Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Niet fijn bij moeder

, jaar

Me ouders zijn gescheiden toen ik 3 was. Maar ik voel me niet fijn bij me moeder best wel lange tijd moet ik moet me gevoel tonen en bij me vader wonen?? Maar ik wil niet dat ik me moeder kwets

Niet fijn bij moeder

, jaar

Me ouders zijn gescheiden toen ik 3 was. Maar ik voel me niet fijn bij me moeder best wel lange tijd moet ik moet me gevoel tonen en bij me vader wonen?? Maar ik wil niet dat ik me moeder kwets

Lastig

, jaar

Hallo, Ik woon op dit moment bij mijn moeder en ga 1 keer in de twee weken een weekend naar mijn vader en iedere week slaap ik ook een nacht bij mijn vader. Ik zou tussendoor ook best vaker naar mijn vader willen, maar dit vind ik best lastig. Ik weet niet goed waarom ik dit lastig vind. Ik mag gewoon van mijn moeder, maar toch doe ik het vaak niet. Hoe zou dit kunnen komen?

Lastig

, jaar

Hallo, Ik woon op dit moment bij mijn moeder en ga 1 keer in de twee weken een weekend naar mijn vader en iedere week slaap ik ook een nacht bij mijn vader. Ik zou tussendoor ook best vaker naar mijn vader willen, maar dit vind ik best lastig. Ik weet niet goed waarom ik dit lastig vind. Ik mag gewoon van mijn moeder, maar toch doe ik het vaak niet. Hoe zou dit kunnen komen?

Vaak ruzie

, jaar

Goeie avond allemaal! Oke mijn ouders zijn nog niet uit elkaar maar hebben we vaak ruzie. Door die ruzeis gaat het niet oed met mij. Maar ik durf ook niet echt met ze te praten. Thuis voel ik me ook niet echt op me gemak. Moet ik dit aan geven bij mijn ouders?? En zo ja hoe moet ik dat doen???

Vaak ruzie

, jaar

Goeie avond allemaal! Oke mijn ouders zijn nog niet uit elkaar maar hebben we vaak ruzie. Door die ruzeis gaat het niet oed met mij. Maar ik durf ook niet echt met ze te praten. Thuis voel ik me ook niet echt op me gemak. Moet ik dit aan geven bij mijn ouders?? En zo ja hoe moet ik dat doen???

Liegen

, jaar

mijn moeder zegt dat mijn vader liegt. en mijn vader zegt dat mijn moeder liegt .ik weet nu niet wie de waarheid zegt??????????????????ik snap het niet meer. ik weet niet meer wie de waarheid zegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mijn moeder zegt dingen over mijn vader. maar mijn vader wilt niet over mijn moeder praten.

Liegen

, jaar

mijn moeder zegt dat mijn vader liegt. en mijn vader zegt dat mijn moeder liegt .ik weet nu niet wie de waarheid zegt??????????????????ik snap het niet meer. ik weet niet meer wie de waarheid zegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mijn moeder zegt dingen over mijn vader. maar mijn vader wilt niet over mijn moeder praten.

Wat moet ik nu doen?

