Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Vaste woonplek

, jaar

Heee, Mijn ouders zijn nu ongeveer 4 jaar gescheiden en ze hebben ook beide andere partners gevonden. Super leuk, want ze zijn nu zoveel gelukkiger en ze gaan ook veel beter met elkaar om nu ook. Toch zit iets me niet lekker wat me eigenlijk echt al sinds het begin van de scheiding niet lekker zat: ik voel me zoveel fijner bij mijn moeder dan bij mijn vader. Ik ben sowieso totaaaaaal niet gemaakt voor wisselen van spullen, wat een ramp is dat. Ik wil het liefste alles op 1 plek hebben maar het voelt dan enorm als kiezen tussen mijn ouders als ik beslis om bij mijn moeder te gaan wonen. Het is zo niks persoonlijks want ik hou van mijn vader, en toch vind ik het gewoon super moeilijk als ik bij hem ben omdat hij me niet zo goed kan aanvoelen en me daarom ook niet altijd geeft wat ik nodig heb of behoefte aan heb. Vandaar dat we vaak ruzie krijgen over kleine dingetjes wat gewoon voor veel stress zorgt en me ook erg eenzaam laat voelen. Ik heb ook een klein broertje van 15 en hij heeft dit probleem dus precies andersom: hij kan het beter vinden bij m’n vader juist. Ik voel me enorm verantwoordelijk voor mijn broertje, wat al wel veel minder is dan eerst hoor, en ik vind het daarom nog lastiger om deze keuze te maken als ik hem zou maken. Ik ga bijna studeren en ik zou dan het liefste een eigen huisje willen maar tot die tijd zit ik hier dus wel mee. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe en hoe ik dit het beste kan zeggen tegen mijn ouders en vooral mijn vader.

Vaste woonplek

, jaar

Heee, Mijn ouders zijn nu ongeveer 4 jaar gescheiden en ze hebben ook beide andere partners gevonden. Super leuk, want ze zijn nu zoveel gelukkiger en ze gaan ook veel beter met elkaar om nu ook. Toch zit iets me niet lekker wat me eigenlijk echt al sinds het begin van de scheiding niet lekker zat: ik voel me zoveel fijner bij mijn moeder dan bij mijn vader. Ik ben sowieso totaaaaaal niet gemaakt voor wisselen van spullen, wat een ramp is dat. Ik wil het liefste alles op 1 plek hebben maar het voelt dan enorm als kiezen tussen mijn ouders als ik beslis om bij mijn moeder te gaan wonen. Het is zo niks persoonlijks want ik hou van mijn vader, en toch vind ik het gewoon super moeilijk als ik bij hem ben omdat hij me niet zo goed kan aanvoelen en me daarom ook niet altijd geeft wat ik nodig heb of behoefte aan heb. Vandaar dat we vaak ruzie krijgen over kleine dingetjes wat gewoon voor veel stress zorgt en me ook erg eenzaam laat voelen. Ik heb ook een klein broertje van 15 en hij heeft dit probleem dus precies andersom: hij kan het beter vinden bij m’n vader juist. Ik voel me enorm verantwoordelijk voor mijn broertje, wat al wel veel minder is dan eerst hoor, en ik vind het daarom nog lastiger om deze keuze te maken als ik hem zou maken. Ik ga bijna studeren en ik zou dan het liefste een eigen huisje willen maar tot die tijd zit ik hier dus wel mee. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe en hoe ik dit het beste kan zeggen tegen mijn ouders en vooral mijn vader.

