Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Rust
vera, 17 jaar
Wat de f@#ck?!
heyy
mijn ouders zijn geschijden net een half jaar in die periode heb ik mijn vriend leren kennen maar nu heb ik (slaap)problemen en ik weet niet hoe ik het moet handelen. ik probeer zo veel mogelijk bij mijn vriend te zijn en er ook te slapen maar hij werkt full time savonds en dan is hij pas rond 11 uur thuis. ik heb echt vaak ruzie met mijn moeder ze heeft altijd gezegd dat ik uit moet gaan en dan doe ik dat nu en dan is het weer niet goed want dant moet ik juist thuis blijven.
mijn broertje is gameverslaafd en mijn moeder moedigt het alleen maar aan alsof er niets verkeerd met hem. mijn pa en zijn vriendin willen hem helpen maar dan gaat hij liegen en dan wordt het weer een drama en alles wordt tegen mij gezegd alsof ik alles moet gaan oplossen. ik heb het gevoel dat ik hier(thuis) nooit echt meer rust krijg daarom wil ik zo snel mogelijk uit huis maar dan moet ik geld hebben wat ik dus niet heb. ik weet het meeste niet meer wat ik moet doen.
school moet ik waarschijnlijk stoppen. ik krijg nu 1 persoonlijkheids test. 1 onderzoek naar autisme en passend onderwijs. ze denken dat ik de opleiding met dat allemaal niet haal terwijl dit is wat ik wil doen en dit ben ik gewoon. sinds een klein meisje wil ik dit worden en door van die stomme dingen kan ik het niet eens gaan doen.
mijn vriend zegt dat hij trots is maar hij weet niet hoe zwaar ik het heb nu. als ze zeggen van het is klaar(diploma, eigen huis, geen gezeik) zou ik het niet eens geloven want ik heb nooit echt rust gehad in mijn leven.
wat moet ik doen. ik val echt uitelkaar
vriendelijke groeten,
vera
Rust
vera, 17 jaar
Wat de f@#ck?!
heyy
mijn ouders zijn geschijden net een half jaar in die periode heb ik mijn vriend leren kennen maar nu heb ik (slaap)problemen en ik weet niet hoe ik het moet handelen. ik probeer zo veel mogelijk bij mijn vriend te zijn en er ook te slapen maar hij werkt full time savonds en dan is hij pas rond 11 uur thuis. ik heb echt vaak ruzie met mijn moeder ze heeft altijd gezegd dat ik uit moet gaan en dan doe ik dat nu en dan is het weer niet goed want dant moet ik juist thuis blijven.
mijn broertje is gameverslaafd en mijn moeder moedigt het alleen maar aan alsof er niets verkeerd met hem. mijn pa en zijn vriendin willen hem helpen maar dan gaat hij liegen en dan wordt het weer een drama en alles wordt tegen mij gezegd alsof ik alles moet gaan oplossen. ik heb het gevoel dat ik hier(thuis) nooit echt meer rust krijg daarom wil ik zo snel mogelijk uit huis maar dan moet ik geld hebben wat ik dus niet heb. ik weet het meeste niet meer wat ik moet doen.
school moet ik waarschijnlijk stoppen. ik krijg nu 1 persoonlijkheids test. 1 onderzoek naar autisme en passend onderwijs. ze denken dat ik de opleiding met dat allemaal niet haal terwijl dit is wat ik wil doen en dit ben ik gewoon. sinds een klein meisje wil ik dit worden en door van die stomme dingen kan ik het niet eens gaan doen.
mijn vriend zegt dat hij trots is maar hij weet niet hoe zwaar ik het heb nu. als ze zeggen van het is klaar(diploma, eigen huis, geen gezeik) zou ik het niet eens geloven want ik heb nooit echt rust gehad in mijn leven.
