Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Waarom besta ik?

Anoniem, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hi iedereen mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was (bijna 1 jaar geleden) maar ik heb het er soms zoo moeilijk mee dat ik soms denk om zelfmoord te plegen. ik heb het ooit eens tegen een vriendin gezegd maar die is er eigenlijk niet meer op ingegaan en soms denk ik echt waarom besta ik kon ik niet gewoon dood geboren zijn ofz Mijn hoofd is letterlijk een gekkenhuis, ik kan bijna niet meer nadenken op sommige momenten. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Waarom besta ik?

Anoniem, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
Hi iedereen mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was (bijna 1 jaar geleden) maar ik heb het er soms zoo moeilijk mee dat ik soms denk om zelfmoord te plegen. ik heb het ooit eens tegen een vriendin gezegd maar die is er eigenlijk niet meer op ingegaan en soms denk ik echt waarom besta ik kon ik niet gewoon dood geboren zijn ofz Mijn hoofd is letterlijk een gekkenhuis, ik kan bijna niet meer nadenken op sommige momenten. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Donkere gedachtes door thuissituatie

wrm besta ik?, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
ik een moeilijke thuis situatie, maar dat weten mijn ouders eigenlijk niet. ik vind het wel lastig en daar door wil ik soms zelfmoord plegen wat kan ik er tegen doen??

Donkere gedachtes door thuissituatie

wrm besta ik?, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
ik een moeilijke thuis situatie, maar dat weten mijn ouders eigenlijk niet. ik vind het wel lastig en daar door wil ik soms zelfmoord plegen wat kan ik er tegen doen??

Ik maak me zorgen om mijn broertje

mae, 16 jaar

hallo, dit gaat over de gezondheid over mijn broertje. mijn broertje is 9 jaar oud en in groep 6 zit hij nu, hij is in de ochtend niet naar school te krijgen, hij geeft aan dat hij dan buikpijn heeft waarvan wij niet zeker weten of dat zo is want hij liegt weleens vaker. hij huilt vaak op school en vind school gewoon echt niet leuk. en als we gaan avond eten dan eet hij geen een stukje groente, nooit niet, maandag tot zondag bijna niet. hij wil het gewoon echt niet, gister avond maakte hij een heel gedoe over 1 snijboontje die hij niet wilde eten, uren aan tafel gezeten en hij doet het gewoon niet. hij kan die knop gewoon niet omdraaien, met alles niet. vorig jaar was het al zo maar nu dit jaar met de scheiding is het veel erger geworden, hij heeft waarschijnlijk wel een soort vorm van autisme, maar het is zo´n gedoe de heletijd het zelfde liedje, elke dag. wat zouden we kunnen doen om voor hem die knop om te draaien en het leuk te vinden op school en toch die groentes te eten bijvoorbeeld?

Ik maak me zorgen om mijn broertje

mae, 16 jaar

hallo, dit gaat over de gezondheid over mijn broertje. mijn broertje is 9 jaar oud en in groep 6 zit hij nu, hij is in de ochtend niet naar school te krijgen, hij geeft aan dat hij dan buikpijn heeft waarvan wij niet zeker weten of dat zo is want hij liegt weleens vaker. hij huilt vaak op school en vind school gewoon echt niet leuk. en als we gaan avond eten dan eet hij geen een stukje groente, nooit niet, maandag tot zondag bijna niet. hij wil het gewoon echt niet, gister avond maakte hij een heel gedoe over 1 snijboontje die hij niet wilde eten, uren aan tafel gezeten en hij doet het gewoon niet. hij kan die knop gewoon niet omdraaien, met alles niet. vorig jaar was het al zo maar nu dit jaar met de scheiding is het veel erger geworden, hij heeft waarschijnlijk wel een soort vorm van autisme, maar het is zo´n gedoe de heletijd het zelfde liedje, elke dag. wat zouden we kunnen doen om voor hem die knop om te draaien en het leuk te vinden op school en toch die groentes te eten bijvoorbeeld?

Ik voel mij verward

Marli, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
hallo, ik voel me raar, beetje verward. ik weet niet wanneer ik naar mijn vader moet, welk weekend wel of niet want mijn ouders wisselen weekenden regelmatig. ik weet niet hoe mijn verjaardag eruit gaat zien, ik vind het eng om überhaupt mijn verjaardag te vieren want mijn ouders zijn om een stomme reden uit elkaar gegaan en bijna niemand van hun vrienden en familie is het daar mee eens (mijn moeder is soort van het slachtoffer), mensen vinden mijn vader niet meer aardig maar die komen dan wel met de feestdagen langs enzo, en mijn vader die is daar natuurlijk dan ook bij, vind ik heel spannend en gênant tegelijk. mijn moeder is nog heel verdrietig van de scheiding en mijn vader minder maar die heeft een vriendin, ook 1 van de redenen voor de scheiding. weet je ik kan nog uren door blijven typen maar het punt is: ik heb teveel aan mijn hoofd en word daar super onrustig, verdrietig, boos en gestrest van. wat kan ik doen om rustiger en kalmer te worden over deze situaties? groetjes Marli.

