Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Voel me niet veilig

, jaar

Mijn ouders zijn nu 3 jaar uit elkaar. In die tijd heeft mijn moeder een nieuwe man gevonden (ze zijn getrouwd) en mijn vader een nieuwe vriendin. Het probleem is dat mijn vader en moeder niet normaal kunnen praten met elkaar. Ik ben al 2 keer naar de rechter geweest hierdoor. Ook heeft mijn vader problemen om zich te beheersen. Hij word vaak boos uit het nies en dan vooral op mijn jongere broertje. De enige tijd dat ik me echt veilig voel bij hem is als zijn vriendin er is want dan word hij nooit boos. Ook wil hij de hele tijd mijn telefoon controleren of mijn moeder mij berichten heeft gestuurd. Een keer zag hij dit en heeft hij een foto gemaakt en is er mee naar de rechter gestapt. Ik vind het juist fijn als mijn moeder mij berichten stuurt want mijn hele jeugd is ze er voor mij geweest terwijl mijn vader heel vaak weg was enzo. Mijn vader stuurt mij trouwens nooit een bericht en dit vind ik vervelend ik heb het namelijk al een paar keer gezegd en hij zegt altijd dat hij me berichten zal gaan sturen maar dat doet hij nooit. Bij mijn moeder mag ik mijn vader appen en bellen zo vaak als ik wil maar andersom mag dat niet. Ook heb ik mijn whatsapp meldingen uit gezet en die van mijn broertje ook omdat ik hem gewoon niet meer vertrouw. Conclusie ik voel me niet veilig bij mijn vader hij is altijd boos en ik mag geen contact hebben met mijn moeder. Ik vind dit heel vervelend ik wil het liefste weg. Een keer heeft hij me tegen een muur geduwd en mijn broertje pakt hij soms bij de nek vast. Toen dit gebeurde ben ik samen met mijn broertje weggegaan. Ik weet nu niet wat ik moet doen ik heb het al zo vaak gezegd tegen mijn vader en hij zegt altijd dat hij niet meer boos word en zal opletten maar het is nog nooit gebeurd. Wat moet ik doen ik vertrouw en voel me gewoon niet meer veilig. (mijn moeder weet hiervan btw)

Voel me niet veilig

, jaar

Mijn ouders zijn nu 3 jaar uit elkaar. In die tijd heeft mijn moeder een nieuwe man gevonden (ze zijn getrouwd) en mijn vader een nieuwe vriendin. Het probleem is dat mijn vader en moeder niet normaal kunnen praten met elkaar. Ik ben al 2 keer naar de rechter geweest hierdoor. Ook heeft mijn vader problemen om zich te beheersen. Hij word vaak boos uit het nies en dan vooral op mijn jongere broertje. De enige tijd dat ik me echt veilig voel bij hem is als zijn vriendin er is want dan word hij nooit boos. Ook wil hij de hele tijd mijn telefoon controleren of mijn moeder mij berichten heeft gestuurd. Een keer zag hij dit en heeft hij een foto gemaakt en is er mee naar de rechter gestapt. Ik vind het juist fijn als mijn moeder mij berichten stuurt want mijn hele jeugd is ze er voor mij geweest terwijl mijn vader heel vaak weg was enzo. Mijn vader stuurt mij trouwens nooit een bericht en dit vind ik vervelend ik heb het namelijk al een paar keer gezegd en hij zegt altijd dat hij me berichten zal gaan sturen maar dat doet hij nooit. Bij mijn moeder mag ik mijn vader appen en bellen zo vaak als ik wil maar andersom mag dat niet. Ook heb ik mijn whatsapp meldingen uit gezet en die van mijn broertje ook omdat ik hem gewoon niet meer vertrouw. Conclusie ik voel me niet veilig bij mijn vader hij is altijd boos en ik mag geen contact hebben met mijn moeder. Ik vind dit heel vervelend ik wil het liefste weg. Een keer heeft hij me tegen een muur geduwd en mijn broertje pakt hij soms bij de nek vast. Toen dit gebeurde ben ik samen met mijn broertje weggegaan. Ik weet nu niet wat ik moet doen ik heb het al zo vaak gezegd tegen mijn vader en hij zegt altijd dat hij niet meer boos word en zal opletten maar het is nog nooit gebeurd. Wat moet ik doen ik vertrouw en voel me gewoon niet meer veilig. (mijn moeder weet hiervan btw)

Het gaat wat beter

, jaar

Hoi allemaal ik moest al wennen toen ik 5 was ik voelde me nooit fijn ik kon nachten niet slapen mijn vader en moeder ruziede de hele nacht. Nu gaat het wat beter maar ik mis me vader/opa en oma soms best erg maar het kan ook wel meevallen. Maar weer een voordeel ik heb een hele leuke stiefvader en broertje GR.Milan

