Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? ๐Ÿ’ญ

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ik vind hem niet aardig

Daniรซlla, 10 jaar

Mijn ouders

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een vriendje die ik echt niet aardig vind, maar als ik het zeg krijg ik het antwoord: "maar ik vind hem heel leuk!" Daar heb ik helemaal niets aan!

Ik vind hem niet aardig

Daniรซlla, 10 jaar

Mijn ouders

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een vriendje die ik echt niet aardig vind, maar als ik het zeg krijg ik het antwoord: "maar ik vind hem heel leuk!" Daar heb ik helemaal niets aan!

Ik wil dat ze stoppen

Joey , 13 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders maken constant ruzie en schreeuwen en schelden heel veel tegen elkaar. Nu ben ik bang dat ze gaan scheiden maar ik durf niks meer te zeggen omdat ze altijd boos zijn. Mijn moeder zegt dan bedenk maar alvast waar jullie gaan wonen en dan zegt mijn vader nou bij jou want ik heb geen zin in gezeik en ik weet echt niet wat ik moet ik wil niet dat ze gaan scheiden maar ik wil ook dat ze stoppen met ruzie maken weet iemand war ik hier aan kan doen?

Ik wil dat ze stoppen

Joey , 13 jaar

Mijn ouders
Mijn ouders maken constant ruzie en schreeuwen en schelden heel veel tegen elkaar. Nu ben ik bang dat ze gaan scheiden maar ik durf niks meer te zeggen omdat ze altijd boos zijn. Mijn moeder zegt dan bedenk maar alvast waar jullie gaan wonen en dan zegt mijn vader nou bij jou want ik heb geen zin in gezeik en ik weet echt niet wat ik moet ik wil niet dat ze gaan scheiden maar ik wil ook dat ze stoppen met ruzie maken weet iemand war ik hier aan kan doen?

Weigert te luisteren

Skylar, 15 jaar

Mijn ouders
Hallo allemaal, Ik zit met best wel een probleem, want mijn ouders zijn dus gescheiden. Ze zijn al een keer eerder gescheiden en toen was alles gewoon nog goed, maar bij de tweede scheiding ging mijn moeder heel rot doen en mijn broer (16) nog erger voort trekken dan dat ze al deed. Ik heb ook heel erg het gevoel dat ze mij niet mag, en dat mijn broer haar lievelingetje is. Ik heb ook altijd al een betere band met mijn vader gehad. Nu is zij dus woonachtig in een andere provincie en als mijn broer en ik haar willen zien, dan moeten wij ons maar redden met de trein. Mijn vader heeft sinds anderhalf jaar een vriendin, waar ik het erg goed mee kan vinden. Zij is dus als een tweede moeder voor mij, zelf heeft zij ook een dochter (3) waar ik het erg goed mee kan vinden. Ook mijn moeder heeft een nieuwe vriend, sinds twee jaar. Ik vertrouwde hem vanaf het begin al niet, en zei dat direct tegen mijn moeder. Ze wimpelde het af met dat ik mij niet moest aanstellen. Mijn broer en ik kunnen hem niet uitstaan, maar ze wil het niet met hem uitmaken, en heeft het nu zelfs over trouwen! Terwijl ze ons altijd voorhield dat ze nรณรณit meer zou gaan trouwen. Ik voel mij heel erg verraden hierdoor, alsof ze meer van hem houdt dan van mij en mijn broer. Ook heb ik het gevoel dat ze jaloers is op mijn vader's vriendin, omdat ik daar wel goed mee overweg kan... Praten met haar lukt รฉcht niet, want ze weigert te luisteren. Ik heb echt het gevoel dat ze liever heeft dat wij bij niet meer komen omdat haar dat beter uitkomt... Of in ieder geval, dat is het gevoel dat zij mij geeft.

Weigert te luisteren

Skylar, 15 jaar

Mijn ouders
Hallo allemaal, Ik zit met best wel een probleem, want mijn ouders zijn dus gescheiden. Ze zijn al een keer eerder gescheiden en toen was alles gewoon nog goed, maar bij de tweede scheiding ging mijn moeder heel rot doen en mijn broer (16) nog erger voort trekken dan dat ze al deed. Ik heb ook heel erg het gevoel dat ze mij niet mag, en dat mijn broer haar lievelingetje is. Ik heb ook altijd al een betere band met mijn vader gehad. Nu is zij dus woonachtig in een andere provincie en als mijn broer en ik haar willen zien, dan moeten wij ons maar redden met de trein. Mijn vader heeft sinds anderhalf jaar een vriendin, waar ik het erg goed mee kan vinden. Zij is dus als een tweede moeder voor mij, zelf heeft zij ook een dochter (3) waar ik het erg goed mee kan vinden. Ook mijn moeder heeft een nieuwe vriend, sinds twee jaar. Ik vertrouwde hem vanaf het begin al niet, en zei dat direct tegen mijn moeder. Ze wimpelde het af met dat ik mij niet moest aanstellen. Mijn broer en ik kunnen hem niet uitstaan, maar ze wil het niet met hem uitmaken, en heeft het nu zelfs over trouwen! Terwijl ze ons altijd voorhield dat ze nรณรณit meer zou gaan trouwen. Ik voel mij heel erg verraden hierdoor, alsof ze meer van hem houdt dan van mij en mijn broer. Ook heb ik het gevoel dat ze jaloers is op mijn vader's vriendin, omdat ik daar wel goed mee overweg kan... Praten met haar lukt รฉcht niet, want ze weigert te luisteren. Ik heb echt het gevoel dat ze liever heeft dat wij bij niet meer komen omdat haar dat beter uitkomt... Of in ieder geval, dat is het gevoel dat zij mij geeft.

