Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Wil niet altijd naar de rechtbank

anoniem, 11 jaar

Rechten
Ik weet niet wat ik moet doen want ik vind het veel fijner bij mijn moeder dan bij mijn vader maarikwil Niet Altijd Of De Hele Dag In Een Rechtbank Zitten En Ikmag Zelf Ook Niet Zoveel Kiezen Als Elfjarige Dat Vind Ik Vervelend

Wil niet altijd naar de rechtbank

anoniem, 11 jaar

Rechten
Ik weet niet wat ik moet doen want ik vind het veel fijner bij mijn moeder dan bij mijn vader maarikwil Niet Altijd Of De Hele Dag In Een Rechtbank Zitten En Ikmag Zelf Ook Niet Zoveel Kiezen Als Elfjarige Dat Vind Ik Vervelend

Iemand ervaring met EMDR?

Anoniem, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Heyyy allemaal, ik heb gister te horen gekregen dat ik emdr therapie moet gaan doen.Ik vind dit best spannend.Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten.Ook vraag ik mij af of de therapie als “zwaar” ervaren wordt.Heeft iemand hier misschien ervaring mee? xxx anoniem

Iemand ervaring met EMDR?

Anoniem, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Heyyy allemaal, ik heb gister te horen gekregen dat ik emdr therapie moet gaan doen.Ik vind dit best spannend.Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten.Ook vraag ik mij af of de therapie als “zwaar” ervaren wordt.Heeft iemand hier misschien ervaring mee? xxx anoniem

Verhuizen

Amélie, 13 jaar

Mijn woonsituatie
Ik ga bijna verhuizen naar mijn papa zijn nieuwe appartement. Ik heb geen idee hoe dat gaat zijn! Heeft iemand tips voor mij? Want ik ben echt bang!

Verhuizen

Amélie, 13 jaar

Mijn woonsituatie
Ik ga bijna verhuizen naar mijn papa zijn nieuwe appartement. Ik heb geen idee hoe dat gaat zijn! Heeft iemand tips voor mij? Want ik ben echt bang!

Ik wil mij beschermd voelen

, jaar

Hey hey, Ik heb vaak ruzie met me vader we lijken heel veel op elkaar hij heeft me ook al geslagen en dat pik je niet bij mij dus was er al gelijk klaar mee alleen ik weet niet of de keuze “weggaan” de juiste optie is. ik voel me vaak niet gelukkig bij hem en bij me moeder wel (ze zijn gescheiden) ik heb het gevoel dat hij me niet beschermt en dat gevoel wil ik zo graag hebben! Dus zoek ik het bij andere, maar is het de juiste optie op dan weg te gaan?

Ik wil mij beschermd voelen

, jaar

Hey hey, Ik heb vaak ruzie met me vader we lijken heel veel op elkaar hij heeft me ook al geslagen en dat pik je niet bij mij dus was er al gelijk klaar mee alleen ik weet niet of de keuze “weggaan” de juiste optie is. ik voel me vaak niet gelukkig bij hem en bij me moeder wel (ze zijn gescheiden) ik heb het gevoel dat hij me niet beschermt en dat gevoel wil ik zo graag hebben! Dus zoek ik het bij andere, maar is het de juiste optie op dan weg te gaan?

Mijn ouders zijn gescheiden

Lynn , 8 jaar

Familie
Mijn ouders zijn gescheiden. Ik vind dat niet leuk ik moet veel huilen.Mijn papa vind ik leuker waarom weet ik niet! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ik heb 2 halfbroertjes Jonah (5 jaar) en Lewis (1 jaar). De vriendin van mijn vader kelly krijgt een baby. Ik wil heel graag een zusje we weten het op mijn verjaardag dat is op 20 februari 2022. Im soo happy o and i am nederlands en kan heel goed engels. DIT WAS IK BYE DOEI :::::)))))))

Mijn ouders zijn gescheiden

Lynn , 8 jaar

Familie
Mijn ouders zijn gescheiden. Ik vind dat niet leuk ik moet veel huilen.Mijn papa vind ik leuker waarom weet ik niet! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ik heb 2 halfbroertjes Jonah (5 jaar) en Lewis (1 jaar). De vriendin van mijn vader kelly krijgt een baby. Ik wil heel graag een zusje we weten het op mijn verjaardag dat is op 20 februari 2022. Im soo happy o and i am nederlands en kan heel goed engels. DIT WAS IK BYE DOEI :::::)))))))

Ik zie mama niet door corona

Lise, 10 jaar

Mijn woonsituatie(Geen) contactWat de f@#ck?!
Hoi ik moet tuis blijven want ik heb corona Maar nu zie ik mama een week niet

Ik zie mama niet door corona

Lise, 10 jaar

Mijn woonsituatie(Geen) contactWat de f@#ck?!
Hoi ik moet tuis blijven want ik heb corona Maar nu zie ik mama een week niet

Stomme gedachtes

Nick, 11 jaar

Heeft iemand ook dat je nooit kan slapen en dat je dan 3 uur lang wakker licht met stomme gedachtes?

