Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik heb het best moeilijk soms

Melissa, 13 jaar

Hoi hoi ik heb een vraag ja en ik wil iets zeggen ik heb het best moeilijk soms en dan kan ik het tegen heel veel mensen niet zeggen want ik heb ook thuis heel veel gedoe en mijn ouders zijn allebei gescheiden en ik kan het tegen niemand zeggen en dan zit ik er soms mee en dan weet ik niet wat ik moet doen en ik word heel vaak uitgescholden en zo en ik word heel veel dik genoemd en ja of ja dan gaat ie dat zeggen van ja Melissa jij hier eten eten vind je wel lekker hè gaat ze zeggen van je * niet stelen hè en dan gaan ze allemaal foto’s sturen van snoep en dan kan ik niet zo tegen en dan ja dat is een knor maakt me heel erg onzeker

Ik heb het best moeilijk soms

Melissa, 13 jaar

Hoi hoi ik heb een vraag ja en ik wil iets zeggen ik heb het best moeilijk soms en dan kan ik het tegen heel veel mensen niet zeggen want ik heb ook thuis heel veel gedoe en mijn ouders zijn allebei gescheiden en ik kan het tegen niemand zeggen en dan zit ik er soms mee en dan weet ik niet wat ik moet doen en ik word heel vaak uitgescholden en zo en ik word heel veel dik genoemd en ja of ja dan gaat ie dat zeggen van ja Melissa jij hier eten eten vind je wel lekker hè gaat ze zeggen van je * niet stelen hè en dan gaan ze allemaal foto’s sturen van snoep en dan kan ik niet zo tegen en dan ja dat is een knor maakt me heel erg onzeker

Ik mag niets met mijn vader doen

May, 13 jaar

Mijn oudersRuzieWat de f@#ck?!
Hey, ik zit er dus mee dat als mijn vader iets met mij wil doen en ik dat vraag aan mijn moeder word ze boos dat ik niet zeg tegen mijn vader dat hij mijn moeder moet appen en word ze boos, maar als ik iets met hem wil doen mag dat niet en ben ik bang om het te vragen want dan word ze weer boos. met vakantie zegt ze niks tegen mijn vader terwijl ze al lang weet wanneer wij op vakantie gaan en zegt ze dat ik ook niks moet zeggen tegen hem, en plant onze vakantie net op de datum dat mijn vader en ik naar een concert gaan waar ze al maanden wist dat we heen gingen en ik snap niet waarom.

Ik mag niets met mijn vader doen

May, 13 jaar

Mijn oudersRuzieWat de f@#ck?!
Hey, ik zit er dus mee dat als mijn vader iets met mij wil doen en ik dat vraag aan mijn moeder word ze boos dat ik niet zeg tegen mijn vader dat hij mijn moeder moet appen en word ze boos, maar als ik iets met hem wil doen mag dat niet en ben ik bang om het te vragen want dan word ze weer boos. met vakantie zegt ze niks tegen mijn vader terwijl ze al lang weet wanneer wij op vakantie gaan en zegt ze dat ik ook niks moet zeggen tegen hem, en plant onze vakantie net op de datum dat mijn vader en ik naar een concert gaan waar ze al maanden wist dat we heen gingen en ik snap niet waarom.

Hoe kan je je verdriet delen?

Lena, 12 jaar

Hai iedereen. Ik wou vragen hoe kan je je verdriet delen. Ik ben snel geraakt en durf het niet aan iedereen vertellen.

Hoe kan je je verdriet delen?

Lena, 12 jaar

Hai iedereen. Ik wou vragen hoe kan je je verdriet delen. Ik ben snel geraakt en durf het niet aan iedereen vertellen.

Tips voor meer zelfvertrouwen

Lena, 12 jaar

Mijn oudersStiefoudersSteun
Halo iedereen ik ben Lena .ik voel me rap geraakt en verveel me ook best snel. Hebben jullie tips om meer zelf vertrouwen te krijgen .En als je papa een nieuw lief heeft.

