Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Een heks
, jaar
mijn vader en moeder zijn nu bijna 7 jaar uit elkaar.... men vader ging vrijwel direct na de scheiding samen wonen met een heks echt ze is echt een bitsch. Ze doet heel raar je mag niet op blote voeten in huis ze wil perzee een speciale lepel ze denkt dat ze de beste is ze denkt dat ik 6 ben of zo en ik ben bijna 13 dus ik mag bijna niks van haar en ze geeft haar eigen kind alles wat het maar wilt en ik moet het doen met wat ze nog het in huis. ze is echt raar en als ik iets aan haar vraag en ze heeft geen zin om te antwoorden zegt ze geen discus ze geeft dus nooit antwoord op de zelf noormaalen vraag en als ik vraag wat eten we vanavond zegt ze best hè vroeg hè om te vragen..... echt raar mensen ik haat haar.... ze pakt soms ineens me eten af. en doet heel snel moeilijk.
Een heks
, jaar
mijn vader en moeder zijn nu bijna 7 jaar uit elkaar.... men vader ging vrijwel direct na de scheiding samen wonen met een heks echt ze is echt een bitsch. Ze doet heel raar je mag niet op blote voeten in huis ze wil perzee een speciale lepel ze denkt dat ze de beste is ze denkt dat ik 6 ben of zo en ik ben bijna 13 dus ik mag bijna niks van haar en ze geeft haar eigen kind alles wat het maar wilt en ik moet het doen met wat ze nog het in huis. ze is echt raar en als ik iets aan haar vraag en ze heeft geen zin om te antwoorden zegt ze geen discus ze geeft dus nooit antwoord op de zelf noormaalen vraag en als ik vraag wat eten we vanavond zegt ze best hè vroeg hè om te vragen..... echt raar mensen ik haat haar.... ze pakt soms ineens me eten af. en doet heel snel moeilijk.
Verdriet om missen
, jaar
Ik ben een meisje van 6 jaar en mijn ouders zijn nu 1 jaar gescheiden. Het gaat niet zo goed met missen. Als ik bij papa ben mis ik mama en als ik bij mama ben mis ik papa. Mama en papa gaan wel goed met elkaar om. Ze maken bijna nooit ruzie meer. En ze luisteren goed naar mij. Toch voel ik me heel verdrietig door het gevoel van missen. Soms als ik heel druk bezig ben met iets bij mama of papa, dan voel ik het missen niet. Dan heb ik wat om te doen. Ik ben op zaterdag tot woensdag bij mama en van woensdag tot zaterdag bij papa.
's Avonds moet ik dan weer huilen, vooral vlak voor het naar bed gaan. Ik mag dan van mama papa bellen en andersom. Dat helpt wel even. Toch moet ik daarna weer huilen omdat ik ze zo mis.
Hoe kom ik van mijn verdriet af? Ik wil niet meer zo verdrietig zijn elke dag.
Verdriet om missen
, jaar
Ik ben een meisje van 6 jaar en mijn ouders zijn nu 1 jaar gescheiden. Het gaat niet zo goed met missen. Als ik bij papa ben mis ik mama en als ik bij mama ben mis ik papa. Mama en papa gaan wel goed met elkaar om. Ze maken bijna nooit ruzie meer. En ze luisteren goed naar mij. Toch voel ik me heel verdrietig door het gevoel van missen. Soms als ik heel druk bezig ben met iets bij mama of papa, dan voel ik het missen niet. Dan heb ik wat om te doen. Ik ben op zaterdag tot woensdag bij mama en van woensdag tot zaterdag bij papa.
's Avonds moet ik dan weer huilen, vooral vlak voor het naar bed gaan. Ik mag dan van mama papa bellen en andersom. Dat helpt wel even. Toch moet ik daarna weer huilen omdat ik ze zo mis.
Hoe kom ik van mijn verdriet af? Ik wil niet meer zo verdrietig zijn elke dag.
