Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Stomme stiefvader

, jaar

Tips voor stomme stiefvader

Broertje helpen

, jaar

Hoi, mijn vader en stiefmoeder liggen nu al 4 jaar ongeveer in scheiding. Zij wil niet scheiden. Hij wel, omdat ik en mijn siblings jarenlang door haar fysiek en psychisch zijn mishandeld en toen mijn broertje wegliep is dat bekend geworden bij mijn vader en wilde hij dus scheiden. Het probleem is dat we nog een klein broertje hebben die nog thuis woont, officieel ''half''broertje maar hij is gewoon ons broertje, haar kind en dat van onze vader. Mijn vader mag niet meer in ons huis komen door de voorlopige voorziening omdat de moeder liegt dat mijn stiefzus en broertje bang voor hem zijn. Wij zijn allemaal uit huis gegaan zo snel mogelijk. We hebben nog geen aangifte kunnen doen omdat ze nog in scheiding liggen. In ieder geval, nu wordt mijn broertje steeds meer bij ons weggehouden; dan is het mijn vaders dag (woensdags) of weekend (om de week) en dan krijgt hij hem gewoon niet mee omdat hij "niet wil, niet lekker is, geen zin heeft" maar zij zegt dat dan en hij heeft dan natuurlijk ook geen andere keuze. Belangrijk om te weten is dat ze heeeel manipulatief is. Daar is ze erg goed in. Hoe kunnen we mijn broertje toch zien? Als je hem probeert te bellen, wat ze zei dat kon, wordt in werkelijkheid de stekker eruit getrokken. Hoe kunnen we hem helpen?

Broertje helpen

, jaar

Hoi, mijn vader en stiefmoeder liggen nu al 4 jaar ongeveer in scheiding. Zij wil niet scheiden. Hij wel, omdat ik en mijn siblings jarenlang door haar fysiek en psychisch zijn mishandeld en toen mijn broertje wegliep is dat bekend geworden bij mijn vader en wilde hij dus scheiden. Het probleem is dat we nog een klein broertje hebben die nog thuis woont, officieel ''half''broertje maar hij is gewoon ons broertje, haar kind en dat van onze vader. Mijn vader mag niet meer in ons huis komen door de voorlopige voorziening omdat de moeder liegt dat mijn stiefzus en broertje bang voor hem zijn. Wij zijn allemaal uit huis gegaan zo snel mogelijk. We hebben nog geen aangifte kunnen doen omdat ze nog in scheiding liggen. In ieder geval, nu wordt mijn broertje steeds meer bij ons weggehouden; dan is het mijn vaders dag (woensdags) of weekend (om de week) en dan krijgt hij hem gewoon niet mee omdat hij "niet wil, niet lekker is, geen zin heeft" maar zij zegt dat dan en hij heeft dan natuurlijk ook geen andere keuze. Belangrijk om te weten is dat ze heeeel manipulatief is. Daar is ze erg goed in. Hoe kunnen we mijn broertje toch zien? Als je hem probeert te bellen, wat ze zei dat kon, wordt in werkelijkheid de stekker eruit getrokken. Hoe kunnen we hem helpen?

Moeder troosten

, jaar

Mijn ouders zijn gister onverwachts uit elkaar gegaan, mijn moeder is de hele tijd aan het huilen. Aan de ene kant wil ik haar troosten maar aan de andere kant herinner ik mezelf er dan wel aan en vind het dan moeilijker om het te accepteren. Ik ben enigst kind dus als ik mijn moeder niet help dan doet niemwnd dat. Wat moet ik doen?

Moeder troosten

, jaar

Mijn ouders zijn gister onverwachts uit elkaar gegaan, mijn moeder is de hele tijd aan het huilen. Aan de ene kant wil ik haar troosten maar aan de andere kant herinner ik mezelf er dan wel aan en vind het dan moeilijker om het te accepteren. Ik ben enigst kind dus als ik mijn moeder niet help dan doet niemwnd dat. Wat moet ik doen?

