Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Ik heb het moeilijk met mijn stiefvader
, jaar
hoi ik heb het moelijk met mijn stiefvader wat moet ik ik weet geen oplossing weten jullie er een groetjes kaj
Ik heb het moeilijk met mijn stiefvader
, jaar
hoi ik heb het moelijk met mijn stiefvader wat moet ik ik weet geen oplossing weten jullie er een groetjes kaj
Blijft dit zo?
, jaar
Ik wist al 1,5 jaar dat papa en mama gaan scheiden. Dat kon niet omdat papa geen werk heeft . Nu is er een rechtszaak geweest en die heeft bepaald dat ze moeten afwisselen. Papa en mama zijn sinds 1 dag uit elkaar en wisselen nu af dat ze de helft van de week thuis zijn en de andere helft in het oude huis van mijn opa in Den Bosch . Ik moet hier heel erg aan wennen en pieker nu best veel . Ik voel me ook gestresst . Is dit vooral in het begin dat ze uit elkaar zijn of blijft dit altijd zo?
Blijft dit zo?
, jaar
Ik wist al 1,5 jaar dat papa en mama gaan scheiden. Dat kon niet omdat papa geen werk heeft . Nu is er een rechtszaak geweest en die heeft bepaald dat ze moeten afwisselen. Papa en mama zijn sinds 1 dag uit elkaar en wisselen nu af dat ze de helft van de week thuis zijn en de andere helft in het oude huis van mijn opa in Den Bosch . Ik moet hier heel erg aan wennen en pieker nu best veel . Ik voel me ook gestresst . Is dit vooral in het begin dat ze uit elkaar zijn of blijft dit altijd zo?
Mijn stiefmoeder bepaalt bijna alles
, jaar
Ik heb een nieuwe stief moeder die als ik in de vakantie bij me vader ben heel erg mijn moeder speelt. Mijn ouders wonen op 2 uur rijden van elkaar en ik zie papa alleen in de vakanties dat heeft ook de rechter bepaald.
Maar mijn stief moeder speelt zo mijn moeder bijvoorbeeld ze zij tegen haar 2 zoontjes jongens iPads wegleggen ik en mijn broertje gingen door toen werd ze heel boos en moesten we sorry zeggen enzo als we naar papa gaan zegt hij dat dat gewoon hoort. Mijn stiefmoeder bepaalt nu bijna alles en als ik bijvoorbeeld aan papa vraag mag ik naar een vriendin vraagt hij ook mijn stief moeder om hulp ik vindt dit echt niet leuk en. fijn wat moet ik doen?
Mijn stiefmoeder bepaalt bijna alles
, jaar
Ik heb een nieuwe stief moeder die als ik in de vakantie bij me vader ben heel erg mijn moeder speelt. Mijn ouders wonen op 2 uur rijden van elkaar en ik zie papa alleen in de vakanties dat heeft ook de rechter bepaald.
Maar mijn stief moeder speelt zo mijn moeder bijvoorbeeld ze zij tegen haar 2 zoontjes jongens iPads wegleggen ik en mijn broertje gingen door toen werd ze heel boos en moesten we sorry zeggen enzo als we naar papa gaan zegt hij dat dat gewoon hoort. Mijn stiefmoeder bepaalt nu bijna alles en als ik bijvoorbeeld aan papa vraag mag ik naar een vriendin vraagt hij ook mijn stief moeder om hulp ik vindt dit echt niet leuk en. fijn wat moet ik doen?
Nieuwe relatie ouders
Isa, 19 jaar
Wat de f@#ck?!
Hi, ik wil iets delen waar ik mee zit, en ik ben benieuwd of dit normaal is en of anderen dit ook hebben. Mijn ouders zijn nu bijna twee jaar gescheiden, gelukkig zijn ze nog steeds vrienden en gaan ze heel goed met elkaar om. Ik heb toen ook heel veel steun van ze allebei gehad en van vrienden en vriendinnen, maar nu hebben ze allebei een nieuwe relatie en merk ik dat deze stap mij eigenlijk zwaarder valt dan het scheiden zelf.
Ik voel me niet op mijn gemak als de vriendin van mijn vader er is, en al helemaal niet als ze blijft slapen, maar ik wil mijn vader ook niet van zijn 'geluk' beroven. Ook merk ik dat de band tussen mij en mijn vader heel erg veranderd is sinds hij een vriendin heeft, hij bespreekt veel minder met me.
