Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Ik word er tussenin gezet
Britt, 15 jaar
FamilieMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi, mijn naam is Britt en ik ben 15 jaar. Mijn ouders zijn al 12 jaar gescheiden. Int begin had ik er nooit echt heel veel last van, omdat ik natuurlijk nog erg klein was en er (vaak) niks van meekreeg. Naarmate ik ouder werd, werd ik er steeds meer tussenin gezet en dat zit mij erg dwars. Mijn vader en moeder zitten totaal niet op 1 lijn, en volgens hun heb ik daar mee te maken. Zelf is mijn thuissituatie ook erg slecht sinds 1,5 jaar. Ik woon bij mama en kom eens in de 2 weken bij papa. Sinds een lange tijd kunnen mama en ik niet meer met elkaar over weg, natuurlijk word ik ook ouder en tuurlijk kunnen er spanningen ontstaan tussen moeder en dochter, maar dit is niet goed voor mijn mental health en ik word er steeds ongelukkiger van. Het begint meestal met iets waar we t niet met elkaar over eens zijn, en t eindigt in letterlijk vechtend met elkaar over de grond. Meestal word ik dan weer op straat gegooid en moet ik t maar uitzoeken. dan word ik meestal opgehaald door papa en zit ik daar weer voor een aantal dagen, totdat t weer voorbij is. Maar meestal duurt dat maar 4 dagen en dan begint de boel weer opnieuw. Als ik maar iets zeg wat mij dwarszit, wat ik niet leuk vind, onzeker over ben, word het altijd tegen me gebruikt en. Vooral dingen over depressie, en daar ben ik echt klaar mee. Maar ik wil t liefst gewoon bij mama wonen maar t werkt niet zoals t nu is. Wat moet ik doen? Ik weet me echt geen raad.
Ik word er tussenin gezet
Britt, 15 jaar
FamilieMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi, mijn naam is Britt en ik ben 15 jaar. Mijn ouders zijn al 12 jaar gescheiden. Int begin had ik er nooit echt heel veel last van, omdat ik natuurlijk nog erg klein was en er (vaak) niks van meekreeg. Naarmate ik ouder werd, werd ik er steeds meer tussenin gezet en dat zit mij erg dwars. Mijn vader en moeder zitten totaal niet op 1 lijn, en volgens hun heb ik daar mee te maken. Zelf is mijn thuissituatie ook erg slecht sinds 1,5 jaar. Ik woon bij mama en kom eens in de 2 weken bij papa. Sinds een lange tijd kunnen mama en ik niet meer met elkaar over weg, natuurlijk word ik ook ouder en tuurlijk kunnen er spanningen ontstaan tussen moeder en dochter, maar dit is niet goed voor mijn mental health en ik word er steeds ongelukkiger van. Het begint meestal met iets waar we t niet met elkaar over eens zijn, en t eindigt in letterlijk vechtend met elkaar over de grond. Meestal word ik dan weer op straat gegooid en moet ik t maar uitzoeken. dan word ik meestal opgehaald door papa en zit ik daar weer voor een aantal dagen, totdat t weer voorbij is. Maar meestal duurt dat maar 4 dagen en dan begint de boel weer opnieuw. Als ik maar iets zeg wat mij dwarszit, wat ik niet leuk vind, onzeker over ben, word het altijd tegen me gebruikt en. Vooral dingen over depressie, en daar ben ik echt klaar mee. Maar ik wil t liefst gewoon bij mama wonen maar t werkt niet zoals t nu is. Wat moet ik doen? Ik weet me echt geen raad.
Ik lach veel minder
Lena, 11 jaar
hi,
anderhalf jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden.
maar het heeft mij echt verandert, ik lach veel minder, ik vertrouw niemand meer, heb het gevoel dat iedereen me in de steek laat, ik slaap veel slechter, kan minder goed opletten in de klas en zie alles slecht in.
iemand tips?😜
Ik lach veel minder
Lena, 11 jaar
hi,
anderhalf jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden.
maar het heeft mij echt verandert, ik lach veel minder, ik vertrouw niemand meer, heb het gevoel dat iedereen me in de steek laat, ik slaap veel slechter, kan minder goed opletten in de klas en zie alles slecht in.
