Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Advies aan alle gescheiden ouders

, jaar

hallo ouders. ik weet dat het raar is. een kind van 14 die advies geeft aan ouders. mijn ouders zijn al 14 jaar gescheiden en ik heb veel dingen meegemaakt en de ouders hebben dat niet door. heel veel kinderen vinden het moeilijk want gescheiden ouders hebben meestal ruzie en het kind zit er tussen in. ik was er kapot van omdat ik altijd te horen kreeg wat er zo slecht was aan mijn moeder of vader. als kind is dat heel moeilijk omdat je veel van die persoon houd. ik heb ook ruzie gehad met mijn moeder omdat ik alle dingen geloofde die er tegen mij verteld werd. als klein kind weet je niet beter. daardoor heb ik een van mijn mijn ouders beschuldigt met dingen van vroeger. ik kwam er later pas achter dat het niet waar is en er nog veel geheimen zijn tussen de relatie. ik wil hiermee zeggen dat je minder moet praten over de andere ouder waar je kind bij is. het kan namelijk veel pijn doen.

Advies aan alle gescheiden ouders

, jaar

hallo ouders. ik weet dat het raar is. een kind van 14 die advies geeft aan ouders. mijn ouders zijn al 14 jaar gescheiden en ik heb veel dingen meegemaakt en de ouders hebben dat niet door. heel veel kinderen vinden het moeilijk want gescheiden ouders hebben meestal ruzie en het kind zit er tussen in. ik was er kapot van omdat ik altijd te horen kreeg wat er zo slecht was aan mijn moeder of vader. als kind is dat heel moeilijk omdat je veel van die persoon houd. ik heb ook ruzie gehad met mijn moeder omdat ik alle dingen geloofde die er tegen mij verteld werd. als klein kind weet je niet beter. daardoor heb ik een van mijn mijn ouders beschuldigt met dingen van vroeger. ik kwam er later pas achter dat het niet waar is en er nog veel geheimen zijn tussen de relatie. ik wil hiermee zeggen dat je minder moet praten over de andere ouder waar je kind bij is. het kan namelijk veel pijn doen.

Wel of niet naar bruiloft?

, jaar

help, Ik heb al bijna 3 jaar gescheiden ouders en mijn vader heeft al een hele poos een nieuwe vriendin. Ik heb bijna een jaar geen contact gehad met mijn vader gehad en nu gaat het steeds iets beter, maar hij vertelde van de week dat hij opnieuw gaat trouwen. Ik heb hier persoonlijk heel veel moeite mee omdat ik haar niet ken en ik ook heel lang geen contact heb gehad door verschillende redenen waaronder de vorige vriendin van mijn vader. Ik zit hierdoor heel erg te twijfelen of ik naar de bruiloft moet of niet, ik ken haar niet en ik wil haar eigenlijk ook niet leren kennen maar ze gaan wel trouwen en samenwonen dus ik moet haar eigenlijk wel leren kennen. Ik zit hier persoonlijk echt heel erg mee en ik weet niet of iemand zich hierin kan verplaatsen of weet wat ik moet doen? x

Wel of niet naar bruiloft?

, jaar

help, Ik heb al bijna 3 jaar gescheiden ouders en mijn vader heeft al een hele poos een nieuwe vriendin. Ik heb bijna een jaar geen contact gehad met mijn vader gehad en nu gaat het steeds iets beter, maar hij vertelde van de week dat hij opnieuw gaat trouwen. Ik heb hier persoonlijk heel veel moeite mee omdat ik haar niet ken en ik ook heel lang geen contact heb gehad door verschillende redenen waaronder de vorige vriendin van mijn vader. Ik zit hierdoor heel erg te twijfelen of ik naar de bruiloft moet of niet, ik ken haar niet en ik wil haar eigenlijk ook niet leren kennen maar ze gaan wel trouwen en samenwonen dus ik moet haar eigenlijk wel leren kennen. Ik zit hier persoonlijk echt heel erg mee en ik weet niet of iemand zich hierin kan verplaatsen of weet wat ik moet doen? x

Telefoon afgepakt

, jaar

mijn vader heeft mijn telefoon afgepakt en doet net alsof die kwijt is ik denk dat het komt omdat ik hem van mijn stiefvader heb gekregen dus kan ik niet met een Buddy appen. Ik heb nog geen Buddy maar ik wil het heel graag. Ik ben ook bang dat mijn vader een nieuwe telefoon ook weer afpakt dus dat helpt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Telefoon afgepakt

, jaar

mijn vader heeft mijn telefoon afgepakt en doet net alsof die kwijt is ik denk dat het komt omdat ik hem van mijn stiefvader heb gekregen dus kan ik niet met een Buddy appen. Ik heb nog geen Buddy maar ik wil het heel graag. Ik ben ook bang dat mijn vader een nieuwe telefoon ook weer afpakt dus dat helpt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bij mama wonen

