Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Weet t niet meer

, jaar

Mijn ouders zitten midden in de scheiding mijn moeder wilt niet scheiden maar mijn vader wel. Mijn moeder is daardoor veel (elke dag/nacht) verdrietig en boos ze kan er niks aan doen maar daardoor doet ze ook boos tegen ons en ze huilt de hele dag heeft er iemand misschien een tip ik weet echt niet meer wat ik doen moet!?

Weet t niet meer

, jaar

Mijn ouders zitten midden in de scheiding mijn moeder wilt niet scheiden maar mijn vader wel. Mijn moeder is daardoor veel (elke dag/nacht) verdrietig en boos ze kan er niks aan doen maar daardoor doet ze ook boos tegen ons en ze huilt de hele dag heeft er iemand misschien een tip ik weet echt niet meer wat ik doen moet!?

Nog steeds boos

, jaar

Het is al 5 jaar sinds mijn ouders zijn gescheiden en toch wordt mijn moeder nog steeds boos of verdrietig en het boeit haar zo veel als mijn vader iets doet. Mijn vader heeft sinds kort een nieuwe vriendin. Die week dat hij het had verteld kregen ik en mijn broer zoveel preken en speeches te horen van mijn ouders. Ik was bijna weer op het punt om naar een psycholoog te gaan. Heeft iemand anders dit ook?

Nog steeds boos

, jaar

Het is al 5 jaar sinds mijn ouders zijn gescheiden en toch wordt mijn moeder nog steeds boos of verdrietig en het boeit haar zo veel als mijn vader iets doet. Mijn vader heeft sinds kort een nieuwe vriendin. Die week dat hij het had verteld kregen ik en mijn broer zoveel preken en speeches te horen van mijn ouders. Ik was bijna weer op het punt om naar een psycholoog te gaan. Heeft iemand anders dit ook?

Mijn moeilijkste probleem

, jaar

beste allemaal, mijn ouders zijden nog een paar weken geleden dat ze gaan scheiden. mijn vader blijft in ons eigen huis wonen en mijn moeder gaat in een ander huis wonen. elke nacht zit ik te woelen in mijn bed, en op school kan ik niet stil zitten dus je/u begrijpt wel dat het 1 van mijn moeilijkste problemen is. weet iemand hoe diegene een oplossing? als diegene iets weet stuur het dan naar mij toe! groetjes Dorien

Mijn moeilijkste probleem

, jaar

beste allemaal, mijn ouders zijden nog een paar weken geleden dat ze gaan scheiden. mijn vader blijft in ons eigen huis wonen en mijn moeder gaat in een ander huis wonen. elke nacht zit ik te woelen in mijn bed, en op school kan ik niet stil zitten dus je/u begrijpt wel dat het 1 van mijn moeilijkste problemen is. weet iemand hoe diegene een oplossing? als diegene iets weet stuur het dan naar mij toe! groetjes Dorien

Kiezen

, jaar

Hoi! Ik vroeg me af hoe jullie om gaan met het maken van de keuze waar je wilt gaan wonen, ik denk dat het mij veel meer rust gaat bieden als ik bij een van mijn ouders ga wonen, alleen wil ik mijn ouder niet kwetsen..

Kiezen

, jaar

Hoi! Ik vroeg me af hoe jullie om gaan met het maken van de keuze waar je wilt gaan wonen, ik denk dat het mij veel meer rust gaat bieden als ik bij een van mijn ouders ga wonen, alleen wil ik mijn ouder niet kwetsen..

Andere regio

, jaar

Mijn ouders zijn al sinds dat ik 2 ben gescheiden, nu ben ik in deze hele periode 3 keer met Mn vader mee op vakantie geweest (terwijl ze ieder jaar 2 keer gaan) nu wil ik dit jaar weer mee op wintersport maar is het verzoek om vrij te krijgen voor mij afgewezen het voelt voor mij als of de school en de overheid niet begrijpt dat mijn vader die woont in regio noord met 2 kinderen en vrouw en ik wonend in regio zuid gewoon niet samen op vakantie mogen HELP wat moet ik doen?

Andere regio

, jaar

Mijn ouders zijn al sinds dat ik 2 ben gescheiden, nu ben ik in deze hele periode 3 keer met Mn vader mee op vakantie geweest (terwijl ze ieder jaar 2 keer gaan) nu wil ik dit jaar weer mee op wintersport maar is het verzoek om vrij te krijgen voor mij afgewezen het voelt voor mij als of de school en de overheid niet begrijpt dat mijn vader die woont in regio noord met 2 kinderen en vrouw en ik wonend in regio zuid gewoon niet samen op vakantie mogen HELP wat moet ik doen?