Situatie bij mijn vader
, jaar
mijn ouders zijn al uit elkaar vanaf dat in de buik van mijn moeder zat en heb er soms veel last van.
bij mijn vader heb ik een zusje en zij is een prinsesje thuis ik de vuilnisbelt, ik krijg altijd de schuld en zij nooit.
maar bij mijn moeder is dat anders daar heb ik geen zusje of broertje ik ben enigs kind maar heb een hond maar daar doen mijn ouders niet moeilijk over.
weet iemand wat ik het beste kan doen met de situatie bij mijn vader
Situatie bij mijn vader
, jaar
mijn ouders zijn al uit elkaar vanaf dat in de buik van mijn moeder zat en heb er soms veel last van.
bij mijn vader heb ik een zusje en zij is een prinsesje thuis ik de vuilnisbelt, ik krijg altijd de schuld en zij nooit.
maar bij mijn moeder is dat anders daar heb ik geen zusje of broertje ik ben enigs kind maar heb een hond maar daar doen mijn ouders niet moeilijk over.
weet iemand wat ik het beste kan doen met de situatie bij mijn vader
Verschrikkelijke avond
, jaar
hoi allemaal!
ik heb pas een hele vervelende kerstviering met mijn opa oma en mijn nichtjes gehad..... mijn vader had afgesproken dat we niet zouden prater waarom ik was verhuisd naar mijn vader (ze snappen dit namelijk niet)
Mijn oma was verdrietig om iets wat mijn moeder had gedaan. Toen vroeg mijn nicht ineens waarom we (mijn zusje en ik) waren weg gegaan, ik heb gezegd dat ik het hier niet over wilde hebben en heb mezelf opgesloten in de wc, ik heb hier 100% een half uur gezeten tot we gingen eten, toen wilde mijn opa het ineens hebben over waarom ik me zo als een "puber" gedroeg. Ik werd boos en zei dat ik niets meer ging zeggen. Na het eten kregen we een cadeau namens mijn moeder, ik was hier niet blij mee omdat het me deed herinneren aan alles wat er was gebeurd. het werd een verschrikkelijke avond.... heeft iemand tips om dit te verwerken?
Verschrikkelijke avond
, jaar
hoi allemaal!
ik heb pas een hele vervelende kerstviering met mijn opa oma en mijn nichtjes gehad..... mijn vader had afgesproken dat we niet zouden prater waarom ik was verhuisd naar mijn vader (ze snappen dit namelijk niet)
Mijn oma was verdrietig om iets wat mijn moeder had gedaan. Toen vroeg mijn nicht ineens waarom we (mijn zusje en ik) waren weg gegaan, ik heb gezegd dat ik het hier niet over wilde hebben en heb mezelf opgesloten in de wc, ik heb hier 100% een half uur gezeten tot we gingen eten, toen wilde mijn opa het ineens hebben over waarom ik me zo als een "puber" gedroeg. Ik werd boos en zei dat ik niets meer ging zeggen. Na het eten kregen we een cadeau namens mijn moeder, ik was hier niet blij mee omdat het me deed herinneren aan alles wat er was gebeurd. het werd een verschrikkelijke avond.... heeft iemand tips om dit te verwerken?
Input voor een project
, jaar
Hoi!
Mijn ouders zitten helaas op dit moment in een scheiding... en op mijn leeftijd heb ik gemerkt dat er dan sneller wordt gedacht "oh die heeft geen behoefte aan hulp ofzo, die is al volwassen en kan dat wel".. nou nee dus.. '
Op mijn opleiding ben ik nu bezig met het thema scheiding en ga ik een product maken. Ik zou graag een brief willen maken "voor ouders met jongvolwassen kinderen"
Alleen zou het heel fijn zijn om ook input van anderen te kunnen krijgen.. dus jongens en meisjes vanaf de leeftijd van 18 jaar. Wie wil mij helpen!? Ik wil graag jullie ervaringen horen!
Input voor een project
, jaar
Hoi!
Mijn ouders zitten helaas op dit moment in een scheiding... en op mijn leeftijd heb ik gemerkt dat er dan sneller wordt gedacht "oh die heeft geen behoefte aan hulp ofzo, die is al volwassen en kan dat wel".. nou nee dus.. '
Op mijn opleiding ben ik nu bezig met het thema scheiding en ga ik een product maken. Ik zou graag een brief willen maken "voor ouders met jongvolwassen kinderen"
Alleen zou het heel fijn zijn om ook input van anderen te kunnen krijgen.. dus jongens en meisjes vanaf de leeftijd van 18 jaar. Wie wil mij helpen!? Ik wil graag jullie ervaringen horen!
