Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Gedachtes
, jaar
Hii
M’n ouders zijn nu bijna twee jaar geleden gescheiden de reden hiervoor is dat m’n vader vreemd ging ik heb m dat soort van vergeven maar m’n vertrouwen is nog niet 100% ik vraag me af hoe kan ik dit Helen? Daarnaast heb ik m’n vader een tijdje depressief gezien wallen tot z’n mondhoeken, slaperig, verdrietig en had t vermoeden dat hij zelfmoord gedachtes had, nu denk ik vanaf kleins af aan al dat hij dat gaat doet terwijl er toen helemaal geen aanleiding voor was, maar het zit gewoon in m’n hoofd. Vandaag had ik het met mama over de scheiding en zij vertelde mij dat ze in die tijd wel eens zelfmoord gedachtes heeft gehad en zei dat dat normaal was in zo’n situatie ze zei “ ik dacht als ik nu m’n stuur naar rechts doe ik het klaar geen pijn meer niets “ van deze gedachtes is mama nu af zegt ze en ik geloof dat maar bij papa weet ik het niet, is dit normaal en wat kan ik doen aan de gedachte dat m’n vader dit zal doen? Hij zegt zelf dat ie het nooit zou doen maarja wat moet ik nu?
Liefs myr
Gedachtes
, jaar
Hii
M’n ouders zijn nu bijna twee jaar geleden gescheiden de reden hiervoor is dat m’n vader vreemd ging ik heb m dat soort van vergeven maar m’n vertrouwen is nog niet 100% ik vraag me af hoe kan ik dit Helen? Daarnaast heb ik m’n vader een tijdje depressief gezien wallen tot z’n mondhoeken, slaperig, verdrietig en had t vermoeden dat hij zelfmoord gedachtes had, nu denk ik vanaf kleins af aan al dat hij dat gaat doet terwijl er toen helemaal geen aanleiding voor was, maar het zit gewoon in m’n hoofd. Vandaag had ik het met mama over de scheiding en zij vertelde mij dat ze in die tijd wel eens zelfmoord gedachtes heeft gehad en zei dat dat normaal was in zo’n situatie ze zei “ ik dacht als ik nu m’n stuur naar rechts doe ik het klaar geen pijn meer niets “ van deze gedachtes is mama nu af zegt ze en ik geloof dat maar bij papa weet ik het niet, is dit normaal en wat kan ik doen aan de gedachte dat m’n vader dit zal doen? Hij zegt zelf dat ie het nooit zou doen maarja wat moet ik nu?
Liefs myr
Ik heb overlegd
, jaar
Ik heb met mijn ouders overlegd dat ik om het weekend bij mama ben... Maar elke keer als ik er nu ben doet mijn moeder zusje en stiefmoeder super boos. Dan denk ik van wat moet ik doen. Want ik voel me daar niet fijn... Dat komt door de sfeer en ik heb het gevoel dat mijn zusje tegen mij op komt te staan, door mijn moeder. En van mijn moeder mag ik alleen om het weekend komen zelfs in de vakantie en daar ben ik het niet mee eens. Omdat ze dan wss een vakantie gaan plannen wnr ik er niet ben....
En ik vind het ook stom dat ik dan mijn opa en oma haast niet zie. Wat moet ik doen???
Dat was mijn vraag..
Ik heb overlegd
, jaar
Ik heb met mijn ouders overlegd dat ik om het weekend bij mama ben... Maar elke keer als ik er nu ben doet mijn moeder zusje en stiefmoeder super boos. Dan denk ik van wat moet ik doen. Want ik voel me daar niet fijn... Dat komt door de sfeer en ik heb het gevoel dat mijn zusje tegen mij op komt te staan, door mijn moeder. En van mijn moeder mag ik alleen om het weekend komen zelfs in de vakantie en daar ben ik het niet mee eens. Omdat ze dan wss een vakantie gaan plannen wnr ik er niet ben....
En ik vind het ook stom dat ik dan mijn opa en oma haast niet zie. Wat moet ik doen???
Dat was mijn vraag..
Humeur
, jaar
hoi!
ik ben merel en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar oud was.
als ik wissel van ouder heb ik vaak last van mijn humeur. ik weet niet wat daarbij kan helpen. zou iemand mij daar een tip voor geven?
Humeur
, jaar
hoi!
ik ben merel en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar oud was.
als ik wissel van ouder heb ik vaak last van mijn humeur. ik weet niet wat daarbij kan helpen. zou iemand mij daar een tip voor geven?
Ruzie
, jaar
Wat moet ik doen als mijn ouders veel ruzie hebben als ze elkaar zien.. Ik heb er namelijk heel veel moeite mee.
Ruzie
, jaar
Wat moet ik doen als mijn ouders veel ruzie hebben als ze elkaar zien.. Ik heb er namelijk heel veel moeite mee.
Chaos
, jaar
Gescheiden ouders, chaos thuis en graag bij mn moeder wonen maar weet het niet allemaal zeker
Chaos
, jaar
Gescheiden ouders, chaos thuis en graag bij mn moeder wonen maar weet het niet allemaal zeker
Ruzie
, jaar
Als mijn ouders in een ruzie zijn wat kan ik dan het beste doen?
