Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Hoe kan ik haar helpen?

, jaar

Even een andere vraag dan anders. Ik hoop dat ik op dit forum terecht kan voor advies aan een aspiring leerkracht. Maar ik loop stage in het basisonderwijs. Een van de leerlingen (6 jaar) uit de klas waar ik stage loop, heeft onlangs te horen gekregen dat haar ouders gaan scheiden. Zelf heb ik ook gescheiden ouders. Hoe kan ik mij ervaring het beste gebruiken om haar te helpen? Ik kijk uit naar mooie tips en ideeën. Alvast bedankt Vriendelijke groet, M

Hoe kan ik haar helpen?

, jaar

Even een andere vraag dan anders. Ik hoop dat ik op dit forum terecht kan voor advies aan een aspiring leerkracht. Maar ik loop stage in het basisonderwijs. Een van de leerlingen (6 jaar) uit de klas waar ik stage loop, heeft onlangs te horen gekregen dat haar ouders gaan scheiden. Zelf heb ik ook gescheiden ouders. Hoe kan ik mij ervaring het beste gebruiken om haar te helpen? Ik kijk uit naar mooie tips en ideeën. Alvast bedankt Vriendelijke groet, M

Huilen om het wisselen

, jaar

Ik ben 12 jaar. Ik ben gister gewisseld en ik huil nu om de 10 minuten en heb zo veel stress van Corona en middelbare school. ik had het zo leuk met mama dat ik nu zo veel pijn heb. Wat moet ik doen?

Huilen om het wisselen

, jaar

Ik ben 12 jaar. Ik ben gister gewisseld en ik huil nu om de 10 minuten en heb zo veel stress van Corona en middelbare school. ik had het zo leuk met mama dat ik nu zo veel pijn heb. Wat moet ik doen?

Mijn moeder haat de nieuwe vriendin van mijn vader

, jaar

Hoi, Mijn ouders zijn al een paar jaar gescheiden en hebben nog steeds ruzie altijd, mijn moeder haat de vriendin van mijn vader, ik niet, ze is heel lief voor mijn zusje en mij en mijn moeder is altijd boos op mijn vader en haar, aan het begin deed ik ook boos tegen haar maar nu zie ik dat ze echt aardig is. Maar ik kan dat niet tegen mijn moeder zeggen, maar van mijn moeder moet ik haar negeren. Wat kan ik doen?

Mijn moeder haat de nieuwe vriendin van mijn vader

, jaar

Hoi, Mijn ouders zijn al een paar jaar gescheiden en hebben nog steeds ruzie altijd, mijn moeder haat de vriendin van mijn vader, ik niet, ze is heel lief voor mijn zusje en mij en mijn moeder is altijd boos op mijn vader en haar, aan het begin deed ik ook boos tegen haar maar nu zie ik dat ze echt aardig is. Maar ik kan dat niet tegen mijn moeder zeggen, maar van mijn moeder moet ik haar negeren. Wat kan ik doen?

Moeder met borderline

, jaar

Hi, Sinds 2011 zijn mijn ouders met vele ruzies uit elkaar gegaan. Sinds ongeveer 4 jaar heeft mijn moeder een nieuwe partner. in het begin vond ik dit erg leuk (nieuwe stiefzus er bij, super gezellig!). Tot ongeveer 1.5 jaar geleden. Ik kwam achter steeds meer dingen waar mijn moeder en haar partner over logen. ook maken ze beloftes die ze nooit nakomen etc. etc. Mijn moeder heeft borderline en ik vind het heel erg lastig om hiermee om te gaan. ik heb al een aantal keer geprobeerd eens een goed gesprek met haar te hebben, maar elke keer liep dit uit de hand en werd ze altijd erg boos. Iemand tips? Ik loop al bij een psycholoog.

