Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Boos
, jaar
Ik durf niet met mijn vader te praten omdat ik bang ben dat hij boos wordt. Wat moet ik het aanpakken?
Boos
, jaar
Ik durf niet met mijn vader te praten omdat ik bang ben dat hij boos wordt. Wat moet ik het aanpakken?
Rustiger in hoofd
, jaar
He heb je nog tips voor rusterger in je hoofd te woorden?
Rustiger in hoofd
, jaar
He heb je nog tips voor rusterger in je hoofd te woorden?
Omgangsregeling corona
, jaar
Hoihoi,
Mijn moeder heeft altijd al haar best gedaan om het contact tussen mijn broertje, ik en mijn vader in de weg te zitten. Nu met de hele corona toestand vindt zij het heel normaal dat wij onze vader niet mogen zien en daar dus ook niet mogen slapen volgens de omgangsregeling die zij opgesteld heeft. Mijn vader werkt verder niet in een vitaal beroep en vindt het heel jammer dat ik hem nu niet meer mag zien. De afspraak die mijn moeder gemaakt had was dat mijn broertje en ik weer normaal naar hem toe mogen en daar mogen slapen zodra de middelbare scholen weer op school les mogen geven, maar nu heeft zij bedacht dat ze ons toch liever hier houdt, ook als de scholen weer open zijn, wat betekent dat ik niet bij mijn vader mag blijven slapen tot dat er een vaccin oid is. Ik mis mijn vader heel erg en vraag me dan ook af of er iets is wat ik kan doen en of mijn moeder uberhaupt het recht heeft om ons daar weg te houden? Ik heb al meerdere keren geprobeerd om er rustig met haar over te praten maar ze begint steeds te schreeuwen en vindt dat ze zich niet hoeft te verantwoorden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Omgangsregeling corona
, jaar
Hoihoi,
Mijn moeder heeft altijd al haar best gedaan om het contact tussen mijn broertje, ik en mijn vader in de weg te zitten. Nu met de hele corona toestand vindt zij het heel normaal dat wij onze vader niet mogen zien en daar dus ook niet mogen slapen volgens de omgangsregeling die zij opgesteld heeft. Mijn vader werkt verder niet in een vitaal beroep en vindt het heel jammer dat ik hem nu niet meer mag zien. De afspraak die mijn moeder gemaakt had was dat mijn broertje en ik weer normaal naar hem toe mogen en daar mogen slapen zodra de middelbare scholen weer op school les mogen geven, maar nu heeft zij bedacht dat ze ons toch liever hier houdt, ook als de scholen weer open zijn, wat betekent dat ik niet bij mijn vader mag blijven slapen tot dat er een vaccin oid is. Ik mis mijn vader heel erg en vraag me dan ook af of er iets is wat ik kan doen en of mijn moeder uberhaupt het recht heeft om ons daar weg te houden? Ik heb al meerdere keren geprobeerd om er rustig met haar over te praten maar ze begint steeds te schreeuwen en vindt dat ze zich niet hoeft te verantwoorden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Niet meer weg kunnen
, jaar
ik ben gister uitgenodigd voor een bbq bij mama en papa zei gister dat ik daar vandaag wel heen mocht. maar papa maakt zich zorgen dat ik daar dan niet meer weg kan.
Niet meer weg kunnen
, jaar
ik ben gister uitgenodigd voor een bbq bij mama en papa zei gister dat ik daar vandaag wel heen mocht. maar papa maakt zich zorgen dat ik daar dan niet meer weg kan.
Thuis gevoel
, jaar
haihai, ik heb een vraag. misschien dat iemand die weet te beantwoorden.
mijn ouders zijn nu denk ik 2 jaar geleden gescheiden. toen ik dit 2 jaar geleden te horen kreeg werd ik al gauw depressief. ik at slecht. ik viel af (wat wel nodig was :p) en had bijna elke dag hoofdpijn van de spanning en de stres die dit met zich meebracht. ondertussen ben ik daar redelijk van bijgekomen. maar goed toen kwam het, ik was 18 dus ik mocht zelf bepalen hoelang ik bij iemand bleef hangen. omdat ik niet kon kiezen heb ik besloten om 1 week bij mijn ma en 1 week bij mijn pa te zitten. alleen ik merk nu dus heel erg dat ik nooit meer echt thuiskom. het is lastig omschrijven maar zo voelt het. en om nu 2 weken bij 1 ouder te blijven. dan krijg ik van beide ouders dat dat te lang is. dus daar wil ik ze ook niet mee opzadelen. dus ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik nu moet doen. want dat elke keer verhuizen is voor mij echt enorm stressvol. ik voel een enorme druk aangezien ik altijd moet regelen wanneer 1 ouder mij ophaalt omdat ik nog niet beschik van een autorijbewijs. dus even in het kort: ik voel me niet echt thuis op beide plekken. verhuizen geeft veel stres en ik weet niet wat ik ermee aanmoet..
