Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Afleiding nodig
, jaar
Hallo,
Mijn ouders zijn gescheiden en dat is natuurlijk niet leuk. Ik heb ruzie met mijn vader en heb daar dus geen/weinig/slecht contact mee(al 4 jaar ofzo). Elke keer als we het willen uitpraten komt er weer ruzie. Nu ook weer, ik app met hem en we hebben na een paar minuten weer ruzie. Soms wil ik gewoon niet meer bestaan want ik word gek van alle problemen en alle ruzies tussen mijn vader en mij. Mijn vader is hertrouwd met een vrouw die ik niet mag, en zij mij ook niet want ze heeft me uitgescholden voor kutkind. Soms denk ik, waarom doe ik dit nog. Soms moet ik spontaan huilen en ik neem de laatste tijd steeds advies negatief op en word sneller boos. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om me van alles af te leiden maar het werkt niet. Ik ben 3/4 keer naar een psycholoog geweest, ik doe vrijwilligerswerk en ik rijd paard, ik loop met de hond om me hoofd leeg te maken maar het werkt allemaal niet. Tijdens het sporten denk ik er toch weer aan en op school ook elke minuut van de dag denk ik aan de ruzies. Me cijfers gaan er ook aan onder door.
Kunnen jullie mij helpen?
groetjes
anoniem
Afleiding nodig
, jaar
Hallo,
Mijn ouders zijn gescheiden en dat is natuurlijk niet leuk. Ik heb ruzie met mijn vader en heb daar dus geen/weinig/slecht contact mee(al 4 jaar ofzo). Elke keer als we het willen uitpraten komt er weer ruzie. Nu ook weer, ik app met hem en we hebben na een paar minuten weer ruzie. Soms wil ik gewoon niet meer bestaan want ik word gek van alle problemen en alle ruzies tussen mijn vader en mij. Mijn vader is hertrouwd met een vrouw die ik niet mag, en zij mij ook niet want ze heeft me uitgescholden voor kutkind. Soms denk ik, waarom doe ik dit nog. Soms moet ik spontaan huilen en ik neem de laatste tijd steeds advies negatief op en word sneller boos. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om me van alles af te leiden maar het werkt niet. Ik ben 3/4 keer naar een psycholoog geweest, ik doe vrijwilligerswerk en ik rijd paard, ik loop met de hond om me hoofd leeg te maken maar het werkt allemaal niet. Tijdens het sporten denk ik er toch weer aan en op school ook elke minuut van de dag denk ik aan de ruzies. Me cijfers gaan er ook aan onder door.
Kunnen jullie mij helpen?
groetjes
anoniem
Niet aan denken
, jaar
hoe kan je er niet er de hele tijd aan denken
Niet aan denken
, jaar
hoe kan je er niet er de hele tijd aan denken
Even niet bestaan
, jaar
Is het raar dat ik af en toe even niet wil bestaan even geen zorgen aan mijn kop dat zat fijn zijn zonder er niet meer te zijn
Even niet bestaan
, jaar
Is het raar dat ik af en toe even niet wil bestaan even geen zorgen aan mijn kop dat zat fijn zijn zonder er niet meer te zijn
Aandacht
, jaar
Mijn ouders zijn dus gescheiden, en ze hebben allebei een nieuwe vriend/vriendin. Maar bij mij moeder zijn in totaal met zn zevenen thuis want haar vriend heeft drie kinderen en ik heb nog een zusje. Een van zijn kinderen is zes jaar en daarom gaat er veel aandacht naar haar vooral veel aandacht van mijn moeder. Vaak heb ik het idee dat mijn moeder iets te veel aandacht aan haar. daar word ik soms echt gek van. Wat moet ik doen?
Aandacht
, jaar
Mijn ouders zijn dus gescheiden, en ze hebben allebei een nieuwe vriend/vriendin. Maar bij mij moeder zijn in totaal met zn zevenen thuis want haar vriend heeft drie kinderen en ik heb nog een zusje. Een van zijn kinderen is zes jaar en daarom gaat er veel aandacht naar haar vooral veel aandacht van mijn moeder. Vaak heb ik het idee dat mijn moeder iets te veel aandacht aan haar. daar word ik soms echt gek van. Wat moet ik doen?
Wil niet verhuizen
, jaar
Dag allemaal! Mijn ouders zijn al 12 jaar gescheiden en ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ze gaan heel goed met elkaar om en ik heb ze nooit ruzie zien maken. Maar nu zit ik met iets. Elke week pak ik mijn spullen in en "verhuis" ik naar mijn moeder om daar weer een weekje te blijven. Ik begin het nu heel erg vervelend te vinden steeds alles te moeten inpakken, maar ik wil eigenijk niet langer dan een week bij een van mijn ouders zijn. Heeft iemand advies?
Wil niet verhuizen
, jaar
Dag allemaal! Mijn ouders zijn al 12 jaar gescheiden en ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ze gaan heel goed met elkaar om en ik heb ze nooit ruzie zien maken. Maar nu zit ik met iets. Elke week pak ik mijn spullen in en "verhuis" ik naar mijn moeder om daar weer een weekje te blijven. Ik begin het nu heel erg vervelend te vinden steeds alles te moeten inpakken, maar ik wil eigenijk niet langer dan een week bij een van mijn ouders zijn. Heeft iemand advies?
