Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? ๐Ÿ’ญ

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Hoe kom ik van haar af?

natasha, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Hulp! Ik heb een Stiefmoeder en zij mag niet me zus mag alles en me vader houd niet eens van haar me zus mag alles en ik mag niet eens cola of op de bank zitten als ik van scouting kom Hoe de fjoekoes kom ik van haar af?

Hoe kom ik van haar af?

natasha, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Hulp! Ik heb een Stiefmoeder en zij mag niet me zus mag alles en me vader houd niet eens van haar me zus mag alles en ik mag niet eens cola of op de bank zitten als ik van scouting kom Hoe de fjoekoes kom ik van haar af?

Het voelt als pesten

Anoniem, 0 jaar

Stiefouders
Hoi! Ik heb een stiefmoeder die de hele tijd de pik op mij heeft. Telkens als ik naar mijn vader moet, wordt ze boos en chagrijnig tegen mij. Mijn vader doet daaraan mee. Ze doen dit steeds zomaar uit het niets, ik weet niet waarom ze dit doen. Ze gedragen zich dan als een soort kinderen inplaats van volwassenen die mij dan pesten. Het voelt ook echt als pesten. Als ik dan thuis kom word ik boos en moet ik huilen omdat ik er zo agressief en verdrietig van word. Ik durf ook niet tegen mijn vader en stiefmoeder te zeggen dat ik het niet leuk vind, omdat ik nogal verlegen ben. Ik ben dan bang dat ze nog bozer op mij worden. Heeft iemand misschien tips? Geen idee of ik er wat aan heb, maar het is in ieder geval goed bedoeld. Groetjes Anoniem.

Het voelt als pesten

Anoniem, 0 jaar

Stiefouders
Hoi! Ik heb een stiefmoeder die de hele tijd de pik op mij heeft. Telkens als ik naar mijn vader moet, wordt ze boos en chagrijnig tegen mij. Mijn vader doet daaraan mee. Ze doen dit steeds zomaar uit het niets, ik weet niet waarom ze dit doen. Ze gedragen zich dan als een soort kinderen inplaats van volwassenen die mij dan pesten. Het voelt ook echt als pesten. Als ik dan thuis kom word ik boos en moet ik huilen omdat ik er zo agressief en verdrietig van word. Ik durf ook niet tegen mijn vader en stiefmoeder te zeggen dat ik het niet leuk vind, omdat ik nogal verlegen ben. Ik ben dan bang dat ze nog bozer op mij worden. Heeft iemand misschien tips? Geen idee of ik er wat aan heb, maar het is in ieder geval goed bedoeld. Groetjes Anoniem.

Geen leuke dingen

Ella, 9 jaar

Familie
Hallo, mijn moeder en oma van mijn moeders kant zeggen soms niet zo leuke dingen over mijn vader. Dat is niet leuk om te horen. Ik weet ook niet goed hoe ik er mee om kan gaan. Heeft iemand tips om er beter mee om te kunnen gaan. Liefs Ella.

Geen leuke dingen

Ella, 9 jaar

Familie
Hallo, mijn moeder en oma van mijn moeders kant zeggen soms niet zo leuke dingen over mijn vader. Dat is niet leuk om te horen. Ik weet ook niet goed hoe ik er mee om kan gaan. Heeft iemand tips om er beter mee om te kunnen gaan. Liefs Ella.