, jaar

Ik heb op dit moment grote ruzie met mijn vader. Het gaat over mijn verjaardag ik ben namelijk op 2juli jarig en ik wil het graag op 30 juni bij mijn vader vieren en dacht dat mijn vader daarmee eens was. Maar dat was die niet dus ik had een gesprek met mijn vader gehad en die zei nee dat gebeurt niet want mijn stiefbroetje is er dan niet. Ik vond dat vervelend want ik dacht wat is er nou belangrijker ik of mijn stiefbroetje. Na dat watchappgesprek heb ik mijn vader duidelijk gemaakt dat ik het alleen met mijn vader over wou hebben en niet met mijn stiefmoeder (waar ik niet een hele goeie band hebt). Die dag daarna moest ik naar mijn vader en had ik met een vriendin afgesproken omdat ik niet naar mijn vader wilde. Toen ik thuis was ging mij stiefmoeder met mij praten en werdt ze boos en ging ze allemaal gemene dingen zeggen ik was toen naar Mn kamer gelopen want ik was er klaar mee. Toen ik boven was voelde ik me heel onbegrepen en boos en verdrietig en belde Mn moeder en begon ik te huilen vervolgens kwam mijn stiefmoeder naar boven en deed ze heel gemeen en alsof ik niks waart was. Ik was helemaal in paniek weggelopen en ben ik naar mijn moeder gefiets. De dag daarna had ik met mijn vader gebeld en hij kiest zonder het echt te zegge mijn stiefmoeders kant. En luistert niet naar mij. Ik werd daar boos van en heb het ff laten gaan. De dag daarna had ik weer met mijn vader gebeld en hij zegt dat ik mij aanstel en doet alsof hij de slachtoffer is en heeft niks gezegd nadat ik had uitgelegd dat heel deze situatie kut was en ik er echt mee zit. Ik heb het er met meerdere vrienden overgehad en die snappen mij allemaal. Ik had net mijn vader weer aan de telefoon en ik heb hem opnieuw uitgelegd hoe ik erover voel en hij doet er niks mee het is alsof ik tegen een muur aanpraat. Morgen zou ik dus eigelijk naar mijn vader gaan maar daarnhad ik geen zin in dus had dat eerlijk tegen hem gezegd. En hij zei dat ik gwn moest komen. Ik zei dat ik daar nog niet klaar voor ben en ik mijn verjaardag gedoe eerst met hem zou willen uitspreken zonder weer normaal te praten ook met mijn stiefmoeder . Wat hij daar op reageert is dat ik gwn moet komen en dat ik raar aan het doen ben enz. Ik weet dus nu niet meer of ik morgen moet komen en hoe ik duidelijk moet maken hoe ik me er over voel want dat heb ik al duizend keer gezegd en hij luistert niet en hij zegt dat hij er verdrietig om is. Dus kortom ik weet niet wat ik nu moet doen.

Wat moet ik nu doen?

, jaar

Ik heb op dit moment grote ruzie met mijn vader. Het gaat over mijn verjaardag ik ben namelijk op 2juli jarig en ik wil het graag op 30 juni bij mijn vader vieren en dacht dat mijn vader daarmee eens was. Maar dat was die niet dus ik had een gesprek met mijn vader gehad en die zei nee dat gebeurt niet want mijn stiefbroetje is er dan niet. Ik vond dat vervelend want ik dacht wat is er nou belangrijker ik of mijn stiefbroetje. Na dat watchappgesprek heb ik mijn vader duidelijk gemaakt dat ik het alleen met mijn vader over wou hebben en niet met mijn stiefmoeder (waar ik niet een hele goeie band hebt). Die dag daarna moest ik naar mijn vader en had ik met een vriendin afgesproken omdat ik niet naar mijn vader wilde. Toen ik thuis was ging mij stiefmoeder met mij praten en werdt ze boos en ging ze allemaal gemene dingen zeggen ik was toen naar Mn kamer gelopen want ik was er klaar mee. Toen ik boven was voelde ik me heel onbegrepen en boos en verdrietig en belde Mn moeder en begon ik te huilen vervolgens kwam mijn stiefmoeder naar boven en deed ze heel gemeen en alsof ik niks waart was. Ik was helemaal in paniek weggelopen en ben ik naar mijn moeder gefiets. De dag daarna had ik met mijn vader gebeld en hij kiest zonder het echt te zegge mijn stiefmoeders kant. En luistert niet naar mij. Ik werd daar boos van en heb het ff laten gaan. De dag daarna had ik weer met mijn vader gebeld en hij zegt dat ik mij aanstel en doet alsof hij de slachtoffer is en heeft niks gezegd nadat ik had uitgelegd dat heel deze situatie kut was en ik er echt mee zit. Ik heb het er met meerdere vrienden overgehad en die snappen mij allemaal. Ik had net mijn vader weer aan de telefoon en ik heb hem opnieuw uitgelegd hoe ik erover voel en hij doet er niks mee het is alsof ik tegen een muur aanpraat. Morgen zou ik dus eigelijk naar mijn vader gaan maar daarnhad ik geen zin in dus had dat eerlijk tegen hem gezegd. En hij zei dat ik gwn moest komen. Ik zei dat ik daar nog niet klaar voor ben en ik mijn verjaardag gedoe eerst met hem zou willen uitspreken zonder weer normaal te praten ook met mijn stiefmoeder . Wat hij daar op reageert is dat ik gwn moet komen en dat ik raar aan het doen ben enz. Ik weet dus nu niet meer of ik morgen moet komen en hoe ik duidelijk moet maken hoe ik me er over voel want dat heb ik al duizend keer gezegd en hij luistert niet en hij zegt dat hij er verdrietig om is. Dus kortom ik weet niet wat ik nu moet doen.

