Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ruzie met mijn vader

, jaar

Hooi , mijn ouders zijn al bijna een jaar gescheiden uit een vechtscheiding. Mn ouders hebben geen contact met elkaar dus gaat alle communicatie via mij. Bijv. wanneer we bij mn vader blijven slapen en wanneer mn vader mn broertje terug naar huis brengt , maar mn moeder moet dan tegelijkertijd ook bereikbaar zijn.. Ik heb 2 broertjes & ik heb vaak ruzie met mn vader. Hij heeft namelijk altijd kritiek op wat ik of mn broertjes dragen. Hij doet altijd wat ie wil . Hij komt altijd te laat (vaak ook gwn 3 kwartier) & als ik hem op dingen aanspreek , zegt ie dat ik niet brutaal moet doen. Hebben jullie tips hoe ik deze dingen niet meer gebeuren?

Ruzie met mijn vader

, jaar

Hooi , mijn ouders zijn al bijna een jaar gescheiden uit een vechtscheiding. Mn ouders hebben geen contact met elkaar dus gaat alle communicatie via mij. Bijv. wanneer we bij mn vader blijven slapen en wanneer mn vader mn broertje terug naar huis brengt , maar mn moeder moet dan tegelijkertijd ook bereikbaar zijn.. Ik heb 2 broertjes & ik heb vaak ruzie met mn vader. Hij heeft namelijk altijd kritiek op wat ik of mn broertjes dragen. Hij doet altijd wat ie wil . Hij komt altijd te laat (vaak ook gwn 3 kwartier) & als ik hem op dingen aanspreek , zegt ie dat ik niet brutaal moet doen. Hebben jullie tips hoe ik deze dingen niet meer gebeuren?

Ik wil niet verhuizen

, jaar

Hoi, Ik heb een probleem, zoals heel veel mensen op dit forum. M'n ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer 1 was en ik woon nu bij mijn moeder. Zij is rond mijn 10e of 11e hertrouwd en zij en haar man hebben nog 2 kinderen gekregen, mijn halfbroertje van 7 en mijn halfzusje van 5. Mijn vader heeft na de scheiding heel veel vriendinnetjes gehad en mijn relatie van hem is van ik wil je nooit meer zien tot ik wil weer bij jou wonen geweest. Ik woon op dit moment bij mijn moeder. Over 1 maand gaan we verhuizen, daar heb ik echt geen zin in. Ik heb daar een aantal redenen voor: 1. Ik woon dan 3 km verder van mijn beste vriendin vandaan. 2. Mijn kamer wordt veel kleiner (ik slaap nu op zolder). 3. Ik wil een tweepersoonsbed, maar als ik die neem dan heb ik zo goed als geen ruimte over. 4. Ik slaap dan op dezelfde verdieping als mijn stiefvader en moeder, wat ik echt NIET wil. (In het verleden heb ik ze het al een aantal keren het horen doen, wat ik echt heel vervelend vond en als ik dan ook nog eens op dezelfde verdieping slaap dan hoor ik het misschien nog een keer). 5. De enige plek waar mijn bed kan is tegen de muur waar aan de andere kant de badkamer staat en tegen diezelfde muur staat ook de wc! Ik heb een vorm van emetofobie (angst voor spuug) en ben daardoor heel erg bang dat als iemand ziek is ik dan diegene kan horen spugen). Dat waren mijn redenen, mijn moeder vindt dat ik met aanstal als ik zeg dat ik niet wil verhuizen, maar ik zit er nu serieus over te denken om bij mijn vader te wonen. Dat is niet echt veel beter, maar het is wel beter dan in dat stomme nieuwe huis wonen. Weet iemand wat ik kan doen? Groetjes Anoniem