Rustpunt

, Ouder dan 24 jaar

Familie
Lieve jongens en meisjes op het forum, Hier een keer een berichtje van een (stief)mama. Mijn twee bonuskindjes had ik eerder dan mijn twee biologische kindjes, maar ook hun heb ik vanaf het begin in mijn hart gesloten, net zoals het moment na een bevalling, liefde op het eerste gezicht. Ik denk dat veel stiefouders vergeten dat wanneer je een partner krijgt met kinderen je heel goed moet realiseren dat je ook heel bewust voor de kinderen moet kiezen en als je dat niet wilt je die verbintenis gewoon niet moet aangaan. Als stiefouder kan je een hele grote impact hebben op je stiefkinderen, dit kan positief of negatief zijn. Sommige kinderen hebben totaal geen behoefte aan nog een bemoeiende ouder ;) maar voor andere kinderen kan je misschien juist weer het luisterend oor zijn voor dingen waar ze met hun bio-ouders niet over durven te praten. Nu moet ik heel eerlijk zijn dat het contact met mijn partner en mijn ex totaal nog niet vlekkeloos verloopt. Zelf wil ik me daar totaal niet mee bemoeien omdat dat iets tussen hun is, maar voor de kinderen daarentegen wil ik echt hun rustpunt zijn, advies geven, onpartijdig zijn, soms een beetje hun papa ompraten :D kortom, gewoon iemand op wie ze kunnen terugvallen. Juist nu ik zelf "echt" moeder ben geworden is dat gevoel alleen maar sterker geworden en wil ik dezelfde opvoeding en het beste voor alle 4 mijn kindjes. Want zo zie ik ze gewoon. Ik hoop dat ik hiermee wat (stief)ouders geรฏnspireerd heb. Mijn mening is dat het welzijn van de kinderen altijd voor gaat, soms lijkt dat vanuit het oogpunt van het kind misschien niet altijd zo, maar probeer dan op zijn minst te beargumenteren waarom je een bepaalde keus hebt gemaakt en probeer je in hun schoenen te verplaatsten. Zij hebben nou eenmaal niet voor deze situatie gekozen, maar de keus voor hun is hopelijk ooit wel bewust geweest en kinderen en bijbehorende verantwoordelijkheid heb je nou eenmaal je hele leven. En ook al vind je het gedrag van de kinderen niet altijd even leuk, bedenk dat dat onder andere voortkomt uit karakter, opvoeding, bepaalde situaties waar het kind in beland en gedrag wat afgekeken wordt bij de ouders, dus met andere woorden kinderen worden gevormd en zijn niet uit zichzelf vervelend! Sorry voor deze verschrikkelijk lange post.. Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte!

Rustpunt

, Ouder dan 24 jaar

Familie
Lieve jongens en meisjes op het forum, Hier een keer een berichtje van een (stief)mama. Mijn twee bonuskindjes had ik eerder dan mijn twee biologische kindjes, maar ook hun heb ik vanaf het begin in mijn hart gesloten, net zoals het moment na een bevalling, liefde op het eerste gezicht. Ik denk dat veel stiefouders vergeten dat wanneer je een partner krijgt met kinderen je heel goed moet realiseren dat je ook heel bewust voor de kinderen moet kiezen en als je dat niet wilt je die verbintenis gewoon niet moet aangaan. Als stiefouder kan je een hele grote impact hebben op je stiefkinderen, dit kan positief of negatief zijn. Sommige kinderen hebben totaal geen behoefte aan nog een bemoeiende ouder ;) maar voor andere kinderen kan je misschien juist weer het luisterend oor zijn voor dingen waar ze met hun bio-ouders niet over durven te praten. Nu moet ik heel eerlijk zijn dat het contact met mijn partner en mijn ex totaal nog niet vlekkeloos verloopt. Zelf wil ik me daar totaal niet mee bemoeien omdat dat iets tussen hun is, maar voor de kinderen daarentegen wil ik echt hun rustpunt zijn, advies geven, onpartijdig zijn, soms een beetje hun papa ompraten :D kortom, gewoon iemand op wie ze kunnen terugvallen. Juist nu ik zelf "echt" moeder ben geworden is dat gevoel alleen maar sterker geworden en wil ik dezelfde opvoeding en het beste voor alle 4 mijn kindjes. Want zo zie ik ze gewoon. Ik hoop dat ik hiermee wat (stief)ouders geรฏnspireerd heb. Mijn mening is dat het welzijn van de kinderen altijd voor gaat, soms lijkt dat vanuit het oogpunt van het kind misschien niet altijd zo, maar probeer dan op zijn minst te beargumenteren waarom je een bepaalde keus hebt gemaakt en probeer je in hun schoenen te verplaatsten. Zij hebben nou eenmaal niet voor deze situatie gekozen, maar de keus voor hun is hopelijk ooit wel bewust geweest en kinderen en bijbehorende verantwoordelijkheid heb je nou eenmaal je hele leven. En ook al vind je het gedrag van de kinderen niet altijd even leuk, bedenk dat dat onder andere voortkomt uit karakter, opvoeding, bepaalde situaties waar het kind in beland en gedrag wat afgekeken wordt bij de ouders, dus met andere woorden kinderen worden gevormd en zijn niet uit zichzelf vervelend! Sorry voor deze verschrikkelijk lange post.. Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte!

