Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Bij elkaar

jetske, 9 jaar

Familie
lieve pap en mam ik wil jullie iets vertellen. Mijn zussen en ik willen niet dat jullie gescheiden zijn. jullie zijn al 4 en een half jaar gescheiden. daarom wil ik liever dat jullie weer bij elkaar wonen. je kent dat gevoel toch geen jetske of ja maar. klaar je snapt het hoe dat voelt, niet leuk.

Bij elkaar

jetske, 9 jaar

Familie
lieve pap en mam ik wil jullie iets vertellen. Mijn zussen en ik willen niet dat jullie gescheiden zijn. jullie zijn al 4 en een half jaar gescheiden. daarom wil ik liever dat jullie weer bij elkaar wonen. je kent dat gevoel toch geen jetske of ja maar. klaar je snapt het hoe dat voelt, niet leuk.

tip van een vriend

Sharon, 20 jaar

Stiefouders
Mijn ouders gingen scheiden toen in 16 jaar was. moeilijk tijd gehad, maar uiteindelijk heb ik er wel vrede mee gekregen. tot dat mijn stiefouders in beeld kwamen. op het moment dat mijn stiefouders in beeld kwamen woonde ik nog bij mijn moeder. de eerste tijd ging het super met mijn stiefvader, altijd aardig, probeerde mijn broertje en ik het helemaal naar onze zin te maken. tot dat hij zich aan ons ging irriteren ging het mis. hij kon bepaalde dingen niet verdragen omdat zijn kinderen veel jonger zijn dan mijn broertje en ik. uiteindelijk besloten om bij mijn vader te gaan wonen om de relatie van mijn moeder en stiefvader te redden. ook bij mijn vader thuis ging het even goed. tot dat ik het gevoel kreeg dat ik altijd op mijn tenen moest lopen. niks was goed. ook hier speelde de kinderen van de andere kant een hele grote rol. beide zijn we heel verschillend. wat heel jammer is want we zijn allemaal ongeveer even oud. het meeste wat mij ooit pijn gedaan heeft is toen mijn vader aan mij vroeg of het niet het beste was om op mezelf te gaan. dit heeft mijn altijd het gevoel gegeven dat ik altijd ongewenst in huis ben geweest. ook heb ik het gevoel dat mijn stiefmoeder het nu voor elkaar heeft. ik ben nu het huis uit, mijn broertje gaat waarschijnlijk ergens in juli. ze heeft mijn vader nu en haar 2 kinderen. het ideale gezinnetje. ook al weet ik natuurlijk dat mijn beide ouders het beste met mij voor hebben, woon in toch met een dubbel gevoel op mezelf. aan de ene kant weet ik dat het bij mijn vader thuis niet meer ging. maar aan de andere kant neem ik het mijn stiefmoeder kwalijk dat ik daar ben weggegaan. hopen dat de keuze die ik gemaakt heb uiteindelijk goed uitpakt. ik hoop er door een betere band met mijn beide ouders te krijgen omdat ik ze nu niet meer elke dag zien. mijn beste tip voor jullie: praat er met je ouders over en doe dat alsjeblieft waar je stiefouders niet bij zijn. het zou mij een hele hoop ellende bespaard zijn geweest als ik er gewoon over had kunnen praten. neem even de tijd om met je ouders in gesprek te gaan. ga bijvoorbeeld even wandelen. of ga een keertje mee boodschappen doen. er is is niks beters om je gevoelens te bespreken bij de groente afdeling haha.