Het gaat wat beter

, jaar

Hoi allemaal ik moest al wennen toen ik 5 was ik voelde me nooit fijn ik kon nachten niet slapen mijn vader en moeder ruziede de hele nacht. Nu gaat het wat beter maar ik mis me vader/opa en oma soms best erg maar het kan ook wel meevallen. Maar weer een voordeel ik heb een hele leuke stiefvader en broertje GR.Milan

Papa moest huilen

, jaar

Hoi ik wil niet bij papa thuis slapen want ik heb daar niet me spullen allemaal en is mo rommelig nog huis is nog niet af ik had het papa vertelt toe. Moest hij een beetje huilen wat kan ik nu doen

Papa moest huilen

, jaar

Hoi ik wil niet bij papa thuis slapen want ik heb daar niet me spullen allemaal en is mo rommelig nog huis is nog niet af ik had het papa vertelt toe. Moest hij een beetje huilen wat kan ik nu doen

KIES-training

, jaar

Hoi, laats aan is een van mijn ouders naar de rechter geweest om de tijden te regelen voor de hoeveelheid ik en mijn broertje bij welke ouder moeten zijn. dit ging al niet helemaal zoals ik het fijn zou vinden. uit het rapport bleek ook nog dat ze mij een kiestraining zouden adviseren (kies: kinderen in echte scheidingssituaties). mijn vader had een soortgelijke situatie als ik en hij zegt tegen mij dat het beter voor me zou zijn als ik mee zou doen met de kiestraining, hij zou het vroeger ook graag zelf willen hebben gehad. maar mijn moeder vind het juist niet zo'n goed idee, de precieze reden(en) van mijn moeder weet ik niet echt. ikzelf kan hierdoor moeilijk kiezen of ik nu wel of niet mee wil, omdat ik niet graag met andere mensen over mijn situatie praat, maar aan de andere kant, als het goed voor me is en het me als het ware van zou zuiveren zou dat wel weer fijn zijn. kunnen jullie als lezers daarom misschien laten weten wat jullie zouden doen en wat een kiestraining precies inhoud. alvast bedankt voor jullie reacties!

KIES-training

, jaar

Hoi, laats aan is een van mijn ouders naar de rechter geweest om de tijden te regelen voor de hoeveelheid ik en mijn broertje bij welke ouder moeten zijn. dit ging al niet helemaal zoals ik het fijn zou vinden. uit het rapport bleek ook nog dat ze mij een kiestraining zouden adviseren (kies: kinderen in echte scheidingssituaties). mijn vader had een soortgelijke situatie als ik en hij zegt tegen mij dat het beter voor me zou zijn als ik mee zou doen met de kiestraining, hij zou het vroeger ook graag zelf willen hebben gehad. maar mijn moeder vind het juist niet zo'n goed idee, de precieze reden(en) van mijn moeder weet ik niet echt. ikzelf kan hierdoor moeilijk kiezen of ik nu wel of niet mee wil, omdat ik niet graag met andere mensen over mijn situatie praat, maar aan de andere kant, als het goed voor me is en het me als het ware van zou zuiveren zou dat wel weer fijn zijn. kunnen jullie als lezers daarom misschien laten weten wat jullie zouden doen en wat een kiestraining precies inhoud. alvast bedankt voor jullie reacties!

Weer scheiden

, jaar

Beste lezers Mijn vader en moeder zijn al meer dan 8jaar gescheiden en daar heb ik nog steeds last van en mijn vader gaat nu na meer dan 5 jaar weer scheiden met mijn stiefmoeder waar ik het super goed mee kon vinden enmet haar dochter ik heb het hier heel moeilijk mee kunnen jullie me helpen GR Amber

Weer scheiden

, jaar

Beste lezers Mijn vader en moeder zijn al meer dan 8jaar gescheiden en daar heb ik nog steeds last van en mijn vader gaat nu na meer dan 5 jaar weer scheiden met mijn stiefmoeder waar ik het super goed mee kon vinden enmet haar dochter ik heb het hier heel moeilijk mee kunnen jullie me helpen GR Amber

1x per maand afspreken

, jaar

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar, mijn ouders zijn nu 2,5 jaar gescheiden. Mijn vader woont nu 80 kilometer van me vandaan. Ik heb vaak gezeur met mijn stiefmoeder omdat ze zich met heel veel dingen bemoeit... mijn vader komt niet voor mij op. Ik wil niet meer naar mijn vader toe maar ik ben bang dat als ik niet heen ga ( een weekend in de twee weken) dat ze dan weer een heel probleem er van maken ik wil dat dit stopt. Ik wil jet liefst helemaal geen contact met Mn stiefmoeder hebben, maar ze is er altijd. Ik had zelf bedacht dat ik niet meer er naar toe wou maar alleen nog maar 1 x permaand met Mn vader afspreken.. maar hoe pak ik dit aan? Help me asjeblieft