Ik wil niet verhuizen

, jaar

Hoi, Ik heb een probleem, zoals heel veel mensen op dit forum. M'n ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer 1 was en ik woon nu bij mijn moeder. Zij is rond mijn 10e of 11e hertrouwd en zij en haar man hebben nog 2 kinderen gekregen, mijn halfbroertje van 7 en mijn halfzusje van 5. Mijn vader heeft na de scheiding heel veel vriendinnetjes gehad en mijn relatie van hem is van ik wil je nooit meer zien tot ik wil weer bij jou wonen geweest. Ik woon op dit moment bij mijn moeder. Over 1 maand gaan we verhuizen, daar heb ik echt geen zin in. Ik heb daar een aantal redenen voor: 1. Ik woon dan 3 km verder van mijn beste vriendin vandaan. 2. Mijn kamer wordt veel kleiner (ik slaap nu op zolder). 3. Ik wil een tweepersoonsbed, maar als ik die neem dan heb ik zo goed als geen ruimte over. 4. Ik slaap dan op dezelfde verdieping als mijn stiefvader en moeder, wat ik echt NIET wil. (In het verleden heb ik ze het al een aantal keren het horen doen, wat ik echt heel vervelend vond en als ik dan ook nog eens op dezelfde verdieping slaap dan hoor ik het misschien nog een keer). 5. De enige plek waar mijn bed kan is tegen de muur waar aan de andere kant de badkamer staat en tegen diezelfde muur staat ook de wc! Ik heb een vorm van emetofobie (angst voor spuug) en ben daardoor heel erg bang dat als iemand ziek is ik dan diegene kan horen spugen). Dat waren mijn redenen, mijn moeder vindt dat ik met aanstal als ik zeg dat ik niet wil verhuizen, maar ik zit er nu serieus over te denken om bij mijn vader te wonen. Dat is niet echt veel beter, maar het is wel beter dan in dat stomme nieuwe huis wonen. Weet iemand wat ik kan doen? Groetjes Anoniem

Ik hoor bij allebei

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden. Ze hebben goed contact . Omdat mijn ouders nu gescheiden zijn heb ik nu alleen de achternaam van mijn vader. Dat is toch raar? Ik hoor bij allebei. Ik wil graag de achternaam van mijn vader en mijn moeder . Wat zijn mijn rechten? Kan ik dit aanvragen?

Ik hoor bij allebei

, jaar

Mijn ouders zijn gescheiden. Ze hebben goed contact . Omdat mijn ouders nu gescheiden zijn heb ik nu alleen de achternaam van mijn vader. Dat is toch raar? Ik hoor bij allebei. Ik wil graag de achternaam van mijn vader en mijn moeder . Wat zijn mijn rechten? Kan ik dit aanvragen?

Wanneer mag ik kiezen

, jaar

Beste forum leden, Ik ben Anoniem en ik ben 13 jaar. Samen vatting onderaan Sinds ongeveer 3 jaar zijn mijn twee moeders gescheiden (voor jullie gemak even moeder 1 en moeder 2) Ik heb rond kerst 2012 zeer erge ruzie gehad met moeder 2 ik wou haar hierna niet meer zien. Dat is nooit echt helemaal goed gekomen. Aan het eind van 2014 zijn we met zijn drieën op vakantie geweest om het 10 jarige huwelijk van mijn ouders te vieren georganiseerd door mijn biologische moeder 1. Deze vakantie was in mijn ogen erg leuk maar toen we terug kwamen van deze vakantie werd ik tijdens het uitpakken van mijn spullen naar beneden geroepen. Moeder 1 zat te huilen moeder 2 een klein beetje en vertelde dat moeder 2 twee het had uitgemaakt ik toen 10 jaar kon dit totaal niet verwerken want ik was kort geleden ook gediagnostiseerd met Diabetes type 1 waar ik ook nog vanslag van was. Ik ben toen weer ontzettend boos geworden op moeder 2 en heb haar toen ( met woorden zoals: ik haat je , ik wil je nooit meer zien ,en verdwijn) uitgescholden. Kort daarna is op school aan mij verteld dat ik op mijn twaalfde mag kiezen waar ik wil wonen mij duidelijke keuze moeder 1. Op mijn twaalfde kwam ik erachter dat dit niet het geval was ( bewering moeder 2 ) en zij op je vijftiende. Maar nu vraag ik aan jullie of jullie nog tips / antwoorden voor mij hebben . Lieve groetjes Samenvatting, Ouders nu drie jaar gescheiden ik heb ruzie met een van mijn ouders al 5 jaar en was twee jaar verheugd op mijn 12e verjaardag om te kiezen maar dat bleek niet zo wanneer dan wel?