Ik zit hier best mee in tweestrijd, want aan de ene kant wil ik het er met mijn vader over hebben omdat ik me niet fijn voel bij de situatie, maar aan de andere kant weet ik ook heel goed dat dit nu zijn nieuwe leven is, en ik ook uit huis ga binnen kort dus ik krijg er sowieso minder mee te maken.
Bij mijn moeder gaat het gek genoeg heel anders en veel beter, maar haar vriend komt ook niet zo vaak langs als de vriendin van mijn vader.
Ik weet dus niet zo goed wat en óf ik hier uberhaupt wat mee moet, of dat ik hier echt met iemand over moet gaan praten.
Nieuwe relatie ouders
Isa, 19 jaar
Wat de f@#ck?!
Hi, ik wil iets delen waar ik mee zit, en ik ben benieuwd of dit normaal is en of anderen dit ook hebben. Mijn ouders zijn nu bijna twee jaar gescheiden, gelukkig zijn ze nog steeds vrienden en gaan ze heel goed met elkaar om. Ik heb toen ook heel veel steun van ze allebei gehad en van vrienden en vriendinnen, maar nu hebben ze allebei een nieuwe relatie en merk ik dat deze stap mij eigenlijk zwaarder valt dan het scheiden zelf.
Ik voel me niet op mijn gemak als de vriendin van mijn vader er is, en al helemaal niet als ze blijft slapen, maar ik wil mijn vader ook niet van zijn 'geluk' beroven. Ook merk ik dat de band tussen mij en mijn vader heel erg veranderd is sinds hij een vriendin heeft, hij bespreekt veel minder met me.
Ik zit hier best mee in tweestrijd, want aan de ene kant wil ik het er met mijn vader over hebben omdat ik me niet fijn voel bij de situatie, maar aan de andere kant weet ik ook heel goed dat dit nu zijn nieuwe leven is, en ik ook uit huis ga binnen kort dus ik krijg er sowieso minder mee te maken.
Bij mijn moeder gaat het gek genoeg heel anders en veel beter, maar haar vriend komt ook niet zo vaak langs als de vriendin van mijn vader.
Ik weet dus niet zo goed wat en óf ik hier uberhaupt wat mee moet, of dat ik hier echt met iemand over moet gaan praten.
Een ouder minder vaak zien
, jaar
hoi! mijn vraag is hoe moet je omgaan als je een van je ouders mindervaak ziet dan de ander?
Een ouder minder vaak zien
, jaar
hoi! mijn vraag is hoe moet je omgaan als je een van je ouders mindervaak ziet dan de ander?
Het contact met mijn vader stoppen
, jaar
hey,
sinds ik 4 jaar ben zijn mijn ouders geschieden. toen ik 6 was kwam ik erachter dat ik van een donor ben. sinds mijn ouders dat verteld hebben doet mijn vader heel anders naar mij en mijn broer dan naar zijn eigen kind die wel van hem is.
hij maakt opmerkingen waardoor ik me niet meer veilig voel bij hem zoals dat hij wel bh’s met me wil kopen en dat ik een dikke kont heb.
omdat ik soms moeite heb met wiskunde gaat hij me voor schut zetten om te zeggen dat een 4 jarige beter kan rekenen dan ik.
ik heb ook medische problemen en hij vind het grappig om er grapjes over te maken terwijl ik me er onzeker door voel.
mijn broer en ik willen nu zeggen dat we het contact willen stoppen maar ik ben heel bang voor zijn reactie maar ik voel me altijd diep ongelukkig als ik naar hem moet.
normaal praat ik altijd tegen mijn beste vriendin, maar haar vader is kort overleden dus ik wil haar nu niet lastig vallen met mijn problemen want zij heeft nu mijn steun nodig.
mijn moeder en stiefvader zijn er wel altijd voor ons maar ik wil mijn verhaal ook graag kwijt aan iemand die er buiten staat.
Het contact met mijn vader stoppen
, jaar
hey,
sinds ik 4 jaar ben zijn mijn ouders geschieden. toen ik 6 was kwam ik erachter dat ik van een donor ben. sinds mijn ouders dat verteld hebben doet mijn vader heel anders naar mij en mijn broer dan naar zijn eigen kind die wel van hem is.
hij maakt opmerkingen waardoor ik me niet meer veilig voel bij hem zoals dat hij wel bh’s met me wil kopen en dat ik een dikke kont heb.
omdat ik soms moeite heb met wiskunde gaat hij me voor schut zetten om te zeggen dat een 4 jarige beter kan rekenen dan ik.
ik heb ook medische problemen en hij vind het grappig om er grapjes over te maken terwijl ik me er onzeker door voel.
mijn broer en ik willen nu zeggen dat we het contact willen stoppen maar ik ben heel bang voor zijn reactie maar ik voel me altijd diep ongelukkig als ik naar hem moet.
normaal praat ik altijd tegen mijn beste vriendin, maar haar vader is kort overleden dus ik wil haar nu niet lastig vallen met mijn problemen want zij heeft nu mijn steun nodig.
mijn moeder en stiefvader zijn er wel altijd voor ons maar ik wil mijn verhaal ook graag kwijt aan iemand die er buiten staat.
