Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Makkelijker maken

Maud, 10 jaar

Wat helpt tegen gescheiden ouders om het makkelijker te maken?

Vechtscheiding, burn-out

Maaike, 19 jaar

Mijn woonsituatie(Geen) contactWat de f@#ck?!
2 jaar geleden moest ik van mijn zusje horen dat papa en mama gingen scheiden . Ik had het echt helemaal niet zien aankomen . Mijn vader wou het helemaal niet en daarom hebben we een jaar een vechtscheiding gehad. We zijn nu dus ongeveer 2,5 jaar verder en mijn ouders scheiding is nog steeds niet rond . Wel zijn ze nu aan het afwisselen . Mijn zusje en ik wonen thuis en mama is er de ene helft van de week en papa de andere . Dit is nu ongeveer een jaar . Maar er lopen nu nog steeds rechtszaken . Papa en mama kwamen er niet uit met een mediator over het huis en nu heeft mijn vader een rechtszaak aangespannen tegen mijn moeder . Papa is werkloos al 10 jaar . Heb ook heel veel loyaliteit naar papa en mama dus vind dat heel lastig . Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik zoveel stress had en een burn-out heb gekregen . De psycholoog vindt het belangrijk dat ik met papa en mama makkelijker moet gaan praten zonder constant alle ruzies thuis . Daarom heeft ze ons laten starten met gezinstherapie . Afgelopen dinsdag was het eerste gesprek en papa en mama waren er allebei . Toen werd gevraagd aan papa of hij mijn moeder kon omschrijven en hij zei letterlijk dat hij dat niet kon. Ik voelde zoveel haat van mijn vaders kant. Ik weet dat ze er allebei zijn voor mijn herstel van de burn-out ,Maat ik wer er heel verdrietig door thuis en vertelde het mama en die moest er ook om huilen. Ik vind het heel erg voor mama, ookal vind ik het zelf echt super verdrietig . Hoe kan ik hiermee omgaan?

Vechtscheiding, burn-out

Maaike, 19 jaar

Mijn woonsituatie(Geen) contactWat de f@#ck?!
2 jaar geleden moest ik van mijn zusje horen dat papa en mama gingen scheiden . Ik had het echt helemaal niet zien aankomen . Mijn vader wou het helemaal niet en daarom hebben we een jaar een vechtscheiding gehad. We zijn nu dus ongeveer 2,5 jaar verder en mijn ouders scheiding is nog steeds niet rond . Wel zijn ze nu aan het afwisselen . Mijn zusje en ik wonen thuis en mama is er de ene helft van de week en papa de andere . Dit is nu ongeveer een jaar . Maar er lopen nu nog steeds rechtszaken . Papa en mama kwamen er niet uit met een mediator over het huis en nu heeft mijn vader een rechtszaak aangespannen tegen mijn moeder . Papa is werkloos al 10 jaar . Heb ook heel veel loyaliteit naar papa en mama dus vind dat heel lastig . Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik zoveel stress had en een burn-out heb gekregen . De psycholoog vindt het belangrijk dat ik met papa en mama makkelijker moet gaan praten zonder constant alle ruzies thuis . Daarom heeft ze ons laten starten met gezinstherapie . Afgelopen dinsdag was het eerste gesprek en papa en mama waren er allebei . Toen werd gevraagd aan papa of hij mijn moeder kon omschrijven en hij zei letterlijk dat hij dat niet kon. Ik voelde zoveel haat van mijn vaders kant. Ik weet dat ze er allebei zijn voor mijn herstel van de burn-out ,Maat ik wer er heel verdrietig door thuis en vertelde het mama en die moest er ook om huilen. Ik vind het heel erg voor mama, ookal vind ik het zelf echt super verdrietig . Hoe kan ik hiermee omgaan?

Teleurstellen ouders

Karlijn, 13 jaar

(Geen) contact
Ik moet waarschijnlijk een jeudcoach, maar mijn ouders kunnen het niet eens worden over of het wel of niet moet en als ik ja zeg stel ik de ene teleur en als ik nee zeg doe ik de andere weer teleur:( Tips?

Teleurstellen ouders

Karlijn, 13 jaar

(Geen) contact
Ik moet waarschijnlijk een jeudcoach, maar mijn ouders kunnen het niet eens worden over of het wel of niet moet en als ik ja zeg stel ik de ene teleur en als ik nee zeg doe ik de andere weer teleur:( Tips?

Verdriet uitleggen aan vrienden

, jaar

Mijn vrienden begrijpen niet waarom ik zo verdrietig ben over mijn ouders scheiding! Zou iemand kunnen helpen met uitleggen? Thx .

Verdriet uitleggen aan vrienden

, jaar

Mijn vrienden begrijpen niet waarom ik zo verdrietig ben over mijn ouders scheiding! Zou iemand kunnen helpen met uitleggen? Thx .

Piekeren

, jaar

He ik ben echt een piekermens. Ik kan de hele dag piekeren als ik wil. En dat doe ik ook. Mijn ouders zijn gescheiden en ik denk daar heel veel over na. Ga ik later trouwen? Hoe zit het eigenlijk met later? Maar vooral, ben ik goed genoeg? Ik voel me wanhopig. Ik wil het liefst weglopen of zelfmoord plegen! Wat moet ik doen?