Kant kiezen

, jaar

Mijn vader deed raar dus ging Mn ma door zn tel heen. Hij had dus blijkbaar opeens een nieuw huis gekocht zonder ons wat erover te vertellen. Mijn moeder heeft hem uit het huis gezet omdat ze niet vond kunnen dat hij niks had gezegd (niet eens dat hij het niet leuk meer vond ofzo). Ik wil geen kant kiezen maar vind wat mijn vader heeft gedaan wel fout. Moet ik dit tegen hem zeggen en zo ja hoe doe ik dat en zorg dat hij niet denkt dat ik een kans kies?

Kant kiezen

, jaar

Mijn vader deed raar dus ging Mn ma door zn tel heen. Hij had dus blijkbaar opeens een nieuw huis gekocht zonder ons wat erover te vertellen. Mijn moeder heeft hem uit het huis gezet omdat ze niet vond kunnen dat hij niks had gezegd (niet eens dat hij het niet leuk meer vond ofzo). Ik wil geen kant kiezen maar vind wat mijn vader heeft gedaan wel fout. Moet ik dit tegen hem zeggen en zo ja hoe doe ik dat en zorg dat hij niet denkt dat ik een kans kies?

Loyaliteitsconflict

, jaar

Ik woon sinds 8 weken bij Mn moeder, we zijn gevlucht voor Mn vader en nu heb ik een loyaliteitsconflict want ik had met mijn vader een hele goeie band alleen ik wil me moeder niet verraden voor er heen te gaan of contact op te nemen. En Mn biologische vader heb ik nooit gezien of gekent , 🙃 tips?

Loyaliteitsconflict

, jaar

Ik woon sinds 8 weken bij Mn moeder, we zijn gevlucht voor Mn vader en nu heb ik een loyaliteitsconflict want ik had met mijn vader een hele goeie band alleen ik wil me moeder niet verraden voor er heen te gaan of contact op te nemen. En Mn biologische vader heb ik nooit gezien of gekent , 🙃 tips?

Meer bij vader

, jaar

Hoi, ik woon bij mijn moeder in Arnhem, mijn vader woont in Amersfoort om het weekend ben ik bij hem. Maar ik zou graag 1 week bij mijn vader zijn en 1 week bij mijn moeder, dit gaat lastig met school ( middelbare zit ik ) hoe moet ik dit doen, als mijn moeder nee zegt dan wil mijn vader evt een rechtzaak aanvragen. Maar heeft iemand ervaring?

Meer bij vader

, jaar

Hoi, ik woon bij mijn moeder in Arnhem, mijn vader woont in Amersfoort om het weekend ben ik bij hem. Maar ik zou graag 1 week bij mijn vader zijn en 1 week bij mijn moeder, dit gaat lastig met school ( middelbare zit ik ) hoe moet ik dit doen, als mijn moeder nee zegt dan wil mijn vader evt een rechtzaak aanvragen. Maar heeft iemand ervaring?

Zelf bepalen

, jaar

Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik bij mijn moeder of vader wil zijn. Ik wil graa g meer bij mijn moeder zijn dan bij mijn vader. Alleen hij vind dit niet goed en zegt dat ik dat nog niet mag bepalen. Is dat zo?

Zelf bepalen

, jaar

Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik bij mijn moeder of vader wil zijn. Ik wil graa g meer bij mijn moeder zijn dan bij mijn vader. Alleen hij vind dit niet goed en zegt dat ik dat nog niet mag bepalen. Is dat zo?

Contact met vader

, jaar

Mijn ouders zijn uitelkaar en ik woon gewoon bij mij moeder. Maar ik wil geen contact meer met mij vader en hier heb ik mij redenen voor door mij verleden. Maar ik weet niet wat ik ervoor moet doen . Want ik wil nog wel mij zakgeld enzo van hem krijgen

Contact met vader

, jaar

Mijn ouders zijn uitelkaar en ik woon gewoon bij mij moeder. Maar ik wil geen contact meer met mij vader en hier heb ik mij redenen voor door mij verleden. Maar ik weet niet wat ik ervoor moet doen . Want ik wil nog wel mij zakgeld enzo van hem krijgen

Wat moet ik nu doen?