Tips voor meer zelfvertrouwen

Lena, 12 jaar

Mijn oudersStiefoudersSteun
Halo iedereen ik ben Lena .ik voel me rap geraakt en verveel me ook best snel. Hebben jullie tips om meer zelf vertrouwen te krijgen .En als je papa een nieuw lief heeft.

Als mijn ouders ruzie maken, zit ik er altijd tussen

Romée, 14 jaar

Mijn oudersRuzieWat de f@#ck?!
Altijd als mijn ouders ruzie maken, zit ik er altijd tussen, het geeft me vaak een gevoel als of ik een kant moet kiezen wat ik helemaal niet wil. Heeft iemand tips voor mij?

Als mijn ouders ruzie maken, zit ik er altijd tussen

Romée, 14 jaar

Mijn oudersRuzieWat de f@#ck?!
Altijd als mijn ouders ruzie maken, zit ik er altijd tussen, het geeft me vaak een gevoel als of ik een kant moet kiezen wat ik helemaal niet wil. Heeft iemand tips voor mij?

Ik vind het heel lastig te accepteren dat hun partners in mijn huis komen

Elise, 18 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatieSteunLiefdeBelangrijke momentenWat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn sinds 1.5 jaar uit elkaar. Mijn moeder is na de scheiding meteen gaan daten, en heeft nu ook al 10 maanden een relatie. Mijn vader zit nu ook in een beginnende relatie. Ik ga om de week van mijn vader naar mijn moeder en vind het heel lastig te accepteren dat hun partners in mijn huis komen. Ik vind het vies en voel me er niet meer door thuis. Gedachten als “ hier heeft hij ook gezeten” gaan vaak door mijn hoofd. Het word eigenlijk met de week erger en sinds kort heb ik hierdoor ook last van paniek aanvallen. En geen idee hoe ik hier mee om moet gaan.

Ik vind het heel lastig te accepteren dat hun partners in mijn huis komen

Elise, 18 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatieSteunLiefdeBelangrijke momentenWat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn sinds 1.5 jaar uit elkaar. Mijn moeder is na de scheiding meteen gaan daten, en heeft nu ook al 10 maanden een relatie. Mijn vader zit nu ook in een beginnende relatie. Ik ga om de week van mijn vader naar mijn moeder en vind het heel lastig te accepteren dat hun partners in mijn huis komen. Ik vind het vies en voel me er niet meer door thuis. Gedachten als “ hier heeft hij ook gezeten” gaan vaak door mijn hoofd. Het word eigenlijk met de week erger en sinds kort heb ik hierdoor ook last van paniek aanvallen. En geen idee hoe ik hier mee om moet gaan.

Hoe zeg ik dat?

Anne, 15 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieSteun
Hoe kan ik het best tegen me vader vertellen dat ik bij me moeder wil wonen en bij hem logeren?

Hoe zeg ik dat?

Anne, 15 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieSteun
Hoe kan ik het best tegen me vader vertellen dat ik bij me moeder wil wonen en bij hem logeren?

Telkens ergens anders wonen

myrre, 12 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieRechtenBelangrijke momenten
Ik kan er moeilijk mee om gaan dat ik telkens ergens anders woon. Hoe kan ik me dan ooit ergens thuis voelen.

Telkens ergens anders wonen

myrre, 12 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieRechtenBelangrijke momenten
Ik kan er moeilijk mee om gaan dat ik telkens ergens anders woon. Hoe kan ik me dan ooit ergens thuis voelen.

Ik heb het gevoel alsof mijn vader niet meer van mij houd

Luna, 12 jaar

Mijn oudersLiefdeRuzie(Geen) contactBelangrijke momenten
Ik en mijn vader hebben een ruzie gehad waardoor hij over dingen heeft gelogen, ik heb mijn vader nu al bijna een maand niet gezien en hij wil wel op mijn musical komen, hij heeft mij ook vandaag geappt. Ik heb nog niet gereageerd want ik ben bang dat hij gaat vragen waarom ik niet meer kom, ik heb het gevoel alsof mijn vader niet meer van mij houd. Iemand tips?

