Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Reden van de scheiding
, jaar
Heyy! DiDi hier c:
Mijn vader heeft PTSS, en mijn ouders zijn (volgens mij) daarom gescheiden.. En daar heb ik moeite mee
Je vraagt jezelf misschien af hoe mijn vader PTSS heeft gekregen?
Nou;
Mijn vader had werk waarmee hij kinderen ging ja zeg maar helpen die geen huis meer hadden en dan bij een soort opvang waar andere kinderen ook zaten (geen weeshuis).
Een keer waren kinderen papa aan het pijn doen (toen was ik 1 of 2 denk ik), en toen kwam papa thuis en hij was helemaal onder het bloed, blauwe plekken, open stukken... (ik heb het zelf niet gezien, mama vertelde het aan mij en mijn zus)
En toen begon het: Hij was bang voor mensen dichtbij, zelfs voor mama; ze sliepen toen 10 JAAR niet meer met elkaar, dus toen ik werd geboren, sliepen ze niet met elkaar... Want papa vond het te moeilijk om bij mensen dicht bij te zijn.. Ik denk de HELE tijd aan de scheiding en of papa zich wel naar zijn zin heeft thuis, met zijn nieuwe vriendin
Heeft iemand tips zodat ik niet meer aan die dingen hoef te denken en gewoon mezelf te zijn en mijn leven normaal te lijden..?
~Destiny - DiDi
Reden van de scheiding
, jaar
Heyy! DiDi hier c:
Mijn vader heeft PTSS, en mijn ouders zijn (volgens mij) daarom gescheiden.. En daar heb ik moeite mee
Je vraagt jezelf misschien af hoe mijn vader PTSS heeft gekregen?
Nou;
Mijn vader had werk waarmee hij kinderen ging ja zeg maar helpen die geen huis meer hadden en dan bij een soort opvang waar andere kinderen ook zaten (geen weeshuis).
Een keer waren kinderen papa aan het pijn doen (toen was ik 1 of 2 denk ik), en toen kwam papa thuis en hij was helemaal onder het bloed, blauwe plekken, open stukken... (ik heb het zelf niet gezien, mama vertelde het aan mij en mijn zus)
En toen begon het: Hij was bang voor mensen dichtbij, zelfs voor mama; ze sliepen toen 10 JAAR niet meer met elkaar, dus toen ik werd geboren, sliepen ze niet met elkaar... Want papa vond het te moeilijk om bij mensen dicht bij te zijn.. Ik denk de HELE tijd aan de scheiding en of papa zich wel naar zijn zin heeft thuis, met zijn nieuwe vriendin
Heeft iemand tips zodat ik niet meer aan die dingen hoef te denken en gewoon mezelf te zijn en mijn leven normaal te lijden..?
~Destiny - DiDi
Een grote schok
, jaar
Hoi,
Ik heb vandaag van mijn ouders te horen gekregen dat ze gaan scheiden. Het was mijn vaders idee vertelde hij. Ik zag het al een paar jaar geleden aankomen. Maar het was toch wel een grote schok. Ik vroeg me af of iemand met mij zijn verhaal zou willen delen.
-Lydia, 12 jaar
Een grote schok
, jaar
Hoi,
Ik heb vandaag van mijn ouders te horen gekregen dat ze gaan scheiden. Het was mijn vaders idee vertelde hij. Ik zag het al een paar jaar geleden aankomen. Maar het was toch wel een grote schok. Ik vroeg me af of iemand met mij zijn verhaal zou willen delen.
-Lydia, 12 jaar
Even praten
, jaar
Hey iedereen, wil iemand even praten..? Ik wil niet met mijn moeder praten omdat ik even boos ben op alles.. Omdat mijn ouders gescheiden zijn en ik heb niks gezegd enzz, k ben boos-
Dus ja wie wil even praten? :/..
Even praten
, jaar
Hey iedereen, wil iemand even praten..? Ik wil niet met mijn moeder praten omdat ik even boos ben op alles.. Omdat mijn ouders gescheiden zijn en ik heb niks gezegd enzz, k ben boos-
Dus ja wie wil even praten? :/..
