Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Best sterk
, jaar
Hoi, mijn ouders hebben inmiddels 4 maanden geleden verteld dat ze gaan scheiden. Ze zijn er nog steeds mee bezig. Ik heb samen met mijn moeder en broer een huis gekocht hier in de buurt. Onze situatie is een beetje anders dan anderen want mijn vader heeft iemand anders gevonden waar hij wel gelukkig mee is. Maar is het logisch dat ik daarom nog steeds boos op mijn vader ben? en hoe moet ik met die woede omgaan? Verder weet ik ook niet zo goed hoe ik om moet gaan met mijn gevoelens. Ik sta best sterk in mijn schoenen dus houd ik mij groot, maar soms heb ik van die momenten dat ik helemaal instort. Meestal gebeurd dit als ik alleen thuis ben dus wat moet ik dan doen? vriendinnen appen? of misschien bellen? of misschien toch gewoon naar mijn moeder..?
Best sterk
, jaar
Hoi, mijn ouders hebben inmiddels 4 maanden geleden verteld dat ze gaan scheiden. Ze zijn er nog steeds mee bezig. Ik heb samen met mijn moeder en broer een huis gekocht hier in de buurt. Onze situatie is een beetje anders dan anderen want mijn vader heeft iemand anders gevonden waar hij wel gelukkig mee is. Maar is het logisch dat ik daarom nog steeds boos op mijn vader ben? en hoe moet ik met die woede omgaan? Verder weet ik ook niet zo goed hoe ik om moet gaan met mijn gevoelens. Ik sta best sterk in mijn schoenen dus houd ik mij groot, maar soms heb ik van die momenten dat ik helemaal instort. Meestal gebeurd dit als ik alleen thuis ben dus wat moet ik dan doen? vriendinnen appen? of misschien bellen? of misschien toch gewoon naar mijn moeder..?
Zie ze niet vaak
, jaar
hoi ik vind het erg lastig dat mijn broer vaak bij me vader is en me vader woont heel verweg dus ik zie hun beide niet vaak wat ik heel jammer vind! WAT MOET UK DOEN😭😭😭
Zie ze niet vaak
, jaar
hoi ik vind het erg lastig dat mijn broer vaak bij me vader is en me vader woont heel verweg dus ik zie hun beide niet vaak wat ik heel jammer vind! WAT MOET UK DOEN😭😭😭
Verkeerde regels
, jaar
Mijn ouders zijn gescheiden en ik doe steeds de verkeerde regels die van mijn moeder doe ik bij mijn vader en die van me vader bij me moeder.
wat moet ik doen.
Verkeerde regels
, jaar
Mijn ouders zijn gescheiden en ik doe steeds de verkeerde regels die van mijn moeder doe ik bij mijn vader en die van me vader bij me moeder.
wat moet ik doen.
Echt zwaar
, jaar
Ik weet niet wat ik moet doen. Dit is echt zwaar.
Moet ik het loslaten of niet?
Echt zwaar
, jaar
Ik weet niet wat ik moet doen. Dit is echt zwaar.
Moet ik het loslaten of niet?
Wil niemand mij helpen
, jaar
Mijn ouders zijn een paar jaar geleden gescheiden en sinds dien ga ik naar een upsigoloog maar niet naar een maar naar steeds anderen willen ze me niet helpen of vinden ze me niet leuk weten jullie het??
Wil niemand mij helpen
, jaar
Mijn ouders zijn een paar jaar geleden gescheiden en sinds dien ga ik naar een upsigoloog maar niet naar een maar naar steeds anderen willen ze me niet helpen of vinden ze me niet leuk weten jullie het??
Stom
, jaar
mijn moeder is alweer stom
ze verbied me heel veel en speelt de baas over haar moeder ,mijn vader en mij en heel veel anderen zo stom en ze is super streng en alles moet gaan zo als zij wil
Stom
, jaar
mijn moeder is alweer stom
ze verbied me heel veel en speelt de baas over haar moeder ,mijn vader en mij en heel veel anderen zo stom en ze is super streng en alles moet gaan zo als zij wil
Alleen als ik slaap
, jaar
Hi,
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden. Ik heb mijn gevoelens binnen gehouden en iedereen weggeduwd die me wou helpen. Doordat ik mijn gevoelens binnen hield ben ik depressief geraakt. Dit is gelukkig nu over. Mijn moeder heeft ook een depressie gehad. Ze heeft toen een vriend gehad die heel erg aanhankelijk was daarmee heeft ze het na een paar maanden uitgemaakt omdat dat niet was wat ze wou. Nu ( ongeveer een half jaar later ) heeft ze weer een vriend . Haar eerste vriend vond ik wel okay totdat ik hem beerdet leerde kennen. Vriend 2 vind ik niet leuk en dat heb ik mijnnmoeder al verteld. Ze heeft mij toen verteld dat hij soort van het zelfde is als vriend 1 en dat ze eigenlijk gewoon vrienden wilt zijn maar dat het wel gezellig is. Sinds dat ze me dat verteld heeft gaat ze daar steeds vaker s'avonds heen. Mijn moeder heeft het heel moeilijk als ik en mijn broer naar onze vader gaan. En ze zegt dan dat ze ons zo weinig ziet. T is nu vakantie en ze zit steeds vaker bij hem. Ik heb het gevoel alsof hij ons gezin kapot maakt. Ik ben komende week alleen thuis met mijn moeder want mijn broer is dat op kamp. Ik hoop dat ze ook een keer de hele dag gewoon thuis is om gezellig met mij door te brengen. Ik weet dat ik niet eigenlijk met mijn moeder over moet praten, maar ik merk dat ze doorheeft dat ik niet lekker in mijn vel zit. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik met niemand echt kan praten of dat iemand mij begrijpt. T enige moment dat ik niet bijna begin te huilen of boos wordt is als ik slaap. En dat wil ik heel graag veranderen.