iemand tips?😜
het lijkt alsof ze me allemaal haten
Jasmijn, 13 jaar
Familie(Geen) contact
Hee iedereen! mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden en ik heb er eig sinds een paar maanden het er heel moeilijk mee. ik besloot 2 weken geleden om niet meer naar me vader toe te gaan maar dat heeft een hoop gezeik opgeleverd ik voel me zo schuldig dat ik me moeder dit allemaal aan doe, van haar moest ik ook op deze app. ik ben niet meer welkom op het familie feest van de kant van me vader volgende week en het lijkt alsof ze me allemaal haten na me beslissing. ik wil niet dat ik me opa en oma door dit nooit meer ga zien. iemand tips?❤️
het lijkt alsof ze me allemaal haten
Jasmijn, 13 jaar
Familie(Geen) contact
Hee iedereen! mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden en ik heb er eig sinds een paar maanden het er heel moeilijk mee. ik besloot 2 weken geleden om niet meer naar me vader toe te gaan maar dat heeft een hoop gezeik opgeleverd ik voel me zo schuldig dat ik me moeder dit allemaal aan doe, van haar moest ik ook op deze app. ik ben niet meer welkom op het familie feest van de kant van me vader volgende week en het lijkt alsof ze me allemaal haten na me beslissing. ik wil niet dat ik me opa en oma door dit nooit meer ga zien. iemand tips?❤️
Nieuwe situatie en hond moet weg :(
, jaar
Hi, mijn ouders gaan scheiden en mijn hond word moet weg. Ik ben heel verdrietig om allebij omdat ik mijn hond heb zien opgroeien en mijn ouders hebben mij zien op groeien toen ze nog bij elkaar waren. Nu ben ik 12 en weet ik niet hoe ik met deze situatie moet omgaan. Ik voel me verdrietig en op school (middelbare) ben ik erachter dat mijn vrienden fake friends zijn. Ik vind het moeilijk. Mag ik advies van mensen die hetzelfde hebben/ hadden?
Nieuwe situatie en hond moet weg :(
, jaar
Hi, mijn ouders gaan scheiden en mijn hond word moet weg. Ik ben heel verdrietig om allebij omdat ik mijn hond heb zien opgroeien en mijn ouders hebben mij zien op groeien toen ze nog bij elkaar waren. Nu ben ik 12 en weet ik niet hoe ik met deze situatie moet omgaan. Ik voel me verdrietig en op school (middelbare) ben ik erachter dat mijn vrienden fake friends zijn. Ik vind het moeilijk. Mag ik advies van mensen die hetzelfde hebben/ hadden?
Ik weet niet of mijn ouders nog een relatie hebben of niet
Moon, 13 jaar
Familie
Hoiii ik ben Moon. Oké dus mijn ouders zijn dus begin dit jaar uit elkaar gegaan en sinds dien moet ik de hele tijd wisselen van huis. Dat gaat niet echt soepel; Bij mijn Moeders huis heb ik veel meer kleding dan bij mijn vaders huis. Dat hadden we wel ingedeeld maar dan nog lukt het niet om het even veel kleding bij allebij de huizen te hebben. Maar ook vergeet ik áltijd wel iets. En dan ook nog iets wat me heel erg bezig houd, is dat het nu eigenlijk niet meer zeker is of dat mijn ouders bij elkaar zijn of niet. Want als ik naar mijn moeders huis gaat, gaat me pa mee en ook andersom. Ze leven nog samen doen alles nog samen ze slapen nog in het zelfde bed. Ze noemen elkaar ook nog schat. En soms zit ik op de bank en dan zie ik in me ooghoek dat ze aan het knuffelen waren (me vader heeft me moeder van achteren vast terwijl mijn moeder aan het koken is) En ik weet toevallig ook dat ze het nog doen in bed. Maar in ieder geval kan iemand mij helpen. Want ik snap er niks meer van, en ik denk er constant aan. En daardoor kan ik me ook niet concentreren op school. En thuis ben ik op dit moment ook niet het beste kind. Want mijn ouders die blijven boos worden. Maar ja. Kan iemand mij eff helpen want ik snap er echtt helemaal niks meer van.
groetjes Moon<3
Ik weet niet of mijn ouders nog een relatie hebben of niet
Moon, 13 jaar
Familie
Hoiii ik ben Moon. Oké dus mijn ouders zijn dus begin dit jaar uit elkaar gegaan en sinds dien moet ik de hele tijd wisselen van huis. Dat gaat niet echt soepel; Bij mijn Moeders huis heb ik veel meer kleding dan bij mijn vaders huis. Dat hadden we wel ingedeeld maar dan nog lukt het niet om het even veel kleding bij allebij de huizen te hebben. Maar ook vergeet ik áltijd wel iets. En dan ook nog iets wat me heel erg bezig houd, is dat het nu eigenlijk niet meer zeker is of dat mijn ouders bij elkaar zijn of niet. Want als ik naar mijn moeders huis gaat, gaat me pa mee en ook andersom. Ze leven nog samen doen alles nog samen ze slapen nog in het zelfde bed. Ze noemen elkaar ook nog schat. En soms zit ik op de bank en dan zie ik in me ooghoek dat ze aan het knuffelen waren (me vader heeft me moeder van achteren vast terwijl mijn moeder aan het koken is) En ik weet toevallig ook dat ze het nog doen in bed. Maar in ieder geval kan iemand mij helpen. Want ik snap er niks meer van, en ik denk er constant aan. En daardoor kan ik me ook niet concentreren op school. En thuis ben ik op dit moment ook niet het beste kind. Want mijn ouders die blijven boos worden. Maar ja. Kan iemand mij eff helpen want ik snap er echtt helemaal niks meer van.
