Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Het klikt niet meer

Iris, 16 jaar

Mijn ouders
Hoii, mijn ouders zijn een jaar geleden gescheiden. Ik woon sins dien bij mijn vader zn vriendin zonder dat ik erin mee stemde... Het klikt sins een paar maand niet met haar alleen maar geruzie. Ik heb contact met jeugdzorg genomen maar tis inmiddels al 3 weken verder... ik zit van narigheid de hele dag na school boven en voel me er echt niet goed bij. Weet iemand nog tips om toch gewoon verder te kunnen leven?

Het klikt niet meer

Iris, 16 jaar

Mijn ouders
Hoii, mijn ouders zijn een jaar geleden gescheiden. Ik woon sins dien bij mijn vader zn vriendin zonder dat ik erin mee stemde... Het klikt sins een paar maand niet met haar alleen maar geruzie. Ik heb contact met jeugdzorg genomen maar tis inmiddels al 3 weken verder... ik zit van narigheid de hele dag na school boven en voel me er echt niet goed bij. Weet iemand nog tips om toch gewoon verder te kunnen leven?

Dubbel gevoel

Anoniem, 23 jaar

Wat de f@#ck?!
Beste lezer, Ze zeggen altijd dat hoe ouder je wordt dingen meer duidelijk worden en op hun plek vallen. Nou ik kan je zeggen dat dat niet zo is. Mijn hele leven lang heb ik niet echt een zorgeloos leven gekend. Mijn moeder werd op mijn 12de chronisch ziek en is volledig afgekeurd en mijn vader is de enigste kostwinner thuis. Mijn oudere broer heeft altijd wel het zorgeloze leventje geleefd en altijd gedaan waar hij zit in had. Inmiddels woont hij al geruime tijd samen, en krijgt niets mee van de chaos hier. Mijn vader werkt soms 19 uur non stop als verhuizer op een dag omdat zijn baas hem gewoon uitbuit. Bang om zijn baan te verliezen gaat hij hier nooit tegenin. De afgelopen maanden is de hoeveelheid stress toegenomen tussen mijn ouders. Mijn vader is zwaar overspannen en mijn moeder zit er maar tussenin. Mijn vader is nooit agressief naar mijn moeder toe, maar wel naar mij. Gisteren nog hebben wij echt gevochten en heeft hij mij meerdere keren in mijn gezicht geslagen. Aangezien ik die man als mijn verwekker zie ben ik hem gewoon naar de keel gevlogen. Ik laat mij door niemand meer slaan, nooit meer. Aanleiding voor de 'ruzie' is het negeren van mijn moeder. Als mijn vader chagrijnig thuiskomt dan negeert hij gewoon mij en mijn moeder. Er komt geen zinnig antwoord uit en ik vind dat zo beledigend. Uiteindelijk is de boel dus ontploft omdat ik zei dat hij niet zo tegen mijn moeder moest doen. Gelukkig krijg ik in januari eindelijk de sleutels van mijn eigen appartement en ik kan niet wachten totdat het eindelijk zover is. Samen met de nodige stress op school en mijn boulimia heb ik het gevoel dat ik mezelf compleet kwijt ben. Ik zweef meer door de dagen heen en ben totaal mezelf niet meer. Toen mijn vader gisteren boos het huis is uitgegaan heb ik puur uit emotie mijn ziekte opgebiecht tegen mijn moeder. Ook dat zou moeten opluchten? Nou dat doet het dus niet. Vandaag kwam mijn vader weer in een bui thuis. Er was niets aan de hand maar van het ene op het andere moment zijn ze weer tegen elkaar aan het schreeuwen. Ik begrijp werkelijk waar waarom deze mensen niet gaan scheiden. Mijn moeder verdiend zoveel meer dan die man. De engste reden voor haar is dat zij de kosten niet kan opbrengen, en scheiden te veel geld kost. Momenteel is er weer gezeik blijkbaar gaat mijn vader weer weg ofzo. Ik heb al zoveel woningen geweigerd omdat ik mijn moeder niet alleen wil laten. Ik kijk uit naar mijn eerste huisje maar het feit dat mijn moeder dan alleen met hem is houdt mij tegen. Altijd maar thuis blijven wonen om ruzies te sussen kan natuurlijk niet, maar ik heb wel het gevoel dat ik niet anders kan. Ik ga in januari mijn appartement bewonen maar wel met een dubbel gevoel. Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn dit in zo'n situatie zitten en zoja, hoe jullie hiermee omgaan. Doe ik iets fouts, pak ik het allemaal verkeerd aan? Ik weet het allemaal niet meer, ik wil mijn moeder niet verdrietig zien, maar ik kan ook niet meer als 'ouder' voor haar optreden. Bedankt dat ik even mijn verhaal mocht doen.