Liever bij moeder nu

, jaar

Hiii! Ik heb een beetje een probleempje. Ik heb straks dus schoolexamens en doordat de scholen nu gesloten zijn ben ik opeens veel thuis met mijn moeder, stiefvader en broertje. Mijn broertje en ik wisselen altijd om de week op vrijdag naar de andere ouder, maar nu weet ik even niet of ik wel wil wisselen in deze periode. Ik kan heel slecht tegen geen structuur hebben en mijn moeder en ik hebben een beetje hetzelfde ritme dus we staan beetje om dezelfde op en zij helpt me ook als ik even wat motivatie moet vinden voor leren etc. Bij mijn vader gaat dit anders: hij staat meestal later op en doet hele andere dingen overdag dan ik waardoor hij mij niet de houvast kan bieden zoals mijn moeder die biedt. Ik heb het hier vaak over gehad al met mijn beide ouders en mijn vader: dat ik me wat fijner voel bij mijn moeder omdat zij mij soms kan geven waar ik behoefte aan heb en dat papa dat wat minder goed kan. Ik vind het alleen zo vervelend voor mijn vader, en ik wil hem ook niet 3 weken lang niet zien. Tegelijkertijd weet ik gewoon dat het leren voor mijn schoolexamens en dat hele gedoe eromheen veel beter lukt als ik bij mijn moeder ben. Ik heb het hier nu met mijn moeder over gehad maar zij zegt dat ik dit zelf moet bedenken natuurlijk en dat ik dit op een goede manier dan moet communiceren naar mijn vader. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat een goede oplossing hiervoor is. Wat moet ik doen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :) Groetjesssss, Julia

Liever bij moeder nu

, jaar

Hiii! Ik heb een beetje een probleempje. Ik heb straks dus schoolexamens en doordat de scholen nu gesloten zijn ben ik opeens veel thuis met mijn moeder, stiefvader en broertje. Mijn broertje en ik wisselen altijd om de week op vrijdag naar de andere ouder, maar nu weet ik even niet of ik wel wil wisselen in deze periode. Ik kan heel slecht tegen geen structuur hebben en mijn moeder en ik hebben een beetje hetzelfde ritme dus we staan beetje om dezelfde op en zij helpt me ook als ik even wat motivatie moet vinden voor leren etc. Bij mijn vader gaat dit anders: hij staat meestal later op en doet hele andere dingen overdag dan ik waardoor hij mij niet de houvast kan bieden zoals mijn moeder die biedt. Ik heb het hier vaak over gehad al met mijn beide ouders en mijn vader: dat ik me wat fijner voel bij mijn moeder omdat zij mij soms kan geven waar ik behoefte aan heb en dat papa dat wat minder goed kan. Ik vind het alleen zo vervelend voor mijn vader, en ik wil hem ook niet 3 weken lang niet zien. Tegelijkertijd weet ik gewoon dat het leren voor mijn schoolexamens en dat hele gedoe eromheen veel beter lukt als ik bij mijn moeder ben. Ik heb het hier nu met mijn moeder over gehad maar zij zegt dat ik dit zelf moet bedenken natuurlijk en dat ik dit op een goede manier dan moet communiceren naar mijn vader. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat een goede oplossing hiervoor is. Wat moet ik doen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :) Groetjesssss, Julia

Stiefmoeder bepaalt alles

, jaar

Hoi hoi! Een keer in de twee weken zijn mijn broertje en ik een weekend bij mijn vader en zijn vrouw. Als we daar zijn, heb ik het gevoel dat mijn stiefmoeder alles bepaalt en ik geen mening mag hebben. Als we daar op vrijdagavond aankomen zegt ze bijvoorbeeld: we gaan morgen dit doen en zondag dat, zonder dat ze dit met ons overlegt. Soms heb ik namelijk helemaal geen zin om die dingen te gaan doen, maar zeg ik er niks van omdat ik bang ben dat dat niet goed is. Ik vind het erg lastig om mijn eigen mening te uiten bij mijn vader thuis, omdat hij me daarin ook niet steunt. Alles wat mijn stiefmoeder zegt lijkt voor hem goed te zijn en hij kijkt niet naar wat mijn broertje en ik graag willen doen. Hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij hierbij helpen? Liefs Lisa