1x per maand afspreken

, jaar

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar, mijn ouders zijn nu 2,5 jaar gescheiden. Mijn vader woont nu 80 kilometer van me vandaan. Ik heb vaak gezeur met mijn stiefmoeder omdat ze zich met heel veel dingen bemoeit... mijn vader komt niet voor mij op. Ik wil niet meer naar mijn vader toe maar ik ben bang dat als ik niet heen ga ( een weekend in de twee weken) dat ze dan weer een heel probleem er van maken ik wil dat dit stopt. Ik wil jet liefst helemaal geen contact met Mn stiefmoeder hebben, maar ze is er altijd. Ik had zelf bedacht dat ik niet meer er naar toe wou maar alleen nog maar 1 x permaand met Mn vader afspreken.. maar hoe pak ik dit aan? Help me asjeblieft

Nu weet ik het niet meer

, jaar

Ik heb een hele tijd geen contact met mijn moeder gehad. Ik woon nu al een hele tijd bij mijn vader. Ik heb met mijn moeder gepraat en het voelde weer goed en ik wil eigenlijk wel weer naar haar toe maar toen ik vertelde dat ik dat wou werd mijn vader boos. Ik weet nu zelf niet meer zo goed wat ik moet doen

Nu weet ik het niet meer

, jaar

Ik heb een hele tijd geen contact met mijn moeder gehad. Ik woon nu al een hele tijd bij mijn vader. Ik heb met mijn moeder gepraat en het voelde weer goed en ik wil eigenlijk wel weer naar haar toe maar toen ik vertelde dat ik dat wou werd mijn vader boos. Ik weet nu zelf niet meer zo goed wat ik moet doen

Spanning en ruzie

, jaar

In huis is er al een tijdje een spanning tussen kijn ouders. Maar die is sinds gister meer een ruzie geworden. Mijn moeder geeft mijn vader ook vaak een dodelijke blik en geeft hem van de kleinste dingen de schuld die nergens op slaan. Toen mijn vader naar bed ging kwam mijn moeder nog beneden bij mijn broers en ik zelf zitten en zei ze tegen 1 van mijn broers dat ze niet meer weet of ze wel verder wilt met mijn vader. Ik ben maar boven gerend zonder iets te zeggen. Vandaag probeer ik beide ook zoveel mogelijk te ontwijken. Ik vind het heel erg voor mijn vader, natuurlijk ook wel voor mijn moeder, maar in mijn ogen is zij de boosdoener. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand tips voor me? PS: ik praat er ook niet over met mijn broers. Groetjes

Spanning en ruzie

, jaar

In huis is er al een tijdje een spanning tussen kijn ouders. Maar die is sinds gister meer een ruzie geworden. Mijn moeder geeft mijn vader ook vaak een dodelijke blik en geeft hem van de kleinste dingen de schuld die nergens op slaan. Toen mijn vader naar bed ging kwam mijn moeder nog beneden bij mijn broers en ik zelf zitten en zei ze tegen 1 van mijn broers dat ze niet meer weet of ze wel verder wilt met mijn vader. Ik ben maar boven gerend zonder iets te zeggen. Vandaag probeer ik beide ook zoveel mogelijk te ontwijken. Ik vind het heel erg voor mijn vader, natuurlijk ook wel voor mijn moeder, maar in mijn ogen is zij de boosdoener. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand tips voor me? PS: ik praat er ook niet over met mijn broers. Groetjes

Minder naar papa

, jaar

Hallo allemaal, Mijn vader en moeder zijn gescheiden en mama heeft een vrien en papa heeft net een nieuwe vriendin. De nieuwe vriendin van papa is wel aardig maar ik ben bang dat ik er nu niet meer bij hoor. Ik woon bij mijn moeder en ga 1 avond per week naar papa. Mijn vraag is nu als ik er achter aan loop, kan ik dan ook zeggen dat ik niet meer/ niet meer zo vaak naar papa wil op mijn 14e?

Minder naar papa

, jaar

Hallo allemaal, Mijn vader en moeder zijn gescheiden en mama heeft een vrien en papa heeft net een nieuwe vriendin. De nieuwe vriendin van papa is wel aardig maar ik ben bang dat ik er nu niet meer bij hoor. Ik woon bij mijn moeder en ga 1 avond per week naar papa. Mijn vraag is nu als ik er achter aan loop, kan ik dan ook zeggen dat ik niet meer/ niet meer zo vaak naar papa wil op mijn 14e?

Mis je

, jaar

om het weekend ben ik een nacht bij men vader en dan mis ik mijn moeder. wat kan ik er hier aan doen