Piekeren

, jaar

He ik ben echt een piekermens. Ik kan de hele dag piekeren als ik wil. En dat doe ik ook. Mijn ouders zijn gescheiden en ik denk daar heel veel over na. Ga ik later trouwen? Hoe zit het eigenlijk met later? Maar vooral, ben ik goed genoeg? Ik voel me wanhopig. Ik wil het liefst weglopen of zelfmoord plegen! Wat moet ik doen?

Mijn broertje

, jaar

Ik ben waarschijnlijk te oud voor deze site, maar ik moet mijn verhaal toch ergens kwijt. Mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden, mijn moeder is hertrouwd met een nieuwe man en heeft met hem een paar maanden geleden een kind gekregen. Mijn stiefvader had al 3 kinderen uit vorige huwelijken (2 nog thuis wonend) en ik heb een jonger broertje. Mijn broertje en stiefbroertje zijn beide 10, maar worden duidelijk anders behandeld. Mijn broertje krijgt (voor zijn gevoel) overal de schuld van. Er wordt tegen hem geschreeuwd terwijl er met mijn stiefbroertje gesprekken gevoerd worden. Dit gebeurt vooral door mijn stiefvader, mijn moeder doet er niets tegen. Ik ben altijd degene die naar mijn broertje luistert en hem troost als hij weer huilend in bed ligt, en dat is niet de bedoeling. Het liefst zou ik hem meenemen om permanent bij mijn vader te wonen, maar iets houdt me tegen. Ik ga ook na de zomer op kamers en ik heb het gevoel dat ik mijn broertje dan in de steek laat.  Ik heb dit onderwerp al meerdere keren bij mijn moeder aangekaart, maar wordt daar elke keer afgekapt. Ik kan het er wel met mijn vader over hebben en die steunt mij ook, maar hij is hierin ook niet neutraal. Daarom praat ik er nu hier over. Deze situatie is niet goed voor mij of mijn broertje. Heeft iemand advies voor mij?

Mijn broertje

, jaar

Ik ben waarschijnlijk te oud voor deze site, maar ik moet mijn verhaal toch ergens kwijt. Mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden, mijn moeder is hertrouwd met een nieuwe man en heeft met hem een paar maanden geleden een kind gekregen. Mijn stiefvader had al 3 kinderen uit vorige huwelijken (2 nog thuis wonend) en ik heb een jonger broertje. Mijn broertje en stiefbroertje zijn beide 10, maar worden duidelijk anders behandeld. Mijn broertje krijgt (voor zijn gevoel) overal de schuld van. Er wordt tegen hem geschreeuwd terwijl er met mijn stiefbroertje gesprekken gevoerd worden. Dit gebeurt vooral door mijn stiefvader, mijn moeder doet er niets tegen. Ik ben altijd degene die naar mijn broertje luistert en hem troost als hij weer huilend in bed ligt, en dat is niet de bedoeling. Het liefst zou ik hem meenemen om permanent bij mijn vader te wonen, maar iets houdt me tegen. Ik ga ook na de zomer op kamers en ik heb het gevoel dat ik mijn broertje dan in de steek laat.  Ik heb dit onderwerp al meerdere keren bij mijn moeder aangekaart, maar wordt daar elke keer afgekapt. Ik kan het er wel met mijn vader over hebben en die steunt mij ook, maar hij is hierin ook niet neutraal. Daarom praat ik er nu hier over. Deze situatie is niet goed voor mij of mijn broertje. Heeft iemand advies voor mij?

Piekeren

Julia, 11 jaar

ik denk er te veel over na wat moet ik doen?

Afscheid nemen

, jaar

Ik vind het moeilijk om afscheid te nemen en weten jullie wat ik ermee moet doen? Ik vind het moeilijk om weg te gaan bij mama en of papa, ik ben om de week een week bij papa en mama

Afscheid nemen

, jaar

Ik vind het moeilijk om afscheid te nemen en weten jullie wat ik ermee moet doen? Ik vind het moeilijk om weg te gaan bij mama en of papa, ik ben om de week een week bij papa en mama

Moet ik liegen voor papa?

, jaar

Mijn papa neemt mij soms mee naar zijn vriendin. Mama kent papa's vriendin ook. Dan slaap ik daar. Papa zegt dan dat ik tegen mama moet zeggen dat ik thuis slaap. Maar dan ben ik aan het liegen. Ik vind dat heel spannend. Moet ik liegen?Mag ik het ook tegen mama zeggen?

Moet ik liegen voor papa?

, jaar

Mijn papa neemt mij soms mee naar zijn vriendin. Mama kent papa's vriendin ook. Dan slaap ik daar. Papa zegt dan dat ik tegen mama moet zeggen dat ik thuis slaap. Maar dan ben ik aan het liegen. Ik vind dat heel spannend. Moet ik liegen?Mag ik het ook tegen mama zeggen?

Met tegenzin naar mijn vader

, jaar

Hoi, ik ben Cato en 10 jaar oud. Mijn ouders zijn gescheiden. Om het weekend ga ik naar mijn vader en in de weekenden. Maar ik ga op het moment met tegenzin en ik wil niet meer naar mijn vader. Wat kan ik hiermee, hebben jullie tips?

Met tegenzin naar mijn vader

, jaar

Hoi, ik ben Cato en 10 jaar oud. Mijn ouders zijn gescheiden. Om het weekend ga ik naar mijn vader en in de weekenden. Maar ik ga op het moment met tegenzin en ik wil niet meer naar mijn vader. Wat kan ik hiermee, hebben jullie tips?