tip van een vriend

Sharon, 20 jaar

Stiefouders
Mijn ouders gingen scheiden toen in 16 jaar was. moeilijk tijd gehad, maar uiteindelijk heb ik er wel vrede mee gekregen. tot dat mijn stiefouders in beeld kwamen. op het moment dat mijn stiefouders in beeld kwamen woonde ik nog bij mijn moeder. de eerste tijd ging het super met mijn stiefvader, altijd aardig, probeerde mijn broertje en ik het helemaal naar onze zin te maken. tot dat hij zich aan ons ging irriteren ging het mis. hij kon bepaalde dingen niet verdragen omdat zijn kinderen veel jonger zijn dan mijn broertje en ik. uiteindelijk besloten om bij mijn vader te gaan wonen om de relatie van mijn moeder en stiefvader te redden. ook bij mijn vader thuis ging het even goed. tot dat ik het gevoel kreeg dat ik altijd op mijn tenen moest lopen. niks was goed. ook hier speelde de kinderen van de andere kant een hele grote rol. beide zijn we heel verschillend. wat heel jammer is want we zijn allemaal ongeveer even oud. het meeste wat mij ooit pijn gedaan heeft is toen mijn vader aan mij vroeg of het niet het beste was om op mezelf te gaan. dit heeft mijn altijd het gevoel gegeven dat ik altijd ongewenst in huis ben geweest. ook heb ik het gevoel dat mijn stiefmoeder het nu voor elkaar heeft. ik ben nu het huis uit, mijn broertje gaat waarschijnlijk ergens in juli. ze heeft mijn vader nu en haar 2 kinderen. het ideale gezinnetje. ook al weet ik natuurlijk dat mijn beide ouders het beste met mij voor hebben, woon in toch met een dubbel gevoel op mezelf. aan de ene kant weet ik dat het bij mijn vader thuis niet meer ging. maar aan de andere kant neem ik het mijn stiefmoeder kwalijk dat ik daar ben weggegaan. hopen dat de keuze die ik gemaakt heb uiteindelijk goed uitpakt. ik hoop er door een betere band met mijn beide ouders te krijgen omdat ik ze nu niet meer elke dag zien. mijn beste tip voor jullie: praat er met je ouders over en doe dat alsjeblieft waar je stiefouders niet bij zijn. het zou mij een hele hoop ellende bespaard zijn geweest als ik er gewoon over had kunnen praten. neem even de tijd om met je ouders in gesprek te gaan. ga bijvoorbeeld even wandelen. of ga een keertje mee boodschappen doen. er is is niks beters om je gevoelens te bespreken bij de groente afdeling haha.

verdrietig

xxx_anoniempje_xxx, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, ik woon bij mijn moeder. Maar ga heel soms naar mijn vader. Eerst ging ik om het weekend naar mijn vader toe. Maar ik was verdrietig en voelde me niet veilig. Er is geen mishandeling hoor maar, mijn vafer denkt nog steeds dat ik het super leuk vind om naar hem toe te gaan. Wat moet ik doen...?

verdrietig

xxx_anoniempje_xxx, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, ik woon bij mijn moeder. Maar ga heel soms naar mijn vader. Eerst ging ik om het weekend naar mijn vader toe. Maar ik was verdrietig en voelde me niet veilig. Er is geen mishandeling hoor maar, mijn vafer denkt nog steeds dat ik het super leuk vind om naar hem toe te gaan. Wat moet ik doen...?

wat moet ik doen

..., 12 jaar

Rechten
Hey mijn ouders zijn gescheiden (nou gescheiden ze zijn nooit getrouwd) toen ik 2was . teminste mijn vader heeft ons uit huis gezet (ik mijn zus en mijn moeder). Maar ik ga nu 1weekend in de 2weken naar mijn vader toe maar ik wil daar niet naar toe. Ik ben ook al bij de rechter geweest (meerdere keren) maar die begrijpt mij volgens mij niet want die luisterde naar mijn vader die altijd met een fotoboekje komt en dan zegt de rechter zie je wel ze heeft het wel leuk terwel ik het echt niet leuk vind maar natuurlijk lach je in een achtbaan. Ik heb ook een bijzondere qurator maar of die nou zo helpt weet ik niet Niemand begrijpt dat ik gwn niet van hem hou De kindertelefoon heb ik al zo vaak gebelt en de Kinderombudsman ook en ik heb ook al een brief voor de rechter gemaakt bij de jongere rechts winkel in Groningen Ik stuur mijn vader ook altijd voor dat ik er naar toe moet een mailtje dat ik niet wil komen Wat moet ik doen? Ik hou echt niet van hem

