Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Tips gevraagd voor ouders die gaan scheiden

Fiene, 9 jaar

Liefde
HELP! Mijn ouders gaan scheiden. Tips zijn welkom 🤗.

Stiefvader scheld me uit

, jaar

Mijn stiefvader scheld me uit en me moeder lacht er mee wat nu?

Niet meer bij vader willen wonen

, jaar

Mijn ouders zijn nu twee jaar uit elkaar, maar ik wil niet meer bij mijn vader wonen. Hoe kan ik het hem vertellen?

Niet meer bij vader willen wonen

, jaar

Mijn ouders zijn nu twee jaar uit elkaar, maar ik wil niet meer bij mijn vader wonen. Hoe kan ik het hem vertellen?

Bang voor scheiding

Rebecca, 14 jaar

Mijn ouders hebben erge ruzie en momenteel meerdere keren achter elkaar. Ben erg bang dat ze scheiden en we onze 2 paarden niet meer kunnen aanhouden. Mijn 2 paarden zijn vrijwel me alles en ik kan niet stoppen met denken over deze situatie..

Bang voor scheiding

Rebecca, 14 jaar

Mijn ouders hebben erge ruzie en momenteel meerdere keren achter elkaar. Ben erg bang dat ze scheiden en we onze 2 paarden niet meer kunnen aanhouden. Mijn 2 paarden zijn vrijwel me alles en ik kan niet stoppen met denken over deze situatie..

Keuzestress

Nylo, 10 jaar

Familie
Waarom is het zoo moeilijk een keuze te maken.

Help! Tips voor wisselen

, jaar

Hoi ik ben Doortje. Mijn ouders zijn al ongeveer een jaar uit elkaar ik vind het moeilijk om te wisselen van huis bijvoorbeeld ik ben bij mijn vader en wil dan naar mijn moeder maar dat kan dan niet heeft iemand misschien een tip voor mijn ik heb het gevoel al super lang ik hoop dat iemand een goeie tip heeft. Groetjes Doortje

Help! Tips voor wisselen

, jaar

Hoi ik ben Doortje. Mijn ouders zijn al ongeveer een jaar uit elkaar ik vind het moeilijk om te wisselen van huis bijvoorbeeld ik ben bij mijn vader en wil dan naar mijn moeder maar dat kan dan niet heeft iemand misschien een tip voor mijn ik heb het gevoel al super lang ik hoop dat iemand een goeie tip heeft. Groetjes Doortje

Mijn moeder en stiefvader zijn gescheiden

Yara, 18 jaar

Hoi, ik ben Yara (18 jaar). In 2020 zijn mijn moeder en stiefvader gescheiden. Mijn stiefvader vond zijn collega van werk blijkbaar leuker dan mijn moeder. Niemand had het zien aankomen omdat het altijd super gezellig was bij ons thuis. Ik had een hele goede band met mijn stiefvader en stiefbroertje, het voelde alsof hij mijn tweede vader was en mijn stiefbroer mijn echte broer (ik ben zelf enigskind). Het is dus al twee jaar geleden dat ze zijn gescheiden, maar ik heb het er nog steeds moelijk mee. Soms probeer ik aan iemand uit te leggen hoe het voor mij was om dit mee te maken, maar het voelt alsof niemand mij écht snapt. Hoe leg ik uit dat het voelt alsof ik mijn kleine broertje kwijt ben geraakt. Het was alsof ik twee keer een echte scheiding meemaakte. Van het een op het andere moment had ik geen contact meer met mijn stiefvader en stiefbroer. Het voelde alsof ons gezin in een keer uit elkaar werd gerukt. Ik wist eerst niet eens wat ik van mijn stiefvader moest denken. Moet ik hem haten wat hij ons gezin heeft aangedaan? Ik noem hem zelfs nog steeds mijn stiefvader terwijl ik geen contact meer met hem heb... Ik zou gewoon zo graag willen dat mijn leven nog hetzelfde was als vóór de scheiding. Ik wil gewoon dat iemand mij écht begrijpt als ik het heb over de scheiding.

Mijn moeder en stiefvader zijn gescheiden

Yara, 18 jaar

Hoi, ik ben Yara (18 jaar). In 2020 zijn mijn moeder en stiefvader gescheiden. Mijn stiefvader vond zijn collega van werk blijkbaar leuker dan mijn moeder. Niemand had het zien aankomen omdat het altijd super gezellig was bij ons thuis. Ik had een hele goede band met mijn stiefvader en stiefbroertje, het voelde alsof hij mijn tweede vader was en mijn stiefbroer mijn echte broer (ik ben zelf enigskind). Het is dus al twee jaar geleden dat ze zijn gescheiden, maar ik heb het er nog steeds moelijk mee. Soms probeer ik aan iemand uit te leggen hoe het voor mij was om dit mee te maken, maar het voelt alsof niemand mij écht snapt. Hoe leg ik uit dat het voelt alsof ik mijn kleine broertje kwijt ben geraakt. Het was alsof ik twee keer een echte scheiding meemaakte. Van het een op het andere moment had ik geen contact meer met mijn stiefvader en stiefbroer. Het voelde alsof ons gezin in een keer uit elkaar werd gerukt. Ik wist eerst niet eens wat ik van mijn stiefvader moest denken. Moet ik hem haten wat hij ons gezin heeft aangedaan? Ik noem hem zelfs nog steeds mijn stiefvader terwijl ik geen contact meer met hem heb... Ik zou gewoon zo graag willen dat mijn leven nog hetzelfde was als vóór de scheiding. Ik wil gewoon dat iemand mij écht begrijpt als ik het heb over de scheiding.

