Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Even spuien
, jaar
Ik wou graag even spuien.
Het is voor mijn ouders al bijna zes jaar geleden dat de scheiding rond is. De scheiding zelf duurde twee jaar, gedoe met advocaten enzo. Ik heb nog steeds last van de scheiding. Ik kan niet meedraaien in de maatschappij, ‘normale’ mensen zouden zeggen dat ik me leven verpest heb. Ik zou nooit zelf een partner willen hebben, laat staan kinderen (een scheiding gun ik niemand). Ik ben ervan overtuigd geraakt dat alle mannen hun *** achterna lopen, mijn ervaring met vriendjes heeft dit alleen maar bevestigd.
Ik word er zo moedeloos van dat de scheiding me nog steeds raakt, hopeloos.
Even spuien
, jaar
Ik wou graag even spuien.
Het is voor mijn ouders al bijna zes jaar geleden dat de scheiding rond is. De scheiding zelf duurde twee jaar, gedoe met advocaten enzo. Ik heb nog steeds last van de scheiding. Ik kan niet meedraaien in de maatschappij, ‘normale’ mensen zouden zeggen dat ik me leven verpest heb. Ik zou nooit zelf een partner willen hebben, laat staan kinderen (een scheiding gun ik niemand). Ik ben ervan overtuigd geraakt dat alle mannen hun *** achterna lopen, mijn ervaring met vriendjes heeft dit alleen maar bevestigd.
Ik word er zo moedeloos van dat de scheiding me nog steeds raakt, hopeloos.
Helpen
, jaar
het is toch heel aardig als je je ouders helpt?
want ik help graag mensen
geen klussjes maar helpen met je vader en moeder
over de schijding en ruzzie
kan iemand me asjebliefd helpen
met deze vraag?
Helpen
, jaar
het is toch heel aardig als je je ouders helpt?
want ik help graag mensen
geen klussjes maar helpen met je vader en moeder
over de schijding en ruzzie
kan iemand me asjebliefd helpen
met deze vraag?
Depressieve gevoelens
, jaar
hallo, ik zal me even voorstellen! Ik ben een meisje van 13 jaar. Ik zit in klas 2. Ik heb een probleem.....en geen kleintje ook. Eerder heb ik het heel moeilijk gehad met me familie. me opa en oma haten mij en mijn vader. Mijn vader werd alcohol verslaafd. Elke avond ruzie, vervolgens zag ik me vader vreemd gaan en gingen me ouders uit elkaar. Ik was 10 toen ze uit elkaar gingen. Ik werd in die tijd ook gepest. Werd hoer enz genoemd. Mijn vraag is, hoe kan ik van deze depressie af?
Depressieve gevoelens
, jaar
hallo, ik zal me even voorstellen! Ik ben een meisje van 13 jaar. Ik zit in klas 2. Ik heb een probleem.....en geen kleintje ook. Eerder heb ik het heel moeilijk gehad met me familie. me opa en oma haten mij en mijn vader. Mijn vader werd alcohol verslaafd. Elke avond ruzie, vervolgens zag ik me vader vreemd gaan en gingen me ouders uit elkaar. Ik was 10 toen ze uit elkaar gingen. Ik werd in die tijd ook gepest. Werd hoer enz genoemd. Mijn vraag is, hoe kan ik van deze depressie af?
