Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Weggelopen

, jaar

Mijn ouders zijn al bijna 2 jaar gescheiden en mijn moeder heeft een nieuwe vriend die een zoontje en 2 honden heeft. Mijn moeder is al een tijdje zwanger en nu woont die vriend bij ons en speelt alleen maar de baas over mij, mijn zusje en 2 broertjes. Ik ben zelf al ongeveer 3 maanden weggelopen van huis want mijn vader heeft geen huis en ik heb een hele grote ruzie met mijn moeder. Ik weet niet of ik het wel of niet goed moet maken met mijn moeder, want zij zegt dat zij niet fout zit maar ze zit wel fout. Iedereen zegt dat ik het goed moet maken, maar ik weet het niet zeker en ik heb al vaker verteld hoe ik me voel en ik was niet gelukkig toen ik daar woonde. Wat moet ik doen??

Weggelopen

, jaar

Mijn ouders zijn al bijna 2 jaar gescheiden en mijn moeder heeft een nieuwe vriend die een zoontje en 2 honden heeft. Mijn moeder is al een tijdje zwanger en nu woont die vriend bij ons en speelt alleen maar de baas over mij, mijn zusje en 2 broertjes. Ik ben zelf al ongeveer 3 maanden weggelopen van huis want mijn vader heeft geen huis en ik heb een hele grote ruzie met mijn moeder. Ik weet niet of ik het wel of niet goed moet maken met mijn moeder, want zij zegt dat zij niet fout zit maar ze zit wel fout. Iedereen zegt dat ik het goed moet maken, maar ik weet het niet zeker en ik heb al vaker verteld hoe ik me voel en ik was niet gelukkig toen ik daar woonde. Wat moet ik doen??

Opnieuw beleven

, jaar

Hoi allemaal, Ik ben nu 18 jaar en mijn ouders zijn begonnen met ruzie maken toen ik 14 was. Rond mijn 15e zijn ze echt gescheiden, maar ik zat tot een jaar terug tussen de ruzies van mijn ouders in. Vaak heb ik tussen hen in gestaan om de boel te sussen, maar dit heeft er alleen maar voor gezorgd dat ik ieder ruzie tot in detail mee heb gemaakt en dus de beelden niet uit mijn hoofd kan krijgen. Op dit moment ben ik een aupair in het buitenland (deels om even echt weg te zijn van thuis en om eindelijk alleen om mezelf te denken aangezien ik nu mijn ouders niet zie) en ik had verwacht dat ik hier niet zo veel aan de scheiding zou denken. Laatst hadden de ouders van het gezin hier ruzie. Toen ik ze hun stem hoorde verheffen tegen elkaar ben ik letterlijk naar mijn kamer gerend en hier kromp ik in elkaar van angst en verdriet. Ik kon even niets anders kan als een berg ellende in de hoek te huilen en me zo klein mogelijk te maken. Ik schrok zo erg van mijn heftige reactie... De kinderen zaten beneden dus ik ben met een pokerface naar beneden gegaan en ik heb gezorgd dat zij niets mee kregen van de ruzie, want dat is het laatste wat ik wil! Ze hebben nog een keer ruzie gehad en toen reageerde ik weer zo heftig. Ik haat het dat het zo mijn leven overneemt en ik gewoon geen controle heb over mijn reactie op zo'n moment! Heeft iemand tips om dit te verminderen of gewoon helemaal te laten verdwijnen? Ik baal gewoon zo dat ik iedere keer alles weer opnieuw beleef voor mijn gevoel.