Verdrietig & moe
, jaar
Haii :)
Ik ben Ell, ik ben 10 jaar en ik heb gescheiden ouders.. :c
In februari hebben ze gezegd dat ze gaan scheiden, en toen was ik echt kapot.. Ik weet dus niet of ik toen soort van 'depressief' was, of gewoon kapot, echt heel erg verdrietig en moe.. Ik vertel meestal helemaal niks over mijn gevoelens, ik hou mezelf gewoon stil
Wat is het beste advies?
~ Ell
Verdrietig & moe
, jaar
Haii :)
Ik ben Ell, ik ben 10 jaar en ik heb gescheiden ouders.. :c
In februari hebben ze gezegd dat ze gaan scheiden, en toen was ik echt kapot.. Ik weet dus niet of ik toen soort van 'depressief' was, of gewoon kapot, echt heel erg verdrietig en moe.. Ik vertel meestal helemaal niks over mijn gevoelens, ik hou mezelf gewoon stil
Wat is het beste advies?
~ Ell
Ik wil mijn verhaal kwijt
, jaar
Mijn ouders zijn nu ongeveer 5 maanden geleden officieel gescheiden. Ik heb het er erg moeilijk mee. De corona speelt natuurlijk ook een rol en ik heb ook in quarantaine mijn beste vriendin verloren waar ik altijd mijn verhaal bij kwijt kon. Ik praat erg veel met mijn moeder hierover met mijn vader praat ik wat minder. Ik merk aan mijn moeder dat ze het niet fijn vind als ik iedere dag over de scheiding wil praten ze gaat geïrriteerd tegen me praten en ik word er erg wanhopig van en durf er eigenlijk niet meer echt met haar over te praten. Maar ik wil het juist graag bij iemand kwijt. En ze zegt dat ze het niet erg vind als ik er veel over praat maar met andere woorden vind ze het wel weer erg vervelend. Ik vertel mijn moeder dat ik het erg lastig bij mijn vader vind maar dan reageerd ze telkens weer’ ik kan daar niks aan doen’ en ik voel me gewoon alleen en machteloos. Ik weet niet meer wat ik moet doen en het gaat vaak door mijn hoofd dat ik zo niet verder meer wil. Ik heb juist geen rust nu thuis. Ik heb alleen rust op school. Kan iemand mij aub advies geven hoe ik hiermee om moet gaan en of jullie ouders ook naar 5 maanden al zeggen je moet het nu toch maar eens gaan accepteren terwijl dat dus echt niet makelijk is.
Groet meisje 16 jaar
Ik wil mijn verhaal kwijt
, jaar
Mijn ouders zijn nu ongeveer 5 maanden geleden officieel gescheiden. Ik heb het er erg moeilijk mee. De corona speelt natuurlijk ook een rol en ik heb ook in quarantaine mijn beste vriendin verloren waar ik altijd mijn verhaal bij kwijt kon. Ik praat erg veel met mijn moeder hierover met mijn vader praat ik wat minder. Ik merk aan mijn moeder dat ze het niet fijn vind als ik iedere dag over de scheiding wil praten ze gaat geïrriteerd tegen me praten en ik word er erg wanhopig van en durf er eigenlijk niet meer echt met haar over te praten. Maar ik wil het juist graag bij iemand kwijt. En ze zegt dat ze het niet erg vind als ik er veel over praat maar met andere woorden vind ze het wel weer erg vervelend. Ik vertel mijn moeder dat ik het erg lastig bij mijn vader vind maar dan reageerd ze telkens weer’ ik kan daar niks aan doen’ en ik voel me gewoon alleen en machteloos. Ik weet niet meer wat ik moet doen en het gaat vaak door mijn hoofd dat ik zo niet verder meer wil. Ik heb juist geen rust nu thuis. Ik heb alleen rust op school. Kan iemand mij aub advies geven hoe ik hiermee om moet gaan en of jullie ouders ook naar 5 maanden al zeggen je moet het nu toch maar eens gaan accepteren terwijl dat dus echt niet makelijk is.