Wanneer mag ik kiezen

, jaar

Beste forum leden, Ik ben Anoniem en ik ben 13 jaar. Samen vatting onderaan Sinds ongeveer 3 jaar zijn mijn twee moeders gescheiden (voor jullie gemak even moeder 1 en moeder 2) Ik heb rond kerst 2012 zeer erge ruzie gehad met moeder 2 ik wou haar hierna niet meer zien. Dat is nooit echt helemaal goed gekomen. Aan het eind van 2014 zijn we met zijn drieën op vakantie geweest om het 10 jarige huwelijk van mijn ouders te vieren georganiseerd door mijn biologische moeder 1. Deze vakantie was in mijn ogen erg leuk maar toen we terug kwamen van deze vakantie werd ik tijdens het uitpakken van mijn spullen naar beneden geroepen. Moeder 1 zat te huilen moeder 2 een klein beetje en vertelde dat moeder 2 twee het had uitgemaakt ik toen 10 jaar kon dit totaal niet verwerken want ik was kort geleden ook gediagnostiseerd met Diabetes type 1 waar ik ook nog vanslag van was. Ik ben toen weer ontzettend boos geworden op moeder 2 en heb haar toen ( met woorden zoals: ik haat je , ik wil je nooit meer zien ,en verdwijn) uitgescholden. Kort daarna is op school aan mij verteld dat ik op mijn twaalfde mag kiezen waar ik wil wonen mij duidelijke keuze moeder 1. Op mijn twaalfde kwam ik erachter dat dit niet het geval was ( bewering moeder 2 ) en zij op je vijftiende. Maar nu vraag ik aan jullie of jullie nog tips / antwoorden voor mij hebben . Lieve groetjes Samenvatting, Ouders nu drie jaar gescheiden ik heb ruzie met een van mijn ouders al 5 jaar en was twee jaar verheugd op mijn 12e verjaardag om te kiezen maar dat bleek niet zo wanneer dan wel?

Papa valt op mannen

, jaar

Hoi, Ik ben Saar, ik ben 12 jaar en mijn ouders zijn gescheiden omdat mijn vader eigenlijk al heel lang homo is. En nu ben ik benieuwd of er hier ook andere kinderen zijn waarvan een van de ouders homo of lesbisch bleek te zijn na hun scheiding. Hoe gaan jullie daarmee om ? Ik durf het op school ook aan niemand van mijn vriendinnen te vertellen ! En hoe gaat het dan als je papa ineens een vriend heeft ?

Papa valt op mannen

, jaar

Hoi, Ik ben Saar, ik ben 12 jaar en mijn ouders zijn gescheiden omdat mijn vader eigenlijk al heel lang homo is. En nu ben ik benieuwd of er hier ook andere kinderen zijn waarvan een van de ouders homo of lesbisch bleek te zijn na hun scheiding. Hoe gaan jullie daarmee om ? Ik durf het op school ook aan niemand van mijn vriendinnen te vertellen ! En hoe gaat het dan als je papa ineens een vriend heeft ?

Mama wil rust

, jaar

Hey . Ik heb co ouderschap maar vind het veel fijner om bij mijn moeder te zijn alleen wil ze vaak rust zonder mij en moet ik naar me vader waar ik me nog rotter voel ik heb namelijk een depressie en ontwikkelingsstoornis En is het daar alsof ik er alleen voor sta Wat kan ik doen ik gun me moeder rust zonder mij maar wil bij der zijn.