Moeder met borderline

, jaar

Hi, Sinds 2011 zijn mijn ouders met vele ruzies uit elkaar gegaan. Sinds ongeveer 4 jaar heeft mijn moeder een nieuwe partner. in het begin vond ik dit erg leuk (nieuwe stiefzus er bij, super gezellig!). Tot ongeveer 1.5 jaar geleden. Ik kwam achter steeds meer dingen waar mijn moeder en haar partner over logen. ook maken ze beloftes die ze nooit nakomen etc. etc. Mijn moeder heeft borderline en ik vind het heel erg lastig om hiermee om te gaan. ik heb al een aantal keer geprobeerd eens een goed gesprek met haar te hebben, maar elke keer liep dit uit de hand en werd ze altijd erg boos. Iemand tips? Ik loop al bij een psycholoog.

Contact moeder

, jaar

Mijn moeder is in 2016 weggegaan na een periode vreemdgaan, in de 4 jaar vanaf 2016 tot nu is er heel veel gebeurt. Ze is in een huurhuis gaan wonen, hierna in een ander huurhuis verderop. Ze heeft mij en mijn 2 broers heel erg geprobeerd te manipuleren om bij mijn vader weg te gaan. In zomer 2018 gingen mijn broers weg bij haar en werd er 1 depressief. De ander vermijd alles. In november 2018 is ze bij haar nieuwe vriend gaan wonen en in november 2019 is ze hertrouwd. In april 2020 is mijn broer na 5 moeilijke maanden opgenomen (hij was al depressief sinds zomer 2018). Het gaat nu beter met hem gelukkig en hij is weer thuis. Met mijn moeder heb ik november 2019 contact afgebroken en sindsdien heeft ze me volledig afgekapt (deed ze ook bij mijn broers). Ik woon nu met mijn vader, stiefmoeder en broers samen. Mijn stiefmoeder betekent meer voor me dan mijn eigen moeder. Ik heb juli 2020 weer een beetje contact gehad met mijn moeder en nu soms nogsteeds. Ik vind het alleen erg vervelend want als ze me appt denk ik terug aan alles dat ze ooit heeft gedaan en heeft gezegd. Ik weet niet wat ik moet doen.

Contact moeder

, jaar

Mijn moeder is in 2016 weggegaan na een periode vreemdgaan, in de 4 jaar vanaf 2016 tot nu is er heel veel gebeurt. Ze is in een huurhuis gaan wonen, hierna in een ander huurhuis verderop. Ze heeft mij en mijn 2 broers heel erg geprobeerd te manipuleren om bij mijn vader weg te gaan. In zomer 2018 gingen mijn broers weg bij haar en werd er 1 depressief. De ander vermijd alles. In november 2018 is ze bij haar nieuwe vriend gaan wonen en in november 2019 is ze hertrouwd. In april 2020 is mijn broer na 5 moeilijke maanden opgenomen (hij was al depressief sinds zomer 2018). Het gaat nu beter met hem gelukkig en hij is weer thuis. Met mijn moeder heb ik november 2019 contact afgebroken en sindsdien heeft ze me volledig afgekapt (deed ze ook bij mijn broers). Ik woon nu met mijn vader, stiefmoeder en broers samen. Mijn stiefmoeder betekent meer voor me dan mijn eigen moeder. Ik heb juli 2020 weer een beetje contact gehad met mijn moeder en nu soms nogsteeds. Ik vind het alleen erg vervelend want als ze me appt denk ik terug aan alles dat ze ooit heeft gedaan en heeft gezegd. Ik weet niet wat ik moet doen.

Contact verbreken

, jaar

Beste wie-dan-ook, Mijn naam is Vera en ik ben 18 jaar oud. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds dat ik een jaar of 3 a 4 ben. Mijn moeder is echt een top-vrouw! Mijn vader is echter een ander verhaal. Hij kan mij niet loslaten en dwingt mij naar hem toe te komen. Als ik hierop ''nee'' zeg (wat voor mij al erg lastig is), dwingt hij mij. Hierbij speelt hij in op mijn emoties en praat hij mij een enorm schuldgevoel aan. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben? Het gaat nu al zo'n 14 a 15 jaar zo, en ben nu eigenlijk op het punt om al het contact te verbreken. Iemand tips?