, jaar

Mijn vader woont 40 km bij mij vandaan ik heb advies gekregen van mijn trainer om een halfuur van waar ik woon te gaan sporten. Op vrijdag om 17:00 haalt mijn vader mij normaal op maar door het trainings schema van de nieuwe club train ik nu tot 19:30 en omdat dat later dan 17:00 wil hij mij niet meer komen ophalen. Wat moet ik nu doen?

Wat moet ik nu doen?

, jaar

Mijn vader woont 40 km bij mij vandaan ik heb advies gekregen van mijn trainer om een halfuur van waar ik woon te gaan sporten. Op vrijdag om 17:00 haalt mijn vader mij normaal op maar door het trainings schema van de nieuwe club train ik nu tot 19:30 en omdat dat later dan 17:00 wil hij mij niet meer komen ophalen. Wat moet ik nu doen?

Rollercoasterleven

, jaar

Ik vraag me af wat ik nu in godsnaam moet doen. Lang verhaal kort ik ga volgende maand op vakantie buiten europa met mijn leefgroep (tunesie) mijn vader heeft na het gebruikelijke gedoe en geruzie vab een paar maand toegezegd en gekd overgemaakt voor een paspoort maar mijn moeder moet ook toestemming geven en dat doet zij niet (al voogd gebeld en advocaat erbij) een rechtzaak aanspannen duurt te lang en ik ben het rechtergedoe ook wel klaar mijn voogd doet niks en stuurt me naar iedereen door die mij weer naar die voogd sturen nu ten einde raad HELP me toch een paspoort aan te vragen... Daarnaast ik voel me zo beroerd door de nu al 5 jaar durende vechtscheiding vele uithuisplaatsingen leefgroepen en meer (eb de mishandeling daarvoor mn moeder heeft de ziekte munchhausen by proxy mn pa is chronisch ziek en verslaafd aan opiaten en die zegt dat ik geen pijn voel en hij de enige is die pijn kan voelen)... hoe kan ik weer enigzins gelukkig worden ... alles zit tegen op de meest geschifte manieren... ik heb maar iemand op de leefgroep die me niet pest das een begeleiding... Wat mij aangedaan is is zo fk onrechtvaardig Wie heeft er nog meer een rollercoasterleven gehad en wil praten reageer en we appen wel ofzo .... Lekker lang verhaal dit moest t ff kwijt

Rollercoasterleven

, jaar

Ik vraag me af wat ik nu in godsnaam moet doen. Lang verhaal kort ik ga volgende maand op vakantie buiten europa met mijn leefgroep (tunesie) mijn vader heeft na het gebruikelijke gedoe en geruzie vab een paar maand toegezegd en gekd overgemaakt voor een paspoort maar mijn moeder moet ook toestemming geven en dat doet zij niet (al voogd gebeld en advocaat erbij) een rechtzaak aanspannen duurt te lang en ik ben het rechtergedoe ook wel klaar mijn voogd doet niks en stuurt me naar iedereen door die mij weer naar die voogd sturen nu ten einde raad HELP me toch een paspoort aan te vragen... Daarnaast ik voel me zo beroerd door de nu al 5 jaar durende vechtscheiding vele uithuisplaatsingen leefgroepen en meer (eb de mishandeling daarvoor mn moeder heeft de ziekte munchhausen by proxy mn pa is chronisch ziek en verslaafd aan opiaten en die zegt dat ik geen pijn voel en hij de enige is die pijn kan voelen)... hoe kan ik weer enigzins gelukkig worden ... alles zit tegen op de meest geschifte manieren... ik heb maar iemand op de leefgroep die me niet pest das een begeleiding... Wat mij aangedaan is is zo fk onrechtvaardig Wie heeft er nog meer een rollercoasterleven gehad en wil praten reageer en we appen wel ofzo .... Lekker lang verhaal dit moest t ff kwijt