Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Eetstoornis
Laura, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn 2,5 jaar gescheiden en ik dacht altijd dat ik het een plekje heb kunnen geven.. Maar helaas. Ik heb doordat mijn ouders alleen maar problemen met elkaar hadden en ik alles moest regelen voor hun, het niet goed kunnen verwerken, daardoor is er nu bij mij een eetstoornis vastgesteld. Ik ben daar nu hard mee aan het werk dat ik weer gewoon normaal kan leven, en me ouders hadden beloofd dat ze mij samen zouden steunen en mij niet meer met hun problemen zouden lastig vallen. Alleen ze doen dus precies het tegenovergestelde, me moeder kiest voor haar vriend en is dus nooit meer thuis en als ze thuis is hebben we alleen maar ruzie over de stomste dingen. Me vader doet aardig z'n best maar wilt niet over m'n eetprobleem praten.
Ik merk dat doordit alles me leven soort van op z'n kop staat, ik eet minder, ik merk dat ik te weinig energie heb om een dag door te kunnen komen. Ik wil me moeder niet meer zien.. Weet iemand een oplossing? Alsjeblieft..
Eetstoornis
Laura, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn 2,5 jaar gescheiden en ik dacht altijd dat ik het een plekje heb kunnen geven.. Maar helaas. Ik heb doordat mijn ouders alleen maar problemen met elkaar hadden en ik alles moest regelen voor hun, het niet goed kunnen verwerken, daardoor is er nu bij mij een eetstoornis vastgesteld. Ik ben daar nu hard mee aan het werk dat ik weer gewoon normaal kan leven, en me ouders hadden beloofd dat ze mij samen zouden steunen en mij niet meer met hun problemen zouden lastig vallen. Alleen ze doen dus precies het tegenovergestelde, me moeder kiest voor haar vriend en is dus nooit meer thuis en als ze thuis is hebben we alleen maar ruzie over de stomste dingen. Me vader doet aardig z'n best maar wilt niet over m'n eetprobleem praten.
Ik merk dat doordit alles me leven soort van op z'n kop staat, ik eet minder, ik merk dat ik te weinig energie heb om een dag door te kunnen komen. Ik wil me moeder niet meer zien.. Weet iemand een oplossing? Alsjeblieft..
Kan ik niet gewoon doorgaan?
Joséphine, 13 jaar
Familie
Mijn ouders hebben net een maand geleden aangegeven dat ze gaan scheiden. Ze hadden niet eens erge ruzie of zoiets! Daardoor kwam het echt als een verrassing. Ik heb moeite met slapen, maar ik durf het daar echt met anderen over te hebben. Ik ben bang dat ze me niet begrijpen, of dat ze me niet geloven. Mijn school resultaten gaan achteruit, en hoewel ik weet dat het normaal is, word ik daardoor echt boos op mezelf. Kan ik niet gewoon doorgaan met mijn leven? Ik heb aan een aantal vriendinnen verteld dat mijn ouders gaan scheiden. Ik waardeer het echt dat ze me echt willen helpen enzo, iedereen trouwens, maar toch, ik haat het als mensen continu medelijden met me hebben en continu dingen zeggen zoals 'als je wil praten, ben ik er voor je'. IEDEREEN zegt dat en het wordt ronduit vermoeiend.
Ik houd een dagboek bij, waarin ik al mijn zorgen en gedachten opschrijf, wat opzich goed is, maar ik ben zo bang dat mijn ouders het vinden en omdat de meeste stukjes die ik schrijf depressief zijn, dat ik dan naar een psychiater moet of zoiets en dat wil ik echt absoluut niet.
Er zijn nog wel wat meer dingen aan de hand, maar voor nu: Heeft iemand alsjeblieft nog tips? Ik zit een beetje in de knoop met mezelf zal ik maar zeggen.
groetjes, Joséphine
Kan ik niet gewoon doorgaan?
Joséphine, 13 jaar
Familie
Mijn ouders hebben net een maand geleden aangegeven dat ze gaan scheiden. Ze hadden niet eens erge ruzie of zoiets! Daardoor kwam het echt als een verrassing. Ik heb moeite met slapen, maar ik durf het daar echt met anderen over te hebben. Ik ben bang dat ze me niet begrijpen, of dat ze me niet geloven. Mijn school resultaten gaan achteruit, en hoewel ik weet dat het normaal is, word ik daardoor echt boos op mezelf. Kan ik niet gewoon doorgaan met mijn leven? Ik heb aan een aantal vriendinnen verteld dat mijn ouders gaan scheiden. Ik waardeer het echt dat ze me echt willen helpen enzo, iedereen trouwens, maar toch, ik haat het als mensen continu medelijden met me hebben en continu dingen zeggen zoals 'als je wil praten, ben ik er voor je'. IEDEREEN zegt dat en het wordt ronduit vermoeiend.
