wil niet lelijk over mijn vader praten. Wat moet ik doen??

Vanaf papa naar school

, jaar

Hallo, Ik ben net naar een nieuwe school (het voortgezet onderwijs) maar daarbij heb ik een klein probleempje... Ik woon bij mijn vader best wel ver van school af en miet dan alleen fietsen. Bij mijn moeder fiets ik met een hele groep! Ik wil mijn vader wel blijven zien maar dat gaat moeilijk door school.... hebben jullie een idee voor mij?!?💪🏼🔥

Vanaf papa naar school

, jaar

Hallo, Ik ben net naar een nieuwe school (het voortgezet onderwijs) maar daarbij heb ik een klein probleempje... Ik woon bij mijn vader best wel ver van school af en miet dan alleen fietsen. Bij mijn moeder fiets ik met een hele groep! Ik wil mijn vader wel blijven zien maar dat gaat moeilijk door school.... hebben jullie een idee voor mij?!?💪🏼🔥

Wil wel verhuizen

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4was Mijn moeder heeft een nieuwe vriend en wilt samen gaan wonen (100km verderop)mijn vader is het er niet mee eens omdat de omgang van mijn dan moet veranderen naar weekend en niet meer maandag-vrijdag Ik wil graag mee verhuizen maar niemand luisterde naar mijn😢😢😢papa heeft geen aandacht voor mijn verveel mijn altyd bij hem en mag nooit met vriendinnen spelen Gaan altijd naar achtbanen wat ik niet wil en heeft mijn in walibi in mijn arm blauwe plekken geknepen omdat ik niet de achtbaan in wil

Wil wel verhuizen

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4was Mijn moeder heeft een nieuwe vriend en wilt samen gaan wonen (100km verderop)mijn vader is het er niet mee eens omdat de omgang van mijn dan moet veranderen naar weekend en niet meer maandag-vrijdag Ik wil graag mee verhuizen maar niemand luisterde naar mijn😢😢😢papa heeft geen aandacht voor mijn verveel mijn altyd bij hem en mag nooit met vriendinnen spelen Gaan altijd naar achtbanen wat ik niet wil en heeft mijn in walibi in mijn arm blauwe plekken geknepen omdat ik niet de achtbaan in wil

Als je je verveelt

, jaar

Wat kun je doen als je je verveelt bij mama

Vervelen

, jaar

wat kan ik doen bij papa ik verveel me wel eens bij papa goeten marielyne en kind van 9 jaar

Ik mis ze heel erg

, jaar

Hoi. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds dat ik 3 ben. Ik heb er niet zo heel veel moeite mee en ik heb al sinds dat ik mij herinner een stiefmoeder. Ik heb een hele goede band met haar en ze voelt als mijn eigen moeder. Ik zat het afgelopen jaar in de eerste klas op een school in Zwolle. Daar woonde ik bij mijn stiefmoeder en vader. Ik was alleen in het weekend bij mijn moeder omdat het anders niet handig was met school. Nu gaan we over 6 weken ook verhuizen naar het dorp waar ik al met mijn moeder woonde. Ik ga nu ook naar een andere school. Het schooljaar is al begonnen dus ben ik nu op alle schooldagen bij mijn moeder en omdat mijn moeder het nodig vind maar 1 keer in de 2 weken in het weekend bij mijn vader! Ik heb een veel betere band met mijn vader en mijn stiefmoeder en ik heb hier heel veel moeite mee. Ik mis hun zo erg dat ik in bed vaak lig te huilen. Het lijkt of mijn moeder jaloers is op mijn vader en stiefmoeder omdat zij elke dag in het nieuwe huis aan het klussen zijn en dan wil ik daar even heen voor hulp van mijn vader met wiskunde maar dat mag niet. Mijn moeder zegt wel vaker iets zoals: 'vind je dat je papa en je stiefmoeder te weinig ziet? Nu weet je hoe ik mij het afgelopen jaar voelde.' Ik vind dit best raar omdat mijn vader en moeder gewoon vrienden zijn. Laats begon ze ook al tegen mij te klagen over papa en dat vond ik niet fijn. Dit is best een lang verhaal maar het komt er op neer dat ik mijn vader en stiefmoeder heel erg mis. Hebben jullie misschien tips?

