Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4821 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Liever bij mijn moeder

, jaar

Hoi mijn ouders zijn zins mijn tweede gescheiden ik wil graag bij mijn moeder wonen maar durf dat niet te vragen. Heeft iemand een tip?

Liever bij mijn moeder

, jaar

Hoi mijn ouders zijn zins mijn tweede gescheiden ik wil graag bij mijn moeder wonen maar durf dat niet te vragen. Heeft iemand een tip?

Geheimzinnig

, jaar

hallo, ik heb een vraag over mijn vader. mijn vader gedraagt zich soms een beetje geheimzinnig dus ik wil vragen hoe ik daar mee om moet gaan en/of moet doen

Geheimzinnig

, jaar

hallo, ik heb een vraag over mijn vader. mijn vader gedraagt zich soms een beetje geheimzinnig dus ik wil vragen hoe ik daar mee om moet gaan en/of moet doen

Niet veilig

, jaar

Wat moet je doen als je je veilig voelt bij je mama en niet veilig voelt bij je papa.

Vreselijke ruzie

, jaar

Lieve villapinedo mijn vader heeft een maand of 4 geleden een zwaar hartaanval gekregen en daardoor is hij ineens vreselijk boos geworden en hij heeft ruzie met mijn moeder. Mijn moeder en vader zijn geschijden toen ik 4 was maar hebben nu nogsteeds vreselijke ruzie en ik weet gewoon niet meer waar ik terecht kan. lieve villapinedo kunnen jullie alsjeblieft helpen?

Vreselijke ruzie

, jaar

Lieve villapinedo mijn vader heeft een maand of 4 geleden een zwaar hartaanval gekregen en daardoor is hij ineens vreselijk boos geworden en hij heeft ruzie met mijn moeder. Mijn moeder en vader zijn geschijden toen ik 4 was maar hebben nu nogsteeds vreselijke ruzie en ik weet gewoon niet meer waar ik terecht kan. lieve villapinedo kunnen jullie alsjeblieft helpen?

Zie haar weinig

, jaar

Hoi! Aangezien ik geen vergelijkbare situatie kon vinden op het forum (gelukkig), stel ik zelf maar een vraag. Mijn ouders zijn nu (denk ik) ongeveer vier jaar gescheiden. Dit is allemaal niet zonder slag of stoot gegaan, maar dat doet er nu even niet toe. Afgelopen februari is mijn moeder gaan samenwonen met haar vriend. Ik woon zelf niet meer thuis, ik woon op kamers. Mijn moeder woonde altijd in mijn ouderlijk huis. Hier ben ik opgegroeid en heb ik meer dan 16 jaar gewoond. Deze plek heeft dus een speciale betekenis voor me en ik vind het echt verschrikkelijk dat ik hier nooit meer kan zijn. Mijn moeder woont nu dus samen met haar vriend, waar ik helemaal niet mee overweg kan. Zo erg dat ik hem liever dood dan levend heb. Dit wil zeggen dat ik dus ook niet in het huis waar ze nu woont, kom logeren. Dit deed ik toen ze nog in ons huis woonde wel vaak. Ik kom dus maar voor een dagje, ik voel mij absoluut niet thuis in dat huis. Aangezien ik als student geen tonnen tot mijn beschikking heb, is het vaak moeilijk om haar voor een dagje te zien. De reis duurt in totaal (heen en terug) ongeveer 4,5 uur. Ik heb een week abonnement, ik kan doordeweeks gratis reizen en in het weekend met 40% korting. Doordeweeks heb ik nauwelijks een dag vrij. Hierdoor zie ik mijn moeder heel weinig. Vorige week zag ik haar na twee maanden terug. Ik had haar heel erg gemist, zij mij ook. Ze heeft mij gevraagd om nog eens goed na te denken over het feit dat ik niet wil logeren, omdat ik ook mezelf ermee heb. Dit begrijp ik ook maar ik voel me echt niet lekker in het huis en in de aanwezigheid van haar vriend. Ik heb één keer geprobeerd om te logeren maar dit wil ik echt niet meer, ik zat huilend in de trein terug naar huis. Ergens in een cafeetje of restaurant afspreken wil ze niet. Heb je dit ook meegemaakt of heb je tips (bijvoorbeeld om me eroverheen te zetten), dan hoor ik die graag! Liefs, Naomi