Soms irritant

, jaar

Ik heb gescheiden ouders en mijn vader heeft een nieuwe vriendin die heeft kinderen ik heb zelf een zusje maar ik kreeg er een stiefbroer en een stiefbroertje die heeft ODD (weet niet precies wat het is) (kijk op Google) en mijn stiefbroer is af en toe heel irritant heeft er iemand misschien tips voor me Vriendelijke groet Thijmen Alvast Bedankt

Soms irritant

, jaar

Ik heb gescheiden ouders en mijn vader heeft een nieuwe vriendin die heeft kinderen ik heb zelf een zusje maar ik kreeg er een stiefbroer en een stiefbroertje die heeft ODD (weet niet precies wat het is) (kijk op Google) en mijn stiefbroer is af en toe heel irritant heeft er iemand misschien tips voor me Vriendelijke groet Thijmen Alvast Bedankt

Pijn

, jaar

Mijn ouders zijn net gescheiden, ik merk dat mijn moeder steeds agressief word en ik krijg bijna elke dag meppen en stompen van haar. Ook word ik door haar uitgescholden... ze zegt nare dingen tegen me zoals dat ze me haatte toen ik werd geboren, en dat ik een rot-wijf ben. Wat moet ik doen? Heeft iemand raad voor me? Groet een verdrietig meisje... vol pijn, lichamelijk en in haar hart...

Pijn

, jaar

Mijn ouders zijn net gescheiden, ik merk dat mijn moeder steeds agressief word en ik krijg bijna elke dag meppen en stompen van haar. Ook word ik door haar uitgescholden... ze zegt nare dingen tegen me zoals dat ze me haatte toen ik werd geboren, en dat ik een rot-wijf ben. Wat moet ik doen? Heeft iemand raad voor me? Groet een verdrietig meisje... vol pijn, lichamelijk en in haar hart...

Wil het niet

, jaar

Mijn ouders zijn al een paar jaar gescheiden. Eerst was het niet zoveel gedoe, maar mijn vader heeft nu ook een nieuwe vrouw die niet de fijnste is.. Ik heb 5 broers/zussen en daar hoor ik ook al nare verhalen over. Mijn broer is er al uit huis. Ik ga 4 dagen zn 14 dagen naar mijn vader toe. Maar ik wil nu echt alleen maar bij mijn moeder wonen. Als ik er Woensdagavond heen ga, zit ik er die Zondagavond ervoor al tegenop. Ik ben er echt niet gelukkig. Ik heb al gegoogled wat mijn rechten zijn. Ik kan er pas weg vanaf mijn 16e. Ik wil dit echt niet.. En het gewoon zeggen tegen mijn vader lukt niet, als ik soms er een beetje over begin wordt hij boos of luistert hij niet naar me. Mijn moeder en hij hebben ook een slechte band. Wat moet ik doen?

Wil het niet

, jaar

Mijn ouders zijn al een paar jaar gescheiden. Eerst was het niet zoveel gedoe, maar mijn vader heeft nu ook een nieuwe vrouw die niet de fijnste is.. Ik heb 5 broers/zussen en daar hoor ik ook al nare verhalen over. Mijn broer is er al uit huis. Ik ga 4 dagen zn 14 dagen naar mijn vader toe. Maar ik wil nu echt alleen maar bij mijn moeder wonen. Als ik er Woensdagavond heen ga, zit ik er die Zondagavond ervoor al tegenop. Ik ben er echt niet gelukkig. Ik heb al gegoogled wat mijn rechten zijn. Ik kan er pas weg vanaf mijn 16e. Ik wil dit echt niet.. En het gewoon zeggen tegen mijn vader lukt niet, als ik soms er een beetje over begin wordt hij boos of luistert hij niet naar me. Mijn moeder en hij hebben ook een slechte band. Wat moet ik doen?

Alleen via sms

, jaar

Ik kan aleen via SMS met mijn vader spreken als ik niet bij hem ben, via het nummer van mijn stiefmoeder. En ik moet een berichtje sturen over mijn sport maar als ik dat doe krijg ik niet antwoord van mijn vader maar van mijn stiefmoeder. Ik weet nu niet wat ik moet doen ?

Alleen via sms

, jaar

Ik kan aleen via SMS met mijn vader spreken als ik niet bij hem ben, via het nummer van mijn stiefmoeder. En ik moet een berichtje sturen over mijn sport maar als ik dat doe krijg ik niet antwoord van mijn vader maar van mijn stiefmoeder. Ik weet nu niet wat ik moet doen ?