Ik mis ze heel erg

, jaar

Hoi. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds dat ik 3 ben. Ik heb er niet zo heel veel moeite mee en ik heb al sinds dat ik mij herinner een stiefmoeder. Ik heb een hele goede band met haar en ze voelt als mijn eigen moeder. Ik zat het afgelopen jaar in de eerste klas op een school in Zwolle. Daar woonde ik bij mijn stiefmoeder en vader. Ik was alleen in het weekend bij mijn moeder omdat het anders niet handig was met school. Nu gaan we over 6 weken ook verhuizen naar het dorp waar ik al met mijn moeder woonde. Ik ga nu ook naar een andere school. Het schooljaar is al begonnen dus ben ik nu op alle schooldagen bij mijn moeder en omdat mijn moeder het nodig vind maar 1 keer in de 2 weken in het weekend bij mijn vader! Ik heb een veel betere band met mijn vader en mijn stiefmoeder en ik heb hier heel veel moeite mee. Ik mis hun zo erg dat ik in bed vaak lig te huilen. Het lijkt of mijn moeder jaloers is op mijn vader en stiefmoeder omdat zij elke dag in het nieuwe huis aan het klussen zijn en dan wil ik daar even heen voor hulp van mijn vader met wiskunde maar dat mag niet. Mijn moeder zegt wel vaker iets zoals: 'vind je dat je papa en je stiefmoeder te weinig ziet? Nu weet je hoe ik mij het afgelopen jaar voelde.' Ik vind dit best raar omdat mijn vader en moeder gewoon vrienden zijn. Laats begon ze ook al tegen mij te klagen over papa en dat vond ik niet fijn. Dit is best een lang verhaal maar het komt er op neer dat ik mijn vader en stiefmoeder heel erg mis. Hebben jullie misschien tips?

Hoezo

, jaar

Hoezo heb ik gescheiden ouders.

Ben ik de enige?

, jaar

heyy allemaal, mijn moeder besloot vorig jaar dat ze wilde scheiden en mijn vader wilde niet scheiden maar 'woont' sinds vorig jaar in een bungalowpark en ik mijn broer mijn zusje en broertje zien hem 1 keer in de 2 weken op zondag en mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe vriend.alleen elke keer als we bij hem zijn gaat het van :''is hans (naam van de nieuwe vriend van mijn moeder) nog blijven slapen en jullie moeder gaat alleen maar vreemd'' nu heb ik laatst toen we bij onze vader waren mijn moeder een appje gestuurd van ''mam kun je ons komen ophalen omdat papa nu al anderhalf uur lang alleen maar aan het schreeuwen is over dat het niet zijn schuld is (is het wel) en dat het alleen maar door hans komt enz.'' hij zegt soms zelfs dat het door mij komt... maar sinds ik dat appje heb gestuurd noemt hij me alleen maar nsb'er en verrader en dat soort dingen en telkens als we bij hem zijn word hij boos de ene keer omdat ik zeg wat ik vind de andere keer omdat ik juist niets zeg... en ik word telkens wat opstandiger tegen hem en telkens word hij weer bozer omdat mijn moeder en ik hetzelfde gedrag vertonen: we werken niet meer met hem mee... elke keer als we weer naar hem toe gaan geef ik mijn vader weer en nieuwe kans om een keer het los te laten dat mijn moeder niet meer wil en om een keer een goede vader te zijn maar telkens weer verpest hij die kans. en na de honderdduizend kansen die hij heeft gehad heb ik een paar dagen gleden tegen hem gezegd via whatsapp (als ik het gewoon tegen hem zeg luistert hij niet...) wat ik vind en voel en dat hij me echt heel veel pijn doet en de anderen ook alleen hij luistert niet hij praat er over heen alsof het niets is maar het is heel veel... nou vroeg ik me af of het raar is wat ik heb gedaan en of het normaal is wat hij doet en of andere mensen het snappen als ik hem nooit meer wil zien? of ben ik de enige die zo denk?

Ben ik de enige?

, jaar

heyy allemaal, mijn moeder besloot vorig jaar dat ze wilde scheiden en mijn vader wilde niet scheiden maar 'woont' sinds vorig jaar in een bungalowpark en ik mijn broer mijn zusje en broertje zien hem 1 keer in de 2 weken op zondag en mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe vriend.alleen elke keer als we bij hem zijn gaat het van :''is hans (naam van de nieuwe vriend van mijn moeder) nog blijven slapen en jullie moeder gaat alleen maar vreemd'' nu heb ik laatst toen we bij onze vader waren mijn moeder een appje gestuurd van ''mam kun je ons komen ophalen omdat papa nu al anderhalf uur lang alleen maar aan het schreeuwen is over dat het niet zijn schuld is (is het wel) en dat het alleen maar door hans komt enz.'' hij zegt soms zelfs dat het door mij komt... maar sinds ik dat appje heb gestuurd noemt hij me alleen maar nsb'er en verrader en dat soort dingen en telkens als we bij hem zijn word hij boos de ene keer omdat ik zeg wat ik vind de andere keer omdat ik juist niets zeg... en ik word telkens wat opstandiger tegen hem en telkens word hij weer bozer omdat mijn moeder en ik hetzelfde gedrag vertonen: we werken niet meer met hem mee... elke keer als we weer naar hem toe gaan geef ik mijn vader weer en nieuwe kans om een keer het los te laten dat mijn moeder niet meer wil en om een keer een goede vader te zijn maar telkens weer verpest hij die kans. en na de honderdduizend kansen die hij heeft gehad heb ik een paar dagen gleden tegen hem gezegd via whatsapp (als ik het gewoon tegen hem zeg luistert hij niet...) wat ik vind en voel en dat hij me echt heel veel pijn doet en de anderen ook alleen hij luistert niet hij praat er over heen alsof het niets is maar het is heel veel... nou vroeg ik me af of het raar is wat ik heb gedaan en of het normaal is wat hij doet en of andere mensen het snappen als ik hem nooit meer wil zien? of ben ik de enige die zo denk?

