Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik wil niet naar mijn vader

Quinn, 9 jaar

Rechten
Ik durf niet te vertellen dat ik niet naar mij vader toe wil, hoe moet ik dit doen?

Ik wil niet naar mijn vader

Quinn, 9 jaar

Rechten
Ik durf niet te vertellen dat ik niet naar mij vader toe wil, hoe moet ik dit doen?

Help ik weet het echt niet meer!!!!!!

Selina, 12 jaar

Help ik weet het echt niet meer!!!!!! Mijn ouders zijn gescheiden toen ik iets van 4 was ze hadden veel ruzie met elkaar daarom zijn ze gescheiden. Ze praten vaak slecht over elkaar en dat voelt echt rot. Ik heb vaak ruzie met mijn vader en dan kan het nog wel is flink uit de hand lopen, maar uiteindelijk maken we het wel altijd weer goed. Ik hou wel soms blauwe plekken of schrammen over van de ruzies. Mijn moeder en ik zijn ook samen naar de politie gegaan om aangifte te doen ik vond het zelf wel oké, maar ik wil ook niet weg bij mijn vader, want ik hou wel van hem!! En zo zit mijn hoofd ook echt heel erg vol van alle gedachtes zoals: ● welk verhaal moet ik geloven die van mijn vader of van mijn moeder? ● waarom besta ik eigenlijk als ik niet weet wrm en als mijn ouders de hele tijd ruzie hebben om mij ●Stel ik moet kiezen sttaks als ik voor de rechter sta wie moet ik dan kiezen om aan welke kant te staan mijn vader of moeder? Typ alsjeblieft iets terug als je dit gelezen hebt met tips of je eigen verhaal dat helpt mij denken dat ik er niet alleen voor sta en dat ik niet de enige ben met een moeilijke situatie. Groetjes Selina

Help ik weet het echt niet meer!!!!!!

Selina, 12 jaar

Help ik weet het echt niet meer!!!!!! Mijn ouders zijn gescheiden toen ik iets van 4 was ze hadden veel ruzie met elkaar daarom zijn ze gescheiden. Ze praten vaak slecht over elkaar en dat voelt echt rot. Ik heb vaak ruzie met mijn vader en dan kan het nog wel is flink uit de hand lopen, maar uiteindelijk maken we het wel altijd weer goed. Ik hou wel soms blauwe plekken of schrammen over van de ruzies. Mijn moeder en ik zijn ook samen naar de politie gegaan om aangifte te doen ik vond het zelf wel oké, maar ik wil ook niet weg bij mijn vader, want ik hou wel van hem!! En zo zit mijn hoofd ook echt heel erg vol van alle gedachtes zoals: ● welk verhaal moet ik geloven die van mijn vader of van mijn moeder? ● waarom besta ik eigenlijk als ik niet weet wrm en als mijn ouders de hele tijd ruzie hebben om mij ●Stel ik moet kiezen sttaks als ik voor de rechter sta wie moet ik dan kiezen om aan welke kant te staan mijn vader of moeder? Typ alsjeblieft iets terug als je dit gelezen hebt met tips of je eigen verhaal dat helpt mij denken dat ik er niet alleen voor sta en dat ik niet de enige ben met een moeilijke situatie. Groetjes Selina

Het gevoel alsof ik nergens thuis hoor

WTF wrm besta ik!!!, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
hii♡ Mijn ouders zijn vorig jaar gescheiden. Ik heb het gevoel alsof ik nergens thuis hoor, mijn mama gaat helemaal op in haar vriendje ik heb echt het gevoel dMijn vriendinnen en ik groeien uit elkaar. Ik ben gwn moe van leven ma ik wil ni dood En er is 1 vriendin die alles begrijpt door gwn naar mij te kijken