Stomme gedachtes

Nick, 11 jaar

Heeft iemand ook dat je nooit kan slapen en dat je dan 3 uur lang wakker licht met stomme gedachtes?

Als een pakketje op en neer

Niels, 8 jaar

Familie
Hoi, ik ben Niels en mijn vader en moeder zijn gescheiden. Ik vind het wel moeilijk om hiermee om te gaan. Omdat ik steeds als een pakketje naar een andere plaats wordt gebracht. En dan moet ik steeds weer allemaal spulletjes meenemen. Het zou fijn zijn als mijn vader en moeder bij elkaar zouden wonen maar dat gaat niet meer, omdat ze dan steeds ruzie krijgen. Ik vind het wel jammer omdat ik maar 2 dagen bij mijn vader mag zijn, als ik nou langer bij mijn vader ben kan ik meer leuke dingen doen. Ik ben meer bij mijn moeder dan bij mijn vader. Het wisselt steeds, soms kan ik mijn vader 2 weken niet zien en soms één. Mijn zus kan hem meer zien. Soms ben ik heel boos en ik weet niet waarom. Hebben jullie dit ook? En wat doen jullie dan? Misschien helpt dat mij ook. Groetjes, Niels

Als een pakketje op en neer

Niels, 8 jaar

Familie
Hoi, ik ben Niels en mijn vader en moeder zijn gescheiden. Ik vind het wel moeilijk om hiermee om te gaan. Omdat ik steeds als een pakketje naar een andere plaats wordt gebracht. En dan moet ik steeds weer allemaal spulletjes meenemen. Het zou fijn zijn als mijn vader en moeder bij elkaar zouden wonen maar dat gaat niet meer, omdat ze dan steeds ruzie krijgen. Ik vind het wel jammer omdat ik maar 2 dagen bij mijn vader mag zijn, als ik nou langer bij mijn vader ben kan ik meer leuke dingen doen. Ik ben meer bij mijn moeder dan bij mijn vader. Het wisselt steeds, soms kan ik mijn vader 2 weken niet zien en soms één. Mijn zus kan hem meer zien. Soms ben ik heel boos en ik weet niet waarom. Hebben jullie dit ook? En wat doen jullie dan? Misschien helpt dat mij ook. Groetjes, Niels

Hoe moet ik het tegen hen zeggen?

Anoniem, 11 jaar

Hallo iedereen !! ik zit met iets heel naars. ik heb er namelijk last van dat ik soms, niet altijd) slecht kan slapen doordat ik om de week een week mijn vader moet gaan missen. en dan pieker ik altijd super veel ! dus heeft iemand misschien tips hoe ik er iets meer vanaf kan gaan ? btw ik heb al een buddy en nog andere coaches ! maar hoe moet ik het tegen hun zeggen ? want ik vind het heel lastig soms ! doei !!

Hoe moet ik het tegen hen zeggen?

Anoniem, 11 jaar

Hallo iedereen !! ik zit met iets heel naars. ik heb er namelijk last van dat ik soms, niet altijd) slecht kan slapen doordat ik om de week een week mijn vader moet gaan missen. en dan pieker ik altijd super veel ! dus heeft iemand misschien tips hoe ik er iets meer vanaf kan gaan ? btw ik heb al een buddy en nog andere coaches ! maar hoe moet ik het tegen hun zeggen ? want ik vind het heel lastig soms ! doei !!

De band met papa

L, 14 jaar

Familie
Ik heb een hele goede band met me moeder toen papa en mama gingen scheiden had ik nog een hele goede band met papa dat bleef ook even die band maar toen ik ouder werd verloor ik de band met papa ik weet niet zo goed hoe ik me daar over voel

De band met papa

L, 14 jaar

Familie
Ik heb een hele goede band met me moeder toen papa en mama gingen scheiden had ik nog een hele goede band met papa dat bleef ook even die band maar toen ik ouder werd verloor ik de band met papa ik weet niet zo goed hoe ik me daar over voel