Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Gegevens ouders nodig
Student, 24 jaar
Rechten
Hoi, ik hoop dat ik dit hier mag vragen. Ik heb een wat ingewikkelde vraag misschien. Ik wil aanvullende beurs aanvragen voor mijn studie van volgend jaar. Alleen ze hebben perse gegevens/bewijsstukken nodig van beide ouders en als je dat niet kan moet je een heel lang proces van gegevens invullen over inkomen buiten beschouwing laten enzo. Dat vind ik allemaal best wel niet van toepassing en overbodig voor mij, omdat ik de studie en alles helemaal zelf wil/kan betalen... Ik heb 1x met Duo gebeld maar nog niet echt iets kunnen regelen hiervoor. Ik vraag me af, is er iemand van jullie die hier ook tegen aan loopt/liep, zo ja hoe heb je dit opgelost?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Nogmaals, ik snap het als dit een ingewikkelde vraag is..
Gegevens ouders nodig
Student, 24 jaar
Rechten
Hoi, ik hoop dat ik dit hier mag vragen. Ik heb een wat ingewikkelde vraag misschien. Ik wil aanvullende beurs aanvragen voor mijn studie van volgend jaar. Alleen ze hebben perse gegevens/bewijsstukken nodig van beide ouders en als je dat niet kan moet je een heel lang proces van gegevens invullen over inkomen buiten beschouwing laten enzo. Dat vind ik allemaal best wel niet van toepassing en overbodig voor mij, omdat ik de studie en alles helemaal zelf wil/kan betalen... Ik heb 1x met Duo gebeld maar nog niet echt iets kunnen regelen hiervoor. Ik vraag me af, is er iemand van jullie die hier ook tegen aan loopt/liep, zo ja hoe heb je dit opgelost?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Nogmaals, ik snap het als dit een ingewikkelde vraag is..
Veilig voelen
Erva, 10 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik ben erva en ik heb gescheiden ouders mag ik een tip dat ik veilig voel van erva van 10 jaar
Veilig voelen
Erva, 10 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik ben erva en ik heb gescheiden ouders mag ik een tip dat ik veilig voel van erva van 10 jaar
Ik trek het niet meer
bjorn, 18 jaar
hoi ik woon dus nu al bijna 2 jaar bij me moeder en ik trek het niet meer. mijn vader is niet meer in beeld want we hadden en extreme ruzie. maar ik en me ma botsen heel erg want ik moet me aanpassen aan haar en niet andersom. vind het heel moeilijk om daar mee om te gaan. van me moeder moet ik op mezelf gaan wonen maar ik weet niet waar ik dan moet beginnen om te kijken. ik zit ook in een depressie waardoor alles 3x zo hard aankomt. heeft iemand tips om een woning ergens te vinden en om een beter band met me ma te krijgen
Ik trek het niet meer
bjorn, 18 jaar
hoi ik woon dus nu al bijna 2 jaar bij me moeder en ik trek het niet meer. mijn vader is niet meer in beeld want we hadden en extreme ruzie. maar ik en me ma botsen heel erg want ik moet me aanpassen aan haar en niet andersom. vind het heel moeilijk om daar mee om te gaan. van me moeder moet ik op mezelf gaan wonen maar ik weet niet waar ik dan moet beginnen om te kijken. ik zit ook in een depressie waardoor alles 3x zo hard aankomt. heeft iemand tips om een woning ergens te vinden en om een beter band met me ma te krijgen
Wie mag er belangrijke beslissingen maken?
Dyvinia, 13 jaar
Rechten
Ik moet bij de rechter komen om te vertellen over mij ouders hoe en wat.
Wie mag er belangrijke beslissing nemen mama of papa en wanneer ik bij papa en mama ben
Wie mag er belangrijke beslissingen maken?
Dyvinia, 13 jaar
Rechten
Ik moet bij de rechter komen om te vertellen over mij ouders hoe en wat.
Wie mag er belangrijke beslissing nemen mama of papa en wanneer ik bij papa en mama ben
Geen gezag
Stanley, 13 jaar
Mijn woonsituatie
Ik ben 13 jaar (bijna 14) en woon op dit moment bij mijn vader. Ik woon hier sinds mijn 10e en heb altijd al een hekel aan hem gehad omdat hij mij nooit aandacht geeft en mij op elke mogelijke manier een slecht gevoel geeft en als ik met hem wil praten neemt hij me niet seriaus, dus ik zo snel mogelijk bij mijn moeder wonen alleen heeft zij geen gezag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk bij mijn moeder woon?
Geen gezag
Stanley, 13 jaar
Mijn woonsituatie
Ik ben 13 jaar (bijna 14) en woon op dit moment bij mijn vader. Ik woon hier sinds mijn 10e en heb altijd al een hekel aan hem gehad omdat hij mij nooit aandacht geeft en mij op elke mogelijke manier een slecht gevoel geeft en als ik met hem wil praten neemt hij me niet seriaus, dus ik zo snel mogelijk bij mijn moeder wonen alleen heeft zij geen gezag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk bij mijn moeder woon?