Ik heb het gevoel alsof mijn vader niet meer van mij houd

Luna, 12 jaar

Mijn oudersLiefdeRuzie(Geen) contactBelangrijke momenten
Ik en mijn vader hebben een ruzie gehad waardoor hij over dingen heeft gelogen, ik heb mijn vader nu al bijna een maand niet gezien en hij wil wel op mijn musical komen, hij heeft mij ook vandaag geappt. Ik heb nog niet gereageerd want ik ben bang dat hij gaat vragen waarom ik niet meer kom, ik heb het gevoel alsof mijn vader niet meer van mij houd. Iemand tips?

Het wordt met de tijd erger en erger en ik voel me hierdoor zo eenzaam

Anoniem, 21 jaar

Mijn oudersFamilieMijn woonsituatieLiefdeRuzie(Geen) contactBelangrijke momenten
Mijn ouders zijn al 30 jaar getrouwd, alleen de laatste tijd gaat het de slechte kant op. Vorig jaar kwamen we erachter dat mijn vader vreemdging. Dit was hartbrekend voor mijn moeder zus en ik. Een man waar je naar opkijkt, er razen zoveel emoties door je heen maar voornamelijk teleurstelling. We besloten gezamenlijk hem nog 1 kans te geven. Ik heb altijd een goede band gehad met mijn vader. Vanaf dat moment is het nooit meer hersteld, ik gedraag me normaal, maar het doet ontzettend veel pijn als ik naar hem kijk. Mijn moeder heeft het erg moeilijk om het te verwerken. Maar we zijn nu al een jaar verder op een moment moet je het kunnen laten rusten, of je moet er een punt achter zetten. Op het moment voelt m’n moeder zich niet meer gehoord door mij en m’n zus. Alleen na een jaar lang gezeik over je heen te krijgen is dat logisch, ik wil zo graag dat het weer normaal word maar dat zal het nooit zijn. Dit huwelijk wat weer is voortgezet is uitstel van executie, ik verwacht ook niet dat dit meer ooit zal werken. Het wordt met de tijd erger en erger en ik voel me hierdoor zo eenzaam. Ik ben van nature altijd heel gelukkig, maar iedere keer als ik thuis kom en ik merk weer dat er ruzie is geweest zakt het moed me weer in de schoenen. Mijn wens is dat m’n ouders het met elkaar oppakken en weer verder gaan met hun leven, misschien ben ik naïef of durf ik de waarheid niet onder ogen te zien. De tijd zal het leren.

Het wordt met de tijd erger en erger en ik voel me hierdoor zo eenzaam

Anoniem, 21 jaar

Mijn oudersFamilieMijn woonsituatieLiefdeRuzie(Geen) contactBelangrijke momenten
Mijn ouders zijn al 30 jaar getrouwd, alleen de laatste tijd gaat het de slechte kant op. Vorig jaar kwamen we erachter dat mijn vader vreemdging. Dit was hartbrekend voor mijn moeder zus en ik. Een man waar je naar opkijkt, er razen zoveel emoties door je heen maar voornamelijk teleurstelling. We besloten gezamenlijk hem nog 1 kans te geven. Ik heb altijd een goede band gehad met mijn vader. Vanaf dat moment is het nooit meer hersteld, ik gedraag me normaal, maar het doet ontzettend veel pijn als ik naar hem kijk. Mijn moeder heeft het erg moeilijk om het te verwerken. Maar we zijn nu al een jaar verder op een moment moet je het kunnen laten rusten, of je moet er een punt achter zetten. Op het moment voelt m’n moeder zich niet meer gehoord door mij en m’n zus. Alleen na een jaar lang gezeik over je heen te krijgen is dat logisch, ik wil zo graag dat het weer normaal word maar dat zal het nooit zijn. Dit huwelijk wat weer is voortgezet is uitstel van executie, ik verwacht ook niet dat dit meer ooit zal werken. Het wordt met de tijd erger en erger en ik voel me hierdoor zo eenzaam. Ik ben van nature altijd heel gelukkig, maar iedere keer als ik thuis kom en ik merk weer dat er ruzie is geweest zakt het moed me weer in de schoenen. Mijn wens is dat m’n ouders het met elkaar oppakken en weer verder gaan met hun leven, misschien ben ik naïef of durf ik de waarheid niet onder ogen te zien. De tijd zal het leren.