wat moet ik doen

..., 12 jaar

Rechten
Hey mijn ouders zijn gescheiden (nou gescheiden ze zijn nooit getrouwd) toen ik 2was . teminste mijn vader heeft ons uit huis gezet (ik mijn zus en mijn moeder). Maar ik ga nu 1weekend in de 2weken naar mijn vader toe maar ik wil daar niet naar toe. Ik ben ook al bij de rechter geweest (meerdere keren) maar die begrijpt mij volgens mij niet want die luisterde naar mijn vader die altijd met een fotoboekje komt en dan zegt de rechter zie je wel ze heeft het wel leuk terwel ik het echt niet leuk vind maar natuurlijk lach je in een achtbaan. Ik heb ook een bijzondere qurator maar of die nou zo helpt weet ik niet Niemand begrijpt dat ik gwn niet van hem hou De kindertelefoon heb ik al zo vaak gebelt en de Kinderombudsman ook en ik heb ook al een brief voor de rechter gemaakt bij de jongere rechts winkel in Groningen Ik stuur mijn vader ook altijd voor dat ik er naar toe moet een mailtje dat ik niet wil komen Wat moet ik doen? Ik hou echt niet van hem

tips voor de toekomst

Luna, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Lieve mensen, ik heb het zoo moeilijk. Als ik naar m’n vader ga ben ik hartstikke verdrietig en mis ik m’n moeder en het leventje daar. Heeft iemand misschien tips?

tips voor de toekomst

Luna, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Lieve mensen, ik heb het zoo moeilijk. Als ik naar m’n vader ga ben ik hartstikke verdrietig en mis ik m’n moeder en het leventje daar. Heeft iemand misschien tips?

Eigen mening

Daniel, 10 jaar

Rechten
Ik vind het niet normaal dat mijn moeder me bij mijn vader weg houdt. Ze zegt ook dat ze liever wil dat ik bij een pleeggezin ga wonen dan bij mijn vader.En het enige wat ik nu eigenlijk wil is bij mijn vader wonen.en het boeit me helemaal niks dat ik pas mijn mening vanaf 12 jaar mag bij de rechter mag leggen.Iedereen heeft een eigen mening! En mijn mening is dat ik bij mijn vader wil wonen!

Eigen mening

Daniel, 10 jaar

Rechten
Ik vind het niet normaal dat mijn moeder me bij mijn vader weg houdt. Ze zegt ook dat ze liever wil dat ik bij een pleeggezin ga wonen dan bij mijn vader.En het enige wat ik nu eigenlijk wil is bij mijn vader wonen.en het boeit me helemaal niks dat ik pas mijn mening vanaf 12 jaar mag bij de rechter mag leggen.Iedereen heeft een eigen mening! En mijn mening is dat ik bij mijn vader wil wonen!

Mijn vader

sharissa, Jonger dan 7 jaar

Familie
Hallo allemaal Mijn vader stuurd steeds brigten wandt we zijn er een hele tijd niet geweest . Dit schrijfd hij ". Hoi lieferd hoe gaat het ,, Dat is best vervelend. Als jullie tips hebben stuur ze dan !!!!!!!!

Mijn vader

sharissa, Jonger dan 7 jaar

Familie
Hallo allemaal Mijn vader stuurd steeds brigten wandt we zijn er een hele tijd niet geweest . Dit schrijfd hij ". Hoi lieferd hoe gaat het ,, Dat is best vervelend. Als jullie tips hebben stuur ze dan !!!!!!!!

Ik wil naar mijn vader

Anoniem, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, ik ben 16 jaar en wil graag bij mn vader wonen maar mn moeder houdt dat al jaren tegen. Toen ik 12 was heeft mn vader al eens een rechtszaak gestart om bij hem te kunnen wonen, de rechter heeft dit toen afgewezen ondanks mijn brief. Van mn moeder moest ik ook een brief schrijven, zij heeft mij onder druk gezet.Wat zijn mijn rechten nu ik 16 jaar ben, en na het behalen van mijn diploma op een nieuwe school bij mn vader in de buurt wil? En daar ook wil gaan wonen? Mijn ouders gaan er samen niet uitkomen en ik wil gewoon naar mijn vader.