Verdrietig
Horse, 10 jaar
Familie
Wat moet je doen als je even verdrietig bent
Verdrietig
Horse, 10 jaar
Familie
Wat moet je doen als je even verdrietig bent
Meisjes of jongens leuk vinden
, jaar
Ik weet niet als ik meisjes of jongens leuk vind en ik vind denk ik een meisje leuk zij mij denk ik ook maar voor mij gevoel ben ik te jong voor een relatie en überhaupt te weten als ik jongens of meisjes leuk vind maar ik durf er ook niet met me moeder over te praten want zij neemt me toch niet sirieus en mijn vader al helemaal niet maar heb het gevoel dat niemand mij begrijpt of dat niemand het boeit en voel me altijd de buitengesloten persoon en wat als ik het vertel? Hun luisteren toch niet dus wat moet ik doen
Meisjes of jongens leuk vinden
, jaar
Ik weet niet als ik meisjes of jongens leuk vind en ik vind denk ik een meisje leuk zij mij denk ik ook maar voor mij gevoel ben ik te jong voor een relatie en überhaupt te weten als ik jongens of meisjes leuk vind maar ik durf er ook niet met me moeder over te praten want zij neemt me toch niet sirieus en mijn vader al helemaal niet maar heb het gevoel dat niemand mij begrijpt of dat niemand het boeit en voel me altijd de buitengesloten persoon en wat als ik het vertel? Hun luisteren toch niet dus wat moet ik doen
Mijn hond
, jaar
Zelfs buddy's moeten soms een vraag stellen aan andere buddy's.
Ik zit in een erg lastige situatie, wat eigenlijk niet mijn taak is, maar wel mijn taak word gemaakt.
Toen mijn ouders gingen scheiden namen we een hond. De hond heet Tess en zou een vriendin van me worden omdat ik enigs kind ben. Dan zou de scheiding makkelijker maken.
De hond verhuisde met me mee naar mijn ouders hun huizen.
Inmiddels woon ik op mezelf en de vraag is natuurlijk. Naar wie gaat de hond.
Mijn keuze was bij mijn moeder. Mijn vader heeft de hond gestolen en die is nu al tien maanden bij hem.
Ik zie mijn moeder huilen en moeite hebben met dat de hond niet bij haar is. Ik zie de hond ook veel liever bij haar.
De situatie doet me erg veel pijn en ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Het is hun probleem maar ze praten er altijd tegen mij over.
Ik wil Tess echt heel graag weer bij mijn moeder zien, maar weet niet hoe ik daar voor moet zorgen.
Het word wel een beetje van me verwacht dat ik dat ga regelen want mijn ouders kunnen alles behalve communiceren.
Wat moet ik doen? :( :( :(
Mijn hond
, jaar
Zelfs buddy's moeten soms een vraag stellen aan andere buddy's.
Ik zit in een erg lastige situatie, wat eigenlijk niet mijn taak is, maar wel mijn taak word gemaakt.
Toen mijn ouders gingen scheiden namen we een hond. De hond heet Tess en zou een vriendin van me worden omdat ik enigs kind ben. Dan zou de scheiding makkelijker maken.
De hond verhuisde met me mee naar mijn ouders hun huizen.
Inmiddels woon ik op mezelf en de vraag is natuurlijk. Naar wie gaat de hond.
Mijn keuze was bij mijn moeder. Mijn vader heeft de hond gestolen en die is nu al tien maanden bij hem.
Ik zie mijn moeder huilen en moeite hebben met dat de hond niet bij haar is. Ik zie de hond ook veel liever bij haar.
De situatie doet me erg veel pijn en ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Het is hun probleem maar ze praten er altijd tegen mij over.
Ik wil Tess echt heel graag weer bij mijn moeder zien, maar weet niet hoe ik daar voor moet zorgen.
Het word wel een beetje van me verwacht dat ik dat ga regelen want mijn ouders kunnen alles behalve communiceren.
Wat moet ik doen? :( :( :(
Iets maakt me boos
, jaar
Mijn moeder heeft nu dus een nieuwe vriend. Ze zijn nu al even samen en ik vind het verschrikkelijk. Die vriend en zijn twee dochters zijn er nu dus voor een week ofzo omdat ze een lek hebben. Ik haat ze allemaal. Niet omdat ze zo gemeen zijn, maar er is iets dat me zo boos maakt en ik weet niet wat. Ik ga morgen gelukkig naar mijn vader maar ik weet niet wat ik moet doen als ze nog een keer komen. Heeft iemand tips?
Iets maakt me boos
, jaar
Mijn moeder heeft nu dus een nieuwe vriend. Ze zijn nu al even samen en ik vind het verschrikkelijk. Die vriend en zijn twee dochters zijn er nu dus voor een week ofzo omdat ze een lek hebben. Ik haat ze allemaal. Niet omdat ze zo gemeen zijn, maar er is iets dat me zo boos maakt en ik weet niet wat. Ik ga morgen gelukkig naar mijn vader maar ik weet niet wat ik moet doen als ze nog een keer komen. Heeft iemand tips?
Verliefd op een meisje
Myrthe, 13 jaar
Liefde
Hey, ik had een vraagje want ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben bi-seksueel alleen mijn moeder support mij niet. En ik ben verliefd op een meisje, alleen ik durf het niet maar aan mijn moeder te vertellen. En ik ben bang dat als ik later verkering krijg, dat mijn moeder me uit huis zet :(
Verliefd op een meisje
Myrthe, 13 jaar
Liefde
Hey, ik had een vraagje want ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben bi-seksueel alleen mijn moeder support mij niet. En ik ben verliefd op een meisje, alleen ik durf het niet maar aan mijn moeder te vertellen. En ik ben bang dat als ik later verkering krijg, dat mijn moeder me uit huis zet :(

3