Ik voel mij verward

Marli, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
hallo, ik voel me raar, beetje verward. ik weet niet wanneer ik naar mijn vader moet, welk weekend wel of niet want mijn ouders wisselen weekenden regelmatig. ik weet niet hoe mijn verjaardag eruit gaat zien, ik vind het eng om überhaupt mijn verjaardag te vieren want mijn ouders zijn om een stomme reden uit elkaar gegaan en bijna niemand van hun vrienden en familie is het daar mee eens (mijn moeder is soort van het slachtoffer), mensen vinden mijn vader niet meer aardig maar die komen dan wel met de feestdagen langs enzo, en mijn vader die is daar natuurlijk dan ook bij, vind ik heel spannend en gênant tegelijk. mijn moeder is nog heel verdrietig van de scheiding en mijn vader minder maar die heeft een vriendin, ook 1 van de redenen voor de scheiding. weet je ik kan nog uren door blijven typen maar het punt is: ik heb teveel aan mijn hoofd en word daar super onrustig, verdrietig, boos en gestrest van. wat kan ik doen om rustiger en kalmer te worden over deze situaties? groetjes Marli.

Vertellen over de scheiding

Jordi, 21 jaar

Hi, Bij ons op de studentenvereniging moeten we elk jaar een lifeline houden. Het liefste skip ik dan het stukje van de scheiding. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of iemand die tips heeft hoe ik dit op een easy manier kan vertellen zonder er een mega groot ding van te maken? Thanks!

Vertellen over de scheiding

Jordi, 21 jaar

Hi, Bij ons op de studentenvereniging moeten we elk jaar een lifeline houden. Het liefste skip ik dan het stukje van de scheiding. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of iemand die tips heeft hoe ik dit op een easy manier kan vertellen zonder er een mega groot ding van te maken? Thanks!

Waarom is er zoveel discussie?

Tamar, 11 jaar

(Geen) contactWat de f@#ck?!
Waarom is er nog steeds zoveel discussies tussen mijn ouders terwijl ze al 1,5 jaar gescheiden zijn.

Waarom is er zoveel discussie?

Tamar, 11 jaar

(Geen) contactWat de f@#ck?!
Waarom is er nog steeds zoveel discussies tussen mijn ouders terwijl ze al 1,5 jaar gescheiden zijn.

Ik haat het wisselen

Koos, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik ben Koos en ik haat wisselen tussen mij ouders. Het is heel irritant en als je iets vergeet kan ik het niet 123 ophalen. Het is namelijk 15 t/m 20 minuten rijden van de een naar de ander.

Ik haat het wisselen

Koos, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik ben Koos en ik haat wisselen tussen mij ouders. Het is heel irritant en als je iets vergeet kan ik het niet 123 ophalen. Het is namelijk 15 t/m 20 minuten rijden van de een naar de ander.

Mijn vader doet soms niet leuk

Fenne, 12 jaar

Familie
Wat moet ik doen als mijn vader soms niet leuk tegen mij en mij moeder en zus praat bijvoorbeeld. Mijn vader zij een keer tegen mijn zus (want het gaat niet goed tussen mijn vader en zus)dat het niet aan mijn vader ligt maar dat het in mijn zus haar hoofd anders gaat.ik zij een keer dat ik met mijn vriendin ging bellen terwijl ik met mijn moeder ging bellen omdat ik bang was dat hij boos zou worden.

Mijn vader doet soms niet leuk

Fenne, 12 jaar

Familie
Wat moet ik doen als mijn vader soms niet leuk tegen mij en mij moeder en zus praat bijvoorbeeld. Mijn vader zij een keer tegen mijn zus (want het gaat niet goed tussen mijn vader en zus)dat het niet aan mijn vader ligt maar dat het in mijn zus haar hoofd anders gaat.ik zij een keer dat ik met mijn vriendin ging bellen terwijl ik met mijn moeder ging bellen omdat ik bang was dat hij boos zou worden.

Ruzie met mijn ouders

, 11 jaar

Familie
wat moet je doen als je erge ruzie hebt met je vader/moeder want als ik met mijn vader ruzie heb wil ik naar mijn moeder toe maar dat kan dan niet

Ruzie met mijn ouders

, 11 jaar

Familie
wat moet je doen als je erge ruzie hebt met je vader/moeder want als ik met mijn vader ruzie heb wil ik naar mijn moeder toe maar dat kan dan niet

Praten met anderen over mijn gevoelens

Annie, 8 jaar

Ik vind het lastig om met anderen over mijn gevoelens te praten. Wat kan ik daar aan doen?

Praten met anderen over mijn gevoelens

Annie, 8 jaar

Ik vind het lastig om met anderen over mijn gevoelens te praten. Wat kan ik daar aan doen?