wat moet ik doen. ik val echt uitelkaar
vriendelijke groeten,
vera
Niet meer
Anoniem, 12 jaar
Mijn ouders
Ik wil mijn vader niet meer zien omdat hij zoveel drinkt, maar ik weet niet hoe ik dat moet vertellen. Help me aub
Niet meer
Anoniem, 12 jaar
Mijn ouders
Ik wil mijn vader niet meer zien omdat hij zoveel drinkt, maar ik weet niet hoe ik dat moet vertellen. Help me aub
Los laten
Rosalie, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik ben er ongeveer een half jaartje geleden achter gekomen dat mijn moeder een ander had ik zat een spelletje te doen op haar telefoon en ze kreeg opeens heel veel berichtjes dus ik keek en het bleek dat ze een ander had ik ben in de nacht naar mijn vader toe gegaan en heb het verteld wat ik heb gezien/gelezen ik was er kapot van dat ik er zelf achter was gekomen en ik woon thuis met nog 5 andere broertjes/zusjes en iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en daar Door heb ik heel veel stress en ruzie thuis
ook op school gaan de cijfers meer omlaag maar hoe kan ik dit allemaal weer een beetje los laten en zorgen dat alles goed komt op school en ook een beetje thuis??
hebben jullie tips??
Los laten
Rosalie, 14 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik ben er ongeveer een half jaartje geleden achter gekomen dat mijn moeder een ander had ik zat een spelletje te doen op haar telefoon en ze kreeg opeens heel veel berichtjes dus ik keek en het bleek dat ze een ander had ik ben in de nacht naar mijn vader toe gegaan en heb het verteld wat ik heb gezien/gelezen ik was er kapot van dat ik er zelf achter was gekomen en ik woon thuis met nog 5 andere broertjes/zusjes en iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en daar Door heb ik heel veel stress en ruzie thuis
ook op school gaan de cijfers meer omlaag maar hoe kan ik dit allemaal weer een beetje los laten en zorgen dat alles goed komt op school en ook een beetje thuis??
hebben jullie tips??
Zo verdrietig
Anoniem, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn uit elkaar. Ik weet niet hoe ik verder moet! Ik ben zo verdrietig. Hebben jullie tips om om te gaan met verdriet?
Zo verdrietig
Anoniem, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn uit elkaar. Ik weet niet hoe ik verder moet! Ik ben zo verdrietig. Hebben jullie tips om om te gaan met verdriet?
Vond het fijn
Anoniem, 11 jaar
Mijn ouders
Heey eigenlijk wil ik even iets kwijt. Een paar maanden geleden had ik hier een bericht geplaatst en dat is helemaal over!!!!! Gelukkig maar, ik vond het heel fijn dat jullie me hebben geholpen! :)
Vond het fijn
Anoniem, 11 jaar
Mijn ouders
Heey eigenlijk wil ik even iets kwijt. Een paar maanden geleden had ik hier een bericht geplaatst en dat is helemaal over!!!!! Gelukkig maar, ik vond het heel fijn dat jullie me hebben geholpen! :)
Afgevallen
Maud, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hey ik heb een probleem na de scheiding van mijn ouders ben ik 3 kilo afgevallen en eet heel weinig heeft iemand miss tips
Afgevallen
Maud, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hey ik heb een probleem na de scheiding van mijn ouders ben ik 3 kilo afgevallen en eet heel weinig heeft iemand miss tips
Mijn hart luchten
Lamyae, 22 jaar
Mama ik zou zo graag willen dat ik mijn hart altijd bij je kan luchten.
Het maakt dan ook echt niet uit over welk onderwerp het gaat, zonder dat je boos wordt of mij raar gaat vinden. Toen ik mijn eerste vriendje kreeg kon ik je dat niet vertellen, dat is voor mij als of je heel veel mist.
Omdat ik niet alles met je kan delen.
Ik zou bij mijn eigen kind het anders doen, door me open te stellen voor wat dan ook.
Tip aan de ouders; stel je open voor alles wat je kind je wilt vertellen.. want alles wat een kind je verteld is steeds een nieuw steentje dat voor het vertrouwen zorgt!
Mijn hart luchten
Lamyae, 22 jaar
Mama ik zou zo graag willen dat ik mijn hart altijd bij je kan luchten.