Inschrijven?
, jaar
Rechten
Hi! Mijn ouders zijn voor 4 jaar geleden gaan scheiden, daarna ben ik bij mijn moeder blijven wonen en dus ook
Ingeschreven maar omdat het niet lekker ging tussen mijn moeder en ik ben ik bij mijn vader gaan wonen en om de 14 dagen een weekend naar mijn moeder zodat we dan hopelijk leuke dingen kunnen gaan doen.. of het indergeval
Leuker hebben dan nu... maar nu is mijn vraag hoe zit dat met de gemeente enzo? Moet ik mij nu ook gaan inschrijven bij mijn vader?
Inschrijven?
, jaar
Rechten
Hi! Mijn ouders zijn voor 4 jaar geleden gaan scheiden, daarna ben ik bij mijn moeder blijven wonen en dus ook
Ingeschreven maar omdat het niet lekker ging tussen mijn moeder en ik ben ik bij mijn vader gaan wonen en om de 14 dagen een weekend naar mijn moeder zodat we dan hopelijk leuke dingen kunnen gaan doen.. of het indergeval
Leuker hebben dan nu... maar nu is mijn vraag hoe zit dat met de gemeente enzo? Moet ik mij nu ook gaan inschrijven bij mijn vader?
Leuker bij je stiefouder
, jaar
Hoe kan je het leuker bij je stief ouder hebben
Leuker bij je stiefouder
, jaar
Hoe kan je het leuker bij je stief ouder hebben
Onaardig
, jaar
Hallo allemaal ,
Ik heb ook een probleem .
Mijn stiefmoeder doet heel onaardig tegen mij.
Ze zegt lelijke dingen over mijn uiterlijk.
Mijn vader zegt dat ik lieg .
We zijn daar met 6 mensen in huis . En we hebben 4 kinderen .
Die anderen 3 kinderen doet ze heel aardig tegen.
Maar mij sluit ze buiten.
En daardoor ben ik niet zelfverzekert.
Wat moet ik doen??
Onaardig
, jaar
Hallo allemaal ,
Ik heb ook een probleem .
Mijn stiefmoeder doet heel onaardig tegen mij.
Ze zegt lelijke dingen over mijn uiterlijk.
Mijn vader zegt dat ik lieg .
We zijn daar met 6 mensen in huis . En we hebben 4 kinderen .
Die anderen 3 kinderen doet ze heel aardig tegen.
Maar mij sluit ze buiten.
En daardoor ben ik niet zelfverzekert.
Wat moet ik doen??
Geef je kind aandacht
, jaar
Aan alle ouders geef aandacht aan je kind(eren) en blijf ze aandacht geven dat vond ik super fijn toen mijn vader een nieuwe vriendin had op dat moment vond ik aandacht het fijnste wat er was date kreeg ik niet alleen van mijn vader maar ook van mijn moeder
Daar Door heb ik een goed gevoel gekregen dat was te gek en heel fijn dus geen je kind aandacht
Geef je kind aandacht
, jaar
Aan alle ouders geef aandacht aan je kind(eren) en blijf ze aandacht geven dat vond ik super fijn toen mijn vader een nieuwe vriendin had op dat moment vond ik aandacht het fijnste wat er was date kreeg ik niet alleen van mijn vader maar ook van mijn moeder
Daar Door heb ik een goed gevoel gekregen dat was te gek en heel fijn dus geen je kind aandacht
Wil daar niet meer wonen
, jaar
Ik sta ingeschreven bij mijn moeder met mijn zusje , wanneer kan ik bij papa gaan wonen ? bij mijn moeder hou ik het niet uit . ik wil daar niet meer wonen .
Wil daar niet meer wonen
, jaar
Ik sta ingeschreven bij mijn moeder met mijn zusje , wanneer kan ik bij papa gaan wonen ? bij mijn moeder hou ik het niet uit . ik wil daar niet meer wonen .

3