Groet meisje 16 jaar
Verhuizen
, jaar
ik ben pas verhuisd naar mijn moeders vriendje, ik vind hem heel erg stom, ik weet niet wat ik moet doen helpen jullie me?
Verhuizen
, jaar
ik ben pas verhuisd naar mijn moeders vriendje, ik vind hem heel erg stom, ik weet niet wat ik moet doen helpen jullie me?
Stiefvader niet aardig
, jaar
Hoiiii, mijn ouders zijn al 13 jaar uit elkaar. Ik ben nu 15. Ik heb een stiefvader die al 10 jaar bij ons woont, maar ik vond hem vanaf het begin dat hij bij ons kwam al niet zo aardig. Na 3/4 jaar vond ik het wel prima met hem. Maar nu irriteer me ik echt aan hem. Hij maakt m’n vader zwart en zegt slechte dingen over van alles. En hij schuift alle schuld of taken naar mij, terwijl hij zelf ook dochters heeft die bij ons wonen. Heeft iemand een tip of advies?
Stiefvader niet aardig
, jaar
Hoiiii, mijn ouders zijn al 13 jaar uit elkaar. Ik ben nu 15. Ik heb een stiefvader die al 10 jaar bij ons woont, maar ik vond hem vanaf het begin dat hij bij ons kwam al niet zo aardig. Na 3/4 jaar vond ik het wel prima met hem. Maar nu irriteer me ik echt aan hem. Hij maakt m’n vader zwart en zegt slechte dingen over van alles. En hij schuift alle schuld of taken naar mij, terwijl hij zelf ook dochters heeft die bij ons wonen. Heeft iemand een tip of advies?
Vaker bij moeder
, jaar
Ik wil graag vaker bij me moeder zijn maar ik wil mijn vader niet teleur stellen ik ben maandag dinsdag en woensdag ochtend bij me vader en om het weekend . En da moet ik met de bus naar school maar ik wil vaker bij me moeder zijn omdat ik dan gewoon met de fiets kan en naar de manege ...
Vaker bij moeder
, jaar
Ik wil graag vaker bij me moeder zijn maar ik wil mijn vader niet teleur stellen ik ben maandag dinsdag en woensdag ochtend bij me vader en om het weekend . En da moet ik met de bus naar school maar ik wil vaker bij me moeder zijn omdat ik dan gewoon met de fiets kan en naar de manege ...
Wat is mijn recht?
, jaar
Hallo, ik ben net 16 jaar geworden. Ik ben benieuwd of mijn rechten nu veranderd zijn. Bij ons gezin is een voogd betrokken. Zij wil dat ik contact krijg met mijn vader. Binnenkort is er een gesprek tussen mijn vader, de voogd, mijn psycholoog en ikzelf. Daarna wil ik zelf kunnen bepalen of ik wel contact wil blijven onderhouden. Heb ik dat recht? Of kan men mij dwingen tot contact?
Wat is mijn recht?
, jaar
Hallo, ik ben net 16 jaar geworden. Ik ben benieuwd of mijn rechten nu veranderd zijn. Bij ons gezin is een voogd betrokken. Zij wil dat ik contact krijg met mijn vader. Binnenkort is er een gesprek tussen mijn vader, de voogd, mijn psycholoog en ikzelf. Daarna wil ik zelf kunnen bepalen of ik wel contact wil blijven onderhouden. Heb ik dat recht? Of kan men mij dwingen tot contact?
Feestdagen
, jaar
Hey, mijn ouders zijn nog niet zo lang gescheiden. Mijn vraag is zien jullie ook op tegen de feestdagen en hoe vullen jullie die in? En hoe kies je bij wie je bent op momenten die je niet nog een keer kan doen zoals oud en nieuw en wakker worden op je verjaardag.
Feestdagen
, jaar
Hey, mijn ouders zijn nog niet zo lang gescheiden. Mijn vraag is zien jullie ook op tegen de feestdagen en hoe vullen jullie die in? En hoe kies je bij wie je bent op momenten die je niet nog een keer kan doen zoals oud en nieuw en wakker worden op je verjaardag.

3