Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ruzie in de familie

, jaar

Hoi, Momenteel woon ik niet meer thuis waardoor ik mijn moeder (en haar vriend), mijn vader (en zijn vrouw), en mijn (half)broertjes en zusje niet meer vaak zie. Ik merk dat ik ze af en toe best mis allemaal, maar doordat ik ver van ze af woon is het best lastig om ze te zien. Wat het extra lastig maakt, is dat mijn ouders slecht contact hebben en mijn broertjes vaak gesplitst zijn over mijn ouders. Bovendien heeft mijn broertje flinke ruzie met mijn vader, waardoor zij de laatste tijd in ieder geval nooit bij elkaar zijn. Ik voel me ook verantwoordelijk voor het oplossen van die ruzie, dus ik heb vaak contact met beide. Dat geldt ook voor de constante ruzie tussen mijn moeder en mijn vader. Ik ben een soort boodschapper. Tot nu toe hebben ze allemaal nog geen oplossing gevonden en zien ze elkaar nog steeds niet en blijven ze ruzie maken. Dit maakt mij af en toe best verdrietig. Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Hebben jullie tips? Groetjes Stan.

Ruzie in de familie

, jaar

Hoi, Momenteel woon ik niet meer thuis waardoor ik mijn moeder (en haar vriend), mijn vader (en zijn vrouw), en mijn (half)broertjes en zusje niet meer vaak zie. Ik merk dat ik ze af en toe best mis allemaal, maar doordat ik ver van ze af woon is het best lastig om ze te zien. Wat het extra lastig maakt, is dat mijn ouders slecht contact hebben en mijn broertjes vaak gesplitst zijn over mijn ouders. Bovendien heeft mijn broertje flinke ruzie met mijn vader, waardoor zij de laatste tijd in ieder geval nooit bij elkaar zijn. Ik voel me ook verantwoordelijk voor het oplossen van die ruzie, dus ik heb vaak contact met beide. Dat geldt ook voor de constante ruzie tussen mijn moeder en mijn vader. Ik ben een soort boodschapper. Tot nu toe hebben ze allemaal nog geen oplossing gevonden en zien ze elkaar nog steeds niet en blijven ze ruzie maken. Dit maakt mij af en toe best verdrietig. Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Hebben jullie tips? Groetjes Stan.

Vriend moeder

, jaar

Hoi! Ik wil graag even iets kwijt. Mijn moeder heeft al sinds een tijdje een vriend. Ik vind dit een hele vervelende man en vind ook dat hij te veel keuzes voor mijn moeder maakt. Waardoor er veel tussen mijn ouders is verpest. Als ik dit dan tegen mijn moeder vertel, zegt ze dat ze mij begrijpt, maar doet ze er verder niks mee. Toch blijf ik nog naar mijn moeder gaan omdat ik haar niet wil kwijtraken. Mijn vriend heeft gekozen om daar niet te komen, omdat ze mij veel pijn hebben gedaan. Nu weet ik niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Hebben jullie misschien nog tips?

Vriend moeder

, jaar

Hoi! Ik wil graag even iets kwijt. Mijn moeder heeft al sinds een tijdje een vriend. Ik vind dit een hele vervelende man en vind ook dat hij te veel keuzes voor mijn moeder maakt. Waardoor er veel tussen mijn ouders is verpest. Als ik dit dan tegen mijn moeder vertel, zegt ze dat ze mij begrijpt, maar doet ze er verder niks mee. Toch blijf ik nog naar mijn moeder gaan omdat ik haar niet wil kwijtraken. Mijn vriend heeft gekozen om daar niet te komen, omdat ze mij veel pijn hebben gedaan. Nu weet ik niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Hebben jullie misschien nog tips?

Vaker bij moeder zijn

, jaar

Hi ik ben Summer ik wil graag vaker bij mijn moeder zijn maar kan niet echt uitleggen waarom. Vaak als ik mijn moeder niet zie begin ik te huilen. Mijn ouders zijn al 10 jaar gescheiden en we hebben het eigenlijk altijd week op week af gedaan maar kom er nu achter dat als ik mijn moeder niet zie ik heel erg verdrietig ben en ben ook best bang dat mijn vader misschien boos zou worden als ik vaker bij mijn moeder wil zijn. Wat moet ik doen?