Uit huis gezet
, jaar
Hallo ik vind dit een lastig iets om het goed te vertellen het gaat meer over mijn broertje 17. Mijn broertje is sinds kort uit huis gezet door mijn moeder (had geen contact met pap nu inmiddels wel weer hij kan hier gewoon terrecht) ik woon ook bij papa wel nog contact met mama maar geen idee voor hoelang. Nou nu dat mijn broertje bij ons woont gaat het op heden goed. Maar mijn vader en moeder is haat en neit.. Mijn vader wilt na mijn moeder en stiefvader gaan om wat pakken slaag uit te delen... Ik heb al gezegd ja en wat schiet je daar mee op? Maar dat negeert die volkomen. Ik wordt er moe van dat ik het steeds aan moet horen terwijl ik er buiten sta. Want er staan nog spullen bij mijn moeder van me broertje die we op willen halen maar mam die denkt dat ze alle tijd van de wereld heeft... Pap mag de spullen niet voor de deue ophalen dat wil mama niet. Ik heb inkorte tijd me helemaal moeten switchen dat mijn broertje hier kwam. Onderandere moest ik een deel van mijn bed afstaan en dat bed vanijn broertje moeten we nog ophalen. Help ik weet het even niet meer wat ik moet doen
Uit huis gezet
, jaar
Hallo ik vind dit een lastig iets om het goed te vertellen het gaat meer over mijn broertje 17. Mijn broertje is sinds kort uit huis gezet door mijn moeder (had geen contact met pap nu inmiddels wel weer hij kan hier gewoon terrecht) ik woon ook bij papa wel nog contact met mama maar geen idee voor hoelang. Nou nu dat mijn broertje bij ons woont gaat het op heden goed. Maar mijn vader en moeder is haat en neit.. Mijn vader wilt na mijn moeder en stiefvader gaan om wat pakken slaag uit te delen... Ik heb al gezegd ja en wat schiet je daar mee op? Maar dat negeert die volkomen. Ik wordt er moe van dat ik het steeds aan moet horen terwijl ik er buiten sta. Want er staan nog spullen bij mijn moeder van me broertje die we op willen halen maar mam die denkt dat ze alle tijd van de wereld heeft... Pap mag de spullen niet voor de deue ophalen dat wil mama niet. Ik heb inkorte tijd me helemaal moeten switchen dat mijn broertje hier kwam. Onderandere moest ik een deel van mijn bed afstaan en dat bed vanijn broertje moeten we nog ophalen. Help ik weet het even niet meer wat ik moet doen
Bang om te kiezen
, jaar
ik weet ongeveer 2 weken dat mijn ouders gaan scheiden en ik zit er nu nog niet mee en ben ook nog niet erg verdrietig, want ze wonen nu nog samen omdat ze nog naar een ander huis aan t zoeken zijn. maar ik heb echt geen idee bij wie ik wil wonen ik ben bang dat k de ander kwets en durf daarom me keuze niet te maken
Bang om te kiezen
, jaar
ik weet ongeveer 2 weken dat mijn ouders gaan scheiden en ik zit er nu nog niet mee en ben ook nog niet erg verdrietig, want ze wonen nu nog samen omdat ze nog naar een ander huis aan t zoeken zijn. maar ik heb echt geen idee bij wie ik wil wonen ik ben bang dat k de ander kwets en durf daarom me keuze niet te maken
Ruzie met moeder
, jaar
Ik heb hulp nodig ik ben 12 Diego ik heb bijna wel elke dag ruzie met mijn moeder gaat meestal over kleine dingen het is nu zomervakantie en ik wordt gek als ik elke dag ruzie heb ik weet niet wat ik moet doen.Ik heb all gezegd dat ik de zomervakantie meer bij me vader wil zijn maar ze luistert niet. Wat moet ik doen naar me vader gaan of weglopen ik weet het echt niet
Ruzie met moeder
, jaar
Ik heb hulp nodig ik ben 12 Diego ik heb bijna wel elke dag ruzie met mijn moeder gaat meestal over kleine dingen het is nu zomervakantie en ik wordt gek als ik elke dag ruzie heb ik weet niet wat ik moet doen.Ik heb all gezegd dat ik de zomervakantie meer bij me vader wil zijn maar ze luistert niet. Wat moet ik doen naar me vader gaan of weglopen ik weet het echt niet
Contact moeder
, jaar
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 1 was.