Kwaad over elkaar spreken
Ellen, 15 jaar
Familie
Hey! Mijn ouders zijn gescheiden en mijn mama spreekt altijd kwaad over papa en papa ook altijd over mama. Ik voel me daar altijd heel slecht bij. Zelf ben ik ook enig kind thuis... Weet iemand wat ik moet doen?
Kwaad over elkaar spreken
Ellen, 15 jaar
Familie
Hey! Mijn ouders zijn gescheiden en mijn mama spreekt altijd kwaad over papa en papa ook altijd over mama. Ik voel me daar altijd heel slecht bij. Zelf ben ik ook enig kind thuis... Weet iemand wat ik moet doen?
Ik voel nog steeds veel verdriet
, jaar
beste villapinedo k heb heel erg blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan oh en ik zal me even voor stellen ik ben Lotte en mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden ik voel nog steeds veel verdriet en in die tussen tijd ben ik ook iemand verloren die echt veel voor me betekende en ik ben mijn kat ook verloren in die twee jaar en ik voel me heel leeg nu ik moet steeds al mijn tranen opstapelen omdat ik niet wil dat iemand ziet dat ik huil en mijn vader is veel strenger geworden door mijn stiefmoeder en mijn moeder heeft het heel moeilijk en soms ben ik bang dat mijn moeder weer een hartinfarct krijgt want dat heeft ze al een keer gehad en in die tijd dat ze in het ziekenhuis lag moesten we bij papa blijven en we mochten bijna nooit bij mama kijken ☹️ en daar denk ik steeds aan heeft iemand een tip voor me
Ik voel nog steeds veel verdriet
, jaar
beste villapinedo k heb heel erg blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan oh en ik zal me even voor stellen ik ben Lotte en mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden ik voel nog steeds veel verdriet en in die tussen tijd ben ik ook iemand verloren die echt veel voor me betekende en ik ben mijn kat ook verloren in die twee jaar en ik voel me heel leeg nu ik moet steeds al mijn tranen opstapelen omdat ik niet wil dat iemand ziet dat ik huil en mijn vader is veel strenger geworden door mijn stiefmoeder en mijn moeder heeft het heel moeilijk en soms ben ik bang dat mijn moeder weer een hartinfarct krijgt want dat heeft ze al een keer gehad en in die tijd dat ze in het ziekenhuis lag moesten we bij papa blijven en we mochten bijna nooit bij mama kijken ☹️ en daar denk ik steeds aan heeft iemand een tip voor me
Ik voel me niet thuis
Anoniem, 15 jaar
ik heb gescheiden ouders en heb het daar heel lastig mee. mijn vader heeft een vriendin (Duits) en ik moet haar mijn “bonus moeder” noemen. en nu mijn ouders gescheiden zijn doet mijn vader anders, heel anders hij is aan het sporten, wat hij al deed alleen nu nog meer. hij is wel gelukkiger maar ik vind hem niet leuk meer, hij heeft altijd wel iets waar hij wat van vind wat bijna altijd negatief is en als mij stiefmoeder iets negatiefs over mij zegt gaat hij daar volledig in mee. ik voel me gewoon niet thuis daar. en bij mijn moeder wel maar ik mag niet bij mijn moeder wonen. en ze willen ook dat ik blijf wisselen tot ik 18 ben. en ik ben er gewoon nu al klaar mee. ze zijn 4,5 jaar gescheiden vlak voor de zomer vakantie. toen ze het vertelde ben ik heel verdrietig naar boven gegaan en heb ik mijn spullen gepakt en ben ik bij mijn opa en oma gaan logeren. ik voel me er gewoon niet goed bij dat ik me niet thuis voel en dat heb ik mijn vader ook gezegd maar wat ik niet heb gezegd is dat ik me daar ook nooit thuis ga willen voelen. omdat dat me te veel tijd kost, ik heb al 4,5 jaar nodig gehad om me te laten wennen aan de scheiding maar dat is niet gelukt. mijn vader snapt ook niet dat ik een puber ben en dat ik soms ergens wat van zeg maar dan is het meteen zo van “ heb je het tegen mij?, met die grote mond van je” en ik klink best wel schoor in mijn stem en dat zeg ik iets op een normale toon en dan doen mijn vader en stiefmoeder helemaal boos en dan willen zij dat ik me thuis ga voelen in dat huis met hun erin.