Veel dingen

Vera, 10 jaar

Mijn ouders
hoi allemaal, ik ben Vera en mijn ouders zijn aan het scheiden dat duurt al 2 jaar. Daardoor heb ik stress want ik heb best veel dingen aan mijn hoofd namenlijk school, vioolspelen, dansen, paardrijden en mijn ouders.In de zomervakantie hebben mijn ouders ook ruzie gemaakt. Mijn moeder heeft ook een nieuwe vriend ik vind hem heel stom.Ik hoop dat iemand mij wilt helpen alvast heel erg bedankt veel liefs van Vera

Veel dingen

Vera, 10 jaar

Mijn ouders
hoi allemaal, ik ben Vera en mijn ouders zijn aan het scheiden dat duurt al 2 jaar. Daardoor heb ik stress want ik heb best veel dingen aan mijn hoofd namenlijk school, vioolspelen, dansen, paardrijden en mijn ouders.In de zomervakantie hebben mijn ouders ook ruzie gemaakt. Mijn moeder heeft ook een nieuwe vriend ik vind hem heel stom.Ik hoop dat iemand mij wilt helpen alvast heel erg bedankt veel liefs van Vera

Kiezen

JJ, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Mijn moeder wil heel graag samen met mijn stiefvader gaan verhuizen riching Arhnem dan met mijn opa en oma in 1 huis wonen. Dat hebben we dus tegen mijn vader verteld en die flipte helemaal. Nu moet ik dus kiezen tussen verhuizen (zn 2 uur van mn vader vandaan en hem nig gewoon net zo vaak zien als normaal) of hier blijven. als er iemand het zelde heeft of iets soortgelijks laat pliezz een reactie achter ook als je tips hebt. Thx alvast

Kiezen

JJ, 15 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Mijn moeder wil heel graag samen met mijn stiefvader gaan verhuizen riching Arhnem dan met mijn opa en oma in 1 huis wonen. Dat hebben we dus tegen mijn vader verteld en die flipte helemaal. Nu moet ik dus kiezen tussen verhuizen (zn 2 uur van mn vader vandaan en hem nig gewoon net zo vaak zien als normaal) of hier blijven. als er iemand het zelde heeft of iets soortgelijks laat pliezz een reactie achter ook als je tips hebt. Thx alvast

Erg lastig

Suzanne, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo allemaal, Mijn ouders zijn een half jaar geleden Gescheiden, Ik vind het nu nog lastig, Mijn vader woont in ons oude huis. Me moeder in een nieuw huis. Die vind ik zelf best wel klein, We zitten soms opelkaar en worden soms gek van elkaar. Ikzelf heb vaker ruzie met mijn Moeder om de vreemdste dingen, Zoals dat ik piano moet spelen of me kamer op moet ruimen. Ik vind de scheiding tussen me 2 ouders heel erg lastig. Het voelt soms wel dat ik tussen hun 2 moet kiezen. Ook bleef ik Vorig jaar zitten. Laatste jaar van de Basisschool is altijd heel erg spannend. Als me ouders elkaar zien doen ze alsof ze lucht zijn voor elkaar zel letten amper op elkaar dan Ik vind dit heel erg lastig en om er mee te leven en moet vaak S'avonds er vaak om huilen Hebben jullie meschien tips Groetjes Suzanne

Erg lastig

Suzanne, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo allemaal, Mijn ouders zijn een half jaar geleden Gescheiden, Ik vind het nu nog lastig, Mijn vader woont in ons oude huis. Me moeder in een nieuw huis. Die vind ik zelf best wel klein, We zitten soms opelkaar en worden soms gek van elkaar. Ikzelf heb vaker ruzie met mijn Moeder om de vreemdste dingen, Zoals dat ik piano moet spelen of me kamer op moet ruimen. Ik vind de scheiding tussen me 2 ouders heel erg lastig. Het voelt soms wel dat ik tussen hun 2 moet kiezen. Ook bleef ik Vorig jaar zitten. Laatste jaar van de Basisschool is altijd heel erg spannend. Als me ouders elkaar zien doen ze alsof ze lucht zijn voor elkaar zel letten amper op elkaar dan Ik vind dit heel erg lastig en om er mee te leven en moet vaak S'avonds er vaak om huilen Hebben jullie meschien tips Groetjes Suzanne