Cirkel van stress

, jaar

okey ik woon bij mijn moeder. Ik ga 1 keer in de twee weken een weekend naar mijn vader. ik wil echter 50/50 bij mijn ouders wonen. ik durf dit niet tegen mijn moeder te zeggen. ik ben te bang om haar pijn te doen maar ik doe mezelf pijn in het proces. ik voel alsof ik vast zit in een cirkel van stress. Ik zit bijna in mijn examen jaar en heb thuis zo veel dingen waar ik me verantwoordelijk over voel. ik weet niet wat ik moet oden help pls

Cirkel van stress

, jaar

okey ik woon bij mijn moeder. Ik ga 1 keer in de twee weken een weekend naar mijn vader. ik wil echter 50/50 bij mijn ouders wonen. ik durf dit niet tegen mijn moeder te zeggen. ik ben te bang om haar pijn te doen maar ik doe mezelf pijn in het proces. ik voel alsof ik vast zit in een cirkel van stress. Ik zit bijna in mijn examen jaar en heb thuis zo veel dingen waar ik me verantwoordelijk over voel. ik weet niet wat ik moet oden help pls

Verhuist

, jaar

ik ben verhuist en ik vindt het heel erg jammer ik heb mijn bff moeten verlaten en mijn anderen vriend(in)en. nu zit is op een andere school en is alles anders. ik werd

Verhuist

, jaar

ik ben verhuist en ik vindt het heel erg jammer ik heb mijn bff moeten verlaten en mijn anderen vriend(in)en. nu zit is op een andere school en is alles anders. ik werd

Gezamenlijk feest

, jaar

Hi ik ben bijna jarig alleen moet ik mijn vierjaardag met mama en papa omstebeurt ik wil een gezamenlijk feest wat kan ik doen???😢☹️😭😭😭

Gezamenlijk feest

, jaar

Hi ik ben bijna jarig alleen moet ik mijn vierjaardag met mama en papa omstebeurt ik wil een gezamenlijk feest wat kan ik doen???😢☹️😭😭😭

Veel problemen

, jaar

ik ben een meisje met te veel problemen luister maar... Mijn vader is ziek nia heeft een ziekte en mijn mama ook mama had een zieksrte dat ze zich dood wou maken en mijn vader te dik zijn en sneller dood gaan en oneerlijk zijn en dat vind ik verdrietig willen jullie mij helpen love villa pinedo

Veel problemen

, jaar

ik ben een meisje met te veel problemen luister maar... Mijn vader is ziek nia heeft een ziekte en mijn mama ook mama had een zieksrte dat ze zich dood wou maken en mijn vader te dik zijn en sneller dood gaan en oneerlijk zijn en dat vind ik verdrietig willen jullie mij helpen love villa pinedo

Mijn schuld

, jaar

Mijn moeder en mijn vader zijn uit elkaar ik zie mijn vader niet meer dat is al 2jaar zo. Soms denk ik echt dat het mijn schuld is . En mijn moeder zegt dat ik met iemand moet gaan praten omdat ik al mijn gevoelens binnen laat. Maar wat vinden julle?

Mijn schuld

, jaar

Mijn moeder en mijn vader zijn uit elkaar ik zie mijn vader niet meer dat is al 2jaar zo. Soms denk ik echt dat het mijn schuld is . En mijn moeder zegt dat ik met iemand moet gaan praten omdat ik al mijn gevoelens binnen laat. Maar wat vinden julle?