Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Gevoelens kwijt

Noor, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo ik ben Noor mijn ouders zijn nu drie jaar uit elkaar toen ik hoorden dat ze uit elkaar gingen schrok ik wel maar nu drie jaar later besef ik dat het wel beter is dat ze uit elkaar zijn . vaak als ik bij mijn vader ben kan ik bij niemand mijn gevoelens kwijt heeft er misschien iemand tips voor mij

Gevoelens kwijt

Noor, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hallo ik ben Noor mijn ouders zijn nu drie jaar uit elkaar toen ik hoorden dat ze uit elkaar gingen schrok ik wel maar nu drie jaar later besef ik dat het wel beter is dat ze uit elkaar zijn . vaak als ik bij mijn vader ben kan ik bij niemand mijn gevoelens kwijt heeft er misschien iemand tips voor mij

Kinderen vriend moeder

Mikai, 10 jaar

Mijn woonsituatie
me moeder heeft een nieuwe vriend en hij heeft ook kinderen die in het weekend bij ons wonen, als ik iets aan het doen ben zitten ze me altijd te plagen en halen het bloed onder me nagels vandaan, als ik zeg dat ze uit me kamer moeten gaan, dan doen ze dit vaak niet. wat kan ik hier aan doen ?

Kinderen vriend moeder

Mikai, 10 jaar

Mijn woonsituatie
me moeder heeft een nieuwe vriend en hij heeft ook kinderen die in het weekend bij ons wonen, als ik iets aan het doen ben zitten ze me altijd te plagen en halen het bloed onder me nagels vandaan, als ik zeg dat ze uit me kamer moeten gaan, dan doen ze dit vaak niet. wat kan ik hier aan doen ?

Moeder weinig thuis

Luna, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hi, mijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden en daar ben ik nu wel aan gewend. Ik heb al een nieuwe stiefmoeder en een stiefvader en die zijn heel aardig. Maar mijn zus is zwaar autistisch en kan er niet goed mee omgaan. Nu ben ik thuis degene die daar problemen mee heeft omdat mijn moeder zo weinig thuis is. Ik vind het vet moeilijk dit bespreekbaar te maken met mn ouders of vrienden ofzo. Iemand misschien tips??

Moeder weinig thuis

Luna, 12 jaar

Mijn woonsituatie
Hi, mijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden en daar ben ik nu wel aan gewend. Ik heb al een nieuwe stiefmoeder en een stiefvader en die zijn heel aardig. Maar mijn zus is zwaar autistisch en kan er niet goed mee omgaan. Nu ben ik thuis degene die daar problemen mee heeft omdat mijn moeder zo weinig thuis is. Ik vind het vet moeilijk dit bespreekbaar te maken met mn ouders of vrienden ofzo. Iemand misschien tips??

Mijn stiefvader ging voor

, jaar

hee, mijn ouders zijn nu ongeveer 6 jaar gescheiden. ik heb een drugsverslaafde stiefvader gehad. dit is inmiddels al 2 jaar geleden maar nogsteeds heb ik er heel veel moeite mee. in die periode had mijn moeder namelijk geen tijd voor mij, ze zette mijn stiefvader voorop. ik heb ook geen broertjes of zusjes dus ik was helemaal alleen. mijn stiefvader is ook niet oke tegenover mij geweest. maar op dat moment geloofde niemand mij. ik heb dit teveel weggestopt maar nu heb ik het idee dat het terug komt. hoe kan ik dit een plek geven ?

Mijn stiefvader ging voor

, jaar

hee, mijn ouders zijn nu ongeveer 6 jaar gescheiden. ik heb een drugsverslaafde stiefvader gehad. dit is inmiddels al 2 jaar geleden maar nogsteeds heb ik er heel veel moeite mee. in die periode had mijn moeder namelijk geen tijd voor mij, ze zette mijn stiefvader voorop. ik heb ook geen broertjes of zusjes dus ik was helemaal alleen. mijn stiefvader is ook niet oke tegenover mij geweest. maar op dat moment geloofde niemand mij. ik heb dit teveel weggestopt maar nu heb ik het idee dat het terug komt. hoe kan ik dit een plek geven ?

Ik vind het moeilijk

, jaar

Hoi ik ben Julia mijn ouders zijn 1 jaar geleden gescheiden mijn vraag aan jullie is ik vind het soms best wel moeilijk als ik bijvoorbeeld mijn moeder iets komt brengen en dan zegt ze ja ik moet nu gelijk gaan en dat vind ik soms best moeilijk.