heeft er nog iemand zo’n zelfde probleem? ik zou het fijn vinden als ik met iemand kan praten met wie een beetje in hetzelfde schuitje zit.
groetjes Anoniem
Ik voel me niet thuis
Anoniem, 15 jaar
ik heb gescheiden ouders en heb het daar heel lastig mee. mijn vader heeft een vriendin (Duits) en ik moet haar mijn “bonus moeder” noemen. en nu mijn ouders gescheiden zijn doet mijn vader anders, heel anders hij is aan het sporten, wat hij al deed alleen nu nog meer. hij is wel gelukkiger maar ik vind hem niet leuk meer, hij heeft altijd wel iets waar hij wat van vind wat bijna altijd negatief is en als mij stiefmoeder iets negatiefs over mij zegt gaat hij daar volledig in mee. ik voel me gewoon niet thuis daar. en bij mijn moeder wel maar ik mag niet bij mijn moeder wonen. en ze willen ook dat ik blijf wisselen tot ik 18 ben. en ik ben er gewoon nu al klaar mee. ze zijn 4,5 jaar gescheiden vlak voor de zomer vakantie. toen ze het vertelde ben ik heel verdrietig naar boven gegaan en heb ik mijn spullen gepakt en ben ik bij mijn opa en oma gaan logeren. ik voel me er gewoon niet goed bij dat ik me niet thuis voel en dat heb ik mijn vader ook gezegd maar wat ik niet heb gezegd is dat ik me daar ook nooit thuis ga willen voelen. omdat dat me te veel tijd kost, ik heb al 4,5 jaar nodig gehad om me te laten wennen aan de scheiding maar dat is niet gelukt. mijn vader snapt ook niet dat ik een puber ben en dat ik soms ergens wat van zeg maar dan is het meteen zo van “ heb je het tegen mij?, met die grote mond van je” en ik klink best wel schoor in mijn stem en dat zeg ik iets op een normale toon en dan doen mijn vader en stiefmoeder helemaal boos en dan willen zij dat ik me thuis ga voelen in dat huis met hun erin.
heeft er nog iemand zo’n zelfde probleem? ik zou het fijn vinden als ik met iemand kan praten met wie een beetje in hetzelfde schuitje zit.
groetjes Anoniem
Allemaal mijn schuld
jayden, 12 jaar
Familie
Hoi, ik ben Jayden.
Mijn ouders zijn nu 9 maanden gescheiden, maar ik heb het heel erg moeilijk. In het begin dacht ik wel dat het over zou gaan, maar niets is minder waar. Ik koppel steeds terug naar de tijd dat mijn ouders nog bij elkaar waren, en word daar heel verdrietig om. Want ik weet best dat het nooit meer zal zijn zoals toen. Ik slaap al maanden nauwelijks en denk elke keer dat het allemaal aan mij lag dat mijn ouders zijn gaan scheiden. Er is niemand die mij hierbij kan helpen. Daarnaast verslechtert de band tussen mij, mijn vader, moeder en zusje. Ik begin me aan alles te irriteren en voel me dan zo verdrietig, want 'het is allemaal mijn schuld'...
Wat moet ik doen om mijn zorgen te vergeten en wat vrolijker te worden?
Allemaal mijn schuld
jayden, 12 jaar
Familie
Hoi, ik ben Jayden.
Mijn ouders zijn nu 9 maanden gescheiden, maar ik heb het heel erg moeilijk. In het begin dacht ik wel dat het over zou gaan, maar niets is minder waar. Ik koppel steeds terug naar de tijd dat mijn ouders nog bij elkaar waren, en word daar heel verdrietig om. Want ik weet best dat het nooit meer zal zijn zoals toen. Ik slaap al maanden nauwelijks en denk elke keer dat het allemaal aan mij lag dat mijn ouders zijn gaan scheiden. Er is niemand die mij hierbij kan helpen. Daarnaast verslechtert de band tussen mij, mijn vader, moeder en zusje. Ik begin me aan alles te irriteren en voel me dan zo verdrietig, want 'het is allemaal mijn schuld'...
Wat moet ik doen om mijn zorgen te vergeten en wat vrolijker te worden?

5