Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Hoe kan ik mezelf zijn?
, jaar
Heey, mijn ouders zijn nu ongeveer een half jaar uit elkaar en wonen beide in een nieuw huis. Dat is 1 ding wat ik lastig vind... Mijn ouders hebben geprobeerd om als 'vrienden' uit elkaar te gaan maar ze hebben nu niet heel veel contact meer. Maar ze hebben geen ruzie, daar ben ik ook heel blij mee. Maar wat ik moeilijk vind is dat mijn vader een nieuwe vriendin heeft en mijn moeder een nieuwe vriend. Wat ik eigenlijk best wel snel vind. Ik kan met hun heel goed opschieten... dat is niet het probleem. Maar ik vind het moeilijk om mijzelf te zijn als hun er zijn. De vriend van mijn moeder is er soms maar de vriendin van mijn vader die woont al bij hem. Want zijn lag ook in een scheiding enzo, en moest ook een nieuw huis dus ja... Maar ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan... (Ik kom trouwens evenveel bij mijn moeder als bij mijn vader)
Hoe kan ik mezelf zijn?
, jaar
Heey, mijn ouders zijn nu ongeveer een half jaar uit elkaar en wonen beide in een nieuw huis. Dat is 1 ding wat ik lastig vind... Mijn ouders hebben geprobeerd om als 'vrienden' uit elkaar te gaan maar ze hebben nu niet heel veel contact meer. Maar ze hebben geen ruzie, daar ben ik ook heel blij mee. Maar wat ik moeilijk vind is dat mijn vader een nieuwe vriendin heeft en mijn moeder een nieuwe vriend. Wat ik eigenlijk best wel snel vind. Ik kan met hun heel goed opschieten... dat is niet het probleem. Maar ik vind het moeilijk om mijzelf te zijn als hun er zijn. De vriend van mijn moeder is er soms maar de vriendin van mijn vader die woont al bij hem. Want zijn lag ook in een scheiding enzo, en moest ook een nieuw huis dus ja... Maar ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan... (Ik kom trouwens evenveel bij mijn moeder als bij mijn vader)
Wat kan ik doen?
, jaar
Ik had vandaag het vliegtuig naar Noorwegen moeten nemen, maar ik ben in Nederland bij m’n vader gebleven. Ik ben 4 jaar geleden met m’n moeder naar Noorwegen verhuisd. Ik wilde daar nooit heen en nu wil ik echt terug naar Nederland. Wat kan ik doen?
Wat kan ik doen?
, jaar
Ik had vandaag het vliegtuig naar Noorwegen moeten nemen, maar ik ben in Nederland bij m’n vader gebleven. Ik ben 4 jaar geleden met m’n moeder naar Noorwegen verhuisd. Ik wilde daar nooit heen en nu wil ik echt terug naar Nederland. Wat kan ik doen?
Tips?
, jaar
mijn ouders zijn al een tijdje uit elkaar mijn vader heeft dus nu een relatie met de buurvrouw want die zijn ook gescheiden en mijn moeder heeft sinds kort dus nu ook een relatie met de buurman. ik ben daar vaak boos en verdrietig om. ik vind het namelijk ook niet heel leuk. elke avond komt hij bij ons als ik op bed lig want ik wil hem niet zien dus doen ze het wanneer ik op bed lig. en dan durf ik niet te slapen want ik ben bang dat er wat gebeurd. daarom zit ik nu ook bij een kinder psygoloog om mij er mee te helpen maar dat helpt niet heel veel. daarom wil ik jullie vragen voor tips
alvast bedankt x
Tips?
, jaar
mijn ouders zijn al een tijdje uit elkaar mijn vader heeft dus nu een relatie met de buurvrouw want die zijn ook gescheiden en mijn moeder heeft sinds kort dus nu ook een relatie met de buurman. ik ben daar vaak boos en verdrietig om. ik vind het namelijk ook niet heel leuk. elke avond komt hij bij ons als ik op bed lig want ik wil hem niet zien dus doen ze het wanneer ik op bed lig. en dan durf ik niet te slapen want ik ben bang dat er wat gebeurd. daarom zit ik nu ook bij een kinder psygoloog om mij er mee te helpen maar dat helpt niet heel veel. daarom wil ik jullie vragen voor tips
alvast bedankt x
Mega ruzie met vader
, jaar
Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik woon op dit moment bij mijn moeder, omdat ik een mega ruzie heb met mijn vader die al ongeveer 3 maanden duurt. Ik heb geprobeerd dit op te lossen, maar ik kreeg alleen maar geschreeuw naar mij toe over geld en dat hij alles al 5 jaar voor mij heeft betaald en dat soort dingen. Ik weet dan nu ook niet meer wat ik moet doen. Op dit moment heb ik al een maand geen contact meer met mijn vader en heb ik hem ook niet meer gezien.