Dubbel gevoel

Anoniem, 23 jaar

Wat de f@#ck?!
Beste lezer, Ze zeggen altijd dat hoe ouder je wordt dingen meer duidelijk worden en op hun plek vallen. Nou ik kan je zeggen dat dat niet zo is. Mijn hele leven lang heb ik niet echt een zorgeloos leven gekend. Mijn moeder werd op mijn 12de chronisch ziek en is volledig afgekeurd en mijn vader is de enigste kostwinner thuis. Mijn oudere broer heeft altijd wel het zorgeloze leventje geleefd en altijd gedaan waar hij zit in had. Inmiddels woont hij al geruime tijd samen, en krijgt niets mee van de chaos hier. Mijn vader werkt soms 19 uur non stop als verhuizer op een dag omdat zijn baas hem gewoon uitbuit. Bang om zijn baan te verliezen gaat hij hier nooit tegenin. De afgelopen maanden is de hoeveelheid stress toegenomen tussen mijn ouders. Mijn vader is zwaar overspannen en mijn moeder zit er maar tussenin. Mijn vader is nooit agressief naar mijn moeder toe, maar wel naar mij. Gisteren nog hebben wij echt gevochten en heeft hij mij meerdere keren in mijn gezicht geslagen. Aangezien ik die man als mijn verwekker zie ben ik hem gewoon naar de keel gevlogen. Ik laat mij door niemand meer slaan, nooit meer. Aanleiding voor de 'ruzie' is het negeren van mijn moeder. Als mijn vader chagrijnig thuiskomt dan negeert hij gewoon mij en mijn moeder. Er komt geen zinnig antwoord uit en ik vind dat zo beledigend. Uiteindelijk is de boel dus ontploft omdat ik zei dat hij niet zo tegen mijn moeder moest doen. Gelukkig krijg ik in januari eindelijk de sleutels van mijn eigen appartement en ik kan niet wachten totdat het eindelijk zover is. Samen met de nodige stress op school en mijn boulimia heb ik het gevoel dat ik mezelf compleet kwijt ben. Ik zweef meer door de dagen heen en ben totaal mezelf niet meer. Toen mijn vader gisteren boos het huis is uitgegaan heb ik puur uit emotie mijn ziekte opgebiecht tegen mijn moeder. Ook dat zou moeten opluchten? Nou dat doet het dus niet. Vandaag kwam mijn vader weer in een bui thuis. Er was niets aan de hand maar van het ene op het andere moment zijn ze weer tegen elkaar aan het schreeuwen. Ik begrijp werkelijk waar waarom deze mensen niet gaan scheiden. Mijn moeder verdiend zoveel meer dan die man. De engste reden voor haar is dat zij de kosten niet kan opbrengen, en scheiden te veel geld kost. Momenteel is er weer gezeik blijkbaar gaat mijn vader weer weg ofzo. Ik heb al zoveel woningen geweigerd omdat ik mijn moeder niet alleen wil laten. Ik kijk uit naar mijn eerste huisje maar het feit dat mijn moeder dan alleen met hem is houdt mij tegen. Altijd maar thuis blijven wonen om ruzies te sussen kan natuurlijk niet, maar ik heb wel het gevoel dat ik niet anders kan. Ik ga in januari mijn appartement bewonen maar wel met een dubbel gevoel. Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn dit in zo'n situatie zitten en zoja, hoe jullie hiermee omgaan. Doe ik iets fouts, pak ik het allemaal verkeerd aan? Ik weet het allemaal niet meer, ik wil mijn moeder niet verdrietig zien, maar ik kan ook niet meer als 'ouder' voor haar optreden. Bedankt dat ik even mijn verhaal mocht doen.