Het gevoel alsof ik nergens thuis hoor

WTF wrm besta ik!!!, 13 jaar

Wat de f@#ck?!
hii♡ Mijn ouders zijn vorig jaar gescheiden. Ik heb het gevoel alsof ik nergens thuis hoor, mijn mama gaat helemaal op in haar vriendje ik heb echt het gevoel dMijn vriendinnen en ik groeien uit elkaar. Ik ben gwn moe van leven ma ik wil ni dood En er is 1 vriendin die alles begrijpt door gwn naar mij te kijken

Uitspraak van de rechter

Soof, 17 jaar

Rechten
Rechter doet geen uitspraak over mishandeling Hoi, vandaag heb ik gesprek gehad met de rechter en heeft de hoorzitting plaats gevonden. Mijn ouders zijn aan het scheiden en mijn moeder en ik zijn slachtoffer van huiselijk geweld en van geestelijke mishandeling. Ik heb alles verteld aan de rechter en opgeschreven. Ook heb ik bewijsmateriaal vanuit brieven meegenomen. De mishandeling door mijn vader is vandaag geen gespreksonderwerp geweest bij de hoorzitting. Ook wordt er niks gedaan via de kinderbescherming of veilig thuis om mijn broertje die nu elke woensdag t/m vrijdag bij mijn vader woont te beschermen. Er is wel gezegd dat mijn vader mijn wensen moet respecteren en dus geen contact mag zoeken met mij. Ik weet niet wat nu de beste manier van handelen is aangezien ik wel wil dat er rechtvaardigheid komt voor mijn moeder en mijzelf en dat mijn broertje wordt beschermd. Heeft iemand enig idee? Of iets soortgelijks meegemaakt? Ik ben al met de kjrw in gesprek hierover en wacht op een antwoord. Zelf dacht ik dat het inlichten van veilig thuis of de kinderbescherming een optie zou zijn maar weet niet of dit wel het beste is. Als iemand enige tips heeft zijn die super welkom!

Uitspraak van de rechter

Soof, 17 jaar

Rechten
Rechter doet geen uitspraak over mishandeling Hoi, vandaag heb ik gesprek gehad met de rechter en heeft de hoorzitting plaats gevonden. Mijn ouders zijn aan het scheiden en mijn moeder en ik zijn slachtoffer van huiselijk geweld en van geestelijke mishandeling. Ik heb alles verteld aan de rechter en opgeschreven. Ook heb ik bewijsmateriaal vanuit brieven meegenomen. De mishandeling door mijn vader is vandaag geen gespreksonderwerp geweest bij de hoorzitting. Ook wordt er niks gedaan via de kinderbescherming of veilig thuis om mijn broertje die nu elke woensdag t/m vrijdag bij mijn vader woont te beschermen. Er is wel gezegd dat mijn vader mijn wensen moet respecteren en dus geen contact mag zoeken met mij. Ik weet niet wat nu de beste manier van handelen is aangezien ik wel wil dat er rechtvaardigheid komt voor mijn moeder en mijzelf en dat mijn broertje wordt beschermd. Heeft iemand enig idee? Of iets soortgelijks meegemaakt? Ik ben al met de kjrw in gesprek hierover en wacht op een antwoord. Zelf dacht ik dat het inlichten van veilig thuis of de kinderbescherming een optie zou zijn maar weet niet of dit wel het beste is. Als iemand enige tips heeft zijn die super welkom!

Ik wil niet meer naar mijn vader

Denzel, 11 jaar

Familie
Wat moet of kan ik doen als ik niet meer naar mijn vader wil gaan? Want ik wil niet meer. Maar ik durf het niet te zeggen omdat ik bang ben dat hij heel boos wordt

Ik wil niet meer naar mijn vader

Denzel, 11 jaar

Familie
Wat moet of kan ik doen als ik niet meer naar mijn vader wil gaan? Want ik wil niet meer. Maar ik durf het niet te zeggen omdat ik bang ben dat hij heel boos wordt