Het maakt dan ook echt niet uit over welk onderwerp het gaat, zonder dat je boos wordt of mij raar gaat vinden. Toen ik mijn eerste vriendje kreeg kon ik je dat niet vertellen, dat is voor mij als of je heel veel mist.
Omdat ik niet alles met je kan delen.
Ik zou bij mijn eigen kind het anders doen, door me open te stellen voor wat dan ook.
Tip aan de ouders; stel je open voor alles wat je kind je wilt vertellen.. want alles wat een kind je verteld is steeds een nieuw steentje dat voor het vertrouwen zorgt!
Doe aardig
, 15 jaar
Aan alle ouders. Als je kind iets belangrijks heeft en jullie moeten er allebei bij zijn zorg ervoor dat jullie voor een keer aardig tegen elkaar doen en ga bij elkaar zitten. Want het meest verschrikkelijke om te doen is als je ouders ver uit elkaar zitten en je moet bepalen naar wie je eerst gaat (dan denk je dat je ouders denken 'oh ze kiest voor die' en zo denken we echt niet). Zelf heb ik hier ook ervaring mee met bijvoorbeeld dansoptredens. Of mijn adviesgesprek in groep 8 zal ik ook nooit meer vergeten. Ik zat tussen mijn ouders in en er werd geen woord gesproken, je voelt de spanning tussen je ouders dan en dat is verschrikkelijk.
Doe aardig
, 15 jaar
Aan alle ouders. Als je kind iets belangrijks heeft en jullie moeten er allebei bij zijn zorg ervoor dat jullie voor een keer aardig tegen elkaar doen en ga bij elkaar zitten. Want het meest verschrikkelijke om te doen is als je ouders ver uit elkaar zitten en je moet bepalen naar wie je eerst gaat (dan denk je dat je ouders denken 'oh ze kiest voor die' en zo denken we echt niet). Zelf heb ik hier ook ervaring mee met bijvoorbeeld dansoptredens. Of mijn adviesgesprek in groep 8 zal ik ook nooit meer vergeten. Ik zat tussen mijn ouders in en er werd geen woord gesproken, je voelt de spanning tussen je ouders dan en dat is verschrikkelijk.
Strijd
Noortje, 10 jaar
Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn nu bijna 3 jaar gescheiden en in die tijd is er best veel gebeurd vooral het laatste jaar mijn moeder zei tegen mij dat we gingen verhuizen, mijn vader had het natuurlijk ook gehoord en was het daar totaal niet mee eens. Mijn vader doet erg gemeen tegen mijn moeder en ik heb daar best wel last van. want mijn moeder is daar erg verdrietig om. Toen kwam ook nog een rechtzaak over waar ik en mijn broertje naar school moesten, omdat dat het bijna een uur rijden is van mijn vader naa mijn moeder. Mijn oma weet misschien over een paar maanden niet meer wie ik ben en de strijd tussen mijn ouders wordt alleen maar erger. Wat moet ik doen?!
Strijd
Noortje, 10 jaar
Wat de f@#ck?!
Mijn ouders zijn nu bijna 3 jaar gescheiden en in die tijd is er best veel gebeurd vooral het laatste jaar mijn moeder zei tegen mij dat we gingen verhuizen, mijn vader had het natuurlijk ook gehoord en was het daar totaal niet mee eens. Mijn vader doet erg gemeen tegen mijn moeder en ik heb daar best wel last van. want mijn moeder is daar erg verdrietig om. Toen kwam ook nog een rechtzaak over waar ik en mijn broertje naar school moesten, omdat dat het bijna een uur rijden is van mijn vader naa mijn moeder. Mijn oma weet misschien over een paar maanden niet meer wie ik ben en de strijd tussen mijn ouders wordt alleen maar erger. Wat moet ik doen?!
Stress
Viggo, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
ik heb heel veel stress door de thuis situatie waar ik mee zit weten jullie er wat tegen?
alvast bedankt.
Stress
Viggo, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
ik heb heel veel stress door de thuis situatie waar ik mee zit weten jullie er wat tegen?
alvast bedankt.

3