Vaker bij moeder zijn

, jaar

Hi ik ben Summer ik wil graag vaker bij mijn moeder zijn maar kan niet echt uitleggen waarom. Vaak als ik mijn moeder niet zie begin ik te huilen. Mijn ouders zijn al 10 jaar gescheiden en we hebben het eigenlijk altijd week op week af gedaan maar kom er nu achter dat als ik mijn moeder niet zie ik heel erg verdrietig ben en ben ook best bang dat mijn vader misschien boos zou worden als ik vaker bij mijn moeder wil zijn. Wat moet ik doen?

Beïnvloeden vader

, jaar

hallo, ik heb echt enorm het gevoel dat mijn stiefmoeder mijn vader beïnvloed en alle dingen die hij eerst deed zijn allemaal weggevaagd. ook zegt mijn stiefmoeder tegen mijn vader dat ik niks waard ben en niks doe. heeft iemand misschien tips die helpen om dit op te lossen?

Beïnvloeden vader

, jaar

hallo, ik heb echt enorm het gevoel dat mijn stiefmoeder mijn vader beïnvloed en alle dingen die hij eerst deed zijn allemaal weggevaagd. ook zegt mijn stiefmoeder tegen mijn vader dat ik niks waard ben en niks doe. heeft iemand misschien tips die helpen om dit op te lossen?

Contact halfbroertje

, jaar

Mijn vader heeft een kind bij zijn ex-vriendin (en dus mijn ex-stiefmoeder). Zij zijn niet meer samen, en er lopen rechtszaken tussen hun zodat mijn vader zijn zoontje kan zien (dus mijn half-broertje, die nu 6 is). Ik heb altijd een hele slechte relatie gehad met die stiefmoeder, en ook al is er nu geen contact tussen mij en mijn half-broertje, ik weet dat dit op een gegeven moment wel weer zal kunnen. Ik walg alleen echt van die stiefmoeder, ze is manipulatief en heeft heel veel dingen kapot gemaakt in mijn relatie met mijn vader. Hoe kan ik toch mijn half-broertje zien als ik niet in contact wil zijn met zijn moeder? Ik wil niet dat mijn half-broertje hier onder lijdt, maar ik kan echt niet in dezelfde ruimte zijn met haar, en aangezien hij nog zo jong is, is het eigenlijk niet mogelijk om een relatie met hem te hebben zonder dat ik zijn moeder ook zie. Is het beter om hem dan maar helemaal niet te zien?

Contact halfbroertje

, jaar

Mijn vader heeft een kind bij zijn ex-vriendin (en dus mijn ex-stiefmoeder). Zij zijn niet meer samen, en er lopen rechtszaken tussen hun zodat mijn vader zijn zoontje kan zien (dus mijn half-broertje, die nu 6 is). Ik heb altijd een hele slechte relatie gehad met die stiefmoeder, en ook al is er nu geen contact tussen mij en mijn half-broertje, ik weet dat dit op een gegeven moment wel weer zal kunnen. Ik walg alleen echt van die stiefmoeder, ze is manipulatief en heeft heel veel dingen kapot gemaakt in mijn relatie met mijn vader. Hoe kan ik toch mijn half-broertje zien als ik niet in contact wil zijn met zijn moeder? Ik wil niet dat mijn half-broertje hier onder lijdt, maar ik kan echt niet in dezelfde ruimte zijn met haar, en aangezien hij nog zo jong is, is het eigenlijk niet mogelijk om een relatie met hem te hebben zonder dat ik zijn moeder ook zie. Is het beter om hem dan maar helemaal niet te zien?

Omgangsregeling

, jaar

ik zit erg in de knel en op dit moment weet ik gewoon niet wat ik moet doen want ik wil een andere omgangsregeling en ik weet niet hoe

Omgangsregeling

, jaar

ik zit erg in de knel en op dit moment weet ik gewoon niet wat ik moet doen want ik wil een andere omgangsregeling en ik weet niet hoe

Heel erg moeilijk

, jaar

mijn ouders zijn bijna 5 jaar geleden gescheiden.. mijn broertje van nu 11 heeft het er heel erg moeilijk mee. mijn vader geeft hele andere opvoeding dan mijn moeder. mijn broertje is vaak boos en kan niet goed slapen als hij bij papa is. hij gaat vaak pas om half 1 naar bed net als mijn vader. hij gaat dan in bed liggen en dan huilen en boos doen. mijn vader heeft de hoop opgegeven en laat hem nu doen... maar ik kan dat niet aan zien en aan horen dus ga ik er naar toen(16) ik help hem dan maar hij geeft mij ook niet de ruimte. hij gaat dan vaak om 1 uur nog naar mijn moeder. maar daar gaat het ook niet goed. hij scheld mijn moeder en mij uit voor alles en niets. hij slaat en maakt veel kapot in huis. hij kan slecht tegen commentaar en van zijn playstation word hij ook helemaal boos. en ik weet niet wat ik er mee moet. ik kan erg goed me inleven in een ander maar ik weet echt niet wat ik moet. en ik moet van mezelf ook gewoon helpen. kunnen jullie mij helpen? wat moet ik hier mee? ik word er zelf ook heel verdrietig van.. groetjes Eva