Ik wil naar mijn vader

Anoniem, 16 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, ik ben 16 jaar en wil graag bij mn vader wonen maar mn moeder houdt dat al jaren tegen. Toen ik 12 was heeft mn vader al eens een rechtszaak gestart om bij hem te kunnen wonen, de rechter heeft dit toen afgewezen ondanks mijn brief. Van mn moeder moest ik ook een brief schrijven, zij heeft mij onder druk gezet.Wat zijn mijn rechten nu ik 16 jaar ben, en na het behalen van mijn diploma op een nieuwe school bij mn vader in de buurt wil? En daar ook wil gaan wonen? Mijn ouders gaan er samen niet uitkomen en ik wil gewoon naar mijn vader.

Heimwee naar vader

anoniem.., 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, Mijn ouders zijn al 8 jaar gescheiden ik denk er nu over om bij mijn vader te gaan wonen. Mijn moeder zegt dat ik moet gaan wonen waar ik zelf wil maar toch laat ze andere fam leden met mij praten. Ik heb heimwee naar mijn vader. Maar omdat mijn moeder een vriend heeft gaan wij daar soms heen en een keer was het het geval dat we van daaruit naar mijn vader zouden gaan maar toen hadden we het afgezegd. Mijn xpa vroeg waar we waren en werd boos en vroeg waarom we dat gwn nii komden zeggen en barste ik in tranen uit. Veel liefs een hopeloos meisje

Heimwee naar vader

anoniem.., 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, Mijn ouders zijn al 8 jaar gescheiden ik denk er nu over om bij mijn vader te gaan wonen. Mijn moeder zegt dat ik moet gaan wonen waar ik zelf wil maar toch laat ze andere fam leden met mij praten. Ik heb heimwee naar mijn vader. Maar omdat mijn moeder een vriend heeft gaan wij daar soms heen en een keer was het het geval dat we van daaruit naar mijn vader zouden gaan maar toen hadden we het afgezegd. Mijn xpa vroeg waar we waren en werd boos en vroeg waarom we dat gwn nii komden zeggen en barste ik in tranen uit. Veel liefs een hopeloos meisje

Ik wil niet kwetsen

limei, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
hoi ik ben limei ik kon wel merken dat er iets ging gebeuren in het leuke gezinnetje, toen mijn vader jarig was en mijn moeder en ik hem wakker hadden gezongen en een luxe ontbijt ging hij naar de sportschool, op zijn verjaardag! mijn moeder en ik hadden het dan gezzelig gemaakt maar toch. maar toen mijn ouder vertelde dat ze gingen scheiden reageerde ik heel kalm maar ik dacht gewoon KUT! ze zijn nu allebei gelukkig maar ik NIET ik knal van de zorgen en kan nergens heen met mijn zorgen, ik het niet aa hun vertellen want ik ben bang ze te kwetsen HELP! wat akn ik doen groetjes wanhopige limei

Ik wil niet kwetsen

limei, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
hoi ik ben limei ik kon wel merken dat er iets ging gebeuren in het leuke gezinnetje, toen mijn vader jarig was en mijn moeder en ik hem wakker hadden gezongen en een luxe ontbijt ging hij naar de sportschool, op zijn verjaardag! mijn moeder en ik hadden het dan gezzelig gemaakt maar toch. maar toen mijn ouder vertelde dat ze gingen scheiden reageerde ik heel kalm maar ik dacht gewoon KUT! ze zijn nu allebei gelukkig maar ik NIET ik knal van de zorgen en kan nergens heen met mijn zorgen, ik het niet aa hun vertellen want ik ben bang ze te kwetsen HELP! wat akn ik doen groetjes wanhopige limei