Ruzie met stiefmoeder

Noa, 11 jaar

Stiefouders
Hoi 👋 ik heb weleens ruzie met mijn stiefmoeder. Maar dan ook best erge ruzie. Gelukkig gaat het dan over en is alles weer goed 😊 maar soms zegt ze dingen die nietswaardig zijn over mij. Bijvoorbeeld: je hebt tijden het paardrijden heel boos gezegd dat je het op de manege stom vind!!! En daar word ik boos om en dan breekt er ruzie uit. Maar zoals ik al zei komt het goed. Maar als ze dat soort dingen zegt vind ik dat vervelen omdat ze dan liegt! En dat blijf in me rondhangen. Heeft iemand tips ofzo om dat een beetje uit mijn hoofd te halen? Groetjes noa!🤗

Ruzie met stiefmoeder

Noa, 11 jaar

Stiefouders
Hoi 👋 ik heb weleens ruzie met mijn stiefmoeder. Maar dan ook best erge ruzie. Gelukkig gaat het dan over en is alles weer goed 😊 maar soms zegt ze dingen die nietswaardig zijn over mij. Bijvoorbeeld: je hebt tijden het paardrijden heel boos gezegd dat je het op de manege stom vind!!! En daar word ik boos om en dan breekt er ruzie uit. Maar zoals ik al zei komt het goed. Maar als ze dat soort dingen zegt vind ik dat vervelen omdat ze dan liegt! En dat blijf in me rondhangen. Heeft iemand tips ofzo om dat een beetje uit mijn hoofd te halen? Groetjes noa!🤗

Ouders verliefd op een ander

Matias, 9 jaar

StiefoudersLiefde
Waarom voel je je niet goed als je ouders verliefd zijn op een ander mens.

Ouders verliefd op een ander

Matias, 9 jaar

StiefoudersLiefde
Waarom voel je je niet goed als je ouders verliefd zijn op een ander mens.

Weekendwissel angst

Tina, 16 jaar

Mijn ouders(Geen) contact
Mama verhuisde steeds naar plekken die 50-70 minuten rijden waren. Als er dan eens file was of ze waren door omstandigheden te laat (wat natuurlijk vaak gebeurd over zo grote afstanden) bleef ik wachten en wachten….. ik begon me te vervelen maar liet daar niks van merken omdat ik wist dat het mijn vader zou ambeteren. Papa begon dan altijd aan mij te vragen hoelaat mama er was, waar mama zat,…. Als ik dat dan niet wist werd hij heel boos. Hij begon mama uit te maken voor trut, troella,…. En schreeuwde waarom ze nooit op tijd kon zijn en dat hij ook plannen had. Dit is vandaag nog steeds hetzelfde, ik ga nu op mijn kamer zitten tot mama er is en verstop me van papa. Daardoor vind ik de dagen dat mama me moet komen halen ook totaal niet meer fijn en kijk ik hier niet naar uit. Hetzelfde geldt voor als mama te laat is met me terug te brengen, dan blijft hij de hele avond boos tegen mij. Weekendwissel naar mama is nu eerder een ervaring van angst dan dat ik blij ben mama terug te zien.

Weekendwissel angst

Tina, 16 jaar

Mijn ouders(Geen) contact
Mama verhuisde steeds naar plekken die 50-70 minuten rijden waren. Als er dan eens file was of ze waren door omstandigheden te laat (wat natuurlijk vaak gebeurd over zo grote afstanden) bleef ik wachten en wachten….. ik begon me te vervelen maar liet daar niks van merken omdat ik wist dat het mijn vader zou ambeteren. Papa begon dan altijd aan mij te vragen hoelaat mama er was, waar mama zat,…. Als ik dat dan niet wist werd hij heel boos. Hij begon mama uit te maken voor trut, troella,…. En schreeuwde waarom ze nooit op tijd kon zijn en dat hij ook plannen had. Dit is vandaag nog steeds hetzelfde, ik ga nu op mijn kamer zitten tot mama er is en verstop me van papa. Daardoor vind ik de dagen dat mama me moet komen halen ook totaal niet meer fijn en kijk ik hier niet naar uit. Hetzelfde geldt voor als mama te laat is met me terug te brengen, dan blijft hij de hele avond boos tegen mij. Weekendwissel naar mama is nu eerder een ervaring van angst dan dat ik blij ben mama terug te zien.