Tips voor mijn moeder

Anoniem, 0 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Mijn ouders hebben nu anderhalve maand gelden besloten om te scheiden. We wonen wel allemaal nog in het zelfde huis. 2 of 3 keer in de week, krijgen ze ruzie over iets. Bij de laatste ruzie ging mijn vader dreigen; als je zo blijft doen dan pak ik mijn spullen en dan zoek je het maar uit. Mijn moeder wilde heel graag geen vechtscheiding(hoe mijn vader hier overdacht weet ik niet, ik praat niet meer met hem). Hoe kan ik mijn moeder hierin steunen en hoe kan ik mijn moeder tips geven wat ze dan beter kan doen als ze aan voelt dat er een ruzie komt? Dankjewel alvast!

Tips voor mijn moeder

Anoniem, 0 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo, Mijn ouders hebben nu anderhalve maand gelden besloten om te scheiden. We wonen wel allemaal nog in het zelfde huis. 2 of 3 keer in de week, krijgen ze ruzie over iets. Bij de laatste ruzie ging mijn vader dreigen; als je zo blijft doen dan pak ik mijn spullen en dan zoek je het maar uit. Mijn moeder wilde heel graag geen vechtscheiding(hoe mijn vader hier overdacht weet ik niet, ik praat niet meer met hem). Hoe kan ik mijn moeder hierin steunen en hoe kan ik mijn moeder tips geven wat ze dan beter kan doen als ze aan voelt dat er een ruzie komt? Dankjewel alvast!

Zet door!

Demi, 11 jaar

Steun

Hoi allemaal. Ik ben Demi ik ben 11 jaar oud Ik heb geen problemen meer. Maar toch wil ik ff iets tegen jullie zeggen Mijn ouders zijn ook gescheiden er zijn nog veel meer heftige dingen gebeurt wat er mee te maken heeft Als je ouders gescheiden zijn is het eerst echt stom na een poosje is het heel Fijn dat is bij iedereen zo,geloof mij ook bij jou.jongens en meisjes zet door! Echt waar doe het Als je iets kwijt wil kun je het altijd nog tegen mij zeggen! Gr.Demi

Zet door!

Demi, 11 jaar

Steun

Hoi allemaal. Ik ben Demi ik ben 11 jaar oud Ik heb geen problemen meer. Maar toch wil ik ff iets tegen jullie zeggen Mijn ouders zijn ook gescheiden er zijn nog veel meer heftige dingen gebeurt wat er mee te maken heeft Als je ouders gescheiden zijn is het eerst echt stom na een poosje is het heel Fijn dat is bij iedereen zo,geloof mij ook bij jou.jongens en meisjes zet door! Echt waar doe het Als je iets kwijt wil kun je het altijd nog tegen mij zeggen! Gr.Demi

Wat moet ik doen?

lily, 12 jaar

Mijn woonsituatie
mijn ouders zijn gescheiden en ik wil graag bij mij moeder wonen en bij mijn zusjes en broertje maar die wonen bij mij vader en ik weet niet wat ik moet ik doen ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ??

Wat moet ik doen?

lily, 12 jaar

Mijn woonsituatie
mijn ouders zijn gescheiden en ik wil graag bij mij moeder wonen en bij mijn zusjes en broertje maar die wonen bij mij vader en ik weet niet wat ik moet ik doen ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ??

Geen stiefmoeder meer

Demi, 11 jaar

Stiefouders

Hoi ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Mijn vader is pas Gelden gescheiden met mijn stiefmoeder Mijn Vader zit al op Lexa enzo maar ik wil geen stiefmoeder meer. Als hij weer een vrouw heeft wil ik die liever niet zien maar ik durf dat dan niet tegen hem te zeggen hebben jullie tips?โค๏ธ

Geen stiefmoeder meer

Demi, 11 jaar

Stiefouders

Hoi ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Mijn vader is pas Gelden gescheiden met mijn stiefmoeder Mijn Vader zit al op Lexa enzo maar ik wil geen stiefmoeder meer. Als hij weer een vrouw heeft wil ik die liever niet zien maar ik durf dat dan niet tegen hem te zeggen hebben jullie tips?โค๏ธ