Ik vind hem niet leuk

Anoniem, 10 jaar

Mijn ouders
Hallo! 6 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, alles gaat goed, ik zie mijn ouder om de 2 weken. Maar sinds die gebeurtenis heeft mijn moeder heel vaak nodig om met een vriend te zijn, ik accepteer dat maar ik vind hem niet leuk, zeker zijn zoon. We zien hem heel vaak en we gaan zelf samen op vakantie! Ik heb met mijn moeder er al over gepraat, dat ik hem niet leuk vindt, maar het kan haar precies niets schelen, ik zei dat zij hem mocht zien, maar dat ik hem dan niet moest zien maar daar is ze niet akoord mee. Help a.u.b! groetjes, anoniem

Ik vind hem niet leuk

Anoniem, 10 jaar

Mijn ouders
Hallo! 6 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, alles gaat goed, ik zie mijn ouder om de 2 weken. Maar sinds die gebeurtenis heeft mijn moeder heel vaak nodig om met een vriend te zijn, ik accepteer dat maar ik vind hem niet leuk, zeker zijn zoon. We zien hem heel vaak en we gaan zelf samen op vakantie! Ik heb met mijn moeder er al over gepraat, dat ik hem niet leuk vindt, maar het kan haar precies niets schelen, ik zei dat zij hem mocht zien, maar dat ik hem dan niet moest zien maar daar is ze niet akoord mee. Help a.u.b! groetjes, anoniem

Niet de makkelijkste ouders

Sander, 19 jaar

Mijn ouders
Hallo, Momenteel dat ik dit schijf zit ik ondergedoken bij me vriendje. Mijn ouders liggen momenteel in scheiding en ik heb niet de makkelijkste ouders. Mijn moeder is voor de zomer vakantie vreemd gegaan met een andere man, ze hebben elkaar via Facebook ontmoet en tot nu toe alleen maar gechat en gepraat via telefoon. Mijn pa heeft der een kans gegeven en die is ze van Dit jaar oktober tot november (toen is me pa er achter gekomen) ons weer voor gelogen. Ik zit met veel bangheid en alles in me kop. Ik blijf bij me pa wonen want bij me ma zie ik momenteel echt niet zitten. Heb vorige week gehoord dat we toch niet in ons huis kunnen blijven wonen en alles moet nog in gang gezet worden. Maar de scheiding blijft vast staan, zowel voor me moeder als voor me pa. Ik zit er erg moeilijk mee, want me moeder doet wisselvallig en me pa precies zelfde, hij zegt eerst het ene dan het andere. Ik kwam op deze site terecht en ik wilde jullie vragen om tips om te doen en jongens (of meisjes) dit ook zo hebben mee gemaakt en hun verhaal en tips te luisteren enzo. Want veel vrienden heb ik niet en wilde ook omdat het voor mij nog allemaal nieuw is enzo beetje verhalen aanhoren hoe andere dit zo hebben mee gemaakt en er van gelopen is. En ook best een grote vraag wat er ook bij mij rond speelt, me ouders zeggen dat ik niks kan in brengen op hun besluiten, maar omdat ik 19 jaar ben weet ik dat niet want me moeder had dat gezegd en ze kan ook kwaad hebben omdat ze dat zegt. Ik wil graag weten of ik veel kan doen of erin mee spelen over hun besluiten.

Niet de makkelijkste ouders

Sander, 19 jaar

Mijn ouders
Hallo, Momenteel dat ik dit schijf zit ik ondergedoken bij me vriendje. Mijn ouders liggen momenteel in scheiding en ik heb niet de makkelijkste ouders. Mijn moeder is voor de zomer vakantie vreemd gegaan met een andere man, ze hebben elkaar via Facebook ontmoet en tot nu toe alleen maar gechat en gepraat via telefoon. Mijn pa heeft der een kans gegeven en die is ze van Dit jaar oktober tot november (toen is me pa er achter gekomen) ons weer voor gelogen. Ik zit met veel bangheid en alles in me kop. Ik blijf bij me pa wonen want bij me ma zie ik momenteel echt niet zitten. Heb vorige week gehoord dat we toch niet in ons huis kunnen blijven wonen en alles moet nog in gang gezet worden. Maar de scheiding blijft vast staan, zowel voor me moeder als voor me pa. Ik zit er erg moeilijk mee, want me moeder doet wisselvallig en me pa precies zelfde, hij zegt eerst het ene dan het andere. Ik kwam op deze site terecht en ik wilde jullie vragen om tips om te doen en jongens (of meisjes) dit ook zo hebben mee gemaakt en hun verhaal en tips te luisteren enzo. Want veel vrienden heb ik niet en wilde ook omdat het voor mij nog allemaal nieuw is enzo beetje verhalen aanhoren hoe andere dit zo hebben mee gemaakt en er van gelopen is. En ook best een grote vraag wat er ook bij mij rond speelt, me ouders zeggen dat ik niks kan in brengen op hun besluiten, maar omdat ik 19 jaar ben weet ik dat niet want me moeder had dat gezegd en ze kan ook kwaad hebben omdat ze dat zegt. Ik wil graag weten of ik veel kan doen of erin mee spelen over hun besluiten.