Daarnaast ben ik afgelopen zomer 18 geworden en ben ik volledig los gelaten in eigenlijk vrijwel alles.
Ik ben begonnen met een studie, waar ik na 2 maanden mee ben gestopt. Ik werk nu ongeveer fulltime. Ik ben ondertussen wel aan het kijken naar studies wat ik weer kan doen. Ik heb het er heel moeilijk mee dat mijn vader mij volledig los heeft gelaten en ik alles voor mezelf betaal. Dat komt grotendeels ook doordat ik nooit ben opgevoed met bijvoorbeeld kleedgeld. Wat ik nog het ergste vind is dat hij totaal geen moeite neemt om contact met mij op te nemen op geen enkele manier.
Daarbij komt ook nog dat mijn broertje die eigenlijk al de hele scheiding bij mijn moeder woont, en sinds ik weg ben bij mijn vader, mijn vader juist contact met hem begint op te zoeken. Dat was voorheen vrij weinig wat nu veel is. Hij vraagt hem ineens mee op vakantie met mijn stiefmoeder en hij krijgt ineens allemaal dingen en hij word ineens gevraagd om weekenden te komen slapen.
De mensen om mij heen zeggen dat ik het los moet laten en mijn vader naar mij moet komen. Maar ik kan dat niet. Ik heb het hier heel moeilijk mee.
Heb jij misschien advies voor mij hoe ik dit moet doen
Mega ruzie met vader
, jaar
Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik woon op dit moment bij mijn moeder, omdat ik een mega ruzie heb met mijn vader die al ongeveer 3 maanden duurt. Ik heb geprobeerd dit op te lossen, maar ik kreeg alleen maar geschreeuw naar mij toe over geld en dat hij alles al 5 jaar voor mij heeft betaald en dat soort dingen. Ik weet dan nu ook niet meer wat ik moet doen. Op dit moment heb ik al een maand geen contact meer met mijn vader en heb ik hem ook niet meer gezien.
Daarnaast ben ik afgelopen zomer 18 geworden en ben ik volledig los gelaten in eigenlijk vrijwel alles.
Ik ben begonnen met een studie, waar ik na 2 maanden mee ben gestopt. Ik werk nu ongeveer fulltime. Ik ben ondertussen wel aan het kijken naar studies wat ik weer kan doen. Ik heb het er heel moeilijk mee dat mijn vader mij volledig los heeft gelaten en ik alles voor mezelf betaal. Dat komt grotendeels ook doordat ik nooit ben opgevoed met bijvoorbeeld kleedgeld. Wat ik nog het ergste vind is dat hij totaal geen moeite neemt om contact met mij op te nemen op geen enkele manier.
Daarbij komt ook nog dat mijn broertje die eigenlijk al de hele scheiding bij mijn moeder woont, en sinds ik weg ben bij mijn vader, mijn vader juist contact met hem begint op te zoeken. Dat was voorheen vrij weinig wat nu veel is. Hij vraagt hem ineens mee op vakantie met mijn stiefmoeder en hij krijgt ineens allemaal dingen en hij word ineens gevraagd om weekenden te komen slapen.
De mensen om mij heen zeggen dat ik het los moet laten en mijn vader naar mij moet komen. Maar ik kan dat niet. Ik heb het hier heel moeilijk mee.
Heb jij misschien advies voor mij hoe ik dit moet doen
Gedraagt zich anders
, jaar
Ik heb een probleempje mijn vader en moeder zijn gescheiden ik ben vaak bij mijn moeder en soms bij mijn vader maar ik ga naar pap met een slecht gevoel in mijn buik want ik kan het wel vinden met zijn vriendin maar papa gedraagd zich zo anders, hij wordt sneller boos hij vergeet ons. Wat moet ik doen. Ik heb het all met hem besproken maar hij luistert niet en negeert het.
Gedraagt zich anders
, jaar
Ik heb een probleempje mijn vader en moeder zijn gescheiden ik ben vaak bij mijn moeder en soms bij mijn vader maar ik ga naar pap met een slecht gevoel in mijn buik want ik kan het wel vinden met zijn vriendin maar papa gedraagd zich zo anders, hij wordt sneller boos hij vergeet ons. Wat moet ik doen. Ik heb het all met hem besproken maar hij luistert niet en negeert het.
Ruzie over alimentatie
, jaar
Mijn ouders maken veel ruzie over de alimentatie. Ik zelf heb nog 2 broertjes en 1 zusje, en 1 van mijn broertje heeft het Down Syndroom. Maar mijn vader betaald maar 200,- voor ons alle vier. Hij zelf zegt dat hij niet veel verdiend, getrouwd is, een kind krijgt en zijn vrouw niet mag werken en veel eisend is. Mijn moeder mag niet werken en krijgt de bijstand vanwege mijn broertje. Waardoor mijn ouders veel ruzie hebben over de alimentatie. En ik telkens tussen hun in sta. Vandaar krijg ik weinig spullen. Omdat zij telkens ruzie hebben. Ik wil niet tussen hun instaan en ik wil dat ik weer kleren en de spullen krijg die nodig heb. Wat moet ik doen?