Stiefmoeder bepaalt alles

, jaar

Hoi hoi! Een keer in de twee weken zijn mijn broertje en ik een weekend bij mijn vader en zijn vrouw. Als we daar zijn, heb ik het gevoel dat mijn stiefmoeder alles bepaalt en ik geen mening mag hebben. Als we daar op vrijdagavond aankomen zegt ze bijvoorbeeld: we gaan morgen dit doen en zondag dat, zonder dat ze dit met ons overlegt. Soms heb ik namelijk helemaal geen zin om die dingen te gaan doen, maar zeg ik er niks van omdat ik bang ben dat dat niet goed is. Ik vind het erg lastig om mijn eigen mening te uiten bij mijn vader thuis, omdat hij me daarin ook niet steunt. Alles wat mijn stiefmoeder zegt lijkt voor hem goed te zijn en hij kijkt niet naar wat mijn broertje en ik graag willen doen. Hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij hierbij helpen? Liefs Lisa

Wil bij moeder wonen

, jaar

Hallo, Ik ben Nisa en 10 jaar mijn ouders zijn gescheiden. Ik wil graag bij mijn moeder wonen.mijn vader mishandeld ons met ons bedoel ik ik en mijn broertje ik heb al een huisarts maar ja ik kan pas kiezen als ik 12 ben bij wie ik wil wonen, wat moet ik in de tussentijd doen??

Wil bij moeder wonen

, jaar

Hallo, Ik ben Nisa en 10 jaar mijn ouders zijn gescheiden. Ik wil graag bij mijn moeder wonen.mijn vader mishandeld ons met ons bedoel ik ik en mijn broertje ik heb al een huisarts maar ja ik kan pas kiezen als ik 12 ben bij wie ik wil wonen, wat moet ik in de tussentijd doen??

Gevoelens uiten

, jaar

Hallo ik ben Noor Ik voel me nog al alleen en ik kan mijn gevoelens bij niemand kwijt Ik uit eigenlijk nooit mijn mening want ik weet dat nooit iemand mij serieus neemt soms heb ik er over nagedacht om zelfmoord te plegen ik wou het gaan doen maar ik durfde opeens niet meer normaal kan ik altijd alles bij mijn vriendin Doris kwijt maar zij vond het gek en werd boos en het komt allemaal door de scheiding eerst had ik er nooit moeite mee maar nu opeens wel ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen

Gevoelens uiten

, jaar

Hallo ik ben Noor Ik voel me nog al alleen en ik kan mijn gevoelens bij niemand kwijt Ik uit eigenlijk nooit mijn mening want ik weet dat nooit iemand mij serieus neemt soms heb ik er over nagedacht om zelfmoord te plegen ik wou het gaan doen maar ik durfde opeens niet meer normaal kan ik altijd alles bij mijn vriendin Doris kwijt maar zij vond het gek en werd boos en het komt allemaal door de scheiding eerst had ik er nooit moeite mee maar nu opeens wel ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen

Niet naar moeder

, jaar

Ik woon in twee huizen en vind het vervelend om naar mijn moeder te gaan ,want ze is heel streng echt irritant ik vind het niet fijn

Niet naar moeder

, jaar

Ik woon in twee huizen en vind het vervelend om naar mijn moeder te gaan ,want ze is heel streng echt irritant ik vind het niet fijn

Helpen blijer maken

, jaar

Kan iemand mij helpen om mij iets blijer te maken met om dat mijn ouders gaan scheiden