Ik kan niet weg

A., 12 jaar

Familie
Alsjeblieft, Ik moet help, Ik kan hier niet weg. Ik word gemishandelt en mijn ouders gingen scheiden, Ik kon er niks aan doen maar mijn moeder geef nu nog mij de schuld, ik wil bij mijn vader wonen maar ook weer niet, Omdat hij schreeuwt, Word boos en soms slaat. Maar men moeder doet het vaker, Wat moet ik doen! Alsjeblieft! Help!

Ik kan niet weg

A., 12 jaar

Familie
Alsjeblieft, Ik moet help, Ik kan hier niet weg. Ik word gemishandelt en mijn ouders gingen scheiden, Ik kon er niks aan doen maar mijn moeder geef nu nog mij de schuld, ik wil bij mijn vader wonen maar ook weer niet, Omdat hij schreeuwt, Word boos en soms slaat. Maar men moeder doet het vaker, Wat moet ik doen! Alsjeblieft! Help!

Help

Anoniem, 14 jaar

Stiefouders
ik krijg een stief(vader) binnekort wat moet ik doen help me aub.

Gelukkig

Lotte, 12 jaar

Mijn woonsituatie
hoi! ik ben in de vakantie 12 geworden dus ik heb een stem ik wat ik wil. ik heb een naar verlden gehad mijn ouders gingen scheiden mijn beste vriendin was overleden op mijn verjaardag... en een jaartje later nadat dat was gebeurd had mijn vader een vriendin waarmee het uit ging door ruzie. dat was dus ook met mijn moeder. hij was altijd boos op haar en toen werd hij boos op mij. hij zetten mij wel eens buiten en het werd erger en erger. ik ging soms weg lopen helemaal naar mijn moeder we zaten soms een dag alleen. en mama is super lief! nu woon ik bij haar en in die tijd heb ik steun van vrienden gehad! zonder hun had ik het echt niet overleeft! en mijn beste vriendinnetje die was overleden blijft voor altijd in mijn hart! ik vind het fijn dat ik mijn verhaal kan delen wn dat ik gelukkig ben met mijn poes mama en mijn broertje! :D

Gelukkig

Lotte, 12 jaar

Mijn woonsituatie
hoi! ik ben in de vakantie 12 geworden dus ik heb een stem ik wat ik wil. ik heb een naar verlden gehad mijn ouders gingen scheiden mijn beste vriendin was overleden op mijn verjaardag... en een jaartje later nadat dat was gebeurd had mijn vader een vriendin waarmee het uit ging door ruzie. dat was dus ook met mijn moeder. hij was altijd boos op haar en toen werd hij boos op mij. hij zetten mij wel eens buiten en het werd erger en erger. ik ging soms weg lopen helemaal naar mijn moeder we zaten soms een dag alleen. en mama is super lief! nu woon ik bij haar en in die tijd heb ik steun van vrienden gehad! zonder hun had ik het echt niet overleeft! en mijn beste vriendinnetje die was overleden blijft voor altijd in mijn hart! ik vind het fijn dat ik mijn verhaal kan delen wn dat ik gelukkig ben met mijn poes mama en mijn broertje! :D

Ik snap het niet

Anoniem, 0 jaar

Mijn ouders
Hoi Mijn ouders zijn sins de kerst gescheiden dus dat is een half jaartje denk ik ben blij dat ze niet zo veel ruzie maken en het best nog wel goed met elkaar kunnen vinden en mijn moeder heefd sins en tijdje en nieuwe vriend (maar dat is gelukkig nog niet vast) ik zie mijn moeder nog wel beker huilen en dan leef ik erg met haar mee ik snap nog steeds niet waarom ze nou uit elkaar zijn maar dat zal ik nooit begrijpen:-I

Ik snap het niet

Anoniem, 0 jaar

Mijn ouders
Hoi Mijn ouders zijn sins de kerst gescheiden dus dat is een half jaartje denk ik ben blij dat ze niet zo veel ruzie maken en het best nog wel goed met elkaar kunnen vinden en mijn moeder heefd sins en tijdje en nieuwe vriend (maar dat is gelukkig nog niet vast) ik zie mijn moeder nog wel beker huilen en dan leef ik erg met haar mee ik snap nog steeds niet waarom ze nou uit elkaar zijn maar dat zal ik nooit begrijpen:-I