Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4821 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Moeilijk thuis

Paardenmeisje, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn pas uit elkaar gegaan... daardoor is het best moeilijk thuis. Mama is gister thuis gekomen en papa is gister weggegaan. Ze hebben allebei nog geen eigen huis dus 1gaat uitlogeren en de ander blijft hier bij mij en mijn broertje (7) ik weet dus niet wat wij moeten doen. Eerst stressen over de 1 dan over de ander. Ik weet niet wat ik moet doen help me alsjeblieft!!!!!

Moeilijk thuis

Paardenmeisje, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn pas uit elkaar gegaan... daardoor is het best moeilijk thuis. Mama is gister thuis gekomen en papa is gister weggegaan. Ze hebben allebei nog geen eigen huis dus 1gaat uitlogeren en de ander blijft hier bij mij en mijn broertje (7) ik weet dus niet wat wij moeten doen. Eerst stressen over de 1 dan over de ander. Ik weet niet wat ik moet doen help me alsjeblieft!!!!!

Gemene opmerkingen

Roos, 14 jaar

Familie
nMijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was, mijn ouders woonden toen in Nijmegen (Gelderland) mijn moeder is toen met mij verhuist naar Haarlem (Noord-Holland) omdat haar ouders daar woonden en niet genoeg geld had om een huis te kopen. Elk weekend als ik bij mijn vader ben ga ik eten bij mijn opa en oma maar als ik met mijn oma ergens over praat gaat ze hele gemene opmerkingen maken over mijn moeder en ik word er heel verdrietig van, Ik durf alleen noet er iets van te zeggen. Wat moet ik doen?

Gemene opmerkingen

Roos, 14 jaar

Familie
nMijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was, mijn ouders woonden toen in Nijmegen (Gelderland) mijn moeder is toen met mij verhuist naar Haarlem (Noord-Holland) omdat haar ouders daar woonden en niet genoeg geld had om een huis te kopen. Elk weekend als ik bij mijn vader ben ga ik eten bij mijn opa en oma maar als ik met mijn oma ergens over praat gaat ze hele gemene opmerkingen maken over mijn moeder en ik word er heel verdrietig van, Ik durf alleen noet er iets van te zeggen. Wat moet ik doen?

Mijn vader heeft een nieuwe vriendin

Dion, 10 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders zijn ongeveer 8 maanden geleden gescheiden. En mijn vader heeft net een nieuwe vriendin. Hoe kan ik zogen dat mijn moeder dat goed accepteert?

Mijn vader heeft een nieuwe vriendin

Dion, 10 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders zijn ongeveer 8 maanden geleden gescheiden. En mijn vader heeft net een nieuwe vriendin. Hoe kan ik zogen dat mijn moeder dat goed accepteert?

Bang

, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi. Mijn vader en moeder zijn al ruim 10 jaar gescheiden. Mijn vader is onlangs hertrouwd en hij verwacht samen met mijn stiefmoeder een kind. Terwijl ze beide al 40+ zijn! En ik heb ook nog eens een 2,5 jaar oudere broer! Het is niet zo dat ik het niet leuk vind, echt niet. Maar ik wil bij mijn vader gaan wonen. Alleen weet ik niet hoe ik er mee om moet gaan als er een baby komt, die van mijn vader en zijn vrouw is! Ik ben bang dat dat kind alles krijgt wat ik nooit heb gehad, al gun ik het kind dat echt wel. En ik ben ook bang dat ik en mijn broer worden genegeerd of gehaat ofzo nu ze dan een baby hebben. Kan iemand me hiermee a.u.b helpen?

Bang

, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi. Mijn vader en moeder zijn al ruim 10 jaar gescheiden. Mijn vader is onlangs hertrouwd en hij verwacht samen met mijn stiefmoeder een kind. Terwijl ze beide al 40+ zijn! En ik heb ook nog eens een 2,5 jaar oudere broer! Het is niet zo dat ik het niet leuk vind, echt niet. Maar ik wil bij mijn vader gaan wonen. Alleen weet ik niet hoe ik er mee om moet gaan als er een baby komt, die van mijn vader en zijn vrouw is! Ik ben bang dat dat kind alles krijgt wat ik nooit heb gehad, al gun ik het kind dat echt wel. En ik ben ook bang dat ik en mijn broer worden genegeerd of gehaat ofzo nu ze dan een baby hebben. Kan iemand me hiermee a.u.b helpen?