ik hoop dat iemand misschien een oplossing heeft!
mvg, Melissa
Thuis gevoel
, jaar
haihai, ik heb een vraag. misschien dat iemand die weet te beantwoorden.
mijn ouders zijn nu denk ik 2 jaar geleden gescheiden. toen ik dit 2 jaar geleden te horen kreeg werd ik al gauw depressief. ik at slecht. ik viel af (wat wel nodig was :p) en had bijna elke dag hoofdpijn van de spanning en de stres die dit met zich meebracht. ondertussen ben ik daar redelijk van bijgekomen. maar goed toen kwam het, ik was 18 dus ik mocht zelf bepalen hoelang ik bij iemand bleef hangen. omdat ik niet kon kiezen heb ik besloten om 1 week bij mijn ma en 1 week bij mijn pa te zitten. alleen ik merk nu dus heel erg dat ik nooit meer echt thuiskom. het is lastig omschrijven maar zo voelt het. en om nu 2 weken bij 1 ouder te blijven. dan krijg ik van beide ouders dat dat te lang is. dus daar wil ik ze ook niet mee opzadelen. dus ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik nu moet doen. want dat elke keer verhuizen is voor mij echt enorm stressvol. ik voel een enorme druk aangezien ik altijd moet regelen wanneer 1 ouder mij ophaalt omdat ik nog niet beschik van een autorijbewijs. dus even in het kort: ik voel me niet echt thuis op beide plekken. verhuizen geeft veel stres en ik weet niet wat ik ermee aanmoet..
ik hoop dat iemand misschien een oplossing heeft!
mvg, Melissa
Verbod op verhuizen
, jaar
Mijn vader verbied mij om met mijn moeder mee te verhuisen. Ik heb zo vaak tegen hem gezegd dat ik dit wil maar hij luistert niet naar me 😥 ik ben zo boos op hem geworden dat ik heb nu al 3 maanden niet gesproken heb ... Door dat ik hem zolang al niet gesproken heb focust hij allen op de verdriet die ik hem aan doe .en niet mijn verdriet .ik snap dat hij mij niet wil verliezen maar ik wil gewoon niet bij hem wonen ik word daar depressief van .en niet gelukkig maar dat ziet hij niet... Wat moet ik doen
Verbod op verhuizen
, jaar
Mijn vader verbied mij om met mijn moeder mee te verhuisen. Ik heb zo vaak tegen hem gezegd dat ik dit wil maar hij luistert niet naar me 😥 ik ben zo boos op hem geworden dat ik heb nu al 3 maanden niet gesproken heb ... Door dat ik hem zolang al niet gesproken heb focust hij allen op de verdriet die ik hem aan doe .en niet mijn verdriet .ik snap dat hij mij niet wil verliezen maar ik wil gewoon niet bij hem wonen ik word daar depressief van .en niet gelukkig maar dat ziet hij niet... Wat moet ik doen
Andere omgangsregeling
, jaar
Ik graag een andere omgangs regeling
Andere omgangsregeling
, jaar
Ik graag een andere omgangs regeling
Vrienden vertellen
, jaar
hoi, mijn ouders zijn ongeveer 2 maand geleden gescheiden ik mijn vader woont nu ook al 4 weken in een nieuw huis. ik vind het allemaal een rare situatie maar mijn vraag is. ik weet niet hoe ik het tegen mijn vrienden moet vertellen. ik wil het ze wel vertellen maar ik heb nooit het goede moment.
Vrienden vertellen
, jaar
hoi, mijn ouders zijn ongeveer 2 maand geleden gescheiden ik mijn vader woont nu ook al 4 weken in een nieuw huis. ik vind het allemaal een rare situatie maar mijn vraag is. ik weet niet hoe ik het tegen mijn vrienden moet vertellen. ik wil het ze wel vertellen maar ik heb nooit het goede moment.
Net gescheiden ouders
, jaar
hoi allemaal, ik heb net gescheiden ouders en ik vind dat heel moeilijk, en nu is het coronavirus er ook nog en ik ben bijna jarig, heeft iemand tips of advies voor mij?
Net gescheiden ouders
, jaar
hoi allemaal, ik heb net gescheiden ouders en ik vind dat heel moeilijk, en nu is het coronavirus er ook nog en ik ben bijna jarig, heeft iemand tips of advies voor mij?
Missen papa/mama
, jaar
Hallo,
hoe doen jullie dat als je je papa of mama mist.
ik vindt het heel lastig.
wie heeft dat ook?
liefs Jade.
Missen papa/mama
, jaar
Hallo,
hoe doen jullie dat als je je papa of mama mist.
ik vindt het heel lastig.
wie heeft dat ook?
liefs Jade.

5