Mijn zus en ik wonen nu meer dan 5 jaar volledig bij mijn vader. Ik hou heel erg veel van mijn vader en stiefmoeder. Het contact met mijn moeder is slecht en ik heb haar al een paar jaar niet gezien. Tot ik 10 was woonde ik 1 week bij mijn vader en 1 week bij mijn moeder. Na een ots en rechtszaken woon ik dus nu helemaal bij mijn vader.
Mijn stiefmoeder is getrouwd met mijn vader toen ik nog 1 week bij mijn moeder en 1 week bij mijn vader woonde. Ik heb dus nu bijna geen contact met mijn moeder ( ik mail 1 of 2 keer per maand).
Als we thuis een discussie over iets hebben haalt ze altijd mijn moeder erbij. Ookal gaat het daar totaal niet over. Mijn stiefmoeder wil dat ik meer contact heb met mijn moeder en daar in de vakantie logeer. Maar het gaat niet zomaar. Ik heb een slechte band met mijn moeder en dan kan ze niet verwachten dat ik daar ga slapen ofzo.
Ik weet dan niet wat ik moet zeggen en negeer het eigenlijk. Wat kan ik het beste de volgende keer doen als ze zegt dat ik weer bij mijn moeder moet gaan wonen?
Contact moeder
, jaar
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 1 was.
Mijn zus en ik wonen nu meer dan 5 jaar volledig bij mijn vader. Ik hou heel erg veel van mijn vader en stiefmoeder. Het contact met mijn moeder is slecht en ik heb haar al een paar jaar niet gezien. Tot ik 10 was woonde ik 1 week bij mijn vader en 1 week bij mijn moeder. Na een ots en rechtszaken woon ik dus nu helemaal bij mijn vader.
Mijn stiefmoeder is getrouwd met mijn vader toen ik nog 1 week bij mijn moeder en 1 week bij mijn vader woonde. Ik heb dus nu bijna geen contact met mijn moeder ( ik mail 1 of 2 keer per maand).
Als we thuis een discussie over iets hebben haalt ze altijd mijn moeder erbij. Ookal gaat het daar totaal niet over. Mijn stiefmoeder wil dat ik meer contact heb met mijn moeder en daar in de vakantie logeer. Maar het gaat niet zomaar. Ik heb een slechte band met mijn moeder en dan kan ze niet verwachten dat ik daar ga slapen ofzo.
Ik weet dan niet wat ik moet zeggen en negeer het eigenlijk. Wat kan ik het beste de volgende keer doen als ze zegt dat ik weer bij mijn moeder moet gaan wonen?
Brief kinderrechter
, jaar
Toen ik ongeveer 8 of 9 was, zij ik tegen mijn moeder dat ik week op week af wou. Dat vond zij niet goed omdat ze dacht dat we haar gingen missen, want nu verhuis ik 8 keer in de maand naar mijn moeder of vader. Zij beloofde dat ik als ik 12 ben mocht kiezen hoe ik bij mijn moeder of vader was. Nu ben ik 12 en van mijn moeder mag het nog steeds niet. Daar was ik heel boos over dus vroeg in aan mijn vader om een brief naar de kinderrechter te sturen. Maar ik weet alleen niet hoe dat moet kunnen jullie me daar mee helpen?
Brief kinderrechter
, jaar
Toen ik ongeveer 8 of 9 was, zij ik tegen mijn moeder dat ik week op week af wou. Dat vond zij niet goed omdat ze dacht dat we haar gingen missen, want nu verhuis ik 8 keer in de maand naar mijn moeder of vader. Zij beloofde dat ik als ik 12 ben mocht kiezen hoe ik bij mijn moeder of vader was. Nu ben ik 12 en van mijn moeder mag het nog steeds niet. Daar was ik heel boos over dus vroeg in aan mijn vader om een brief naar de kinderrechter te sturen. Maar ik weet alleen niet hoe dat moet kunnen jullie me daar mee helpen?