Zonder te kwetsen

, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Ik woon nu bij mijn moeder. Ik wil bij mijn vader gaan wonen. Ze zijn al ruim 10 jaar gescheiden. Ik ben al een keer even bij mijn vader geweest, een maand ongeveer en ik zou er ook gaan wonen. Maar na die maand ben ik toch terug gegaan. Hoe kan ik het tegen mijn vader en moeder, vooral mijn moeder, vertellen (dat ik bij mijn vader wil gaan wonen) zonder hen te kwetsen?

Zonder te kwetsen

, 14 jaar

Mijn woonsituatie
Ik woon nu bij mijn moeder. Ik wil bij mijn vader gaan wonen. Ze zijn al ruim 10 jaar gescheiden. Ik ben al een keer even bij mijn vader geweest, een maand ongeveer en ik zou er ook gaan wonen. Maar na die maand ben ik toch terug gegaan. Hoe kan ik het tegen mijn vader en moeder, vooral mijn moeder, vertellen (dat ik bij mijn vader wil gaan wonen) zonder hen te kwetsen?

Andere regels

anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
ik vindt het altijd heel moeilijk om van mijn vader naar mijn moeder te gaan en andersom want ze hebben allebij andere andere regels

Andere regels

anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
ik vindt het altijd heel moeilijk om van mijn vader naar mijn moeder te gaan en andersom want ze hebben allebij andere andere regels

Wil niet meer

Yara, 9 jaar

Mijn ouders
mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden ik kom niet meer bij mijn vader als ik bij hem was en ik had pijn hij zei toen gaat wel weer over terwijl ik een gebroken sleutelbeen had wat moet ik nu tegen hem zeggen?? Ik wil niet meer naar hem toe

Wil niet meer

Yara, 9 jaar

Mijn ouders
mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden ik kom niet meer bij mijn vader als ik bij hem was en ik had pijn hij zei toen gaat wel weer over terwijl ik een gebroken sleutelbeen had wat moet ik nu tegen hem zeggen?? Ik wil niet meer naar hem toe

Waarom mijn ouders

Dara, 9 jaar

Mijn ouders
Waarom moeten mijn ouders scheiden. En niet die van een ander.

Nooit kiezen

Anoniempje, 12 jaar

Familie
Beste VillaPinedo en alle kinderen die dit lezen, Mijn ouders zijn ongeeveer 1 jaartje geleden uitelkaar gegaan ik heb zelf 1 broer van 14 en 1 jonger broertje van 9, Wij hebben er soms nog last van en daarom vind ik hjet fijn dat VillaPinedo een website speciaal voor kinderen met gescheiden ouders opgericht, het begin is vooral wennen en daar heb ik soms nog last van, Mijn familie heeft er soms ook nog moeite mee zoals als ik ze op bezoek komen dan zien ze er maar 1. Ik heb ook 1 keertje gehad dat ze elkaar niet wilde zien, Ik hoop echt dat dit niemand mag overkomen gescheiden ouders, bij mij stond me leven op de kop toen ik het hoorde, Ik was boos maar vooral op me zelf ik dacht dat het mijn schud was omdat ik niet lief genoed had gedaan of niet goed luisterde, Maar het is niet de schuld van de kinderen, maar je ouders kiezen er zelf voor. Ze willen dit zelf ook niet en hebben er haast alles voor gedaan om niet te gaan scheiden, mijn ouders deden dat ook. ze moesten 1 keer in de 2 maanden naar iemand om over hun huwelijk te praten. Een tijdje ging dat goed en andere keren niet. ik ben zelf ook gewend om in een groot huis te wonen maar. Me vader bleef in het oude huis wonen en me moeder in een klein huurhuis. Ik hoop dat jullie iets van mij gebeurtenis hebben geleert maar bij andere kinderen kan het ook anders verlopen, De vader gaat naar zijn eigen land of de moeder en wilt dan het kind mee, of er komt een vechtscheiding. Je vader of moeder krijgen een nieuwe partner met soms kinderen, Mijn ouders hebben dat zelf niet. Als je in een scheiding zit of er net uit bent heel veel sterkte van mij toegewenst en ik wens je het beste Je kan ook altijd bij villapinedo of je vrienden terechtt, Je kan er zelf ook met je ouders over praten wat jij ervan vind en hoe je je dan voelt. maar 1 ding moet je weten.. Je moet nooit tussen je ouders kiezen dat is het ergste van een scheiding. Hopelijk hadden jullie er wat aan Anoniempje