Contact verbreken

, jaar

Beste wie-dan-ook, Mijn naam is Vera en ik ben 18 jaar oud. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds dat ik een jaar of 3 a 4 ben. Mijn moeder is echt een top-vrouw! Mijn vader is echter een ander verhaal. Hij kan mij niet loslaten en dwingt mij naar hem toe te komen. Als ik hierop ''nee'' zeg (wat voor mij al erg lastig is), dwingt hij mij. Hierbij speelt hij in op mijn emoties en praat hij mij een enorm schuldgevoel aan. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben? Het gaat nu al zo'n 14 a 15 jaar zo, en ben nu eigenlijk op het punt om al het contact te verbreken. Iemand tips?

Ik voel me ongemakkelijk

, jaar

Mijn ouders zijn geschieden en als ik met mijn vader ben voel ik me ongemakkelijk, wat is verstandig om te doen als hij vraagt om iets te gaan doen?

Ik voel me ongemakkelijk

, jaar

Mijn ouders zijn geschieden en als ik met mijn vader ben voel ik me ongemakkelijk, wat is verstandig om te doen als hij vraagt om iets te gaan doen?

Brief voor mijn familie

, jaar

Hallo iedereen, ik had nooit verwacht dat ik zoiets zou doen, maar hier ben ik dan. Mijn ouders zijn nu sinds twee jaar uit elkaar, en daar ben ik prima mee. Het ding is dus dat ik een brief heb geschreven. Ik merk dat mijn familie draait op reservebrandstof. Het lijkt alsof we allemaal weer oké zijn, maar eigenlijk is er heel veel waar we nooit over gepraat hebben. Ook is de relatie tussen mijn broer en moeder erg slecht doordat mijn broer het idee heeft dat hij mijn vader verraad als hij omgaat met mijn moeder. Ik wil ervoor zorgen dat alles goed komt. Ik weet dat ik niks kan forceren en ik wil ook niet dat mijn ouders dikke maatjes worden ofzo maar ik wil gewoon dat er geen schijn is, dat het echt allemaal goed is. Nu kon ik me straks niet inhouden, en heb ik dus een brief geschreven. Met daarin uitgelegd aan mijn broer en vader wat ik denk dat ze aan het doen zijn en wat ik denk dat ze zouden moeten proberen. Ik leg hierin ook uit hoe het vroeger was aan mijn vader, en ik probeer ervoor te zorgen dat hij nu het hele verhaal krijgt. Alleen ik weet niet of ik hem moet voorlezen aan mijn vader en broer. Ik ben bang dat ze niet meer tegen me zullen praten. Het kan ons gezin maken of breken. Weet iemand wat ik moet doen?

Brief voor mijn familie

, jaar

Hallo iedereen, ik had nooit verwacht dat ik zoiets zou doen, maar hier ben ik dan. Mijn ouders zijn nu sinds twee jaar uit elkaar, en daar ben ik prima mee. Het ding is dus dat ik een brief heb geschreven. Ik merk dat mijn familie draait op reservebrandstof. Het lijkt alsof we allemaal weer oké zijn, maar eigenlijk is er heel veel waar we nooit over gepraat hebben. Ook is de relatie tussen mijn broer en moeder erg slecht doordat mijn broer het idee heeft dat hij mijn vader verraad als hij omgaat met mijn moeder. Ik wil ervoor zorgen dat alles goed komt. Ik weet dat ik niks kan forceren en ik wil ook niet dat mijn ouders dikke maatjes worden ofzo maar ik wil gewoon dat er geen schijn is, dat het echt allemaal goed is. Nu kon ik me straks niet inhouden, en heb ik dus een brief geschreven. Met daarin uitgelegd aan mijn broer en vader wat ik denk dat ze aan het doen zijn en wat ik denk dat ze zouden moeten proberen. Ik leg hierin ook uit hoe het vroeger was aan mijn vader, en ik probeer ervoor te zorgen dat hij nu het hele verhaal krijgt. Alleen ik weet niet of ik hem moet voorlezen aan mijn vader en broer. Ik ben bang dat ze niet meer tegen me zullen praten. Het kan ons gezin maken of breken. Weet iemand wat ik moet doen?

Ik vind mijn stiefmoeder stom

, jaar

Ik vind me stief moeder eigelijk stom maar ik weet niet hoe ik dat moet vertellen?

Nieuwe vriend

, jaar

mijn ouders gaan schijden enmijn moeder heeft een nieuwe vriend