Ruzie over alimentatie
, jaar
Mijn ouders maken veel ruzie over de alimentatie. Ik zelf heb nog 2 broertjes en 1 zusje, en 1 van mijn broertje heeft het Down Syndroom. Maar mijn vader betaald maar 200,- voor ons alle vier. Hij zelf zegt dat hij niet veel verdiend, getrouwd is, een kind krijgt en zijn vrouw niet mag werken en veel eisend is. Mijn moeder mag niet werken en krijgt de bijstand vanwege mijn broertje. Waardoor mijn ouders veel ruzie hebben over de alimentatie. En ik telkens tussen hun in sta. Vandaar krijg ik weinig spullen. Omdat zij telkens ruzie hebben. Ik wil niet tussen hun instaan en ik wil dat ik weer kleren en de spullen krijg die nodig heb. Wat moet ik doen?
Een eigen vaste plek
, jaar
Hallo,
Sinds een tijdje kan ik bij mijn vader niet goed meer slapen. Ik ben hier in het weekend 1 keer in de 2 weken. Een aantal jaar geleden is mijn vader naar een paar dorpen verder verhuist en ik heb het er nooit zo fijn gehad. Maar nu heb ik al een poosje slaapproblemen. Bij mijn moeder slaap ik veel beter. Ik merk dat ik toe ben aan een vaste eigen plek. Ik zit ook in mijn examenjaar en heb hier ook redelijk wat stress van. Ik wil alleen wel heel graag mijn vader zien en hem zeker niet tekort doen. Zijn er mensen die tips hebben?
Een eigen vaste plek
, jaar
Hallo,
Sinds een tijdje kan ik bij mijn vader niet goed meer slapen. Ik ben hier in het weekend 1 keer in de 2 weken. Een aantal jaar geleden is mijn vader naar een paar dorpen verder verhuist en ik heb het er nooit zo fijn gehad. Maar nu heb ik al een poosje slaapproblemen. Bij mijn moeder slaap ik veel beter. Ik merk dat ik toe ben aan een vaste eigen plek. Ik zit ook in mijn examenjaar en heb hier ook redelijk wat stress van. Ik wil alleen wel heel graag mijn vader zien en hem zeker niet tekort doen. Zijn er mensen die tips hebben?
Duidelijk maken
, jaar
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel klein was. En sinds die tijd maken ze ruzie. En vragen ze steeds aan mij wat ik wil. En ik weet niet wat ik wil. Het enige wat ik wil is dat zij geen ruzie meer maken en gewoon met elkaar praten. Hoe kan ik ze dat duidelijk maken?
Duidelijk maken
, jaar
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel klein was. En sinds die tijd maken ze ruzie. En vragen ze steeds aan mij wat ik wil. En ik weet niet wat ik wil. Het enige wat ik wil is dat zij geen ruzie meer maken en gewoon met elkaar praten. Hoe kan ik ze dat duidelijk maken?
De baas
, jaar
Waarom zijn moeders altijd de baas over de kinderen? Waarom mogen we niet vaker naar papa?
De baas
, jaar
Waarom zijn moeders altijd de baas over de kinderen? Waarom mogen we niet vaker naar papa?
Hoe kan ik het duidelijk maken?
, jaar
Mijn ouders gaan scheiden ze zijn er anderhalf jaar mee bezig tot nu toe. Ik wordt soms moe van dat ze zo op elkaar ingaan en dan wil ik het liefst naar een vriendin gaan, ze zeggen dan: blijf gewoon hier je hoeft niet naar een vriendin! maar hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik het niet leuk vind hoe ze tegen elkaar doen? Want als ik het probeer zeggen ze: ik snap wat je bedoeld, maar ze gaan dan een andere weer gewoon door. Dus mijn vraag is hoe kan ik ze goed duidelijk maken dat ik het niet leuk vind hoe ze doen
Hoe kan ik het duidelijk maken?
, jaar
Mijn ouders gaan scheiden ze zijn er anderhalf jaar mee bezig tot nu toe. Ik wordt soms moe van dat ze zo op elkaar ingaan en dan wil ik het liefst naar een vriendin gaan, ze zeggen dan: blijf gewoon hier je hoeft niet naar een vriendin! maar hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik het niet leuk vind hoe ze tegen elkaar doen? Want als ik het probeer zeggen ze: ik snap wat je bedoeld, maar ze gaan dan een andere weer gewoon door. Dus mijn vraag is hoe kan ik ze goed duidelijk maken dat ik het niet leuk vind hoe ze doen

2