Ik durf het niet te vertellen

, jaar

Mijn ouders zijn sinds mijn 9e gescheiden. Ik heb altijd mijn gevoelens weggestopt maar het laatste jaar ben ik erg aan het twijfelen. Ik ben nu de helft van de week bij m’n vader en de andere helft bij m’n moeder. En het weekend wisselt af. Mijn vader heeft al 2 jaar een vriendin die 2 kinderen heeft. Ik heb een hele grote hekel aan hun, en als ik hun zie is m’n hele dag verpest. Ook trekt mijn vader die kinderen van z’n vriendin voor. Afgelopen zomer heb ik m’n kamer op moeten geven omdat dat een kamer moest worden voor die kinderen. Ik was heeeel boos en nu nog steeds. Ik heb het idee alsof ik niks waard ben voor mijn vader. Alsof ik onbelangrijk ben. Ik wil daarom graag bij mijn moeder wonen alleen ik durf het niet. Als ik ga willen mijn broertje en zus ook. En ik ben bang dat ik een verkeerde keuze maak. Ik wil dan nog wel overwegen om soms naar m’n vader te gaan ,maar dan alleen als ik het zie zitten. Want momenteel zie ik alles niet meer zitten. Ik probeer de laatste tijd er iets van te maken maar het lukt niet echt. Want mijn vader doet altijd weer iets waardoor ik de goede moed verlies. Ook heb ik het idee dat ik toch niks kan. Want mijn vader is nooit echt trots op me. Als ik bij m’n moeder ben vindt ik het altijd heel leuk. Daarom wil ik graag daar wonen alleen ik durf het niet te zeggen. Mijn moeder heeft we gezegd als ik het wilde dat ik het gewoon mocht doen. Mijn situatie is dus erg lastig heeft er iemand tips??

Ik durf het niet te vertellen

, jaar

Mijn ouders zijn sinds mijn 9e gescheiden. Ik heb altijd mijn gevoelens weggestopt maar het laatste jaar ben ik erg aan het twijfelen. Ik ben nu de helft van de week bij m’n vader en de andere helft bij m’n moeder. En het weekend wisselt af. Mijn vader heeft al 2 jaar een vriendin die 2 kinderen heeft. Ik heb een hele grote hekel aan hun, en als ik hun zie is m’n hele dag verpest. Ook trekt mijn vader die kinderen van z’n vriendin voor. Afgelopen zomer heb ik m’n kamer op moeten geven omdat dat een kamer moest worden voor die kinderen. Ik was heeeel boos en nu nog steeds. Ik heb het idee alsof ik niks waard ben voor mijn vader. Alsof ik onbelangrijk ben. Ik wil daarom graag bij mijn moeder wonen alleen ik durf het niet. Als ik ga willen mijn broertje en zus ook. En ik ben bang dat ik een verkeerde keuze maak. Ik wil dan nog wel overwegen om soms naar m’n vader te gaan ,maar dan alleen als ik het zie zitten. Want momenteel zie ik alles niet meer zitten. Ik probeer de laatste tijd er iets van te maken maar het lukt niet echt. Want mijn vader doet altijd weer iets waardoor ik de goede moed verlies. Ook heb ik het idee dat ik toch niks kan. Want mijn vader is nooit echt trots op me. Als ik bij m’n moeder ben vindt ik het altijd heel leuk. Daarom wil ik graag daar wonen alleen ik durf het niet te zeggen. Mijn moeder heeft we gezegd als ik het wilde dat ik het gewoon mocht doen. Mijn situatie is dus erg lastig heeft er iemand tips??

Ik zie mijn moeder niet

, jaar

Hallo ik zie mij moeder al 3 maand niet,ik wil graag heen,maar ik mag niet van mijn vader en stiefmoeder,ook wordt mijn mobiel afgepakt en moet ik van mijn stiefmoeder nare berichten naar mijn moeder sturen dat wil ik niet....maar ik ben bang...wat moet ik doen,mijn vader helpt niet die liegt ook over mamma wat moet ik doen...ik kon juist goed vinden met mamma.

Ik zie mijn moeder niet

, jaar

Hallo ik zie mij moeder al 3 maand niet,ik wil graag heen,maar ik mag niet van mijn vader en stiefmoeder,ook wordt mijn mobiel afgepakt en moet ik van mijn stiefmoeder nare berichten naar mijn moeder sturen dat wil ik niet....maar ik ben bang...wat moet ik doen,mijn vader helpt niet die liegt ook over mamma wat moet ik doen...ik kon juist goed vinden met mamma.

Hoe vertel ik het?

, jaar

Hoe moet ik het op de middelbare school zeggen dat mijn vader homoseksueel is en dat mijn ouders gescheiden zijn

Hoe vertel ik het?

, jaar

Hoe moet ik het op de middelbare school zeggen dat mijn vader homoseksueel is en dat mijn ouders gescheiden zijn