Ik houd een dagboek bij, waarin ik al mijn zorgen en gedachten opschrijf, wat opzich goed is, maar ik ben zo bang dat mijn ouders het vinden en omdat de meeste stukjes die ik schrijf depressief zijn, dat ik dan naar een psychiater moet of zoiets en dat wil ik echt absoluut niet.
Er zijn nog wel wat meer dingen aan de hand, maar voor nu: Heeft iemand alsjeblieft nog tips? Ik zit een beetje in de knoop met mezelf zal ik maar zeggen.
groetjes, Joséphine
Ik wil bij papa wonen
anoniem, 16 jaar
Mijn woonsituatie
hallo allemaal,
ik zou graag mijn verhaal met jullie willen delen en graag advies willen hebben..
In 2009 zijn mijn ouders gaan scheiden.( ik was toen 9 jaar, mijn zusje was 6 jaar en mijn broertje was 2jaar.)
Mijn vader is toen weggegaan.. en ik woon samen met me broertje en zusje bij me moeder en zien me vader om het weekend.
Mijn ouders hebben nooit face to face contact maar altijd via de mail. Mijn moeder zegt dat dat door me vader komt maar ik weet dat dat niet zo is.
Mijn vader betaald de alimentatie, mijn moeder zegt heel vaak dat hij te weinig of soms helemaal niks betaald maar ik heb het opgezocht en veel rond gevraagd en weet dat me vader gewoon netjes betaald.
Ik ben zelf niet een hele goede prater en ben ook best bang om een mening te geven. Als ik ruzie met me moeder heb weet ik nooit zo goed wat ik moet zeggen omdat ze dan zo draait dat ik een rotgevoel krijg en dan maar stop met praten omdat ik het dan niet meer durf.
Mijn zusje krijgt eigenlijk alles van me zusje en als ik vraag om nieuwe schoenen omdat mijn oude schoenen helemaal vertrapt zijn krijg ik als antwoord een diepe zucht en de hele dag gezeik dat ik dan maar naar me vader toe moet en daar nieuwe schoenen moet vragen. Maar volgens mijn moet me moeder dat toch gewoon betalen want ik woon bij me moeder en me vader betaald me moeder gewoon netjes.
3 maanden geleden is me oma overleden ( van me vaders kant) Er was toen natuurlijk een begrafenis. mijn zusje is toen niet gekomen en dat heeft me vader veel pijn gedaan. Mijn zusje komt nu ook niet meer naar me vader en zegt tegen iedereen dat het zijn schuld is dat ze niet meer naar me vader gaat terwijl ze zelf niet meer wilt gaan.
Er zijn nog veel meer dingen gebeurd maar vind het niet fijn om dat allemaal te vertellen...
Nu is het dus zover dat ik niet meer bij me moeder wil wonen maar bij me vader alleen het probleem is dat me vader in Brabant woont en mijn moeder in Amsterdam.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken omdat ik heel erg bang ben voor mijn moeders reactie.. Ik weet dat je dan naar de kinderrechtswinkel wilt gaan om daar dan een brief te schrijven voor de rechter. Ik ben alleen heel bang dat als ik dan bij de rechter ben ik dan word tegen gehouden door me moeder.
Ik ben hier samen met school en me vader mee bezig en hoop dat jaar nog naar me vader toe te kunnen!
Heeft iemand tips voor me??
Groetjes Anoniem
Ik wil bij papa wonen
anoniem, 16 jaar
Mijn woonsituatie
hallo allemaal,
ik zou graag mijn verhaal met jullie willen delen en graag advies willen hebben..
In 2009 zijn mijn ouders gaan scheiden.( ik was toen 9 jaar, mijn zusje was 6 jaar en mijn broertje was 2jaar.)
Mijn vader is toen weggegaan.. en ik woon samen met me broertje en zusje bij me moeder en zien me vader om het weekend.
Mijn ouders hebben nooit face to face contact maar altijd via de mail. Mijn moeder zegt dat dat door me vader komt maar ik weet dat dat niet zo is.
Mijn vader betaald de alimentatie, mijn moeder zegt heel vaak dat hij te weinig of soms helemaal niks betaald maar ik heb het opgezocht en veel rond gevraagd en weet dat me vader gewoon netjes betaald.
Ik ben zelf niet een hele goede prater en ben ook best bang om een mening te geven. Als ik ruzie met me moeder heb weet ik nooit zo goed wat ik moet zeggen omdat ze dan zo draait dat ik een rotgevoel krijg en dan maar stop met praten omdat ik het dan niet meer durf.