Wat problemen

XOXOanoniempjeXOXO, 12 jaar

Stiefouders
Hoi ik heb een vraag ik heb wat problemen met mijn stiefouders en vooral mijn stiefmoeder hebben jullie tips om hier mee om te gaan heel erg bedankt alvast

Wat problemen

XOXOanoniempjeXOXO, 12 jaar

Stiefouders
Hoi ik heb een vraag ik heb wat problemen met mijn stiefouders en vooral mijn stiefmoeder hebben jullie tips om hier mee om te gaan heel erg bedankt alvast

Nooit meer normaal contact?

R., 14 jaar

Stiefouders
Hoi, Mijn ouders zijn al sinds mijn 8e gescheiden. Mijn vader is opnieuw getrouwd en mijn moeder heeft een nieuwe vriend. Bij mijn vader heb ik nu ook een stiefzus en bij mijn moeder een halfbroertje. Het probleem is alleen dat ik nu 6 maanden geen contact meer met mijn vader heb. Ik ben weggestuurt, omdat ik brutaal was, maar ik verdenk mijn stiefmoeder ervan dat dit grotendeels door haar komt (dat ik weg ben gestuurt) Ik ben nu een gesprek aan het regelen tussen mij en mijn vader, maar ik ben bang dat ik nooit meer normaal tegen mijn stiefmoeder kan doen. Ik slaap slecht, ben misselijk en heb hoopfdpijn. Ook op school gaat het, door de ruzie, niet meer zo lekker en ben ik de vriendschap met mijn "beste" vriendin kwijt... Iemand tips wat ik moet doen?

Nooit meer normaal contact?

R., 14 jaar

Stiefouders
Hoi, Mijn ouders zijn al sinds mijn 8e gescheiden. Mijn vader is opnieuw getrouwd en mijn moeder heeft een nieuwe vriend. Bij mijn vader heb ik nu ook een stiefzus en bij mijn moeder een halfbroertje. Het probleem is alleen dat ik nu 6 maanden geen contact meer met mijn vader heb. Ik ben weggestuurt, omdat ik brutaal was, maar ik verdenk mijn stiefmoeder ervan dat dit grotendeels door haar komt (dat ik weg ben gestuurt) Ik ben nu een gesprek aan het regelen tussen mij en mijn vader, maar ik ben bang dat ik nooit meer normaal tegen mijn stiefmoeder kan doen. Ik slaap slecht, ben misselijk en heb hoopfdpijn. Ook op school gaat het, door de ruzie, niet meer zo lekker en ben ik de vriendschap met mijn "beste" vriendin kwijt... Iemand tips wat ik moet doen?

Pleeggezin

Tyrone, 10 jaar

Wat de f@#ck?!
hallo ik heet tyrone en ben nog steeds alleen ik voel me niet goed bij mijn pleeggezin en wil terug naar jorrit en robin

Pleeggezin

Tyrone, 10 jaar

Wat de f@#ck?!
hallo ik heet tyrone en ben nog steeds alleen ik voel me niet goed bij mijn pleeggezin en wil terug naar jorrit en robin

Nooit thuis

aline, 18 jaar

Stiefouders
hey iedereen, ik heb het al een hele tijd hel erg moeilijk met mijn gezinssituatie. Mijn ouders zijn al meer dan 10 jaar gescheiden ,maar ik lijk het er nog steeds heel erg moeilijk mee te hebben. Vooral met de 'stiefouders' heb ik het moeilijk. Langs de ene kant heb ik een kille stiefmoeder die niks om mij geeft en me constant wilt zwart maken bij mijn eigen vader en langs de andere kant heb ik een stiefvader die zich te veel bemoeid en te snel verkeerde conclusies trekt (bv. geen 'goeiemorgen' zeggen = negeren van hem..terwijl ik gwn niet zo'n ochtend persoon ben), hij is wel heel lief en bezorgd. Gelukkig wordt ik wel al minder betrokken bij de ruzies tussen mijn vader en moeder , want dat kwam er vorig jaar ook nog bij. maar het grootste probleem is dat ik me nergens echt thuis voel , ik woonde eerst bij mijn mama maar vermits studies woon ik nu in de week bij mijn papa. Ik krijg het gevoel dat ik nooit ergens gewenst ben.. ik weet niet wat ik moet doen , zou het toch aan mij liggen ? vele groetjes en hopelijk weten jullie raad,... :)