groetjes Moon<3
Moeite met de wisselingen
Nina, 12 jaar
Mijn woonsituatie(Geen) contact
Hoiii, mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden of zoiets, maar ik blijf de wisseling moeilijk vinden.. vooral omdat het niet de zelfde slaapkamers zijn.
ik heb altijd als ik bij me moeder ben dat ik niet naar me vader wil..
ik ben het nog steeds niet gewend die wisselingen.. natuurlijk wel een beetje maar nog steeds niet veel. Ik vind het best wel irritant want ik heb dan ook vaak dat ik dan bij de een te weinig kleren heb en dan bij de ander juist veel.. of dat ik dan precies weer dat ene vergeet.... ik zou het ook zo fijner en makkelijker vinden als mijn ouders bij elkaar waren.. maar ja daar is helaas niks aan te doen. ik zou wel graag willen dat ik veel minder moeite zou hebben met de wisselingen.. duuus hebben jullie tips? :)
Moeite met de wisselingen
Nina, 12 jaar
Mijn woonsituatie(Geen) contact
Hoiii, mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden of zoiets, maar ik blijf de wisseling moeilijk vinden.. vooral omdat het niet de zelfde slaapkamers zijn.
ik heb altijd als ik bij me moeder ben dat ik niet naar me vader wil..
ik ben het nog steeds niet gewend die wisselingen.. natuurlijk wel een beetje maar nog steeds niet veel. Ik vind het best wel irritant want ik heb dan ook vaak dat ik dan bij de een te weinig kleren heb en dan bij de ander juist veel.. of dat ik dan precies weer dat ene vergeet.... ik zou het ook zo fijner en makkelijker vinden als mijn ouders bij elkaar waren.. maar ja daar is helaas niks aan te doen. ik zou wel graag willen dat ik veel minder moeite zou hebben met de wisselingen.. duuus hebben jullie tips? :)
Zorgmelding! Help, wat is dit?
, jaar
ik ben mishandelt door mijn moeder en heb dit uit vertrouwen aan een paar mensen verteld nu kreeg mama een brief van een zorgmelding naar mij toe.
zou iemand me kunnen uitleggen
wat dit is?
wat dit inhoud?
wat dit voor mij betekend?
waarom word een zorgmelding gedaan?
hopenlijk kunneen jullie me helpen..
lorelotje
Zorgmelding! Help, wat is dit?
, jaar
ik ben mishandelt door mijn moeder en heb dit uit vertrouwen aan een paar mensen verteld nu kreeg mama een brief van een zorgmelding naar mij toe.
zou iemand me kunnen uitleggen
wat dit is?
wat dit inhoud?
wat dit voor mij betekend?
waarom word een zorgmelding gedaan?
hopenlijk kunneen jullie me helpen..
lorelotje
Over de scheiding hebben
Roos, 11 jaar
Ik het graag over de scheiding thuis hebben
Over de scheiding hebben
Roos, 11 jaar
Ik het graag over de scheiding thuis hebben
Hoe kan ik me inschrijven bij m'n moeder?
, jaar
hoi het gaat goed tussen mij en mijn vader ik ben klaar met hem en hoef hem niet meer te zien, ik wil me inschrijven bij mijn moeder hoe zou ik dat moeten doen?
Hoe kan ik me inschrijven bij m'n moeder?
, jaar
hoi het gaat goed tussen mij en mijn vader ik ben klaar met hem en hoef hem niet meer te zien, ik wil me inschrijven bij mijn moeder hoe zou ik dat moeten doen?
Piekergedachten over schuld
Nynke, 11 jaar
Hoe krijg je de gedagte weg te krijgen dat jij het hebt gedaan???
Piekergedachten over schuld
Nynke, 11 jaar
Hoe krijg je de gedagte weg te krijgen dat jij het hebt gedaan???

4