Mijn zusje krijgt eigenlijk alles van me zusje en als ik vraag om nieuwe schoenen omdat mijn oude schoenen helemaal vertrapt zijn krijg ik als antwoord een diepe zucht en de hele dag gezeik dat ik dan maar naar me vader toe moet en daar nieuwe schoenen moet vragen. Maar volgens mijn moet me moeder dat toch gewoon betalen want ik woon bij me moeder en me vader betaald me moeder gewoon netjes.
3 maanden geleden is me oma overleden ( van me vaders kant) Er was toen natuurlijk een begrafenis. mijn zusje is toen niet gekomen en dat heeft me vader veel pijn gedaan. Mijn zusje komt nu ook niet meer naar me vader en zegt tegen iedereen dat het zijn schuld is dat ze niet meer naar me vader gaat terwijl ze zelf niet meer wilt gaan.
Er zijn nog veel meer dingen gebeurd maar vind het niet fijn om dat allemaal te vertellen...
Nu is het dus zover dat ik niet meer bij me moeder wil wonen maar bij me vader alleen het probleem is dat me vader in Brabant woont en mijn moeder in Amsterdam.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken omdat ik heel erg bang ben voor mijn moeders reactie.. Ik weet dat je dan naar de kinderrechtswinkel wilt gaan om daar dan een brief te schrijven voor de rechter. Ik ben alleen heel bang dat als ik dan bij de rechter ben ik dan word tegen gehouden door me moeder.
Ik ben hier samen met school en me vader mee bezig en hoop dat jaar nog naar me vader toe te kunnen!
Heeft iemand tips voor me??
Groetjes Anoniem
Kan de rechter iets anders beslissen?
Dylan, 16 jaar
Rechten
Ik ben 16 en mijn ouders zijn aan het scheiden. Ik wil helemaal bij mijn vader gaan wonen en af en toe mijn moeder wel zien. Mijn vader is een prima man en zorgt goed voor mij en mijn broer van 18. Kan de rechter beslissen dat ik toch bij mijn moeder moet gaan wonen of voor een deel?
Kan de rechter iets anders beslissen?
Dylan, 16 jaar
Rechten
Ik ben 16 en mijn ouders zijn aan het scheiden. Ik wil helemaal bij mijn vader gaan wonen en af en toe mijn moeder wel zien. Mijn vader is een prima man en zorgt goed voor mij en mijn broer van 18. Kan de rechter beslissen dat ik toch bij mijn moeder moet gaan wonen of voor een deel?
tips
Belle, 0 jaar
Familie
Hoi ik ben belle en mijn ouders zijn meer dan 6jaar gescheiden daar heb ik altijd veel moeite mee hebben juli nog tips???
Groetjes Belle
tips
Belle, 0 jaar
Familie
Hoi ik ben belle en mijn ouders zijn meer dan 6jaar gescheiden daar heb ik altijd veel moeite mee hebben juli nog tips???
Groetjes Belle
Nu hoef ik niet meer
Floor, 12 jaar
Familie
Heey ik ben Floor (12) mijn ouders zijn gescheiden en dat maakt mij niet uit het is alleen dat ik moeite heb met mijn vader. Hij heeft nooit naar me omgekeken en ik vond het ook niet erg om hem wat minder te zien. Maar toen ging het fout. Ik kon het niet aan om naar mijn vader toe te gaan om dat hij in het huis woont waar al die ruzies en de hele zooi had plaats gevonden. Hij gaf mij geen tijd om het te verwerken en hij dwong mij daar heen te gaan. Mijn gevoelens en emoties stapelde zich op en ik moest ook presteren op school. Een tijdje later werd het heel erg dat ik niet meer wilde gaan en dus gewoon bij mijn moeder bleef maar daar was hij het niet mee eens dus bonkte hij op de deur. Ik ben een paar keer weggerend maar dan ging hij naar mijn moeder en kreeg zij problemen.het werd steeds erger dus ging mijn moeder hulp zoeken en heel veel later kwam er een gezinsvoogd nu hoef ik niet naar mijn vader en wil ik ook nooit meer contact met hem maar de mensen om mij heen kunnen dat niet accepteren. Wat moet ik doen.
Nu hoef ik niet meer
Floor, 12 jaar
Familie
Heey ik ben Floor (12) mijn ouders zijn gescheiden en dat maakt mij niet uit het is alleen dat ik moeite heb met mijn vader. Hij heeft nooit naar me omgekeken en ik vond het ook niet erg om hem wat minder te zien. Maar toen ging het fout. Ik kon het niet aan om naar mijn vader toe te gaan om dat hij in het huis woont waar al die ruzies en de hele zooi had plaats gevonden. Hij gaf mij geen tijd om het te verwerken en hij dwong mij daar heen te gaan. Mijn gevoelens en emoties stapelde zich op en ik moest ook presteren op school. Een tijdje later werd het heel erg dat ik niet meer wilde gaan en dus gewoon bij mijn moeder bleef maar daar was hij het niet mee eens dus bonkte hij op de deur. Ik ben een paar keer weggerend maar dan ging hij naar mijn moeder en kreeg zij problemen.het werd steeds erger dus ging mijn moeder hulp zoeken en heel veel later kwam er een gezinsvoogd nu hoef ik niet naar mijn vader en wil ik ook nooit meer contact met hem maar de mensen om mij heen kunnen dat niet accepteren. Wat moet ik doen.