Opnieuw beleven

, jaar

Hoi allemaal, Ik ben nu 18 jaar en mijn ouders zijn begonnen met ruzie maken toen ik 14 was. Rond mijn 15e zijn ze echt gescheiden, maar ik zat tot een jaar terug tussen de ruzies van mijn ouders in. Vaak heb ik tussen hen in gestaan om de boel te sussen, maar dit heeft er alleen maar voor gezorgd dat ik ieder ruzie tot in detail mee heb gemaakt en dus de beelden niet uit mijn hoofd kan krijgen. Op dit moment ben ik een aupair in het buitenland (deels om even echt weg te zijn van thuis en om eindelijk alleen om mezelf te denken aangezien ik nu mijn ouders niet zie) en ik had verwacht dat ik hier niet zo veel aan de scheiding zou denken. Laatst hadden de ouders van het gezin hier ruzie. Toen ik ze hun stem hoorde verheffen tegen elkaar ben ik letterlijk naar mijn kamer gerend en hier kromp ik in elkaar van angst en verdriet. Ik kon even niets anders kan als een berg ellende in de hoek te huilen en me zo klein mogelijk te maken. Ik schrok zo erg van mijn heftige reactie... De kinderen zaten beneden dus ik ben met een pokerface naar beneden gegaan en ik heb gezorgd dat zij niets mee kregen van de ruzie, want dat is het laatste wat ik wil! Ze hebben nog een keer ruzie gehad en toen reageerde ik weer zo heftig. Ik haat het dat het zo mijn leven overneemt en ik gewoon geen controle heb over mijn reactie op zo'n moment! Heeft iemand tips om dit te verminderen of gewoon helemaal te laten verdwijnen? Ik baal gewoon zo dat ik iedere keer alles weer opnieuw beleef voor mijn gevoel.

Vader blij maken

, jaar

hooi, ik vind het erg lastig om de nieuwe vriendin van mijn vader te accepteren. ze werkt niet, doet thuis helemaal niks en word soms boos op mijn vader. ik wil niet dat mijn vader verdrietig is... ik wil graag helpen mijn vader weer blij te maken en hem duidelijk maken dat zijn vriendin helemaal niks is, maar ik weet niet hoe..hij word namelijk een beetje boos als ik er over begin. kunnen jullie mij misschien helpen ?

Vader blij maken

, jaar

hooi, ik vind het erg lastig om de nieuwe vriendin van mijn vader te accepteren. ze werkt niet, doet thuis helemaal niks en word soms boos op mijn vader. ik wil niet dat mijn vader verdrietig is... ik wil graag helpen mijn vader weer blij te maken en hem duidelijk maken dat zijn vriendin helemaal niks is, maar ik weet niet hoe..hij word namelijk een beetje boos als ik er over begin. kunnen jullie mij misschien helpen ?

Spierziekte

, jaar

hoi iedereen mijn vader heeft een nieuwe vriendin met heel veel klachten ze heeft een spierziekte en is heel snel moe ook heeft ze een lactose ziekte, ze werkt niet vanwege haar spierziekte en is dus best arm. mijn vader is best rijk en ik denk dus dat ze met mijn vader heeft voor het geld en ik heb er met mijn vader over gepraat maar hij komt op voor zijn vriendin, ik wil hem heel graag duidelijk maken dat hij het langzamer aan moet doen met haar en dat hij haar nog even moet bekijken maar ik weet niet hoe... kunnen jullie mij helpen (mijn moeder kan niet helpen ze heeft amper contact met mijn vader..)

Spierziekte

, jaar

hoi iedereen mijn vader heeft een nieuwe vriendin met heel veel klachten ze heeft een spierziekte en is heel snel moe ook heeft ze een lactose ziekte, ze werkt niet vanwege haar spierziekte en is dus best arm. mijn vader is best rijk en ik denk dus dat ze met mijn vader heeft voor het geld en ik heb er met mijn vader over gepraat maar hij komt op voor zijn vriendin, ik wil hem heel graag duidelijk maken dat hij het langzamer aan moet doen met haar en dat hij haar nog even moet bekijken maar ik weet niet hoe... kunnen jullie mij helpen (mijn moeder kan niet helpen ze heeft amper contact met mijn vader..)

