Hoe kom ik er van af
, jaar
Reacties (3)
meer dan 8 jaar geleden
Hoi Gilano, goed dat je een bericht op dit forum plaatst. Alleen snap ik je vraag niet helemaal. Bedoel je hoe je jezelf het snelst over de scheiding van je ouders heen kunt zetten? Of bedoel je iets anders. Op deze manier kan ik namelijk niet echt een concreet antwoord geven. Groetjes, Rozanne
meer dan 8 jaar geleden
Lieve Gilano, Wat dapper dat jij je vraag aan ons durft te stellen. Ik neem aan dat jij hiermee de scheiding jouw ouders bedoelt. Wat vervelend dat jouw ouders besloten hebben om te scheiden! Ik begrijp heel goed dat jij hier vanaf wilt, maar helaas gaat dat niet zomaar. Jouw mama en papa hebben besloten om te gaan scheiden en dat is heel vervelend, maar jij kan hier helaas niks aan veranderen, want dat is iets tussen mama en papa. Gelukkig ben je niet alleen! Wij zijn er allemaal voor jou, je mag altijd je vragen hier stellen. Ik wens jou heel veel sterkte in deze tijd. Veel liefs, Esmée
0
meer dan 8 jaar geleden
Lieve Gilano, Vervelend hè, die nare gevoelens over de scheiding... Ik snap je heel goed en ik begrijp ook heel goed dat je er zo snel mogelijk van af wilt! Ik heb dat ook heel lang gehad en eigenlijk nog steeds. Soms was ik boos of verdrietig of gestresst... Helaas horen al die emoties erbij, en die zijn ook heel normaal. Ik denk dat alle kinderen van gescheiden ouders daar wel me zitten... dus je bent in ieder geval niet alleen! Ik weet niet zo goed hoe je er het snelst van af kunt komen, want ik vind het zelf ook lastig. Ik heb op een gegeven moment geaccepteerd dat het helaas tijd kost en dat dat eigenlijk heel stom is. Mijn moeder zegt altijd: tijd is je ergste vijand maar ook je beste vriend. Daarmee bedoelt ze dat het soms heel stom is omdat het lang duurt voordat bepaalde gevoelens weggaan terwijl je het liefst zou willen dat ze meteen weg zijn. Maar uiteindelijk als de tijd voorbij gaat, worden die nare gevoelens veel minder. Dus we moeten helaas een beetje geduldig zijn denk ik, en dan uiteindelijk wordt alles steeds beter. In de tussentijd zijn er misschien wel wat dingen die je kunt doen die het minder erg maken. Mij helpt het bijvoorbeeld heel erg om te praten of te schrijven over wat ik voel. Als ik erover praat met bijvoorbeeld vriendinnen, kunnen ze me advies geven over hoe ik er het beste mee om kan gaan. Maar zelfs als ze dat niet doen, helpt het gewoon heel erg om het even eruit te gooien, want dat lucht op. Of misschien vind je het fijn om met een buddy te chatten, dat is een ander kind van gescheiden ouders die je eigenlijk niet echt kent maar die jou advies en tips kan geven (https://www.villapinedo.nl/buddy). Je zou ook het even van je af kunnen schrijven, of in een brief die je aan iemand richt of gewoon voor jezelf. Als ik schrijf, kan ik alles even op een rijtje zetten en wordt het in mijn hoofd wat duidelijker. Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt. Je mag natuurlijk altijd meer vragen stellen! Veel succes! Liefs, Julia
0

0