, jaar

Hallo, Ik ben een meisje van 13 jaar en me ouders zijn al sinds 2007 gescheiden! Ik heb me hele leven bij me vader gewoont en vroeger was ik altijd met hem en ik wou nooit naar me moeder toe in het weekend omdat ik maar geen afscheid kon nemen van me vader. Me moeder is inmiddels in 2010 hertrouwt en me stiefvader is echt super lief! Ik wil al best wel een tijdje bij me moeder wonen want mijn band met me moeder wordt steeds beter waardoor die met mijn vader echt heel veel slechter wordt... :( Maar nu heb ik een probleem want me moeder en stiefvader gaan dus misschien scheiden en ik zit daar heel erg mee want ik hou echt supee veel van me stiefvader! Me moeder wilde al heel lang dat mijn broer en ik bij haar kwamen wonen en ik durfde eigelijk nooit echt tegen me vader te zeggen dat ik wel eens bij haar zou willen proberen te wonen om te kijken hoe dat is maar nu wil ik het juist maar ik weet dus niet of me moeder dat nog wel een goed idee vind ivb met de scheiding. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen... p.s. Mijn vader kan erg snel boos worden dus daarom durf ik het nooit zo goed

Bij mama wonen

, jaar

Hallo, Ik ben een meisje van 13 jaar en me ouders zijn al sinds 2007 gescheiden! Ik heb me hele leven bij me vader gewoont en vroeger was ik altijd met hem en ik wou nooit naar me moeder toe in het weekend omdat ik maar geen afscheid kon nemen van me vader. Me moeder is inmiddels in 2010 hertrouwt en me stiefvader is echt super lief! Ik wil al best wel een tijdje bij me moeder wonen want mijn band met me moeder wordt steeds beter waardoor die met mijn vader echt heel veel slechter wordt... :( Maar nu heb ik een probleem want me moeder en stiefvader gaan dus misschien scheiden en ik zit daar heel erg mee want ik hou echt supee veel van me stiefvader! Me moeder wilde al heel lang dat mijn broer en ik bij haar kwamen wonen en ik durfde eigelijk nooit echt tegen me vader te zeggen dat ik wel eens bij haar zou willen proberen te wonen om te kijken hoe dat is maar nu wil ik het juist maar ik weet dus niet of me moeder dat nog wel een goed idee vind ivb met de scheiding. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen... p.s. Mijn vader kan erg snel boos worden dus daarom durf ik het nooit zo goed

Ik wil graag een buddy

, jaar

Heyy ik heb een vraagje over de buddy's Er staat namenlijk in de uitleg dat je geen toestemming van je ouders nodig hebt maar mijn moeder kan al mijn mailtjes zien die ik krijg. Ik wil graag een buddy maar ik heb echt niet de behoefte om dat mijn moeder te vertellen. Wat moet ik doen????

Ik wil graag een buddy

, jaar

Heyy ik heb een vraagje over de buddy's Er staat namenlijk in de uitleg dat je geen toestemming van je ouders nodig hebt maar mijn moeder kan al mijn mailtjes zien die ik krijg. Ik wil graag een buddy maar ik heb echt niet de behoefte om dat mijn moeder te vertellen. Wat moet ik doen????

Geen huis

, jaar

Mijn ouders hebben vandaag verteld dat ze gaan scheiden. Het zat er aan te komen want ze hadden vaak ruzie. Maar ik ben bang dat mijn moeder geen huis kan betalen want ze verdient niet zo veel

Geen huis

, jaar

Mijn ouders hebben vandaag verteld dat ze gaan scheiden. Het zat er aan te komen want ze hadden vaak ruzie. Maar ik ben bang dat mijn moeder geen huis kan betalen want ze verdient niet zo veel

Voor mezelf op komen

, jaar

Beste Villa Pinedo ik heb een vraagje, mijn ouders zijn al een tijdje gescheiden. ik heb een broertje en een broer. Ik zit ergens mee. Mijn ouders zijn zins 2013 gescheiden, ik heb er nog altijd last van, bijvoorbeeld als ik bij vriendin aan het chillen ben en als ik dan die ouders zie hoe ze meestal naast elkaar zitten en dan denk ik: mijn ouders hebben dat ook ooit gedaan. Maar daar gaat het niet over, ik durf niet voor mezelf op te komen, vaak als me ouders de spullen naar elkaar brengen valt er wel altijd over iets ruzie te maken. Ik zit hier echt mee. Ik zat te twijfelen of ik dit wel op het internet moest zetten maar toen dacht ik: Hier kan ik geholpen worden en hier is deze website voor. Laatst gingen ik samen met me moeder de spullen brengen naar me vader en toen kwam er een ruzie, ik zat huilend op de bank en ik rende naar de voordeur en rende toen weg..... Hier zit ik best wel mee want ik wist niet wat ik moest doen. ik liet me ouders daar alleen ruziënd achter. ze maakte zich natuurlijk zorgen want ik kwam een uur later thuis. onder de tranen, ik heb sinds kort een dagboekje waar ik alles in kan schrijven wat ik maar wil. maar ik durf tegen niemand te vertellen dat ik gescheiden ouders heb. ik schaam me er kapot voor meestal. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen om voor mezelf op te komen en niet huilend weg te rennen tijdens een ruzie, en dat ik de moed krijgt om tegen me vrienden te zeggen dat ik gescheiden ouders heb Groetjes Suzanne