Vriend van mama

, jaar

mijn moeder is al een jaar met haar nieuwe vriend alleen het gaat niet zo goed en dat vind ik best jammer (niet dat ik hem super leuk vind maar hij heeft 3 kinderen en een hond super toch en hij is zelf ook wel aardig hoor ) en ik denk dat ik weet hoe dit komt de vriend van mijn moeder vind werk belangrijker dan familie en vrienden maar vroeger had hij een eigen bedrijf en hij is zo opgegroeit dat hij in zijn hoofd heeft werken gaat voor want werken is altijd beter en dat vind mam niet leuk dusss heb jij een antwoord hoe ze samen kunnen komen of hoe ik ze allebij kan troosten groetjes Sem

Vriend van mama

, jaar

mijn moeder is al een jaar met haar nieuwe vriend alleen het gaat niet zo goed en dat vind ik best jammer (niet dat ik hem super leuk vind maar hij heeft 3 kinderen en een hond super toch en hij is zelf ook wel aardig hoor ) en ik denk dat ik weet hoe dit komt de vriend van mijn moeder vind werk belangrijker dan familie en vrienden maar vroeger had hij een eigen bedrijf en hij is zo opgegroeit dat hij in zijn hoofd heeft werken gaat voor want werken is altijd beter en dat vind mam niet leuk dusss heb jij een antwoord hoe ze samen kunnen komen of hoe ik ze allebij kan troosten groetjes Sem

Hij laat het niet toe

, jaar

ik wil bij mijn moeder gaan wonen maar mijn vader laat dat niet toe

Wat kan ik doen?

, jaar

hey allemaal, mijn ouders zijn al heel lang gescheiden en heb mijn vader al niet echt gesproken vanaf groep 6 en zit nu in de 3e. ik kan totaal niet opschieten met z´n nieuwe vrouw en had het idee dat hij door haar heel erg is veranderd. alleen mis ik hem soms best wel en twijfel ik of ik wel de goede keuzen heb gemaakt om hem niet meer te zien. ik ben eigenlijk best wel bang om eventueel weer contact aan te gaan wat kan ik doen?

Wat kan ik doen?

, jaar

hey allemaal, mijn ouders zijn al heel lang gescheiden en heb mijn vader al niet echt gesproken vanaf groep 6 en zit nu in de 3e. ik kan totaal niet opschieten met z´n nieuwe vrouw en had het idee dat hij door haar heel erg is veranderd. alleen mis ik hem soms best wel en twijfel ik of ik wel de goede keuzen heb gemaakt om hem niet meer te zien. ik ben eigenlijk best wel bang om eventueel weer contact aan te gaan wat kan ik doen?

Geen communicatie

, jaar

Beste Villapinedo, Nu al 9 jaar lang heb ik gescheiden ouders waarvan mijn moeder altijd wel singel is geweest maar mijn vader heeft al sinds 2009 een vriendin. Omdat ik toen nog maar 6 jaar was wist ik er niet veel van af en had ik niet veel te zeggen aangezien ik niet wist wat er aan de hand was. nu blijkt het dat mijn stiefmoeder al 8 jaar lang een pesthekel heeft aan mij. Waarschijnlijk om mijn gedrag van vroeger maar ik was ook nog maar een kind. Altijd als ik tips opzoek krijg ik antwoorden die ik nooit zou kunnen laten gebeuren. Zoals praat erover met je vader of zeg het rustig tegen je stiefmoeder. Zodra ik er met mijn vader erover begin wilt hij het er niet meer over hebben en hij weet heel goed hoe de situatie thuis is. Ik wil er iets aan doen en jeugdzorg of kinderbescherming is ook geen optie aangezien dit ook al een keer is gebeurd en het alles erger heeft gemaakt. Thuis is er geen communicatie onder elkaar en mijn avond maaltijd is apart van mijn vader en stiefmoeder die na mij avond eten. Er is alleen communicatie met mijn vader zodra mijn stiefmoeder naar bed is gegaan. Ik weet niet wat ik dus moet doen en hoe ik het zelf kan oplossen...Inmiddels heb ik ook al een half broertje en wat dus echt laat zien dat er 1 gezin woont in dit huis en dat ik hier maar sta als iemand die een kamer huurt.