Nooit thuis

aline, 18 jaar

Stiefouders
hey iedereen, ik heb het al een hele tijd hel erg moeilijk met mijn gezinssituatie. Mijn ouders zijn al meer dan 10 jaar gescheiden ,maar ik lijk het er nog steeds heel erg moeilijk mee te hebben. Vooral met de 'stiefouders' heb ik het moeilijk. Langs de ene kant heb ik een kille stiefmoeder die niks om mij geeft en me constant wilt zwart maken bij mijn eigen vader en langs de andere kant heb ik een stiefvader die zich te veel bemoeid en te snel verkeerde conclusies trekt (bv. geen 'goeiemorgen' zeggen = negeren van hem..terwijl ik gwn niet zo'n ochtend persoon ben), hij is wel heel lief en bezorgd. Gelukkig wordt ik wel al minder betrokken bij de ruzies tussen mijn vader en moeder , want dat kwam er vorig jaar ook nog bij. maar het grootste probleem is dat ik me nergens echt thuis voel , ik woonde eerst bij mijn mama maar vermits studies woon ik nu in de week bij mijn papa. Ik krijg het gevoel dat ik nooit ergens gewenst ben.. ik weet niet wat ik moet doen , zou het toch aan mij liggen ? vele groetjes en hopelijk weten jullie raad,... :)

Bang

X bang x, 12 jaar

Rechten
Wat als een van je vader gaat dreigen dat hij het gezag van je moeder afhaalt?? Wat kan ik daar tegen doen...? Ik ben bang dat het gezag van mijn moeder word afgenomen en dat wil ik echt niet.....

Bang

X bang x, 12 jaar

Rechten
Wat als een van je vader gaat dreigen dat hij het gezag van je moeder afhaalt?? Wat kan ik daar tegen doen...? Ik ben bang dat het gezag van mijn moeder word afgenomen en dat wil ik echt niet.....

Help!

mandy, 24 jaar

Wat de f@#ck?!
beste lezers vaders moeders ik hoop dat iemand me kan helpen of steunen . ik heb sins bijna 3 jaar nu een stiefvader en een stiefzus me moeder is hertrouwd dus was er eerst op tegen tot ik zag hoe goed hij voor me moeder is echt beter dan me eigen echte vader zonder meer maar goed ik was met me vriend destijds ben ik zwanger geworden me stiefvader was geen fan van me vriend en mocht uhm echter niet na de bevalling van mijn eerste kindje bleek bij mijn ex een knop zijn om gedraait mij helpen bij de bevalling neej hij ging spelletjes doen op zijn telefoon we zijn 5 jaar lang bij elkaar geweest tot vorig jaar 21 april ongeveer heb ik een punt gezet achter de relatie hij sloeg me dagelijk dus ja om me meisje te beschermen is dit het beste me meisje gaat in middels na school maar daar hebben ze wat zorgen over me meisje aangezien ik elke dag werken deed en me ex thuis was met me meisje is hij haar aantastelijk geweest hier lopen onder zoeken en therapie voor haar door dat even ter zeide waar ik het over wilde hebben was me stiefvader aangezien ik een vriend had na mijn ex dus die er voor me was ma opdat er een dikke afstand tussen zat had hij me vertelt niet met me verder te kunnen gaan een dag later zag ik dat hij weer terug was bij zijn ex vriendin jessica nu ziet me stiefvader dit als vreemdgaan en en niet waardig voor ons te zorgen elke keer dan zegt me stief vader wat moet je nou weer van die lul die klootzak ik zo niks gewoon praten ja zegt hij dan je hebt niks met hem te praten je moet er zijn voor je meisje je meisje hebt jou nodig en zei verdient je aandacht en je moet zorgen dat het met haar goed gaat . ik zorg goed voor haar dat doe ik al ma mag ik daarnaast niet liefde of iemand lief hebben op mijn dochter na dan ? me stiefvader wil hem niet meer acsepteren ma ik heb zo veel gevoelens voor die jongen dat ik me gevoel niet uit kan zette dus hou ik me stief vader ma te vreden en hoe ik me voel stop ik ma weg gisteren uite hij een dreiging als ik zo door ga met die jongen waar ik gek op ben zorgt hij er persoonlijk voor dat mijn meisje bij me weg gehaalt zal worden en dat ik dan ma alleen ben met kerst ik ben de weg kwijt weet niet wat ik moet doen maar als mijn stiefzus zijn dochter een relatie krijgt is oooow meid wat mooi nou hoop dat jullie gelukkig worden laatst ook hadde ze het over samenwonen op korte termijn en zei heeft ook een kind van10 jaar en haar vriend 2 kinderen ma goed daar word niet moeilijk over gedaan dat is asllemaal leuk lief en aardig dat mag en kan allemaal maar ik word gedreigt met me meisje mijn meisje word gebruikt als wapen tegen mij dit is gestelijke manipulatie en geestelijke iemand schade toe dienen lijkt mij gr mandy help mij