Hij luistert niet

, jaar

Heyy, mijn ouders hebben een vechtscheiding. Ik zal een heel lang verhaal maar even kort maken namelijk mijn moeder heeft een nieuwe vriend en mijn vader wilde niet scheiden en geeft de schuld van de scheiding aan de vriend van mijn moeder soms zelfs aan mij... ik heb een keer toen wij (ik mijn broer mijn zusje en broertje) bij hem waren mijn moeder geappt of ze ons kon ophalen omdat hij al anderhalf uur lang tegen ons was aan het schreeuwen..😭En noemt me dus nu NSB'er omdat ik hem 'veraden' heb en nu heb ik laatst een aapje aan mijn vader gestuurd waarin ik zei wat ik echt dacht en voelde alleen praat hij daar gewoon over heen hij luistert niet... Wie kan mij helpen?😔

Hij luistert niet

, jaar

Heyy, mijn ouders hebben een vechtscheiding. Ik zal een heel lang verhaal maar even kort maken namelijk mijn moeder heeft een nieuwe vriend en mijn vader wilde niet scheiden en geeft de schuld van de scheiding aan de vriend van mijn moeder soms zelfs aan mij... ik heb een keer toen wij (ik mijn broer mijn zusje en broertje) bij hem waren mijn moeder geappt of ze ons kon ophalen omdat hij al anderhalf uur lang tegen ons was aan het schreeuwen..😭En noemt me dus nu NSB'er omdat ik hem 'veraden' heb en nu heb ik laatst een aapje aan mijn vader gestuurd waarin ik zei wat ik echt dacht en voelde alleen praat hij daar gewoon over heen hij luistert niet... Wie kan mij helpen?😔

Misselijk

, jaar

Mijn ouders zijn 1 jaar geleden gescheiden. I k was er dood van en was elke avond aan het huilen om dat ik het zo erg vond. ik snapte nooit waarom want ze hadden weleens ruzie maar het was toch best plotseling. Laatst had mijn moeder het er over dat ze een vriend had... maar geen nieuwe. Die vriend had ze al anderhalf jaar !! zeg maar zei is vreemdgegaan. Ik ben zo boos op haar omdat ze vreemd is gegaan en omdat ze het nu al verteld. Ze is nog steeds met die zelfde man en ik word misselijk als ik er aan denk dat hij bij ons thuis is als ik bij mijn vader ben. Veel vakantie's ging ze ook nog een keer op vakantie met hem als ik met mijn vader en broer op vakantie was. En dan zei ze dat het een vriend was een gewone vriend en ik geloofde dat ook nog eens. Ik denk dat ikhaar nooit ga vergeven alleen ze is wel mijn moeder, dus ik wil ook gewoon lol met haar hebben. ik heb niemand om er mee over te praten want normaal vertel ik zulke problemen aldtijd aan mijn moeder. zijn er mensen die ook iets vergelijkbaars hebben mee gemaakt of een tip hebben laat dan alstjeblieft een reactie achter.

Misselijk

, jaar

Mijn ouders zijn 1 jaar geleden gescheiden. I k was er dood van en was elke avond aan het huilen om dat ik het zo erg vond. ik snapte nooit waarom want ze hadden weleens ruzie maar het was toch best plotseling. Laatst had mijn moeder het er over dat ze een vriend had... maar geen nieuwe. Die vriend had ze al anderhalf jaar !! zeg maar zei is vreemdgegaan. Ik ben zo boos op haar omdat ze vreemd is gegaan en omdat ze het nu al verteld. Ze is nog steeds met die zelfde man en ik word misselijk als ik er aan denk dat hij bij ons thuis is als ik bij mijn vader ben. Veel vakantie's ging ze ook nog een keer op vakantie met hem als ik met mijn vader en broer op vakantie was. En dan zei ze dat het een vriend was een gewone vriend en ik geloofde dat ook nog eens. Ik denk dat ikhaar nooit ga vergeven alleen ze is wel mijn moeder, dus ik wil ook gewoon lol met haar hebben. ik heb niemand om er mee over te praten want normaal vertel ik zulke problemen aldtijd aan mijn moeder. zijn er mensen die ook iets vergelijkbaars hebben mee gemaakt of een tip hebben laat dan alstjeblieft een reactie achter.