Niet fijn
, jaar
Ik vond het niet fijn dat mijn vader en moeder zijn gescheiden zijn
Niet fijn
, jaar
Ik vond het niet fijn dat mijn vader en moeder zijn gescheiden zijn
Niet leuk
, jaar
Mijn ouders zijn pas gescheiden en ik ben voornamelijk bij mijn moeder en ik vind het niet leuk dat mijn ouders gescheiden zijn maar ik ben al wel een beetje gewend dat mijn ouders gescheiden zijn
PS mijn vader wordt snel boos
Niet leuk
, jaar
Mijn ouders zijn pas gescheiden en ik ben voornamelijk bij mijn moeder en ik vind het niet leuk dat mijn ouders gescheiden zijn maar ik ben al wel een beetje gewend dat mijn ouders gescheiden zijn
PS mijn vader wordt snel boos
Verdrietig
, jaar
Vroeger was ik een altijd blij en vrolijk kind.... En dat zie je nu nog steeds ,maar van binnen ben ik verdrietig soms ben ik ergens en word ik eens verdrietig en sip. Herkenbaar? Ik weet het gewoon niet meer hoe kom ik hier uit..... Ik praat al en ga naar een psycholoog maar het helpt wel voor probleemen maar het gaat gewoon niet meer... Ik moet veel huilen en wil spontaan soms ineens iets..... soms denk ik aan rust.... Ja die rust .... Ik wil niet ik wil vrolijk zijn heeft iemand pleas iets ik ben zo moe er van xxx isa
Verdrietig
, jaar
Vroeger was ik een altijd blij en vrolijk kind.... En dat zie je nu nog steeds ,maar van binnen ben ik verdrietig soms ben ik ergens en word ik eens verdrietig en sip. Herkenbaar? Ik weet het gewoon niet meer hoe kom ik hier uit..... Ik praat al en ga naar een psycholoog maar het helpt wel voor probleemen maar het gaat gewoon niet meer... Ik moet veel huilen en wil spontaan soms ineens iets..... soms denk ik aan rust.... Ja die rust .... Ik wil niet ik wil vrolijk zijn heeft iemand pleas iets ik ben zo moe er van xxx isa
Toneelstukje
, jaar
Ik heb een tijdje gewoond in een samengesteld gezin (vader, zusje, stiefmoeder en stiefzusje). Mijn zusje en ik komen uit een gezin waar altijd alles heel losjes en vrij was. Mijn stiefmoeder is heel erg gestructureerd en geordend en dat zorgt vaak voor frictie. Ik woon nu al een half jaar niet meer thuis, maar mijn zusje en stiefzusje nog wel. Ik hoor van mijn zusje dat er vaak heftige ruzie is thuis. Dat was het ook al toen ik nog thuis woonde. Ik probeerde altijd iedereen een beetje te sussen door veel te praten, maar nu lijkt het wel ontploft te zijn thuis. Het erge is echter dat niemand behalve mijn zusje daar eerlijk over is tegen mij. Als ik langskom word er een soort toneelstukje opgevoerd alsof er niets aan de hand is. Mijn stiefzusje schijnt al bij een psycholoog te lopen maar als ik mijn stiefmoeder vraag hoe het gaat met mijn (stief)zusje zegt ze: goed. Ik vind het een beetje schijnheilig en voel me ook buitengesloten dat ze (pappa en stiefma) mij niet willen vertellen wat er gaande is. Is het slim om ze hier mee te confronteren of maak ik het dan alleen maar erger? Iemand anders hier ervaring mee?
Toneelstukje
, jaar
Ik heb een tijdje gewoond in een samengesteld gezin (vader, zusje, stiefmoeder en stiefzusje). Mijn zusje en ik komen uit een gezin waar altijd alles heel losjes en vrij was. Mijn stiefmoeder is heel erg gestructureerd en geordend en dat zorgt vaak voor frictie. Ik woon nu al een half jaar niet meer thuis, maar mijn zusje en stiefzusje nog wel. Ik hoor van mijn zusje dat er vaak heftige ruzie is thuis. Dat was het ook al toen ik nog thuis woonde. Ik probeerde altijd iedereen een beetje te sussen door veel te praten, maar nu lijkt het wel ontploft te zijn thuis. Het erge is echter dat niemand behalve mijn zusje daar eerlijk over is tegen mij. Als ik langskom word er een soort toneelstukje opgevoerd alsof er niets aan de hand is. Mijn stiefzusje schijnt al bij een psycholoog te lopen maar als ik mijn stiefmoeder vraag hoe het gaat met mijn (stief)zusje zegt ze: goed. Ik vind het een beetje schijnheilig en voel me ook buitengesloten dat ze (pappa en stiefma) mij niet willen vertellen wat er gaande is. Is het slim om ze hier mee te confronteren of maak ik het dan alleen maar erger? Iemand anders hier ervaring mee?
Mag niks
, jaar
Ik heb een groot probleem bij mijn vader mag ik bijna niks dat is soms heel vervelend.Bijvoorbeeld naar de scouting opkomst wand ik zit erop en altijd als ik bij mijn vader ben dan zijn de leuke opkomsten .Help !!!!!!!!!!!!
Mag niks
, jaar
Ik heb een groot probleem bij mijn vader mag ik bijna niks dat is soms heel vervelend.Bijvoorbeeld naar de scouting opkomst wand ik zit erop en altijd als ik bij mijn vader ben dan zijn de leuke opkomsten .Help !!!!!!!!!!!!

2