Schuld andere ouder
, jaar
Hoi allemaal,
mijn ouders zijn al bijna 15 jaar gescheiden. Je zou denken dat ze inmiddels wel door moeten zijn gegaan met hun leven. Voor mijn moeder is dit wel het geval, maar mijn vader niet. Elke keer als er onenigheid is tussen mijn vader en mij, mijn broertje en mijn zusje betrekt hij de scheiding erbij en geeft hij de schuld aan mijn moeder. Hij zegt dat dat alles wat wij zeggen onze moeder heeft ingefluisterd, kortom in zijn ogen hebben we geen eigen mening. Wij zitten nu op zo'n punt dat we helemaal klaar zijn met het feit dat papa mama de hele tijd de schuld van alles geeft en kwaad over haar spreekt, dat we niet meer met hem willen praten of hem uberhaupt zien. Maar het is en blijft natuurlijk wel je vader.
Zelf denk ik dat papa de scheiding niet goed heeft verwerkt en dat naarmate wij ouder worden en steeds meer onze eigen leven krijgen, hij het er moeilijker mee heeft. Heeft iemand ervaring met zo'n dergelijke situatie waarbij een ouder continu de schuld geeft aan de andere ouder? wat zouden jullie doen? praten hielp niet, omdat hij dus alles op mama afschuift
liefs Annelou
Schuld andere ouder
, jaar
Hoi allemaal,
mijn ouders zijn al bijna 15 jaar gescheiden. Je zou denken dat ze inmiddels wel door moeten zijn gegaan met hun leven. Voor mijn moeder is dit wel het geval, maar mijn vader niet. Elke keer als er onenigheid is tussen mijn vader en mij, mijn broertje en mijn zusje betrekt hij de scheiding erbij en geeft hij de schuld aan mijn moeder. Hij zegt dat dat alles wat wij zeggen onze moeder heeft ingefluisterd, kortom in zijn ogen hebben we geen eigen mening. Wij zitten nu op zo'n punt dat we helemaal klaar zijn met het feit dat papa mama de hele tijd de schuld van alles geeft en kwaad over haar spreekt, dat we niet meer met hem willen praten of hem uberhaupt zien. Maar het is en blijft natuurlijk wel je vader.
Zelf denk ik dat papa de scheiding niet goed heeft verwerkt en dat naarmate wij ouder worden en steeds meer onze eigen leven krijgen, hij het er moeilijker mee heeft. Heeft iemand ervaring met zo'n dergelijke situatie waarbij een ouder continu de schuld geeft aan de andere ouder? wat zouden jullie doen? praten hielp niet, omdat hij dus alles op mama afschuift
liefs Annelou
Wisselen tussen ouders
, jaar
hey ik ben marit en ben 11 jaar ik ga na de zomervakantie naar de middelbare school maar mijn vader woont aan de ene kant van de stad en mijn moeder aan de andere, mijn nieuwe school is dicht bij mama, maar ik moet nu dus van mijn moeder kiezen hoe het wissel schema word maar ik wil mijn ouders allebei blijven zien maar mijn moeder en de nieuwe vriend van mijn moeder hebben gezegt dat ze me niet meer steeds op en neer gaan brengen (wisselschema nu: maandag, dinsdag, woensdag mama, woensdag avond, donderdag, vrijdag papa en het ene weekend mama en het andere papa) weten jullie wat ik moet doen?
Wisselen tussen ouders
, jaar
hey ik ben marit en ben 11 jaar ik ga na de zomervakantie naar de middelbare school maar mijn vader woont aan de ene kant van de stad en mijn moeder aan de andere, mijn nieuwe school is dicht bij mama, maar ik moet nu dus van mijn moeder kiezen hoe het wissel schema word maar ik wil mijn ouders allebei blijven zien maar mijn moeder en de nieuwe vriend van mijn moeder hebben gezegt dat ze me niet meer steeds op en neer gaan brengen (wisselschema nu: maandag, dinsdag, woensdag mama, woensdag avond, donderdag, vrijdag papa en het ene weekend mama en het andere papa) weten jullie wat ik moet doen?

3