Groetjes Anoniem
Alleen als ik slaap
, jaar
Hi,
Mijn ouders zijn 2 jaar geleden gescheiden. Ik heb mijn gevoelens binnen gehouden en iedereen weggeduwd die me wou helpen. Doordat ik mijn gevoelens binnen hield ben ik depressief geraakt. Dit is gelukkig nu over. Mijn moeder heeft ook een depressie gehad. Ze heeft toen een vriend gehad die heel erg aanhankelijk was daarmee heeft ze het na een paar maanden uitgemaakt omdat dat niet was wat ze wou. Nu ( ongeveer een half jaar later ) heeft ze weer een vriend . Haar eerste vriend vond ik wel okay totdat ik hem beerdet leerde kennen. Vriend 2 vind ik niet leuk en dat heb ik mijnnmoeder al verteld. Ze heeft mij toen verteld dat hij soort van het zelfde is als vriend 1 en dat ze eigenlijk gewoon vrienden wilt zijn maar dat het wel gezellig is. Sinds dat ze me dat verteld heeft gaat ze daar steeds vaker s'avonds heen. Mijn moeder heeft het heel moeilijk als ik en mijn broer naar onze vader gaan. En ze zegt dan dat ze ons zo weinig ziet. T is nu vakantie en ze zit steeds vaker bij hem. Ik heb het gevoel alsof hij ons gezin kapot maakt. Ik ben komende week alleen thuis met mijn moeder want mijn broer is dat op kamp. Ik hoop dat ze ook een keer de hele dag gewoon thuis is om gezellig met mij door te brengen. Ik weet dat ik niet eigenlijk met mijn moeder over moet praten, maar ik merk dat ze doorheeft dat ik niet lekker in mijn vel zit. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik met niemand echt kan praten of dat iemand mij begrijpt. T enige moment dat ik niet bijna begin te huilen of boos wordt is als ik slaap. En dat wil ik heel graag veranderen.
Groetjes Anoniem
Het wisselen
, jaar
Hoi, mijn vriendin heeft pas gescheiden ouders, en ze weet nog niet precies hoe ze het wonen moet combineren. Om de week van huis 'wisselen' vindt ze te lang duren en elke dag wisselen is weer teveel. Hebben jullie misschien een goed schema voor haar? (Haar ouders wonen wel heel dicht in de buurt van elkaar, het is 500 meter lopen) alvast bedankt! Ook namens mijn vriendin! 😊
Groetjes, Quinty
Het wisselen
, jaar
Hoi, mijn vriendin heeft pas gescheiden ouders, en ze weet nog niet precies hoe ze het wonen moet combineren. Om de week van huis 'wisselen' vindt ze te lang duren en elke dag wisselen is weer teveel. Hebben jullie misschien een goed schema voor haar? (Haar ouders wonen wel heel dicht in de buurt van elkaar, het is 500 meter lopen) alvast bedankt! Ook namens mijn vriendin! 😊
Groetjes, Quinty
Wil niet meer
, jaar
Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden. Ik ga elke zondag met mijn broertje en zusje naar onze vader.
Elke zondag als we er zijn valt hij in slaap. Ik wil niet meer naar hem toe gaan. En nu willen we volgend jaar op vakantie van hem mogen we niet met mama op vakantie.
Wil niet meer
, jaar
Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden. Ik ga elke zondag met mijn broertje en zusje naar onze vader.
Elke zondag als we er zijn valt hij in slaap. Ik wil niet meer naar hem toe gaan. En nu willen we volgend jaar op vakantie van hem mogen we niet met mama op vakantie.
Minder huilen
, jaar
Hallo,
Mijn papa en mama zijn sinds kort gescheiden. En als ik bij mama ben en ik lig in mijn bed moet ik vaak huilen om mijn papa. Ik moet huilen omdat papa weg is en ik hem mis. En als ik een boek ga lezen als afleiding blijf ik nog steeds huilen. Hoe kan ik minder huilen.
Minder huilen
, jaar
Hallo,
Mijn papa en mama zijn sinds kort gescheiden. En als ik bij mama ben en ik lig in mijn bed moet ik vaak huilen om mijn papa. Ik moet huilen omdat papa weg is en ik hem mis. En als ik een boek ga lezen als afleiding blijf ik nog steeds huilen. Hoe kan ik minder huilen.

3