Ruzie
, jaar
Als mijn ouders in een ruzie zijn wat kan ik dan het beste doen?
Erge situatie thuis
, jaar
Hee! Ik heb een hele erge situatie thuis. Nou namelijk ik had me periode dat ik heel erg veel loog tegen mijn moeder en stiefvader, omdat ik geen vrijheid kreeg. Langzamerhand ging het slecht met me ik voelde me erg depressief en verdrietig. Ik ging de straat op en ging fraude doen en straatroof en ik kwam altijd in de problemen echt vaak. School ging slecht ik bleef zitten en had geen concentratie meer. Zelf sprak ik er ook met niemand over behalve me vriendin. Ik vind dat erg jammer van mezelf het is nog recent en het heeft de band van mijn moeder verwoest. Me stiefvader praat alleen negatief over me en me moeder ook. Ik voel me erg verwaarloosd alsof ik nutteloos ben daardoor liep ik eerder uit huis. Vervolgens probeer ik nogsteeds te veranderen, maar ze geloven er totaal niks van. Ze respecteren mijn rechten totaal niet en dat vind ik jammer! Ik word naar mijn moederland gestuurd of ergens anders gewoon weg. Wat moet ik nu doen praten met ze helpt niet meer echt niet. Ik zie ook geen daglicht meer en heb geen elektronica! Wat nu wat moet ik doen?
Erge situatie thuis
, jaar
Hee! Ik heb een hele erge situatie thuis. Nou namelijk ik had me periode dat ik heel erg veel loog tegen mijn moeder en stiefvader, omdat ik geen vrijheid kreeg. Langzamerhand ging het slecht met me ik voelde me erg depressief en verdrietig. Ik ging de straat op en ging fraude doen en straatroof en ik kwam altijd in de problemen echt vaak. School ging slecht ik bleef zitten en had geen concentratie meer. Zelf sprak ik er ook met niemand over behalve me vriendin. Ik vind dat erg jammer van mezelf het is nog recent en het heeft de band van mijn moeder verwoest. Me stiefvader praat alleen negatief over me en me moeder ook. Ik voel me erg verwaarloosd alsof ik nutteloos ben daardoor liep ik eerder uit huis. Vervolgens probeer ik nogsteeds te veranderen, maar ze geloven er totaal niks van. Ze respecteren mijn rechten totaal niet en dat vind ik jammer! Ik word naar mijn moederland gestuurd of ergens anders gewoon weg. Wat moet ik nu doen praten met ze helpt niet meer echt niet. Ik zie ook geen daglicht meer en heb geen elektronica! Wat nu wat moet ik doen?
Alleen voelen
, jaar
Hee! Voelen jullie je ook wel eens alleen? Alsof je klein bent en iedereen om je heen groot, je broertje en je zus met elkaar, je vader met z’n nieuwe vriendin, en mama die alles aan het verwerken is. En daar sta je dan helemaal alleen! En dan zeggen ze praat over je gevoelens en dan doe ik dat en worden ze boos. En papa zegt altijd je kan niet in het verleden blijven hangen, maar toch doet het mij pijn. Of dat je bang bent, bang dat iedereen je raar aankijkt omdat je in huilen uitbarst omdat je het gewoon niet meer aan kan.
Alleen voelen
, jaar
Hee! Voelen jullie je ook wel eens alleen? Alsof je klein bent en iedereen om je heen groot, je broertje en je zus met elkaar, je vader met z’n nieuwe vriendin, en mama die alles aan het verwerken is. En daar sta je dan helemaal alleen! En dan zeggen ze praat over je gevoelens en dan doe ik dat en worden ze boos. En papa zegt altijd je kan niet in het verleden blijven hangen, maar toch doet het mij pijn. Of dat je bang bent, bang dat iedereen je raar aankijkt omdat je in huilen uitbarst omdat je het gewoon niet meer aan kan.
Ruzie moeder stiefmoeder
, jaar
Ik heb een stiefmoeder en een moeder. ze reageren op elkaar of ze een ruzie hebben. ik vind dat niet fijn want ik hou van ze allebei.
Ruzie moeder stiefmoeder
, jaar
Ik heb een stiefmoeder en een moeder. ze reageren op elkaar of ze een ruzie hebben. ik vind dat niet fijn want ik hou van ze allebei.
Teleurgesteld door stiefmoeder
, jaar
Hallo, mijn naam is Yasmin en mijn ouders zijn al gescheiden toen ik vier jaar oud was. Mijn stiefmoeder is sindsdien in mijn leven maar ik heb erg veel moeite om met haar om te gaan. Zo is zij niet geïnteresseerd in mij en heb ik vaak het gevoel door haar te worden achtergesteld. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt!
Groetjes Yasmin
Teleurgesteld door stiefmoeder
, jaar
Hallo, mijn naam is Yasmin en mijn ouders zijn al gescheiden toen ik vier jaar oud was. Mijn stiefmoeder is sindsdien in mijn leven maar ik heb erg veel moeite om met haar om te gaan. Zo is zij niet geïnteresseerd in mij en heb ik vaak het gevoel door haar te worden achtergesteld. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt!
Groetjes Yasmin

3