Mama wil rust

, jaar

Hey . Ik heb co ouderschap maar vind het veel fijner om bij mijn moeder te zijn alleen wil ze vaak rust zonder mij en moet ik naar me vader waar ik me nog rotter voel ik heb namelijk een depressie en ontwikkelingsstoornis En is het daar alsof ik er alleen voor sta Wat kan ik doen ik gun me moeder rust zonder mij maar wil bij der zijn.

Voortrekken

, jaar

Hoi Ik heb het gevoel dat mijn vader mij voortrekt Bij mijn zus Hij komt bij mijn trainingen kijken en bij die van mijn zus niet En dat doet mijn pijn Ook omdat mijn zus vaak op bed ligt te huilen

Voortrekken

, jaar

Hoi Ik heb het gevoel dat mijn vader mij voortrekt Bij mijn zus Hij komt bij mijn trainingen kijken en bij die van mijn zus niet En dat doet mijn pijn Ook omdat mijn zus vaak op bed ligt te huilen

Wil ergens anders wonen

, jaar

Ik ga vaak met tegen zin naar me moeder dat komt door de thuis sitautie daar. We wonen daar met me opa en oma in huis al voor 4 jaar nu Ik moet me kamer daar delen met me zusje waardoor we vaak ruzie hebben en ik niet echt me eigen plekje heb Ik praat hier nooit over met me moeder omdat ik me dan egoïstisch voel en bang ben om haar pijn te doen Ik heb er soms aan gedacht om alleen bij me vader te gewonen maar durf er niet over te praten Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Wil ergens anders wonen

, jaar

Ik ga vaak met tegen zin naar me moeder dat komt door de thuis sitautie daar. We wonen daar met me opa en oma in huis al voor 4 jaar nu Ik moet me kamer daar delen met me zusje waardoor we vaak ruzie hebben en ik niet echt me eigen plekje heb Ik praat hier nooit over met me moeder omdat ik me dan egoïstisch voel en bang ben om haar pijn te doen Ik heb er soms aan gedacht om alleen bij me vader te gewonen maar durf er niet over te praten Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Ik mag niet met papa mee op vakantie

, jaar

Hoi ik heb een probleem. Mijn vader gaat op vakantie naar Amerika. Ik zou graag mee willen maar ben jaren lang niet meegegaan door heimwee. Mijn moeder vind het niet goed als ik 2 weken mee ga omdat ik dan terug vlieg samen met mijn stiefzus. Ik wil wel ontzettend graag mee wat moet ik doen ??

Ik mag niet met papa mee op vakantie

, jaar

Hoi ik heb een probleem. Mijn vader gaat op vakantie naar Amerika. Ik zou graag mee willen maar ben jaren lang niet meegegaan door heimwee. Mijn moeder vind het niet goed als ik 2 weken mee ga omdat ik dan terug vlieg samen met mijn stiefzus. Ik wil wel ontzettend graag mee wat moet ik doen ??

Altijd ruzie

, jaar

Hoi, Ik wil het contact met mijn vader verbreken.Dit heb ik ook al voorgesteld , maar zijn antwoord daarop is: "Nee, de ruzie hoort erbij en wil ik ook niet, maar ik voed jouw nou eenmaal ook op." Mijn moeder doet ook niet veel, die zegt alleen dat ze het jammer vindt, maar meer wil ze niet doen. We hebben eigenlijk altijd ruzie , en weet echt niet hoe ik het contact kan vebreken.

Altijd ruzie

, jaar

Hoi, Ik wil het contact met mijn vader verbreken.Dit heb ik ook al voorgesteld , maar zijn antwoord daarop is: "Nee, de ruzie hoort erbij en wil ik ook niet, maar ik voed jouw nou eenmaal ook op." Mijn moeder doet ook niet veel, die zegt alleen dat ze het jammer vindt, maar meer wil ze niet doen. We hebben eigenlijk altijd ruzie , en weet echt niet hoe ik het contact kan vebreken.