Ik wil dat het goed komt

Nikki, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi mensen ik heb gescheiden ouders, maar die zijn al heel erg lang geleden gescheiden en daar heb ik ook vrede mee verder. Mijn ouders hebben allebei een nieuwe relatie en beide partners kan ik erg goed mee, maar er is deze vakantie iets gebeurd wat dit veranderd heeft. Ik ging samen met mijn vader en zijn vriendin op vakantie (zijn al heel vaak met z'n drieรซn weggeweest) maar dit keer leek het wel alsof ik helemaal niks goed kon doen. Zij deed super kinderachtig en onaardig tegen mij en m'n vader 'zag' dat niet en deed er dus ook niks aan. Soms was hij het zelfs met haar eens terwijl er niks aan de hand was. (Ik heb het er met m'n moeder over gehad en die snapt er ook niks van). Maar goed, we kwamen terug van vakantie en ik wilde meteen naar m'n moeder (ik woon daar en om het weekend ben ik bij m'n vader) en had daarna 1.5 week niks van me laten horen omdat ik het gwn niet eens was met hoe zij mij behandelden en ik had niks gedaan waarvoor ik sorry moest zeggen. Toen ben ik uiteindelijk naar m'n vader gegaan toen z'n vriendin niet thuis was en een halve week later probeerde ik haar te bellen maar toen was ze druk. Toen belde ik een paar dagen later opnieuw en toen wilde ze niet aan de telefoon komen en liep ze weg dus praatte ik met m'n pa. Hij zei ja laat d'r maar ff ik weet ook niet wat ze heeft. Dit was afgelopen zondag en sindsdien heeft ze niet meer teruggebeld en ik weet nu niet wat ik moet doen want ik wil wel dat het goedkomt. Advies is van harte welkom alvast bedankt!

Ik wil dat het goed komt

Nikki, 0 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi mensen ik heb gescheiden ouders, maar die zijn al heel erg lang geleden gescheiden en daar heb ik ook vrede mee verder. Mijn ouders hebben allebei een nieuwe relatie en beide partners kan ik erg goed mee, maar er is deze vakantie iets gebeurd wat dit veranderd heeft. Ik ging samen met mijn vader en zijn vriendin op vakantie (zijn al heel vaak met z'n drieรซn weggeweest) maar dit keer leek het wel alsof ik helemaal niks goed kon doen. Zij deed super kinderachtig en onaardig tegen mij en m'n vader 'zag' dat niet en deed er dus ook niks aan. Soms was hij het zelfs met haar eens terwijl er niks aan de hand was. (Ik heb het er met m'n moeder over gehad en die snapt er ook niks van). Maar goed, we kwamen terug van vakantie en ik wilde meteen naar m'n moeder (ik woon daar en om het weekend ben ik bij m'n vader) en had daarna 1.5 week niks van me laten horen omdat ik het gwn niet eens was met hoe zij mij behandelden en ik had niks gedaan waarvoor ik sorry moest zeggen. Toen ben ik uiteindelijk naar m'n vader gegaan toen z'n vriendin niet thuis was en een halve week later probeerde ik haar te bellen maar toen was ze druk. Toen belde ik een paar dagen later opnieuw en toen wilde ze niet aan de telefoon komen en liep ze weg dus praatte ik met m'n pa. Hij zei ja laat d'r maar ff ik weet ook niet wat ze heeft. Dit was afgelopen zondag en sindsdien heeft ze niet meer teruggebeld en ik weet nu niet wat ik moet doen want ik wil wel dat het goedkomt. Advies is van harte welkom alvast bedankt!

Ik voel me alleen

Martijn, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik en mijn broer zitten nu midden in een scheiding mijn ouders maken nog steeds euzie en nu is mijn vader weggegaan en weet ik niet waar hij is ik mis hem heel erg mijn moeder weet wel waar hij is maar wil dat miet zeggen want ze wil niet dat we naar hem toe gaan en nu is me vader daar ook boos om hebben maken ze steeds ruzie door de telefoon mijn broer is ook alleen maar weg en mijn moeder alleen met zichzelf bezig ik voel me heel alleen en ik weet niet of dit nog goed komt en ik weet ook echt niet bij wie ik moet gaan wonen wamt ik vint het voor iedereen heel zielig

Ik voel me alleen

Martijn, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Ik en mijn broer zitten nu midden in een scheiding mijn ouders maken nog steeds euzie en nu is mijn vader weggegaan en weet ik niet waar hij is ik mis hem heel erg mijn moeder weet wel waar hij is maar wil dat miet zeggen want ze wil niet dat we naar hem toe gaan en nu is me vader daar ook boos om hebben maken ze steeds ruzie door de telefoon mijn broer is ook alleen maar weg en mijn moeder alleen met zichzelf bezig ik voel me heel alleen en ik weet niet of dit nog goed komt en ik weet ook echt niet bij wie ik moet gaan wonen wamt ik vint het voor iedereen heel zielig