Geen contact meer

, jaar

Mijn ouders zijn nu 2,5 jaar uit elkaar en nog steeds is er geen rust weder gekeerd. Allebei een nieuwe relatie van inmiddels 1,5 jaar. Ik woon bij mijn vader, samengesteld gezin. Zojuist een aanvaring met mijn vader gehad. Mijn vraag was of er nog visite kwam voor mijn broertjes verjaardag. Vervolgens word mijn vader boos op mij (frustratie afblazen) omdat mijn moeder met mijn broertje en broer een terras is gaan pakken als cadeau. Dit word tussen hen niet goed gecommuniceerd en mijn broers hebben het niet doorgegeven. Mijn vader vertelde dat hij dingen geregeld had en had moet afzeggen. Dat mijn moeder en dom wijf is en van alles en nog wat. Ik was het absoluut niet eens en zo ontstond er en ruzie waarbij we allebei schreeuwden. Mijn stiefmoeder wat ook niet mijn broers lievelingetje is, begon ook tegen me te schreeuwen over het feit dat ik diegene was die er altijd mee bemoeide. Toch begon mijn vader toch echt... ik was zo erg boos dat ik haar voor de 1e keer heb uitgescholden met kutwijf. Ik ben niet zon persoon en het was ook niet versganding, maar ik ben er zo klaar mee... daarnaast voel ik mij niet meer thuis en kijk ik elke avond in bed tv. Er staat in de woonkamer altijd iets op wat hun leuk vinden, zodra ik wat kijk is mijn stiefmoeder kort af en chaggerijnig. Ook komt mijn vader meerdere malen naar me toe om te vertellen dat hij soms over haar twijfelt maar vervolgens boeken ze samen een vakantie en is alles weer oké... wat moet ik hiermee?? Wij zijn haar allen zo beu...... oja het stiefbroertje (haar zoon) isoleert zich dagelijks op zn kamer met keiharde muziek waardoor soms ook irritaties ontstaan. Het is echt niet mijn type Help!!! Ik ben toch niet schuldig hier aan.... soms word er verteld dat ik maar ergens anders moet gaan wonen. Dit is niet leuk dus help iemand tips?? Oja mijn ouders hebben totaal geen contact meer.

Geen contact meer

, jaar

Mijn ouders zijn nu 2,5 jaar uit elkaar en nog steeds is er geen rust weder gekeerd. Allebei een nieuwe relatie van inmiddels 1,5 jaar. Ik woon bij mijn vader, samengesteld gezin. Zojuist een aanvaring met mijn vader gehad. Mijn vraag was of er nog visite kwam voor mijn broertjes verjaardag. Vervolgens word mijn vader boos op mij (frustratie afblazen) omdat mijn moeder met mijn broertje en broer een terras is gaan pakken als cadeau. Dit word tussen hen niet goed gecommuniceerd en mijn broers hebben het niet doorgegeven. Mijn vader vertelde dat hij dingen geregeld had en had moet afzeggen. Dat mijn moeder en dom wijf is en van alles en nog wat. Ik was het absoluut niet eens en zo ontstond er en ruzie waarbij we allebei schreeuwden. Mijn stiefmoeder wat ook niet mijn broers lievelingetje is, begon ook tegen me te schreeuwen over het feit dat ik diegene was die er altijd mee bemoeide. Toch begon mijn vader toch echt... ik was zo erg boos dat ik haar voor de 1e keer heb uitgescholden met kutwijf. Ik ben niet zon persoon en het was ook niet versganding, maar ik ben er zo klaar mee... daarnaast voel ik mij niet meer thuis en kijk ik elke avond in bed tv. Er staat in de woonkamer altijd iets op wat hun leuk vinden, zodra ik wat kijk is mijn stiefmoeder kort af en chaggerijnig. Ook komt mijn vader meerdere malen naar me toe om te vertellen dat hij soms over haar twijfelt maar vervolgens boeken ze samen een vakantie en is alles weer oké... wat moet ik hiermee?? Wij zijn haar allen zo beu...... oja het stiefbroertje (haar zoon) isoleert zich dagelijks op zn kamer met keiharde muziek waardoor soms ook irritaties ontstaan. Het is echt niet mijn type Help!!! Ik ben toch niet schuldig hier aan.... soms word er verteld dat ik maar ergens anders moet gaan wonen. Dit is niet leuk dus help iemand tips?? Oja mijn ouders hebben totaal geen contact meer.