Voor mezelf op komen

, jaar

Beste Villa Pinedo ik heb een vraagje, mijn ouders zijn al een tijdje gescheiden. ik heb een broertje en een broer. Ik zit ergens mee. Mijn ouders zijn zins 2013 gescheiden, ik heb er nog altijd last van, bijvoorbeeld als ik bij vriendin aan het chillen ben en als ik dan die ouders zie hoe ze meestal naast elkaar zitten en dan denk ik: mijn ouders hebben dat ook ooit gedaan. Maar daar gaat het niet over, ik durf niet voor mezelf op te komen, vaak als me ouders de spullen naar elkaar brengen valt er wel altijd over iets ruzie te maken. Ik zit hier echt mee. Ik zat te twijfelen of ik dit wel op het internet moest zetten maar toen dacht ik: Hier kan ik geholpen worden en hier is deze website voor. Laatst gingen ik samen met me moeder de spullen brengen naar me vader en toen kwam er een ruzie, ik zat huilend op de bank en ik rende naar de voordeur en rende toen weg..... Hier zit ik best wel mee want ik wist niet wat ik moest doen. ik liet me ouders daar alleen ruziënd achter. ze maakte zich natuurlijk zorgen want ik kwam een uur later thuis. onder de tranen, ik heb sinds kort een dagboekje waar ik alles in kan schrijven wat ik maar wil. maar ik durf tegen niemand te vertellen dat ik gescheiden ouders heb. ik schaam me er kapot voor meestal. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen om voor mezelf op te komen en niet huilend weg te rennen tijdens een ruzie, en dat ik de moed krijgt om tegen me vrienden te zeggen dat ik gescheiden ouders heb Groetjes Suzanne

Oplossen

, jaar

hallo, ik heb een vraag mijn ouders zijn gescheiden al3,5 jaar mijn ouders maken veel ruzie altijd om stomme dingen ik ben er altijd bij ik vind dat niet leuk nu was mijn vraag hoe kan ik het oplossen door er niet bij te zijn als ze ruzie maken

Oplossen

, jaar

hallo, ik heb een vraag mijn ouders zijn gescheiden al3,5 jaar mijn ouders maken veel ruzie altijd om stomme dingen ik ben er altijd bij ik vind dat niet leuk nu was mijn vraag hoe kan ik het oplossen door er niet bij te zijn als ze ruzie maken

Vriendin van mijn vader

, jaar

mijn vader heeft al een vriendin sinds mijn ouders zijn gescheiden dat is al 3 jaar maar ik vindt haar niet zo aardig eigenlijk wil ik gewoon samen met mijn vader en broertje wonen zonder haar maar als ik met mijn vader praat en dan dat zeg draait hij er helemaal om heen ik wil ge woon niet dat hij verdrietig wordt maar zo ben ik ook niet gelukkig wat moet ik doen...???????

Vriendin van mijn vader

, jaar

mijn vader heeft al een vriendin sinds mijn ouders zijn gescheiden dat is al 3 jaar maar ik vindt haar niet zo aardig eigenlijk wil ik gewoon samen met mijn vader en broertje wonen zonder haar maar als ik met mijn vader praat en dan dat zeg draait hij er helemaal om heen ik wil ge woon niet dat hij verdrietig wordt maar zo ben ik ook niet gelukkig wat moet ik doen...???????

Ik wil graag contact

, jaar

ik wil heel graag app contact met mijn vader. ik had het al eerder gehad voor de vakantie maar dan met mijn moeder na de vakantie moest ik whatsapp weer verwijderen. een paar weken later had mijn vader skype op mijn mobiel gezet maar van mijn vader mocht ik niet aan mijn moeder vertellen dat ik skype had omdat hij dacht dat skype er dan ook af moet ik vertelde het wel tegen mijn moeder want ik wil geen geheimen voor haar achterhouden. mijn moeder wou het overleggen met mijn stiefvader die wou niet dat ik skype had dus moest het er weer af maar waarom weet ik niet. maar nu weet ik niet wat ik moet doen? mag ik alsjeblieft wat tips? groetjes Naomi(help me alsjeblieft)

Ik wil graag contact

, jaar

ik wil heel graag app contact met mijn vader. ik had het al eerder gehad voor de vakantie maar dan met mijn moeder na de vakantie moest ik whatsapp weer verwijderen. een paar weken later had mijn vader skype op mijn mobiel gezet maar van mijn vader mocht ik niet aan mijn moeder vertellen dat ik skype had omdat hij dacht dat skype er dan ook af moet ik vertelde het wel tegen mijn moeder want ik wil geen geheimen voor haar achterhouden. mijn moeder wou het overleggen met mijn stiefvader die wou niet dat ik skype had dus moest het er weer af maar waarom weet ik niet. maar nu weet ik niet wat ik moet doen? mag ik alsjeblieft wat tips? groetjes Naomi(help me alsjeblieft)