Geen communicatie

, jaar

Beste Villapinedo, Nu al 9 jaar lang heb ik gescheiden ouders waarvan mijn moeder altijd wel singel is geweest maar mijn vader heeft al sinds 2009 een vriendin. Omdat ik toen nog maar 6 jaar was wist ik er niet veel van af en had ik niet veel te zeggen aangezien ik niet wist wat er aan de hand was. nu blijkt het dat mijn stiefmoeder al 8 jaar lang een pesthekel heeft aan mij. Waarschijnlijk om mijn gedrag van vroeger maar ik was ook nog maar een kind. Altijd als ik tips opzoek krijg ik antwoorden die ik nooit zou kunnen laten gebeuren. Zoals praat erover met je vader of zeg het rustig tegen je stiefmoeder. Zodra ik er met mijn vader erover begin wilt hij het er niet meer over hebben en hij weet heel goed hoe de situatie thuis is. Ik wil er iets aan doen en jeugdzorg of kinderbescherming is ook geen optie aangezien dit ook al een keer is gebeurd en het alles erger heeft gemaakt. Thuis is er geen communicatie onder elkaar en mijn avond maaltijd is apart van mijn vader en stiefmoeder die na mij avond eten. Er is alleen communicatie met mijn vader zodra mijn stiefmoeder naar bed is gegaan. Ik weet niet wat ik dus moet doen en hoe ik het zelf kan oplossen...Inmiddels heb ik ook al een half broertje en wat dus echt laat zien dat er 1 gezin woont in dit huis en dat ik hier maar sta als iemand die een kamer huurt.

Geschreeuw

, jaar

Mijn ouders zijn nu iets langer dan een jaar gescheiden en alles gaat eigenlijk wel goed. Maar nu heb ik niet zo'n goede relatie met mijn vader omdat onze persoonlijkheden gewoon botsen en zodra het gaat over dingen als geld begint mijn vader al snel met schreeuwen tegen mij. En omdat ik mijn frustratie leg bij mijn moeder, schreeuwt zij weer tegen mijn vader. Maar ze praten niet mond op mond maar via mij en dus krijg ik eigenlijk de heletijd geschreeuw aan me hoofd en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Want er zijm heel veel geld zaken en met mijn vader valt niet te praten. Wat kan ik hier aan doen?

Geschreeuw

, jaar

Mijn ouders zijn nu iets langer dan een jaar gescheiden en alles gaat eigenlijk wel goed. Maar nu heb ik niet zo'n goede relatie met mijn vader omdat onze persoonlijkheden gewoon botsen en zodra het gaat over dingen als geld begint mijn vader al snel met schreeuwen tegen mij. En omdat ik mijn frustratie leg bij mijn moeder, schreeuwt zij weer tegen mijn vader. Maar ze praten niet mond op mond maar via mij en dus krijg ik eigenlijk de heletijd geschreeuw aan me hoofd en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Want er zijm heel veel geld zaken en met mijn vader valt niet te praten. Wat kan ik hier aan doen?

Gebruik ons niet als praatpaal!

, jaar

hoi ik heb advies aan ouders ! als ouder moet je niet je kind als stop /praatpaal gebruiken om iets tegen de andere ouder te zeggen !!!! dat vinden kinderen niet fijn !

Gebruik ons niet als praatpaal!

, jaar

hoi ik heb advies aan ouders ! als ouder moet je niet je kind als stop /praatpaal gebruiken om iets tegen de andere ouder te zeggen !!!! dat vinden kinderen niet fijn !