Ik vind het moeilijk

, jaar

Hoi ik ben Julia mijn ouders zijn 1 jaar geleden gescheiden mijn vraag aan jullie is ik vind het soms best wel moeilijk als ik bijvoorbeeld mijn moeder iets komt brengen en dan zegt ze ja ik moet nu gelijk gaan en dat vind ik soms best moeilijk.

Buiten scheiding blijven

, 19 jaar

Hallo, mijn ouders zijn 4 maanden geleden uit elkaar gegaan. In het begin zeiden ze dat ze samen uit elkaar gingen maar snel bleek dit anders te gaan. Ze konden geen normaal gesprek meer voeren zonder ruzie of elkaar uit laten praten. daarbij kwam er ook bij dat mijn vader al snel iemand anders had ontmoet. Mijn moeder begon dingen te vertellen die niet waar zijn tegen andere mensen waardoor mensen een ander beeld krijgen van mn vader. Hier heb ik veel moeite mee. ook komt mijn moeder naar het huis waar ik nu nog steeds woon met mijn vader als mijn vader er niet is. dan neemt ze spullen mee. ik wil graag buiten de scheiding blijven. alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen

Buiten scheiding blijven

, 19 jaar

Hallo, mijn ouders zijn 4 maanden geleden uit elkaar gegaan. In het begin zeiden ze dat ze samen uit elkaar gingen maar snel bleek dit anders te gaan. Ze konden geen normaal gesprek meer voeren zonder ruzie of elkaar uit laten praten. daarbij kwam er ook bij dat mijn vader al snel iemand anders had ontmoet. Mijn moeder begon dingen te vertellen die niet waar zijn tegen andere mensen waardoor mensen een ander beeld krijgen van mn vader. Hier heb ik veel moeite mee. ook komt mijn moeder naar het huis waar ik nu nog steeds woon met mijn vader als mijn vader er niet is. dan neemt ze spullen mee. ik wil graag buiten de scheiding blijven. alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen

Moet naar vader

juno, 12 jaar

Mijn woonsituatie
nou kijk, ik woon dus bij me moeder maar op vrijdag moet ik slapen bij mijn vader maar mijn vader is deprisief. Ik moet vandaag weer maar ik heb er geen zin in. Het is wel een afspraak tussen mijn ouders. Wat moet ik doen?

Moet naar vader

juno, 12 jaar

Mijn woonsituatie
nou kijk, ik woon dus bij me moeder maar op vrijdag moet ik slapen bij mijn vader maar mijn vader is deprisief. Ik moet vandaag weer maar ik heb er geen zin in. Het is wel een afspraak tussen mijn ouders. Wat moet ik doen?

Kiezen als ik 12 ben

, jaar

Ik wil weten of op mijn 12e mag keizen bij wie ik ga wonen

Ouders aan het daten

, jaar

Hoii ik ben lisa, Mijn ouders zijn nu ongeveer 2 jaar geleden gescheiden. En nu zijn ze allebei weer een beetje aan het daten. Ik vind het heel goed dat ze allebei veder gaan en weer gelukkig willen worden. Maar ik vind het zelf alleen best lastig. Ik wil er wel wat van zeggen maar ik wil ze ook niet hun geluk verpesten. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen... Misschien heeft iemand tips voor mij?

Ouders aan het daten

, jaar

Hoii ik ben lisa, Mijn ouders zijn nu ongeveer 2 jaar geleden gescheiden. En nu zijn ze allebei weer een beetje aan het daten. Ik vind het heel goed dat ze allebei veder gaan en weer gelukkig willen worden. Maar ik vind het zelf alleen best lastig. Ik wil er wel wat van zeggen maar ik wil ze ook niet hun geluk verpesten. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen... Misschien heeft iemand tips voor mij?

Kunnen zij mij dwingen?

, jaar

Mijn ouders zijn al jaren gescheiden mijn vader heeft Autisme hij heeft nog nooit gevoeld als ene echte vader . Hij veroorzaakt veel stress. De raad van Kinderbescherming wil dat ik herstel ga doen. Dit wil ik niet. Kunnen ze mij dwingen? Mijn zusje van 10 moet er heen en zij wil ook niet. Toch blijven ze zeggen dat dit moet. Wij zijn op en willen niet meer. Wat kan ik doen .

Kunnen zij mij dwingen?

, jaar

Mijn ouders zijn al jaren gescheiden mijn vader heeft Autisme hij heeft nog nooit gevoeld als ene echte vader . Hij veroorzaakt veel stress. De raad van Kinderbescherming wil dat ik herstel ga doen. Dit wil ik niet. Kunnen ze mij dwingen? Mijn zusje van 10 moet er heen en zij wil ook niet. Toch blijven ze zeggen dat dit moet. Wij zijn op en willen niet meer. Wat kan ik doen .