Help!

mandy, 24 jaar

Wat de f@#ck?!
beste lezers vaders moeders ik hoop dat iemand me kan helpen of steunen . ik heb sins bijna 3 jaar nu een stiefvader en een stiefzus me moeder is hertrouwd dus was er eerst op tegen tot ik zag hoe goed hij voor me moeder is echt beter dan me eigen echte vader zonder meer maar goed ik was met me vriend destijds ben ik zwanger geworden me stiefvader was geen fan van me vriend en mocht uhm echter niet na de bevalling van mijn eerste kindje bleek bij mijn ex een knop zijn om gedraait mij helpen bij de bevalling neej hij ging spelletjes doen op zijn telefoon we zijn 5 jaar lang bij elkaar geweest tot vorig jaar 21 april ongeveer heb ik een punt gezet achter de relatie hij sloeg me dagelijk dus ja om me meisje te beschermen is dit het beste me meisje gaat in middels na school maar daar hebben ze wat zorgen over me meisje aangezien ik elke dag werken deed en me ex thuis was met me meisje is hij haar aantastelijk geweest hier lopen onder zoeken en therapie voor haar door dat even ter zeide waar ik het over wilde hebben was me stiefvader aangezien ik een vriend had na mijn ex dus die er voor me was ma opdat er een dikke afstand tussen zat had hij me vertelt niet met me verder te kunnen gaan een dag later zag ik dat hij weer terug was bij zijn ex vriendin jessica nu ziet me stiefvader dit als vreemdgaan en en niet waardig voor ons te zorgen elke keer dan zegt me stief vader wat moet je nou weer van die lul die klootzak ik zo niks gewoon praten ja zegt hij dan je hebt niks met hem te praten je moet er zijn voor je meisje je meisje hebt jou nodig en zei verdient je aandacht en je moet zorgen dat het met haar goed gaat . ik zorg goed voor haar dat doe ik al ma mag ik daarnaast niet liefde of iemand lief hebben op mijn dochter na dan ? me stiefvader wil hem niet meer acsepteren ma ik heb zo veel gevoelens voor die jongen dat ik me gevoel niet uit kan zette dus hou ik me stief vader ma te vreden en hoe ik me voel stop ik ma weg gisteren uite hij een dreiging als ik zo door ga met die jongen waar ik gek op ben zorgt hij er persoonlijk voor dat mijn meisje bij me weg gehaalt zal worden en dat ik dan ma alleen ben met kerst ik ben de weg kwijt weet niet wat ik moet doen maar als mijn stiefzus zijn dochter een relatie krijgt is oooow meid wat mooi nou hoop dat jullie gelukkig worden laatst ook hadde ze het over samenwonen op korte termijn en zei heeft ook een kind van10 jaar en haar vriend 2 kinderen ma goed daar word niet moeilijk over gedaan dat is asllemaal leuk lief en aardig dat mag en kan allemaal maar ik word gedreigt met me meisje mijn meisje word gebruikt als wapen tegen mij dit is gestelijke manipulatie en geestelijke iemand schade toe dienen lijkt mij gr mandy help mij