Omgaan met verlies

Laura, 22 jaar

Familie
Ik heb na de scheiding van mijn ouders bijna 15 jaar geleden heel weinig contact met mijn vaders kant van de familie. Er waren veel dingen gebeurd en ik had niet veel behoefte aan contact. Nu had ik dat eindelijk verwerkt en wilde ik weer contact gaan zoeken maar ik wist nog niet precies hoe. Nu stuurde mijn vader een paar dagen geleden een bericht naar mijn broertje dat onze oma overleden is. Ik weet niet zo goed hoe ik me hierbij moet voelen omdat ik toen ik klein was hele goeie herinneringen met haar had maar ik haar nu niet echt meer ken omdat ik haar al meer dan 10 jaar niet gezien heb. Ook ben ik bang dat mijn moeder en ik niet naar de begrafenis mogen komen omdat mijn vader dat niet wil. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet verwerken, heeft iemand misschien hetzelfde meegemaakt of misschien wat tips?

Omgaan met verlies

Laura, 22 jaar

Familie
Ik heb na de scheiding van mijn ouders bijna 15 jaar geleden heel weinig contact met mijn vaders kant van de familie. Er waren veel dingen gebeurd en ik had niet veel behoefte aan contact. Nu had ik dat eindelijk verwerkt en wilde ik weer contact gaan zoeken maar ik wist nog niet precies hoe. Nu stuurde mijn vader een paar dagen geleden een bericht naar mijn broertje dat onze oma overleden is. Ik weet niet zo goed hoe ik me hierbij moet voelen omdat ik toen ik klein was hele goeie herinneringen met haar had maar ik haar nu niet echt meer ken omdat ik haar al meer dan 10 jaar niet gezien heb. Ook ben ik bang dat mijn moeder en ik niet naar de begrafenis mogen komen omdat mijn vader dat niet wil. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet verwerken, heeft iemand misschien hetzelfde meegemaakt of misschien wat tips?

Mijn hoofd zit vol

Daan, 11 jaar

Hallo villa Pinedo, ik moet eventjes wat kwijt. Mijn hoofd zit helemaal vol. Dat zat hij altijd al, maar nu mijn ouders een half jaar gescheiden zijn is het toch nog wel heel veel meer. Ik heb al wel eens een berichtje geplaats dat mijn hoofd vol zat. Ik heb 2 reacties gekregen en ook een paar tips wat me zou kunnen helpen mn hoofd te legen. Maar niks werkt. Dus ik heb geen tips nodig. Ik weet niet wat ik wél hoop te krijgen voor reacties. Ik ben energieker dan andere kinderen want ik heb ook adhd en add. Maar waar het echt allemaal anders gebeurt is mn hoofd. Elke seconde schiet er wat te binnen. En ik kan het nou eenmaal niet zo goed verwerken. En dan raakt er een file. Ik weet niet hoe ik dit kan veranderen. Villa Pinedo, help me alsjeblieft.

Mijn hoofd zit vol

Daan, 11 jaar

Hallo villa Pinedo, ik moet eventjes wat kwijt. Mijn hoofd zit helemaal vol. Dat zat hij altijd al, maar nu mijn ouders een half jaar gescheiden zijn is het toch nog wel heel veel meer. Ik heb al wel eens een berichtje geplaats dat mijn hoofd vol zat. Ik heb 2 reacties gekregen en ook een paar tips wat me zou kunnen helpen mn hoofd te legen. Maar niks werkt. Dus ik heb geen tips nodig. Ik weet niet wat ik wél hoop te krijgen voor reacties. Ik ben energieker dan andere kinderen want ik heb ook adhd en add. Maar waar het echt allemaal anders gebeurt is mn hoofd. Elke seconde schiet er wat te binnen. En ik kan het nou eenmaal niet zo goed verwerken. En dan raakt er een file. Ik weet niet hoe ik dit kan veranderen. Villa Pinedo, help me alsjeblieft.

Kan iemand helpen?

Julie, 13 jaar

Hoi! Mijn ouders hebben me vorige week verteld dat ze willen scheiden. Dat is heel vervelend en ik vind het ook lastig. Ik praat er niet veel over maar ik merk dat mijn concentratie op school niet al te best is… ik moet super veel doen en ook kei veel leren! Ik moet morgen een opdracht inleveren en ik moet daarvoor nog een heel boek uitlezen! Dat lukt me dus nooit, kan iemand helpen?