Zie haar weinig

, jaar

Hoi! Aangezien ik geen vergelijkbare situatie kon vinden op het forum (gelukkig), stel ik zelf maar een vraag. Mijn ouders zijn nu (denk ik) ongeveer vier jaar gescheiden. Dit is allemaal niet zonder slag of stoot gegaan, maar dat doet er nu even niet toe. Afgelopen februari is mijn moeder gaan samenwonen met haar vriend. Ik woon zelf niet meer thuis, ik woon op kamers. Mijn moeder woonde altijd in mijn ouderlijk huis. Hier ben ik opgegroeid en heb ik meer dan 16 jaar gewoond. Deze plek heeft dus een speciale betekenis voor me en ik vind het echt verschrikkelijk dat ik hier nooit meer kan zijn. Mijn moeder woont nu dus samen met haar vriend, waar ik helemaal niet mee overweg kan. Zo erg dat ik hem liever dood dan levend heb. Dit wil zeggen dat ik dus ook niet in het huis waar ze nu woont, kom logeren. Dit deed ik toen ze nog in ons huis woonde wel vaak. Ik kom dus maar voor een dagje, ik voel mij absoluut niet thuis in dat huis. Aangezien ik als student geen tonnen tot mijn beschikking heb, is het vaak moeilijk om haar voor een dagje te zien. De reis duurt in totaal (heen en terug) ongeveer 4,5 uur. Ik heb een week abonnement, ik kan doordeweeks gratis reizen en in het weekend met 40% korting. Doordeweeks heb ik nauwelijks een dag vrij. Hierdoor zie ik mijn moeder heel weinig. Vorige week zag ik haar na twee maanden terug. Ik had haar heel erg gemist, zij mij ook. Ze heeft mij gevraagd om nog eens goed na te denken over het feit dat ik niet wil logeren, omdat ik ook mezelf ermee heb. Dit begrijp ik ook maar ik voel me echt niet lekker in het huis en in de aanwezigheid van haar vriend. Ik heb één keer geprobeerd om te logeren maar dit wil ik echt niet meer, ik zat huilend in de trein terug naar huis. Ergens in een cafeetje of restaurant afspreken wil ze niet. Heb je dit ook meegemaakt of heb je tips (bijvoorbeeld om me eroverheen te zetten), dan hoor ik die graag! Liefs, Naomi

Vaak boos

, jaar

Mijn vader doet heel vaak boos tegen mij. Wat moet ik doen en hoe moet ik er mee omgaan?

Het mag niet

, jaar

Ik kom bijna nooit bij m'n vader dat mag niet van m'n moeder het is echt super kut

Supergozer

Stanno, 14 jaar

Mijn ouders
Ik heb een vraag. Mijn ouders zijn nu ongeveer 4 jaar gescheiden. Inmiddels heeft mijn vader een nieuwe vriendin. in het begin ging het wel goed tussen mij en haar alleen de laatste tijd gaat heg steeds minder. Ze is ontzettend eigenwijs en kijkt alleen naar haar zelf. Ik vind mijn vader echt een super gozer alleen als dan zijn vriendin er bij is is hij een stuk anders en dat vind ik heel erg jammer. Wat moet ik hiermee?

Supergozer

Stanno, 14 jaar

Mijn ouders
Ik heb een vraag. Mijn ouders zijn nu ongeveer 4 jaar gescheiden. Inmiddels heeft mijn vader een nieuwe vriendin. in het begin ging het wel goed tussen mij en haar alleen de laatste tijd gaat heg steeds minder. Ze is ontzettend eigenwijs en kijkt alleen naar haar zelf. Ik vind mijn vader echt een super gozer alleen als dan zijn vriendin er bij is is hij een stuk anders en dat vind ik heel erg jammer. Wat moet ik hiermee?

Zonder te kwetsen

Dylan, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoe kan ik het best mijn moeder vertellen dat ik bij me pa wil gaan women zonder haar te kwetsen?

Zonder te kwetsen

Dylan, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Hoe kan ik het best mijn moeder vertellen dat ik bij me pa wil gaan women zonder haar te kwetsen?

Ging niet goed

sophie, 8 jaar

Mijn ouders
hoi mijn naam is Sophie mijn ouders hebben besloten dat ze gingen scheiden toen ik vier was maar naar vier jaar kwamen ze weer bij elkaar dat was een hele leuke verassing maar na 8 maanden ging het niet goed meer dus besloten we weer terug naar waar we weer woonden maar we moesten wel weer een nieuwe huis vinden want de andere is al verkocht maar ik ga weer terug naar de school waar ik op zat maar we zitten nu met een andere school in want we krijgen een nieuwe school mijn zus van tien heeft er niet zo veel moeite mee maar ik wel maar ik weet wel hoe het voelt wand ze waren al een keer uit elkaar maar het voelt niet fijn ik weet niet wat ik nog meer kan typen dus de groeten van Sophie

Ging niet goed

sophie, 8 jaar

Mijn ouders
hoi mijn naam is Sophie mijn ouders hebben besloten dat ze gingen scheiden toen ik vier was maar naar vier jaar kwamen ze weer bij elkaar dat was een hele leuke verassing maar na 8 maanden ging het niet goed meer dus besloten we weer terug naar waar we weer woonden maar we moesten wel weer een nieuwe huis vinden want de andere is al verkocht maar ik ga weer terug naar de school waar ik op zat maar we zitten nu met een andere school in want we krijgen een nieuwe school mijn zus van tien heeft er niet zo veel moeite mee maar ik wel maar ik weet wel hoe het voelt wand ze waren al een keer uit elkaar maar het voelt niet fijn ik weet niet wat ik nog meer kan typen dus de groeten van Sophie