Vertellen
amber, 11 jaar
Stiefouders
hoe moet je omgaan met (stief) ouders als je wat wilt vertellen en dat niet durft
Vertellen
amber, 11 jaar
Stiefouders
hoe moet je omgaan met (stief) ouders als je wat wilt vertellen en dat niet durft
Liever niet
romy, 12 jaar
Rechten
hallo
ik ben een meisje van 12 jaar. ik woon 6 dagen bij mijn moeder en stiefvader die ik eigenlijk zie als mijn eigen papa. op zondag ga ik naar mijn papa met mijn zusje en broertje
nu vind ik het niet altijd leuk bij papa omdat hij niet veel met ons doet. met de kerstdagen heeft hij ons niet opgehaald wat hij ook nooit gedaan heeft in vakanties ook niet alleen de zomervakantie komt hij ons halen en dan alleen overdag. savonds zijn we dan weer thuis en dat 5 dagen per week in de zomertijd. nu ben ik 12 en wil ik liever niet meer naar hem. wat kan ik doen hiermee.
Liever niet
romy, 12 jaar
Rechten
hallo
ik ben een meisje van 12 jaar. ik woon 6 dagen bij mijn moeder en stiefvader die ik eigenlijk zie als mijn eigen papa. op zondag ga ik naar mijn papa met mijn zusje en broertje
nu vind ik het niet altijd leuk bij papa omdat hij niet veel met ons doet. met de kerstdagen heeft hij ons niet opgehaald wat hij ook nooit gedaan heeft in vakanties ook niet alleen de zomervakantie komt hij ons halen en dan alleen overdag. savonds zijn we dan weer thuis en dat 5 dagen per week in de zomertijd. nu ben ik 12 en wil ik liever niet meer naar hem. wat kan ik doen hiermee.
Ben ik te jong?
liesje, 13 jaar
Wat de f@#ck?!
Hey
Ik ben liesje ik ben 13jaar en ik heb een vraaag ik heb jullie hulp nodig, ik heb al maaden lang met mijn lieve vriendje we hebben gezoend en geknuffeld hij zei laatstdat hij een stapje verder wil daar bedoel ik mee seks, ik vind hem heel leuk en wil hem niet kwijt ik wil het wel doen maar ik ben bang dat ik nog te jong ben plzzzz geeeef me tips
Xxxx liesje
Ben ik te jong?
liesje, 13 jaar
Wat de f@#ck?!
Hey
Ik ben liesje ik ben 13jaar en ik heb een vraaag ik heb jullie hulp nodig, ik heb al maaden lang met mijn lieve vriendje we hebben gezoend en geknuffeld hij zei laatstdat hij een stapje verder wil daar bedoel ik mee seks, ik vind hem heel leuk en wil hem niet kwijt ik wil het wel doen maar ik ben bang dat ik nog te jong ben plzzzz geeeef me tips
Xxxx liesje
Even bij een vriend?
Anoniem, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Hallo allemaal,
Mijn ouders hebben de laatst tijd veel ruzie en mijn moeder zegt dat ze niet meer van mijn vader houdt.
Een scheiding is nog niet helemaal zeker, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Zou het voor mij mogelijk zijn om een tijdje bij een vriend te gaan wonen, stel dat mijn ouders uit elkaar gaan.
Ik zou dan gewoon even niet bij een van beiden willen zijn.
Ze zijn olgens de wet niet getrouwd, maar al wel heel lang samen, dus komt er in principe geen rechter aan te pas.
Alvast bedankt
Even bij een vriend?
Anoniem, 15 jaar
Mijn woonsituatie
Hallo allemaal,
Mijn ouders hebben de laatst tijd veel ruzie en mijn moeder zegt dat ze niet meer van mijn vader houdt.
Een scheiding is nog niet helemaal zeker, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Zou het voor mij mogelijk zijn om een tijdje bij een vriend te gaan wonen, stel dat mijn ouders uit elkaar gaan.
Ik zou dan gewoon even niet bij een van beiden willen zijn.
Ze zijn olgens de wet niet getrouwd, maar al wel heel lang samen, dus komt er in principe geen rechter aan te pas.
Alvast bedankt

2