Nooit kiezen

Anoniempje, 12 jaar

Familie
Beste VillaPinedo en alle kinderen die dit lezen, Mijn ouders zijn ongeeveer 1 jaartje geleden uitelkaar gegaan ik heb zelf 1 broer van 14 en 1 jonger broertje van 9, Wij hebben er soms nog last van en daarom vind ik hjet fijn dat VillaPinedo een website speciaal voor kinderen met gescheiden ouders opgericht, het begin is vooral wennen en daar heb ik soms nog last van, Mijn familie heeft er soms ook nog moeite mee zoals als ik ze op bezoek komen dan zien ze er maar 1. Ik heb ook 1 keertje gehad dat ze elkaar niet wilde zien, Ik hoop echt dat dit niemand mag overkomen gescheiden ouders, bij mij stond me leven op de kop toen ik het hoorde, Ik was boos maar vooral op me zelf ik dacht dat het mijn schud was omdat ik niet lief genoed had gedaan of niet goed luisterde, Maar het is niet de schuld van de kinderen, maar je ouders kiezen er zelf voor. Ze willen dit zelf ook niet en hebben er haast alles voor gedaan om niet te gaan scheiden, mijn ouders deden dat ook. ze moesten 1 keer in de 2 maanden naar iemand om over hun huwelijk te praten. Een tijdje ging dat goed en andere keren niet. ik ben zelf ook gewend om in een groot huis te wonen maar. Me vader bleef in het oude huis wonen en me moeder in een klein huurhuis. Ik hoop dat jullie iets van mij gebeurtenis hebben geleert maar bij andere kinderen kan het ook anders verlopen, De vader gaat naar zijn eigen land of de moeder en wilt dan het kind mee, of er komt een vechtscheiding. Je vader of moeder krijgen een nieuwe partner met soms kinderen, Mijn ouders hebben dat zelf niet. Als je in een scheiding zit of er net uit bent heel veel sterkte van mij toegewenst en ik wens je het beste Je kan ook altijd bij villapinedo of je vrienden terechtt, Je kan er zelf ook met je ouders over praten wat jij ervan vind en hoe je je dan voelt. maar 1 ding moet je weten.. Je moet nooit tussen je ouders kiezen dat is het ergste van een scheiding. Hopelijk hadden jullie er wat aan Anoniempje

Niet prettig

Jack, 13 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders zijn toen ik 2 was gescheiden .mijn vader heeft een nieuwe vriendin ,maar ik voel mij niet prettig met haar in de buurt . En we weten ook niet wat er gebeurd is want toen ik haar voor eerst zag was ik 3 . Nou zie ik haar niet vaak maar het valt niet ter vermijden zo als op sinterklaas, kerst, pasen en verjaardagen, en ik zie mijn vader al niet zo veel. Heeft iemand tips hoe ik hier om moet gaan ?

Niet prettig

Jack, 13 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders zijn toen ik 2 was gescheiden .mijn vader heeft een nieuwe vriendin ,maar ik voel mij niet prettig met haar in de buurt . En we weten ook niet wat er gebeurd is want toen ik haar voor eerst zag was ik 3 . Nou zie ik haar niet vaak maar het valt niet ter vermijden zo als op sinterklaas, kerst, pasen en verjaardagen, en ik zie mijn vader al niet zo veel. Heeft iemand tips hoe ik hier om moet gaan ?