Heel erg moeilijk

, jaar

mijn ouders zijn bijna 5 jaar geleden gescheiden.. mijn broertje van nu 11 heeft het er heel erg moeilijk mee. mijn vader geeft hele andere opvoeding dan mijn moeder. mijn broertje is vaak boos en kan niet goed slapen als hij bij papa is. hij gaat vaak pas om half 1 naar bed net als mijn vader. hij gaat dan in bed liggen en dan huilen en boos doen. mijn vader heeft de hoop opgegeven en laat hem nu doen... maar ik kan dat niet aan zien en aan horen dus ga ik er naar toen(16) ik help hem dan maar hij geeft mij ook niet de ruimte. hij gaat dan vaak om 1 uur nog naar mijn moeder. maar daar gaat het ook niet goed. hij scheld mijn moeder en mij uit voor alles en niets. hij slaat en maakt veel kapot in huis. hij kan slecht tegen commentaar en van zijn playstation word hij ook helemaal boos. en ik weet niet wat ik er mee moet. ik kan erg goed me inleven in een ander maar ik weet echt niet wat ik moet. en ik moet van mezelf ook gewoon helpen. kunnen jullie mij helpen? wat moet ik hier mee? ik word er zelf ook heel verdrietig van.. groetjes Eva

Brief kinderrechter

, jaar

kan ik als mijn ouders al een paar jaar zijn gescheiden , vrijwillig nog steeds een brief sturen naar de kinder rechter? en zo ja hoe kan ik dat doen en naar waar moet ik die brief sturen/

Brief kinderrechter

, jaar

kan ik als mijn ouders al een paar jaar zijn gescheiden , vrijwillig nog steeds een brief sturen naar de kinder rechter? en zo ja hoe kan ik dat doen en naar waar moet ik die brief sturen/

Niet goed genoeg

, jaar

Hoi! Ik heb als kind altijd het gevoel gehad dat ik niet goed genoeg was voor mijn vader nadat hij een vriendin kreeg en mij daarom altijd aangepast en onzeker gevoeld. Ik heb hem 2 jaar geleden een brief gegeven waarin ik heb verteld hoe ik mij als kind altijd voelde maar hij heeft hier nooit op gereageerd. Is er iemand die tips heeft om hier wat beter mee om te kunnen gaan?

Niet goed genoeg

, jaar

Hoi! Ik heb als kind altijd het gevoel gehad dat ik niet goed genoeg was voor mijn vader nadat hij een vriendin kreeg en mij daarom altijd aangepast en onzeker gevoeld. Ik heb hem 2 jaar geleden een brief gegeven waarin ik heb verteld hoe ik mij als kind altijd voelde maar hij heeft hier nooit op gereageerd. Is er iemand die tips heeft om hier wat beter mee om te kunnen gaan?

Stiekem naar vader

, jaar

ik heb veel problemen met de vriend van mijn moeder. en ik wil graag dan ook veel liever naar mijn vader toe want daar word ik ook niet alleen gelaten.maar ik ben bang dat ik mijn broertje dan in de steek laat.maar als ik ook maar even 2 seconden aan me zelf denk zou ik meteen de trein pakken want ik mag nu ook oppeens alleen maar in het weekend naar mijn vader terwijl ik dan de hele dag alleen zit. nou ga ik morgen stiekem naar mijn vader toe. MAAR WAT ZOUDEN JULLIE DOEN

Stiekem naar vader

, jaar

ik heb veel problemen met de vriend van mijn moeder. en ik wil graag dan ook veel liever naar mijn vader toe want daar word ik ook niet alleen gelaten.maar ik ben bang dat ik mijn broertje dan in de steek laat.maar als ik ook maar even 2 seconden aan me zelf denk zou ik meteen de trein pakken want ik mag nu ook oppeens alleen maar in het weekend naar mijn vader terwijl ik dan de hele dag alleen zit. nou ga ik morgen stiekem naar mijn vader toe. MAAR WAT ZOUDEN JULLIE DOEN