Kan iemand helpen?

Julie, 13 jaar

Hoi! Mijn ouders hebben me vorige week verteld dat ze willen scheiden. Dat is heel vervelend en ik vind het ook lastig. Ik praat er niet veel over maar ik merk dat mijn concentratie op school niet al te best is… ik moet super veel doen en ook kei veel leren! Ik moet morgen een opdracht inleveren en ik moet daarvoor nog een heel boek uitlezen! Dat lukt me dus nooit, kan iemand helpen?

Relatie met vader is raar

Julia, 13 jaar

Familie
Hoii! Ik ben Julia en mijn relatie met mijn vader is echt raar, ik heb het gevoel dat echt niemand mij begrijpt, vandaar dat ik schrijf. Mijn ouders wonen nog een soort van samen, mijn vader is er meestal niet een slaapt nauwelijks thuis. Hij denkt dat hij een of andere psychic is ofzo, hij begon vandaag met wierrook afsteken en dat vind ik niet fijn, hij wil de laatste tijd ook veel shoppen met ons ( ik, mijn 2 broertjes en mijn zusje) naar we hebben niet eens geld. Ik weet echt niet hou ik hem dit moet zeggen en ik durf dat ook niet. Hij heeft nu ook alweer een of andere vriendin ergens vandaan geplukt... ik mag haar niet

Relatie met vader is raar

Julia, 13 jaar

Familie
Hoii! Ik ben Julia en mijn relatie met mijn vader is echt raar, ik heb het gevoel dat echt niemand mij begrijpt, vandaar dat ik schrijf. Mijn ouders wonen nog een soort van samen, mijn vader is er meestal niet een slaapt nauwelijks thuis. Hij denkt dat hij een of andere psychic is ofzo, hij begon vandaag met wierrook afsteken en dat vind ik niet fijn, hij wil de laatste tijd ook veel shoppen met ons ( ik, mijn 2 broertjes en mijn zusje) naar we hebben niet eens geld. Ik weet echt niet hou ik hem dit moet zeggen en ik durf dat ook niet. Hij heeft nu ook alweer een of andere vriendin ergens vandaan geplukt... ik mag haar niet

School is lastig

Bobby, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben Bobby, 13 jaar oud en woon in * mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden. Ik vond het heel lastig maar het ging steeds beter tot nu. Ik merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen. Met school vind ik het allerlastigste. Mijn motivatie is ook al niet goed op en voor school. Ik vind het lastig om toetsen in te plannen en om al me boeken op orde hebben want ik moet 2 keer in de week alles mee shouwen. Ik heb een broertje (6) en een zusje (10). me ouders wonen 10 min van elkaar vandaan, maar toch vind ik het lastig me cijfers gaan ook niet goed. Niet dat ik me ouders de schuld geef. Maar heb het iedee dat het er niet beter van word. Hebben jullie misschien tips voor mij. hoe het mij voor school kan helpen? alvast bedankt, groetjes Bobby

School is lastig

Bobby, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi ik ben Bobby, 13 jaar oud en woon in * mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden. Ik vond het heel lastig maar het ging steeds beter tot nu. Ik merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen. Met school vind ik het allerlastigste. Mijn motivatie is ook al niet goed op en voor school. Ik vind het lastig om toetsen in te plannen en om al me boeken op orde hebben want ik moet 2 keer in de week alles mee shouwen. Ik heb een broertje (6) en een zusje (10). me ouders wonen 10 min van elkaar vandaan, maar toch vind ik het lastig me cijfers gaan ook niet goed. Niet dat ik me ouders de schuld geef. Maar heb het iedee dat het er niet beter van word. Hebben jullie misschien tips voor mij. hoe het mij voor school kan helpen? alvast bedankt, groetjes Bobby